AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #1 Del Skrevet 19. januar 2024 Jeg sliter med veldig tørr hodebunn. Som flasser (små, hvite flak, ikke talg-flass), og klør. Jeg har ikke funnet noe som virker. Jeg trenger i all hovedsak fukt, men ikke fett. Ting med mye fett gjør bare at jeg må vaske håret oftere, og det forverrer problemet. Jeg har brukt Fungoral, hjalp ingenting. Har brukt La Roshe Posay shampo (blå flasken), hjalp litt men ikke helt, klør fortsatt og håret blir fort fett. Noen tips? Anonymkode: 6c468...e0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #2 Del Skrevet 19. januar 2024 Finn en sjampo for sensitiv hodebunn. Snakk med en frisør. Veldig mange gode produkter i markedet. Ja de koster litt. Men det skal ikke mye til. Husk. Det er ikke skummet som gjør håret rent. Mange bruker alt for mye sjampo for at det skal skumme så mye. Vask det to ganger. Anonymkode: 2688c...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 19. januar 2024 #3 Del Skrevet 19. januar 2024 Har du prøvd Selsun? Sjekk om den kan være til hjelp for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #4 Del Skrevet 19. januar 2024 La Roche-Posay Kerium DS flassjampo https://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-kerium-ds-flass-sjampo-125ml-853058p?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAtaOtBhCwARIsAN_x-3K6Yo1xLfxb-oXCJLlvEUqUxvpC0GBNknAipEgNGu3ZolJofQNq1zEaArXJEALw_wcB Anonymkode: 4d039...f34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #5 Del Skrevet 19. januar 2024 Kjøp deg en sånn silikon-scalp massager, hjalp meg mye! Min frisør anbefalte meg Davines Nourishing-serien, så denne komboen + skylle hår og hodebunn med kaldt vann etter balsam har gjort at jeg ikke lenger klør meg ihjel (gjorde det spesielt om jeg vasket håret på kvelden). Anonymkode: 785ca...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #6 Del Skrevet 20. januar 2024 For meg har det fungerte med Vossabia sjampo. I løpet av en ukes tid snødde det ikke lenger fra hodebunnen, og kløen var helt borte. Anonymkode: 6d3f0...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 20. januar 2024 #7 Del Skrevet 20. januar 2024 Har prøvd vossabia sjampo, gjorde det bare masse verre, samme for min mann.. har prøvd flere sjampo for sensitiv hodebunn, det som funker best er den mørke blå fra by veira, koster en femtilapp på normal, den er uten silikon, sulfat og salt, vasker to ganger med den samt lar den sitte i et minutt eller to, og sebaMed everyday shampoo funker også godt på meg. Men like viktig for min del er det å ha en skånsom balsam uten for tunge silikoner (da begynner jeg å klø), der bytter jeg på litt men absolutt favoritt er Finn & Gunnar sin balsam mot sensitiv hodebunn, merker at hodebunn roer ned med en gang av den, liker sjampoen også men i og med at by veira funker så godt på meg så er det et billigere alternativ ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #8 Del Skrevet 20. januar 2024 Dere som har tørr hodebunn og flass, har dere generellt tykt hår? Jeg har innmari tykt hår og også tørr hodebunn. Føler jeg oftere blir varm/svett i hodebunnen pga tykt hår og når jeg dusjer og lufttørker håret, så tar det en evighet før det blir tørt. Og at dette kanskje ikke er sunt for hodebunnen ? Anonymkode: 22148...0a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #9 Del Skrevet 20. januar 2024 Blingblingtahei skrev (10 minutter siden): Har prøvd vossabia sjampo, gjorde det bare masse verre, samme for min mann.. har prøvd flere sjampo for sensitiv hodebunn, det som funker best er den mørke blå fra by veira, koster en femtilapp på normal, den er uten silikon, sulfat og salt, vasker to ganger med den samt lar den sitte i et minutt eller to, og sebaMed everyday shampoo funker også godt på meg. Men like viktig for min del er det å ha en skånsom balsam uten for tunge silikoner (da begynner jeg å klø), der bytter jeg på litt men absolutt favoritt er Finn & Gunnar sin balsam mot sensitiv hodebunn, merker at hodebunn roer ned med en gang av den, liker sjampoen også men i og med at by veira funker så godt på meg så er det et billigere alternativ ☺️ Balsam skal ikke i hodebunnen. Anonymkode: 23d28...52d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #10 Del Skrevet 20. januar 2024 Jan Thomas' sensitive shampoo (husker ikke navnet, men er bare 1 av de. Den uten parfyme osv). Finnes på mange apotek. Den kan brukes på hodebunn med sopp/serboreisk eksem uten å forverre det. "Fukt" er misforstått ofte når det gjelder hår og hodebunn. Husk å ta omega 3 om du ikke får i deg nok, forsøk igjen med Fungoral. Den 2mg, ikke de som forsøker være en hårsjampo i tillegg. Den må gjerne ha 10 minutter på seg inni hodebunnen. Ikke lufttørk om du har tjukt hår. La håret lufttørke litt (kanskje 40%, prøv deg frem), så føner du hodebunnen og røttene på svak/middels til det er tørt eller ca 10% vått. Eksem og sopp elsker fuktige omgivelser. Håret ditt og hodebunnen må være HELT tørr når du legger deg. Byty gjerne pute også, så du vet det ikke ligger sopp der og koser seg. Bytt putetrekk ofte. Lykke til! Håper på oppdatering! Anonymkode: a67bf...351 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #11 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For meg har det fungerte med Vossabia sjampo. I løpet av en ukes tid snødde det ikke lenger fra hodebunnen, og kløen var helt borte. Anonymkode: 6d3f0...a5b Vossabia sjampo hjalp ikke, den ga enda mer kløe, så den funket ikke på meg. Anonymkode: 6c468...e0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 22. januar 2024 #12 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 15.05): Balsam skal ikke i hodebunnen. Anonymkode: 23d28...52d Jo for min del hjelper det en hel del på å gi hodebunnen fukt så lenge det er rett balsam, dvs uten silikon og salt 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #13 Del Skrevet 24. januar 2024 Ville kanskje gått til hudlege for råd, framfor frisør. Anonymkode: 66136...766 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #14 Del Skrevet 25. januar 2024 https://www.blivakker.no/product/3241568?utm_campaign=pmax-groupa-highmargin-google&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD6Mlf4uGJFo9T8-fQvBSrA4kqvUt&gclid=EAIaIQobChMI5Y2W4LX3gwMVkpmDBx0ElgzmEAQYBCABEgKcjfD_BwE anbefaler denne, fukter og lindrer kløe uten at håret blir fett🤩 Anonymkode: 439f0...25b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #15 Del Skrevet 27. januar 2024 Jeg har har tynt hår, og har slitt med tørr og sensitiv hodebunn i mange år, og videre testet mye som ikke har fungert. Håret har blitt raskt fett siden jeg stadig har klødd. Nå har jeg endelig funnet noe som faktisk fungerer, ingen flass lenger, ingen kløe og de blir ikke like raskt fett så jeg slipper å dusje hver dag. Aco shampoo og balsam for sensitiv hodebunn (kjøpes på apoteket). Og 2 ulike hårserum fra Kérastase hver kveld før jeg legger meg. Det ene serumet er for hodebunnen med proiotika (jeg bruker den grønne flasken) og ett for fukt i hårlengdene (rosa/lilla flaske). Serumene er dyre så jeg pleier å vente til blivakker, vita eller lignende har kampanjer og hamstre litt inn. Anonymkode: 473c1...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #16 Del Skrevet 27. januar 2024 Jamacian black castor oil, legg på hodebunn og masser i 5-10min med fingrene. Vent i 30min med dusjhette på. Også vasker du håret som normalt. Trust me it works. Anonymkode: 379b3...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå