AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Del Skrevet 16. januar Blir helt ødelagt av trening jeg, selv om jeg trener jevnt og trutt. Blanding av styrke, zumba, spinning og yoga. Jeg trente styrke i går og har vært helt ødelagt i hele dag. Blir så ufattelig trøtt. Har aldri fått energi av å trene. Har nå kuttet ned litt på treningsøktene for det ødelegger hele dagen min på jobb. Sovner nesten foran pc-en jo. Hvor lang tid skal det liksom ta før man får mer energi? Spiser bra også. Trener vanligvis 3 - 4 ganger i uka, kutter nå ned til 2 - 3 ganger i uka. Anonymkode: 3f3cf...b86 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #2 Del Skrevet 16. januar Kanskje du skal legge lista litt lavere? Mulig du tar deg for mye ut i forhold til kapasitet. For min del, voksen dame på 50, har trent hele livet. De siste årene løping. Det var først i år jeg skjønte at ved å løpe MYE saktere kom fremgangen. Så sakte at det er flaut. Jeg slet meg for mye ut i hver økt, både langøkter og intervall. Har mye mer overskudd også, og er i bedre form. Anonymkode: c6155...ea4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #3 Del Skrevet 16. januar Ja, men det er en balanse. For mye = utslitt. Passe = mer energi. Ingen = trøtt hele tiden Anonymkode: b2b76...23f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 16. januar #4 Del Skrevet 16. januar Ja, det gjør jeg. Viktig å hvile og spise nok, og variere type trening og intensitet. Selvfølgelig er det dager jeg er helt pumpa etter en hard økt, men en time eller to etter jeg har hvilt og spist så er jeg full av energi men musklene er jo slitne og skal ikke trene de samme musklene hardt dagen etter Idag trente jeg styrke i lunsjen (overkropp fokus) og nå i kveld tok jeg en roooolig løpetur på 5k. Pulsen i begge øktene var i gul sone stort sett, og jeg kunne fint løpt dobbelt så langt egentlig for kroppen var veldig lett og fin og jeg hadde mye energi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #5 Del Skrevet 16. januar Ja, men trener ikke mer enn 30-45 minutter. Varer det lenger blir det trim med tempo deretter, til dømes en koselig fjelltur. Spiser mye protein og litt karbohydrater før energi. Anonymkode: 4ade0...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #6 Del Skrevet 16. januar Nei 😅 Blir berre sliten. Får lyst å legge meg etterpå. Sover bedre når eg trener. Anonymkode: 91f45...69c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #7 Del Skrevet 16. januar Det er garantert ikke treningen som er problemet her. Jeg vil anta at du spiser langt fra så bra som du tror selv. Kan nesten garantere at du ikke får i deg nok protein. Og søvnen din er nok ikke av god kvalitet. Den zumba treningen kan du erstatte med styrketrening for zumba er totalt bortkastet tid. Det gir ca samme cardioeffekt som å gå seg en tur. Anonymkode: fabe1...1fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #8 Del Skrevet 16. januar Jeg får bare en grusom hodepine av trening, yoga fungerer greit men jeg får lite fremgang. Anonymkode: 766cd...df1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #9 Del Skrevet 16. januar Ja men som flere sier så handler det om balanse. Jeg trente i flere år 1-2 ganger i uken og det ga meg ikke mer energi (ikke merkbart ihvertfall). Da jeg begynte med 3-4 økter fikk jeg masse energi og kjenner et sug etter å trene med jevne mellomrom. Nå er jeg oppe i 4-5 økter i uken, men om jeg tar for harde økter flere dager i uken blir jeg sliten... Spesielt styrketrening av ben som gjør meg sliten, så legger alltid inn en hviledag etterpå. Trur også det handler om hva kroppen er vant til, og om jeg fortsetter med 4-5 økter blir kroppen vant etterhvert. Anonymkode: cd4cd...91d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 16. januar #10 Del Skrevet 16. januar Nei, ikke mer energi for den må jeg jo bruke på treningen men jeg får bedre psyke 💪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #11 Del Skrevet 16. januar Har en 14-åring som trener på skolen hver ukedag og 4 kvelder i uka og om hun virker slapp før ettermiddag/kveldstrening er hun supergira på vei hjem etter 1,5 time trening, dess tøffere trening jo mer gira. Vi er nøye med å hjelpe henne med kostholdet og vitamin/mineraler og hun sover 22-06.30 Selv er jeg sløvere og blir ikke gira, får mer vondt, men så trener jeg kun en dag i uka.. Anonymkode: 3d73c...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 16. januar #12 Del Skrevet 16. januar Aldri fått energi av å trene, i hvert fall ikke rett etter en treningsøkt, på lang sikt så fører jo bedre fysisk form til mer energi da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #13 Del Skrevet 16. januar Ja, så lenge jeg ikke overdriver. Jeg har ikke klart å somle meg til å begynne å trene styrke utover noen få enkle øvelser jeg gjør for ryggen, og merker god effekt av. Men jeg begynte å løpe regelmessig i sommer, og merker at jeg både har blitt mer opplagt, har mer energi og kjenner meg gladere. Tidligere ble jeg alltid veldig trøtt i 14-tiden. Noen ganger så trøtt at det var ordentlig plagsomt på jobb. Og om jeg forsøkte å lese en bok for barna rundt den tiden på en søndag, slet jeg bokstavelig talt med å holde øynene oppe. Dette har blitt helt borte med løpingen. Men når du er så sliten, har du sjekket om du har noen mangler, f.eks. jern? Jeg har blitt fryktelig sliten av fysisk aktivitet når jeg har hatt jernmangel. Anonymkode: 254b0...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millaz Skrevet 16. januar #14 Del Skrevet 16. januar Nei blir bare mer sliten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 16. januar #15 Del Skrevet 16. januar 49 minutter siden, AnonymBruker said: Blir helt ødelagt av trening jeg, selv om jeg trener jevnt og trutt. Blanding av styrke, zumba, spinning og yoga. Jeg trente styrke i går og har vært helt ødelagt i hele dag. Blir så ufattelig trøtt. Har aldri fått energi av å trene. Har nå kuttet ned litt på treningsøktene for det ødelegger hele dagen min på jobb. Sovner nesten foran pc-en jo. Hvor lang tid skal det liksom ta før man får mer energi? Spiser bra også. Trener vanligvis 3 - 4 ganger i uka, kutter nå ned til 2 - 3 ganger i uka. Anonymkode: 3f3cf...b86 Hvis du er trøtt midt på dagen, så er det kostholdet som er problemet. Spis mindre karbs og mer fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #16 Del Skrevet 16. januar Ingen får energi av å trene. Man bruker energi ved å trene, man får energi ved å spise. Måleenheten for energi er kalorier. Anonymkode: e1d2b...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #17 Del Skrevet 16. januar Absolutt! Men det tok ganske lang tid. Var mye sliten og støl det første halvåret. Men jeg har vært flink til å starte opp igjen veeeldig rolig både med styrketrening og jogging. Etter et opphold fra trening på senter noen år så begynte jeg med styrketrening hjemme. Startet med to ganger i uka, og få øvelser. Etterhvert med strikk til noen av øvelsene. Gradvis økt med flere øvelser og intensitet. Etter ett år så begynte jeg på senter og trening med dumbbells. Samme her, veldig forsiktig, og gradvis økning. Vært tungt da også både når jeg trente og etterpå. Det siste året nå (år 3) så har jeg økt på og klarer og løfte forholdsvis tungt og ha intense økter. Bare siste året jeg har fått energi når jeg trener og ikke minst etterpå! Har alltid varmet opp med jogging, men det ble jeg helt gåen av, så brukte det bare til kjapp oppvarming. Men så fikk jeg et tips om å jogge i samme tempo som man klarer å gå fort, og det ble et stort turningpoint for meg! Fra å aldri i hele mitt liv klart å jogge mer enn 2-3 minutt av gangen, så klarer jeg nå å jogge i 30 min i strekk med stigning på mellom 5-10. Tok dette også veeeldig gradvis. Jeg er en godt voksen dame på over 50 og har mange skader, så er utrolig stolt over fremgangen. Det jeg er mest stolt over er at jeg hadde tålmodigheten til å ta det veldig gradvis og fokusert på kontinuitet uansett hvor kjipt det har vært. Det har gitt resultater for denne gangen har det ikke involvert at jeg bare har hatt vondt og blitt sliten. Jeg har jo selvfølgelig blitt i god form etterhvert tidligere også, men det er første gang jeg har kjent på at jeg får mye mer energi og overskudd av treningen og det holder seg jevnt over. Men det har tatt tid da. 😅 Har også hatt fokus på å spise ekstra sunt og variert. Og nok! Mye vegetar og passet på å få i meg nok proteiner. Tror det har hjulpet også. Anonymkode: 28efb...cab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IchLiebeDichOder? Skrevet 16. januar #18 Del Skrevet 16. januar Jeg kjente at jeg måtte "gå inn", altså i meg selv, for å få ro. Kanskje det er dét du mener. At trening ikke gir deg noe særlig ro, men at du blir sliten. Å bli rolig handler ikke om å trene hardt, trene kroppen i det hele tatt. Det handler om å kunne sitte med seg selv, gjerne med ting som ikke krever noenting, meditere, pusteøvelser, gå inn i mørke av seg selv og reflektere. Dette har hjulpet for meg fordi jeg kjente at trening ikke gir den roen som, ikke bare meg men, mange leter etter. Trening er i så måte overfladisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalsberg92 Skrevet 16. januar #19 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir helt ødelagt av trening jeg, selv om jeg trener jevnt og trutt. Blanding av styrke, zumba, spinning og yoga. Jeg trente styrke i går og har vært helt ødelagt i hele dag. Blir så ufattelig trøtt. Har aldri fått energi av å trene. Har nå kuttet ned litt på treningsøktene for det ødelegger hele dagen min på jobb. Sovner nesten foran pc-en jo. Hvor lang tid skal det liksom ta før man får mer energi? Spiser bra også. Trener vanligvis 3 - 4 ganger i uka, kutter nå ned til 2 - 3 ganger i uka. Anonymkode: 3f3cf...b86 Får energi så lenge jeg spiser bra og ligger på lavt- moderat trenings volum, responder svært dårlig på volum🫨🫨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #20 Del Skrevet 16. januar I nesten et halvt år var trening bare slit. Aner ikke hvorfor det ikke løsnet for meg raskere. Men ja, jeg ble utslitt, trøtt og fikk nesten feberfølelse på kvelden etter en treningsøkt. Grunnen til at jeg fortsatte var at jeg er en sta jævel, nr. 1, men også fordi jeg faktisk hadde trent meg opp rolig, overdrev aldri, og skjønte intuitivt at kroppen var skadet av inaktivitet og at det ville ta tid å komme over sjokket med å bruke muskler og ha høy puls flere ganger i uken. Så det løsnet etter hvert. Nå har jeg trent regelmessig i 5 år får, ikke direkte energi, men i hvert fall velvære av treningen etterpå. Pluss merker det godt i hverdagen. Flytting, og bæring av møbler - mannen som ikke trener og venner som tok i et tak ble slitne og fikk gangsperr etterpå. Ikke jeg. Dansing en hel kveld på en bursdag nylig - noen pratet om at de var såre etterpå. Ikke jeg. Jeg har energi etter fjellturer med venner hvor de må hvile etterpå. Ikke jeg. Jeg er med på spontanturer på f.eks Trollstigen som vi gikk i sommer uten å måtte "trene meg opp" først fordi jeg har en grunnform alltid. Det er så deilig. Du sier ikke hvor lenge du har holdt på, men om det er bare noe du har holdt på med i en måned eller to så kan du virkelig ikke forvente å få energi av det så raskt med mindre du er typ 20 år. Anonymkode: 6da4e...5d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå