Gå til innhold

ASOS - erfaringer, toll?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å kjøpe noe klær fra ASOS. Lurte på om noen her hadde noe erfaringer med butikken. Måtte dere betale toll? Hvor lang tid tok det før du fikk pakken? Takk for svar :)

Anonymkode: e8f73...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Asos er voec-registrerte og du betaler moms når du legger ordren. Hvis ordren er over 3000 NOK kan du måtte betale fortolling (270 kr mener jeg) ved henting av pakken i tillegg. 

Jeg har god erfaring med Asos, leveringstid på 1-2 uker. 

Anonymkode: 5b5bd...bd3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi der igjen at golk ikke forstår forskjellen på toll og merverdiavgift? Det er merkelig at så mange ikke har alminnelig kunnskap om dette.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Asos er voec-registrerte og du betaler moms når du legger ordren. Hvis ordren er over 3000 NOK kan du måtte betale fortolling (270 kr mener jeg) ved henting av pakken i tillegg. 

Jeg har god erfaring med Asos, leveringstid på 1-2 uker. 

Anonymkode: 5b5bd...bd3

Er det enkelt med retur dersom klærne ikke passer?

Anonymkode: ceeb5...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannisinbestealder skrev (26 minutter siden):

Er vi der igjen at golk ikke forstår forskjellen på toll og merverdiavgift? Det er merkelig at så mange ikke har alminnelig kunnskap om dette.

Mulig du mangler litt allmennkunnskap også, i forhold til at du prøver å belære at noen ikke vet forskjell på mva og toll.....? Det er faktisk tollsats på 10,7% på import av mange klær, i tillegg til mva 25%

Import av klær - Tolletaten

Anonymkode: 8a4ca...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asos er super, de er Voec registrert så alt inkludert. Du kan bruke klarna som betaling osv. Du bør vite størrelsen din, da retur kan være dyrt har jeg lest. Jeg har kjøpt mye der nå på januarsalget.  Alt har funket supert. Og de er kjappe med levering.

Anonymkode: 663bc...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mulig du mangler litt allmennkunnskap også, i forhold til at du prøver å belære at noen ikke vet forskjell på mva og toll.....? Det er faktisk tollsats på 10,7% på import av mange klær, i tillegg til mva 25%

Import av klær - Tolletaten

Anonymkode: 

Haha. Jeg har jobbet med importpapirer i mange år. Mye import av klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig god erfaring med Asos.  Jeg har sendt noen klær i retur, det har gått veldig fint det også, men da har det vært litt dyrere plagg som jeg har bommet på. Da må du fylle ut et skjema og betale returen selv (med mindre det er reklamasjon, da får du de tilbakebetalt av Asos).  Jeg pleier å kjøpe mest "hverdagsklær" der og heller ta en str for stor enn liten hvis jeg er usikker. Som regel har ting passet veldig bra. Les beskrivelsene nøye, og hvis det er kommentarer på plagget, les det også. Det har hjulpet meg flere ganger ift størrelse og kvalitet.

Anonymkode: 00d34...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 19.1.2024 den 1.08):

Har veldig god erfaring med Asos.  Jeg har sendt noen klær i retur, det har gått veldig fint det også, men da har det vært litt dyrere plagg som jeg har bommet på. Da må du fylle ut et skjema og betale returen selv (med mindre det er reklamasjon, da får du de tilbakebetalt av Asos).  Jeg pleier å kjøpe mest "hverdagsklær" der og heller ta en str for stor enn liten hvis jeg er usikker. Som regel har ting passet veldig bra. Les beskrivelsene nøye, og hvis det er kommentarer på plagget, les det også. Det har hjulpet meg flere ganger ift størrelse og kvalitet.

Anonymkode: 00d34...c43

Hvordan fikk du returnert? Jeg sliter med hvordan jeg skal gjøre det🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...