AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #21 Del Skrevet 22. januar 2024 Bygdetulling skrev (På 19.1.2024 den 22.42): Er det bare jeg, eller har Norge glemt hvordan vinter er. Melder Gislefoss Jr og co snø, stenges det skoler og folk som kan blir oppfordret til hjemmekontor. Det er fordi kollektivtransporten kneler med en gang det kommer snø. Tog har vert ganske sikkert transportmiddel opp gjennom tidene, nå er det kaos. Bussene i byene er ikke beregnet til bruk i snø. I byene har de fleste piggfritt, som gjør veibanen glattere enn om flere hadde kjørte med pigg. Kommunene, fylke, staten har kuttet i budsjettene til vintervedlikehold, pga det har vert generelt lite snø de siste årene. Glad jeg bor en plass det kommer snø hvert år og folk vet hvordan man forholder seg til den. Vi lærte å spa snø i gymtimene på skolen, kanskje skulle det vert pensum i vinterlandet Norge. Før hadde vi kjetting, fossilbil og piggdekk. Anonymkode: 882ab...f26 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #22 Del Skrevet 22. januar 2024 I dag måtte jeg rygge ned en litt bratt bakke da to biler foran meg fikk problemer med festet og rygget. Når de snudde var kysten klar og jeg kjørte opp bakken uten noe store problemer. Nokian Hakkapeliitta 10 piggdekk ordner biffen. 👍 Anonymkode: 892fc...864 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #23 Del Skrevet 22. januar 2024 Til dels enig. Man forstår jo at det kan bli flere utfordringer i byene der det ikke skal så mange til som sliter med bilen før det kan bli stans. Men likevel syntes jeg beredskapen har gått ned. Bussene har for ofte lite egnede dekk, og det er for mange busser med driv på kun en aksel. Det samme kan man nok si om mange andre kjøretøy. Anonymkode: 70e5b...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 22. januar 2024 #24 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Før hadde vi kjetting, fossilbil og piggdekk. Anonymkode: 882ab...f26 Nettop 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå