prøverpå2 Skrevet 30. januar 2024 #21 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er HELT enig med deg! Og det er akkurat sånn det føles. Er som å lese mine egne tanker det du skriver 😅 Min mann tar absolutt ikke ansvar for det, det er jeg som må følge med. Og da er det jo også jeg som må si ifra når det er best sjanse… Jeg føler på en håpløshet inni meg når han ikke vil ha sex de dagene jeg er mest fertil. Da føles det som jeg står helt alene i det og at det bare er jeg som vil ha et barn til. Han er heller ikke noe flink til å snakke om hva HAN føler, så det er ikke så lett dette her… Anonymkode: 1f5bc...c30 Ja, da har vi det veldig likt! Jeg føler jeg må forføre han uten å si at det er pga. eggløsning og det funker jo 😅 Men enig i med deg i at det føles ut som man står alene i det hele når 1. mannen ikke følger med syklusen eller viser interesse for det og 2. at når man prøver å oppdatere de på syklusen (som han ikke følger noe med på) så blir det også feil? Hvordan skal der da bli baby?😂 Make it make sense.. Jaja, det er da vi som skal ha for at det blir baby når det skjer, haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverpå2 Skrevet 30. januar 2024 #22 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, men det er bare du som kan si når det skjer for du tester. Jeg syns likevel man må tenke på at ja, det er sårt for deg, men menn kan ende med å føle seg som en maskin og spermbank. Det kan ta lang tid før man blir gravide; det er jo greit å heller legge opp til at man skal ha sex, har det noe å si om du sier «Nå må vi ha sex, for jeg må bli gravid» eller •Kom, bli med på soverommet»? Anonymkode: 1b325...cde Sier jo såklart ikke "nå er det eggløsning, kjør barneproduksjon"😂 Det blir som regel en helt naturlig start på kosen og ikke fokus på at det er for produksjonens hensikt, haha. Men ja, er helt enig med deg at man ikke behøver å legge et press på mannen om å måtte prestere og gjøre en gravid akkurat de dagene man er fertil. Det er nok et press som kan føles intenst ut hvis mannen av ulike grunner ønsker noe de dagene 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #23 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 22.34): Vi har forsøkt i rundt ett år å få et barn til. Fra før har vi en gutt på nesten 4 år. Hver eneste måned når mensen kommer kjenner jeg på en enorm skuffelse.. Og det blir bare vondere for hver gang. Ønsker meg så inderlig et barn til, men det klaffer bare ikke. Jeg nærmer meg 35 år, og bekymrer meg for at det rett og slett er alderen som jobber imot meg.. Legen min sier det er normalt å prøve i 1-2 år før man blir gravid, og det er sikkert sant. Aner heller ikke hvor lang tid det faktisk tok å bli gravid med nr. 1, for han var overhodet ikke planlagt. Er det noen her inne som har opplevd at det er vanskelig å få barn nummer 2? Og har det klaffet for noen av dere etter lang tid? Ønsker så gjerne å høre noen oppmuntrende historier her. Anonymkode: 1f5bc...c30 Vi slet også med nr 2. Fikk første i midten av 20årene, satt på andre forsøk. Ble uplanlagt gravid når første var 4-5 mnd, men mistet i uke 11. Ble gravid igjen når første var ca. 1 år, men mistet allerede i uke 5-6. Ble gravid igjen når første var 1,5 år og mistet igjen i uke 9. Ble gravid kjapt etter denne SA. Fikk masse oppfølging og alt såg bra ut. Kom til ordinær ul og fikk påvist sykdom som ikke var forenelig med liv utenfor livmor. Så da ble det svangerskapsavbrudd i uke 19-20. Ble faktisk gravid igjen 6 mnd etter svangerskapsavbruddet og nr to kom til verden 3,5 år etter første 🥰. Gikk oss på en liten smell noen år etter dette igjen, og ble plutselig trebarnsforeldre 🫶. Anonymkode: dbe53...eff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2024 #24 Del Skrevet 31. januar 2024 Skjønner at du helst vil ha oppmuntrende historier, men vil bare si at det kan være lurt å ha litt hjelp med i tankene. Vi prøvde lenge på nummer 2 fra jeg var 35 (førstemann klaffet med en gang), og så tok det så ekstremt lang tid å komme i gang med IVF. Masse styr og utredning, og først måtte jeg nedjusteres (husker ikke hva det het), og tida fløy. Da begynte faktisk mannen å få dårligere sædkvalitet også. Så jeg ville begynt å tenke litt på utredning og hjelp, også selvsagt fortsette å prøve underveis. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 9376e...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #25 Del Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 14.32): Skjønner at du helst vil ha oppmuntrende historier, men vil bare si at det kan være lurt å ha litt hjelp med i tankene. Vi prøvde lenge på nummer 2 fra jeg var 35 (førstemann klaffet med en gang), og så tok det så ekstremt lang tid å komme i gang med IVF. Masse styr og utredning, og først måtte jeg nedjusteres (husker ikke hva det het), og tida fløy. Da begynte faktisk mannen å få dårligere sædkvalitet også. Så jeg ville begynt å tenke litt på utredning og hjelp, også selvsagt fortsette å prøve underveis. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 9376e...46c Tusen takk for fin tilbakemelding ❤️ Har absolutt vurdert dette med IVF, og jeg har nevnt det for fastlegen. Så vi får se hvordan det blir fremover 😊 Håper det snart klaffer! ❤️ TS Anonymkode: 1f5bc...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #26 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 8.28): Jeg er HELT enig med deg! Og det er akkurat sånn det føles. Er som å lese mine egne tanker det du skriver 😅 Min mann tar absolutt ikke ansvar for det, det er jeg som må følge med. Og da er det jo også jeg som må si ifra når det er best sjanse… Jeg føler på en håpløshet inni meg når han ikke vil ha sex de dagene jeg er mest fertil. Da føles det som jeg står helt alene i det og at det bare er jeg som vil ha et barn til. Han er heller ikke noe flink til å snakke om hva HAN føler, så det er ikke så lett dette her… Anonymkode: 1f5bc...c30 Da kom mensen denne måneden også… Kjenner jeg mister piffen litt mer for hver gang. Akkurat nå tenker jeg at det sikkert ikke er meningen at vi skal bli foreldre igjen 💔 Det gjør så vondt, og det overskygger liksom alt… Prøver å glede meg over den fine ungen jeg allerede har, og får dårlig samvittighet for at jeg føler det ikke er «nok» med ett barn. Den dagen hvor mensen kommer er alltid verst da, og jeg føler meg så langt nede akkurat nå… Hvordan går det med prøvingen deres? ❤️ Anonymkode: 1f5bc...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverpå2 Skrevet 9. februar 2024 #27 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da kom mensen denne måneden også… Kjenner jeg mister piffen litt mer for hver gang. Akkurat nå tenker jeg at det sikkert ikke er meningen at vi skal bli foreldre igjen 💔 Det gjør så vondt, og det overskygger liksom alt… Prøver å glede meg over den fine ungen jeg allerede har, og får dårlig samvittighet for at jeg føler det ikke er «nok» med ett barn. Den dagen hvor mensen kommer er alltid verst da, og jeg føler meg så langt nede akkurat nå… Hvordan går det med prøvingen deres? ❤️ Anonymkode: 1f5bc...c30 Forstår deg kjempegodt ❤️ Så trist å høre at du fikk mensen. Jeg venter på mensen. Den skal komme i helga/starten av neste uke. Denne måneden har jeg ikke tenkt over dpo og aktivt prøve å time. Jeg er drittlei. Jeg føler også at vi ikke blir å få barn før om lenge, og har nesten gitt opp? Kjip følelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ttcnummer2 Skrevet 14. februar 2024 #28 Del Skrevet 14. februar 2024 prøverpå2 skrev (På 9.2.2024 den 18.14): Forstår deg kjempegodt ❤️ Så trist å høre at du fikk mensen. Jeg venter på mensen. Den skal komme i helga/starten av neste uke. Denne måneden har jeg ikke tenkt over dpo og aktivt prøve å time. Jeg er drittlei. Jeg føler også at vi ikke blir å få barn før om lenge, og har nesten gitt opp? Kjip følelse! Sitter med akkurat samme følelse. 9pp og 11 dpo idag med negativ test. Venter mens om 2-3 dager og dritt lei for at det ikke går. Legger så mye energi hver mnd for å få det til å klaffe for å bare bli skuffa gang på gang og det går så utrolig utover psyken.. 😔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverpå2 Skrevet 14. februar 2024 #29 Del Skrevet 14. februar 2024 Ttcnummer2 skrev (4 timer siden): Sitter med akkurat samme følelse. 9pp og 11 dpo idag med negativ test. Venter mens om 2-3 dager og dritt lei for at det ikke går. Legger så mye energi hver mnd for å få det til å klaffe for å bare bli skuffa gang på gang og det går så utrolig utover psyken.. 😔 Akkurat samme her. PP8 og har testet negativt for noen dager siden. Venter bare på mens nå🙄 Nå håpe jeg at det skjer snart.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2024 #30 Del Skrevet 26. februar 2024 Vi prøvde i 2,5 år for å få barn nummer to. Førstemann ble til naturlig i første syklus, mens andremann måtte vi ha ivf for å få. Ingenting galt med verken meg eller mannen. I 20-årene begge gangene. Anonymkode: 53eb6...96d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #31 Del Skrevet 5. mars 2024 Har en skikkelig dårlig dag i dag… Har hatt vondt i korsryggen og mensmurringer i magen siden i går, men ikke fått mensen. Er bare én dag på overtid da. Men tok en graviditetstest bare for å sjekke, og den var rimelig negativ… Vet ikke om den testen er bra nok, men uansett. Er så lei nå, og kjenner at jeg snart ikke tåler flere skuffelser. Kanskje det ikke er meningen at jeg skal bli tobarnsmor… Føler at alle rundt meg får barn eller annonserer graviditet om dagen, og jeg får lyst til å bare kaste opp av det. Klarer ikke glede meg på deres vegne, og det gjør også skikkelig vondt. Føler meg som en dårlig venn. Denne prosessen er helt jævlig… Graviditetstesten jeg tok er en sånn strimmeltest fra Normal bare, har et lite håp om at det er en «dårlig» test. Men samtidig har jeg mistet helt troa uansett. Anonymkode: 1f5bc...c30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #32 Del Skrevet 5. mars 2024 Brukte ett år på å bli gravid med begge mine. Legens råd var "dere må gi dere hen til hverandre". Utrolig kleint syntes jeg, men faktisk var det det som virket. Begge gangene jeg ble gravid, var det når vi for en gangs skyld hadde sex bare for sexens skyld. Alle månedene med pliktsex førte til ingenting, og skadet dessuten sekslivet. Eneste gangene i vårt 15 år lange forhold at mannen min har vært på nippet til å miste sexlysten🤭 Anonymkode: 7ff48...1a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #33 Del Skrevet 5. mars 2024 Jeg har alltid blitt gravid etter 1 - 2 sykluser (5 barn). Mens dattera mi brukte et år på å bli gravid, så folk er forskjellige. Lykke til TS🥰 Anonymkode: f1b7c...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 6. mars 2024 #34 Del Skrevet 6. mars 2024 Jeg fikk påvist AMH på 0,3 da jeg var 34 år. Likevel ble jeg gravid på naturlig vis (fikk en sønn når jeg var 35), og er gravid på nytt nå (36 år) Jeg gjorde MYE research, og leste masse studier for å øke sjansene mine. Her er mine tips (hvis du ikke er ute etter tips, bare ignorer) 1. Ta den aktive formen av Q10 (heter ubiqinol) i 3 måneder. Dette har flere studier bekreftet at bedrer eggkvaliteten. 2. Kutt ut koffein, og spis ren mat (ikke ultraprosessert) 3. Ta tilskudd av omega3, D-vitamin, og L-Arginin (bedrer blodsirkulasjonen) Etter 3 måneder på Q10, reis på ferie! Min første ble unnfanget i Spania og min andre ble unnfanget i Thailand. Har aldri vært gravid utenom disse to. Jeg tror det er på grunn av naturlig D-vitamin fra solen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå