Gå til innhold

Kvinnelig PT i "avslørende" klær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hva dere tenker om at en ung kvinnelig PT går rundt i ettersittende tights og kort bh/topp på treningssenteret? Langt lyst hår, godt trent, og flott jente, men er dette hensiktsmessig ift å selge produktet sitt (PT timer)? 
Ps. Vil ha saklige svar. 

Anonymkode: 62e40...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lurer på hva dere tenker om at en ung kvinnelig PT går rundt i ettersittende tights og kort bh/topp på treningssenteret? Langt lyst hår, godt trent, og flott jente, men er dette hensiktsmessig ift å selge produktet sitt (PT timer)? 
Ps. Vil ha saklige svar. 

Søk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stiller jeg meg helt nøytral til. Må da være innafor det?

Anonymkode: f3dae...863

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Det spørs litt. Hun trekker vel mange mannlige klienter. Så det er sikkert god business. 

Men personlig synes jeg det er harry.

Hilsen gretten gammel gubbe 38

Anonymkode: 5fa54...7dc

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt innenfor å gå med treningsklær på treningssenter. Så lenge hun ikke går med rumpeshorts og bitteliten sports-bh er det greit. 

Anonymkode: b9a01...858

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du for din egen del eller fordi du har sett en pt som kler seg slik, ts?

Uansett tenker jeg at det er uprofesjonelt å kle seg slik, fordi det er ikke pt'en som skal være i fokus.

Jo mer ekshibisjonistisk pt'en er jo mindre seriøst ville jeg tatt den pt'en!

Anonymkode: ab8cf...f18

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel en hårfin balanse, sim jeg håper hun er klar over. Hun kan skaffe flere kunder, men av den gruppen hun kanskje ikke vil ha? Det får være opp til henne med mindre arbeidsgiver vil beholde litt klasse… 

Anonymkode: 7cfd5...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, er jo ikke PT's problem om kundene mister fokus og ikke oppnår resultater, det er deres eget problem. Som de i tillegg har betalt dyrt for. Hvis grisgubber står i kø for å blakke seg på treningstimer kun for å sikle over den personlige treneren, så er vel det win-win for henne.

Anonymkode: fa286...590

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange sånne treningsjenter har behov for å vise fram kroppen sin og få anerkjennelse for den, og poster masse show-off selfies fra gymmen hvor de viser rumpa fra den perfekte vinkelen og magetopp er perfekt for å flashe six-packen. Jeg antar at denne PT-en hører til i denne kategorien. Om hun kler seg sånn off-duty er nå så, men hvis hun går sånn på jobb, synes jeg hun burde tenke mer på å være en god rollemodell som ikke bidrar til økt kroppspress, i stedet for å show-off .

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 minutt siden):

burde tenke mer på å være en god rollemodell som ikke bidrar til økt kroppspress, i stedet for å show-off .

Er ikke kroppspress grunnen til at hun har en jobb da?

Anonymkode: b8df9...cba

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ps. Vil ha saklige svar. 

Relevansen er..? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PT her. Tenker at det kan være både positivt og negativt. Men syntes først og fremst at det er rart ikke å gå med PT-tskjorte eller genser (det har jeg gjort på alle sentrene jeg har jobbet på).!

Anonymkode: e17da...9a9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ps. Vil ha saklige svar. 

Avslørende klær? Ble du overasket over at hun har en kropp montert under hodet? Slutt å gå ut før du lærer å kontrollere deg selv. 

Anonymkode: 50763...f09

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vært mitt førstevalg til PT, trenger ikke føle meg enda mer dritt når jeg går inn på et treningssenter 😂 Hadde foretrukket en litt mer nedtonet klesstil som ikke virker så «se på meg». Ønsker meg en PT med fokus på treningen min, ikke å vise frem egne attributter. Selvfølgelig flott at hun er godt trent osv, men trenger ikke gå rundt i BH-en og med sånn «rynke-rumpe-tights» 😅

Anonymkode: 6d27a...610

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noens øyne er hun for lettkledd uansett hva hun har på seg med mindre det er thermodress og burka. Det hadde hun også fått kritikk for.

Man kan forresten argumentere for at mindre klær gjør det enklere å demonstrere hvordan øvelser skal utføres.

Jeg er ei middelaldrende dundre på over hundre kg forresten og ser ikke helt hvordan andres bekledning påvirker jobbene deres med mindre det påvirker arbeidsevnen rent praktisk.

Anonymkode: 4b2c4...0b0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker som oftest at også klær er en form for kommunikasjon, enten en ønsker det eller ikke, og hvis en gjennom klesvalg velger å fremheve eller fokusere på noe må en regne med at nettopp det blir oppfattet av mottagere. Også om det ikke er så bevisst eller planlagt. Å fremheve kropp kan kanskje være positivt i noen slike sammenhenger, men det kan nok også ha baksider og påvirke hvilken kundegruppe en treffer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ps. Vil ha saklige svar. 

Tights er ettersittende, det jo poenget.

Hårfargen bør du holde deg for god til å kommentere! 😡

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ps. Vil ha saklige svar. 

Jobben er på treningssenter. = treningstøy. Kropp er jobben. = å vise hva hun har oppnådd, får kundene til å ville oppnå samme og kjøpe pt timer. Kropp er egentlig hva som selges her. Kropp og trening er jobb for henne. Hun har jobbet mange timer for å oppnå det hun har. Og..  i et slikt antrekk og et par motiverende ord om en manns treningsinnsats så har hun solgt mange pt timer...  mannlige kunder er i boks. Bortsett fra de som er redd konas sjalusi. Når det gjelder kvinner så vil mange anta at en med et slikt utseende og som bruker så mye tid på trening er stokk dum, så ovenfor dem må hun virkelig bevise at hun har kunnskap før hun får solgt timer. Jeg er tilbøyelig til å bli inspirert (er kvinne) til å oppnå noe med treningen selv med å kjøpe pt timer av en slik. En bra kropp beviser mulig resultat. 

Anonymkode: 30f98...535

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg forventer at PT’er og ansatte på treningsentre går i ansatt t-skjorter. Det er ikke et sted for å ha fokus og framheve egen kropp, de er på jobb. Jeg vil ikke ha Instagram babes opp i trynet/speilet/apparatet. Ligger til den stilen der å ha tightsen langt oppi rumpa og ta selfies i alle mulige stillinger og konstant sjekke om noen ser på dem. Og deretter klage på at man blir sett på. Lite profesjonellt. 

Anonymkode: 332a2...71e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...