AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Del Skrevet 17. januar 2024 Eller at en person som døde fortsatt lever og livet er som det var? Og alt går videre som det gjorde før? Anonymkode: 52f4a...9df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #2 Del Skrevet 19. januar 2024 Jeg tror på paralelle universer, men jeg tror ikke at jeg i noen av dem er et dyr. Jeg tror jeg er meg selv, bare lever andre typer liv enn det jeg har valgt her og nå. Så jeg er nok både velykket og mislykket, lykkelig og ulykkelig og alt annet i uendelige paralelle universer. Jeg tror på en måte at de paralelle univesene blir skapt hele tiden ut i fra hvilke valg vi gjør. Som f.eks moren min. Hun skulle egentlig dra til sjøs sånn som alle brødrene hennes hadde gjort før henne, men på kontoret der hun og venninnen satt og ventet fikk hun kalde føtter og gikk ut uten å verve seg. Jeg tror at i et paralellt univers så valgte hun å verve seg og levde et liv ut ifra det valget. Hun møtte faren min og fikk barn og skilte seg og møtte en annen mann, men i andre universer valgte hun annerledes og fikk ikke barna sine, eller fikk oss, men ikke skilte seg osv osv osv osv osv. Da jeg var ungdom så flyttet vi til et sted der han som ble faren til min eldste bodde. Hadde ikke vi flyttet dit hadde ikke jeg møtt han og da hadde ikke barnet mitt blitt født, og i andre universer flyttet vi kanskje et annet sted så jeg ikke møtte han og ikke fikk barnet mitt. Jeg tror det finnes like mange paralelle universer som det finnes tanker om andre liv vi kunne valgt å leve. Anonymkode: 1a028...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #3 Del Skrevet 21. januar 2024 De har tatt opp noe av dette tror jeg i podkasten Ånd og Vitenskap av Lilli Bendriss og Camillo Løken, at det finnes parallelle liv / parallele universer / samtidige liv https://andogvitenskap.no/temaliste/ Anonymkode: 7c715...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #4 Del Skrevet 10. februar 2024 Jeg tror absolutt på det. Som en over her skriver, at forskjellige valg påvirker livene og ender helt forskjellig i de ulike universene. Et sted er jeg lykkelig, et annet sted er jeg ulykkelig, rik, fattig, opplever krig, rikdom osv.. alt etter hvilke valg man har tatt. Jeg tror typisk flashbacks, intuisjonen, magefølelser o.l kan komme fra de ulike opplevelsene i ulike universene. Jeg tror også at når vi dør, så starter sjelen på nytt igjen i en ny kropp. At sjelene "resirkuleres" liksom. Vi har så mye instinkter, og hvor kommer de fra? Se bare på dyr og insekter f.eks. De vet akkurat hva de skal gjøre fra de fødes. Maur, bier, sommerfugler, ja alt mulig egentlig, starter arbeidet dems i det de har klekt ut, uten at de er lært opp. De bare vet hva de skal gjøre. Jeg tror når de dør, fødes de bare på nytt og starter arbeidet igjen. Det er et spennende tema, absolutt! Anonymkode: f03ff...ee7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå