Gå til innhold

Er det noen som faktisk får mer energi av å trene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Absolutt! Får masse energi og overskudd! 
Alltid klar for fest etter trening, evnt en time til. 
Forrige helg dro jeg rett fra nattevakt på trening fordi jeg trengte energi da jeg skulle hjem til barn og ikke kunne sove. Var helt gull, funket som bare det. 😄

Anonymkode: 94bb7...2b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får masse energi, overskudd og takler livets humper og dumper bedre. Har trent tung styrketrening i flere år, så jeg husker jo ikke helt hvordan det var da jeg begynte da, hehe.

Merker sjelden jeg blir sliten etter at jeg har trent, men derimot blir jeg veldig rastløs og sliten når jeg ikke trener.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får energi av å ligge på riktig intensitet  og volum, mister fort om jeg over trener 

Anonymkode: b4274...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg føler jeg går energi av det og føler meg også "energisk" og mer glad etter en treningsøkt, så det er vel så mye psykisk energi så fysisk energi :) Føler meg bedre, spiser bedre og sover bedre med regelmessig trening!

Anonymkode: 0cde7...782

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening gir energi når du klarer å restituere fra det. Nok mat/kalorier, næringsrik mat, nok søvn og lite stress er nøkkelen. 

Anonymkode: b39f9...0d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men ikke når jeg trener for mye heller.

Bra kosthold, nok søvn (den er den vanskeligste), passe mye trening, og da mest morsom lekende trening - som klatring, kampsport, dans, akrobatikk… Å løpe eller løfte jern er kjedelig men litt må til av det også.

Hvor mye som er passe for deg må du finne frem til selv, det finnes ingen fasit.

Anonymkode: 694c8...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Får energi, men må ikke overdrive (bygge meg opp) og spise/hvile nok. Jeg begynte med styrketrening for to år siden, har før bare løpt. Da ble jeg trøttere den første mnd, trengte mer søvn før jeg ble vant med treningen 

Anonymkode: d62bd...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, får ikke den energien alle snakker om. Trener jevnt for jeg får bedre psyke og liker  å være trene, men energi? Niks.

Trent jevnt 2-5 økter i uka siden 2009.

Anonymkode: f4fe8...553

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg gjelder det stort sett at jeg får mer energi. Et typisk scenario er at jeg har bestemt meg for å trene etter jobb, men kjenner meg trøtt/sliten og har mest lyst til å stå over. Men så setter jeg i gang likevel, og etter et par minutter er jeg helt klar igjen. Noen ganger kan jeg også få lyst til å trene mer enn planlagt også. Når jeg trener om morgenen, forsvinner "morgentrøttheten" så fort jeg starter. 

Anonymkode: ead23...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 20.12):

Blir helt ødelagt av trening jeg, selv om jeg trener jevnt og trutt. Blanding av styrke, zumba, spinning og yoga. Jeg trente styrke i går og har vært helt ødelagt i hele dag. Blir så ufattelig trøtt. Har aldri fått energi av å trene. Har nå kuttet ned litt på treningsøktene for det ødelegger hele dagen min på jobb. Sovner nesten foran pc-en jo. 

Hvor lang tid skal det liksom ta før man får mer energi? Spiser bra også. Trener vanligvis 3 - 4 ganger i uka, kutter nå ned til 2 - 3 ganger i uka. 

Anonymkode: 3f3cf...b86

Jeg pleier å ta korte jogge turer hver dag. Den største forskjellen er at jeg blir mindre angstete, sover bedre og får mer lyst til å dra ut å trene igjen dagen etter. Og så merker jeg at beina og kroppen blir sterkere. Når jeg løper nå så går bena av seg selv. :) 

Anonymkode: 97b40...3ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

I mellom unger, jobb osv, så går siste rest av overskudd til trening. Etter trening er jeg «ferdig». Eneste som gjelder da er å sove.

Aldri hatt så lite overskudd til andre ting som etter jeg begynte å trene. Sexlyst feks skjer ikke lenger. Er vel snart et år siden jeg orket det😅

Anonymkode: 8a6e6...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg i tillegg legger inn hviledager, kosthold med næring og proteiner og SØVN, så har jeg overskudd.

Trener 4-5 dager i uka, styrke, og merker jeg trenger MYE mat og MYE søvn. og VANN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får energi i form av at jeg føler meg bedre, sover bedre og spiser bedre.

Det går jo både på det fysiske og psykiske. Oksygenopptaket øker, den fysiske formen blir bedre, men jeg føler meg så mye freshere også. Blir ikke sliten i det hele tatt, jeg blir faktisk mye mer sliten av late dager der jeg bare drar meg hjemme. Det som sliter med mest ut er å traske rundt på kjøpesenter og slikt, da kommer jeg hjem helt utkjørt. Mens etter å ha løpt en mil kan jeg gå rett på fest (etter en dusj såklart)

Anonymkode: d5ba2...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg får mindre energi. Og for meg er det litt av poenget.

Anonymkode: d9511...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei må hvile flere timer etterpå😊Men med ulike smertetilstander som ikke kan opereres eller medisineres vekk, så velger jeg heller trening for å holde smertene i sjakk. Men med ME og søvnproblemer så er det alt annet enn lett😂

Anonymkode: 4ef84...3ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke umiddelbart mer energi etter en treningsøkt, men jeg har generelt mye mer energi til å takle hverdagen når jeg er godt trent. 

Derfor prioriterer jeg å trene nesten hver dag. Blir ofte trøtt et par timer etter trening, så jeg foretrekker derfor å trene mellom kl 16-20. Har to barn, så jeg pleier å få til en trening i forbindelse med at en av de er på trening. 

Anonymkode: 73313...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en push-kræsj person som kjører på også rett i bakken. Har adhd og kronisk fatigue. Morsom kombinasjon. så jeg må begrense meg. Trener forsiktig 15-20 min hver dag. For meg er det bedre med 15 min pr dag en en full time 2 ganger i uken. Trener jeg i 60 min( lav intensitet) blir jeg totalt utslitt. Tatt meg en stund å finne balansen. 

Anonymkode: 8f72e...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får mer energi i av at jeg slipper å ha skikkelig dårlig samvittighet for å ikke trene i hvertfall. Da har jeg resten av dagen til å tenke på helt andre ting - det hjelper faktisk her i gården, jeg grubler ekstremt mye.

Anonymkode: 74926...e35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...