Anjatapinjata Skrevet 17. januar 2024 #1 Del Skrevet 17. januar 2024 Hei. Da har jeg endelig tatt steget å bestilt time hos gynekolog for henvisning til offentlig inseminering med donor. Er det noen som har vært igjennom det samme som vet ca ventetid i Oslo? Driver også å sjekker ut div klinikker privat, da jeg har hørt mer positivt om de private klinikkene kontra offentlig. Noen som har noen å anbefale her? Jeg ønsker inseminering først og fremst, men må såklart høre på legene som Driver med dette. Har et barn fra tidligere som ikke var vanskelig å unnfange, så håper jo den sitter på 3forsøk. Alle tips og råd mottas med takk🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #2 Del Skrevet 17. januar 2024 Akkurat blitt gravid via inseminering i Oslo:) legen søkte meg inn i mars ish 2022. Fikk time til video samtale med Oslo i juni 22, så beskjed om at de hadde funnet donor til meg i slutten av des 22. Startet opp mars 23 så ca 1 år fra eg søkte og til første inseminering. Fikk 6 forsøk men den satt på 4. 😁 om man ikke har hast vil eg absolutt anbefale å fortsett offentlig. Anonymkode: 25b74...8bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Del Skrevet 17. januar 2024 Kan jeg spørre hvor gamle dere er som har/vurderer donor ? Anonymkode: d69c6...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Del Skrevet 17. januar 2024 Spennende😊 Lykke til! Jeg gjorde det privat, men satte meg på venteliste offentlig samtidig (i tilfelle jeg skulle bruke opp budsjettet på de private forsøkene)😊 Førstemann satt på 2. forsøk med IUI, og jeg er nå gravid med andremann som satt på 1. forsøk. Siden jeg ville ha helsøsken satte jeg meg ikke opp på offentlig venteliste denne gangen. Jeg brukte Fertilitetssenteret i Oslo, og var veldig fornøyd med dem😊 Anonymkode: 8e772...6c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #5 Del Skrevet 17. januar 2024 Skulle ønske det fantes slike muligheter for menn også. 😞 Anonymkode: 19da2...4f2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #6 Del Skrevet 17. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Skulle ønske det fantes slike muligheter for menn også. 😞 Anonymkode: 19da2...4f2 Tror det går via surrogatmor(utlandet), men da må du jo ha donor egg og betale en startpris på ca 300 000,- Anonymkode: 888ac...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tror det går via surrogatmor(utlandet), men da må du jo ha donor egg og betale en startpris på ca 300 000,- Anonymkode: 888ac...443 Litt dumt å henvise til noe som i utgangspunktet ikke er lovlig i Norge. Ja man kan reise til utlandet - men det er ikke bare bare - verken økonomisk, praktisk i forhold til graviditet, surrogatmor, lovverk, regler, statsborgerskap etc. Og som man så mangler de egget og må da i så tilfelle ha eggdonasjon også eller embryodonasjon som igjen har egne regler og retningslinjer. Og embryo donasjon er heller ikke lovlig i alle land. Burde vært en "løsning" for menn ja, men problemet her er at de kan ikke bære frem barnet. Anonymkode: 350d6...b1e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 18. januar 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Spennende😊 Lykke til! Jeg gjorde det privat, men satte meg på venteliste offentlig samtidig (i tilfelle jeg skulle bruke opp budsjettet på de private forsøkene)😊 Førstemann satt på 2. forsøk med IUI, og jeg er nå gravid med andremann som satt på 1. forsøk. Siden jeg ville ha helsøsken satte jeg meg ikke opp på offentlig venteliste denne gangen. Jeg brukte Fertilitetssenteret i Oslo, og var veldig fornøyd med dem😊 Anonymkode: 8e772...6c0 Hvor mye betalte du privat?😊 Jeg har mest lyst å gå privat egentlig, pga timing. Da offentlig er mer styrt av dem enn meg. Men tenker jeg kan sette meg på venteliste der også så får jeg se hvordan det blir😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 18. januar 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Kan jeg spørre hvor gamle dere er som har/vurderer donor ? Anonymkode: d69c6...6fd Jeg er 33år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 18. januar 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Akkurat blitt gravid via inseminering i Oslo:) legen søkte meg inn i mars ish 2022. Fikk time til video samtale med Oslo i juni 22, så beskjed om at de hadde funnet donor til meg i slutten av des 22. Startet opp mars 23 så ca 1 år fra eg søkte og til første inseminering. Fikk 6 forsøk men den satt på 4. 😁 om man ikke har hast vil eg absolutt anbefale å fortsett offentlig. Anonymkode: 25b74...8bf Haster ikke sånn veldig, men ønsker å time det så godt det går med barnehage start og i forhold til mitt tidligere barn. Setter meg nok opp på offentlig venteliste uansett, så får jeg se hva jeg ender med😊 Hvordan synes du opplegget var offentlig? Fikk du prøve hver syklus? Brukte du noe medisiner osv?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #11 Del Skrevet 18. januar 2024 Er det så viktig for deg å få barn? Jeg bare lurer Er selv kvinne på 35år, valgt å ikke få. Anonymkode: 3f301...e84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #12 Del Skrevet 18. januar 2024 5 minutter siden, Anjatapinjata said: Haster ikke sånn veldig, men ønsker å time det så godt det går med barnehage start og i forhold til mitt tidligere barn. Setter meg nok opp på offentlig venteliste uansett, så får jeg se hva jeg ender med😊 Hvordan synes du opplegget var offentlig? Fikk du prøve hver syklus? Brukte du noe medisiner osv?😊 Er ditt første barn også via donor? Hva koster dette? Jeg har også barn fra tidligere uten donor og ønsker så sårt et barn til. Jeg har vært singel i fem år nå og er 34 år. Jeg har satt en grense på 36 år før jeg vurderer donor seriøst. Anonymkode: 3f38d...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #13 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det så viktig for deg å få barn? Jeg bare lurer Er selv kvinne på 35år, valgt å ikke få. Anonymkode: 3f301...e84 Tenker det er rimelig å anta, når hun først har gått til dette steget, at det er så viktig for henne ja 😊 Anonymkode: da14c...04d 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #14 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det så viktig for deg å få barn? Jeg bare lurer Er selv kvinne på 35år, valgt å ikke få. Anonymkode: 3f301...e84 Det er jo åpenbart så viktig når hun setter i gang med det. Anonymkode: 0d0d9...753 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 18. januar 2024 Forfatter #15 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er ditt første barn også via donor? Hva koster dette? Jeg har også barn fra tidligere uten donor og ønsker så sårt et barn til. Jeg har vært singel i fem år nå og er 34 år. Jeg har satt en grense på 36 år før jeg vurderer donor seriøst. Anonymkode: 3f38d...c32 Nei mitt første barn er ikke via donor, men har han alene 100%😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 18. januar 2024 Forfatter #16 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er det så viktig for deg å få barn? Jeg bare lurer Er selv kvinne på 35år, valgt å ikke få. Anonymkode: 3f301...e84 Jeg har ett fra før, alltid ønsket meg 2barn så ja det er viktig for meg, eller så hadde jeg ikke brukt tid, penger og ressurser på å få det til😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #17 Del Skrevet 18. januar 2024 Samfunnet har blitt bra kaldt når det er hundretusenvis av single i passende aldersgrupper og folk likevel velger å få barn alene, istedenfor å gi barn muligheten til å ha begge foreldre med familier i livet sitt. Dette er jo først og fremst noe kvinner gjør, som fremstår helt uforståelig, men jeg vet om en mann som brukte surrogatmor i utlandet også. Anonymkode: 63386...1f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #18 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Samfunnet har blitt bra kaldt når det er hundretusenvis av single i passende aldersgrupper og folk likevel velger å få barn alene, istedenfor å gi barn muligheten til å ha begge foreldre med familier i livet sitt. Dette er jo først og fremst noe kvinner gjør, som fremstår helt uforståelig, men jeg vet om en mann som brukte surrogatmor i utlandet også. Anonymkode: 63386...1f5 Men hvor er disse uendelige skarene av barnløse menn i passende alder som fortvilet ønsker å bli fedre? Mine enslige venninner treffer hverfall ikke på de, selv om de langt i fra er «prinsesser med virkelighetsfjerne krav» 😅 Er de bare hjemme? Anonymkode: da14c...04d 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #19 Del Skrevet 18. januar 2024 2 hours ago, Anjatapinjata said: Haster ikke sånn veldig, men ønsker å time det så godt det går med barnehage start og i forhold til mitt tidligere barn. Setter meg nok opp på offentlig venteliste uansett, så får jeg se hva jeg ender med😊 Hvordan synes du opplegget var offentlig? Fikk du prøve hver syklus? Brukte du noe medisiner osv?😊 Veldig fint offentlig syns eg. Brukte ca 5000kr på medisiner. Fikk femar, fostimon og ovitrelle. Hadde lang reisevei (tromsø-oslo) men fikk dekt mesteparten av hotel og pasientreiser bestilte fly for meg. Til og begynne med tok eg UL kontroll lokalt i tromsø og dro eg ned til oslo dagen før inseminering og opp samme dag men det ble slitsomt så valgte da å ta både kontroll og inseminering i oslo slik at eg fikk slappet av i mellom timene. Selve inseminering var kort og enkel, ca 20 minutter fra de henta meg inn og til eg va ferdig. Fikk ikke prøve hver syklus. Om det ikke gikk og eg Fikk mens måtte eg vente til neste mens, alt ettersom når de hadde ledig plass. Måtte ringe å melde at eg hadde fått mens og at det ikke satt slik at de fikk frigjort donor til neste person. Anonymkode: 25b74...8bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 18. januar 2024 Forfatter #20 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Samfunnet har blitt bra kaldt når det er hundretusenvis av single i passende aldersgrupper og folk likevel velger å få barn alene, istedenfor å gi barn muligheten til å ha begge foreldre med familier i livet sitt. Dette er jo først og fremst noe kvinner gjør, som fremstår helt uforståelig, men jeg vet om en mann som brukte surrogatmor i utlandet også. Anonymkode: 63386...1f5 Jeg har allerede barn med en levende mann, som terroriserte både meg å ungen til jeg fikk sparket han ut. Så valgte han selv å flytte av gårde å gi totalt blanke i barnet han så dypt ønsket seg. Kan også liste til flere dårlige forhold før den tid. Å prøve å finne seg mann når man er 100% alenemor er ganske vanskelig i seg selv, legg til at man blir ganske sær med årene og ekstra forsiktig når man har et barn og ta hensyn til. I tillegg kan du tenke deg selv hvor mange ledige timer jeg har til dating hver uke.. Joda jeg har datet og prøvd det også, men hvorfor ødelegge noe som er bra? Jeg er mer mann enn de fleste menn jeg kjenner. Å det sier litt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå