Gå til innhold

Edru i 1 år - Vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er jo ikke

 

Men altså vektnedgang er kalorier inn og kalorier ut, du går ikke ned fordi du får i deg mer kalorier enn du forbrenner. Kroppen din har ikke på mystisk vis bare satt ned forbrenningen tilsvarende alle øllene du pleide å få i deg.

Anonymkode: 0c2bd...2f4

Faktisk ikke HELT sant. Kroppen har naturligvis ikke satt ned forbrenningen tilsvarende alle ølene, men alkohol kan øke pulsen voldsomt, som igjen fører til at man forbrenner mange flere kalorier i løpet av et døgn. Med en promille på 0.5-1 har jeg registrert at min hvilepuls går opp med 30-40 slag i minuttet. Dette gjelder også når jeg sover. 
Dersom TS drakk 6-12 øl hver eneste dag hadde vedkommende trolig mye høyere forbenning enn nå. Litt ekstra kalorier i form av energidrikk/mye smør/store mengder pålegg kan altså da være nok til å ikke gå ned i vekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymus Notarius skrev (3 minutter siden):

Det står også at du ikke har veid deg, så anbefaler at du faktisk gjør det, kanskje har du gått ned mer enn du tror.

Hvis ikke du har gått ned noe, er det åpenbart noe du har erstatta ølen med som er like kaloririkt, for det går ikke an å opprettholde samme vekt om man kutter ut så mye kalorier.

Jeg har planer om å kjøpe en vekt denne uka. Mulig jeg har gått ned et par kilo, men kan ikke tenke meg at det kan være så mye mer.

Anonymkode: 6c861...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Og jeg prøver ikke å være vanskelig nå altså. Jeg syns bare det er så rart.

Anonymkode: 6c861...856

Kanskje du var mer i aktivitet da du drakk mye? Dro du ut, dansa for deg selv på kjøkkenet? Mye sånt kan ha noe å si og er ikke så lett å tenke på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kommer jeg til å spise følgende:

Frokost: 2 rugsprø med litt majones, jarlsberg og paprika

Lunsj: 2 rugsprø, et med Philadelphia light, mår og agurk og et med majones, jarlsberg og paprika. Pluss et kokt egg.

Middag: 1 kyllingfilet, en halv pose ris, salat og saus

Her ser jeg jo at jeg kan kutte ut majones, men jeg har jo allerede mye mindre på enn jeg brukte før. Akkurat til middagen i dag bruker jeg saus, men middagene varierer jo. Syns liksom ikke det er sånne store mengder. 

Anonymkode: 6c861...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 minutt siden):

Kanskje du var mer i aktivitet da du drakk mye? Dro du ut, dansa for deg selv på kjøkkenet? Mye sånt kan ha noe å si og er ikke så lett å tenke på.

Nei, jeg var like lat 😅

Anonymkode: 6c861...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er jo at du fikk i deg alt for mye kalorier før, dermed økte vekta. Disse renner ikke av når du ikke drikker mer. Du vil fremdeles ikke gå ned i vekt om du ikke går i kaloriunderskudd. 

Anonymkode: 38a8f...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonvm

Gratulerer! Du har gjort en kjempeinnsats. Det står stor respekt av å klare å slutte å drikke. 

Du skriver at du ikke trener eller går tur. Prøv å få gjort det likevel. Gå litt tur om ikke annet. Se om ikke litt muskler gjør at du ser slankere ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl er veldig mettende, spiste du lik mengde mat samtidig som du drakk dette som du gjør nå?
Jeg ser for meg at du kanskje ikke hadde verdens største matinntak sammen med disse 6-12 ølene hver dag, og at mye av disse nå er erstattet med mat? "Middag" kan være så mangt, bruker du olje og saus kan du fort være i overskudd nå fra hva du var tidligere.

Uansett, du har gjort noe kjempebra for helsa di ved å kutte ut alkohol, og uavhengig av vekta di så har du store helsegevinster og har gjort en kjempeinnsats!

Anonymkode: 431d0...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har vært edru i tre måneder. Før det ble det mye alkohol og en del hurtigmat mellom slagene. Jeg trodde det var derfor jeg gikk så mye opp i vekt også, og trodde jeg skulle gå ned i vekt da jeg sluttet. I stedet har jeg blitt ekstremt sulten og gått enda mer opp i vekt.

Jeg tror det er kroppens måte å kompensere for alkoholen den ellers brukte for å døyve bakenforliggende smerter.

Anonymkode: f427c...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært edru i tre måneder. Før det ble det mye alkohol og en del hurtigmat mellom slagene. Jeg trodde det var derfor jeg gikk så mye opp i vekt også, og trodde jeg skulle gå ned i vekt da jeg sluttet. I stedet har jeg blitt ekstremt sulten og gått enda mer opp i vekt.

Jeg tror det er kroppens måte å kompensere for alkoholen den ellers brukte for å døyve bakenforliggende smerter.

Anonymkode: f427c...e4a

Også er det mye karbohydrater i en del alkohol, med mindre du drakk ren sprit, så kroppen craver disse karbohydratene på andre måter. Jeg spiste så mye godteri den første tiden etter at jeg slutta å drikke, men det gikk seg til.

Anonymkode: 94822...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...