Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble igangsatt da jeg var 42+0.

Når jeg fikk satt inn ballong hadde jeg 1 cm åpning. Dagen etter på morgenen fallt denne ut  

Jeg møtte på sykehuset samme formiddag for videre igangsettelse med tabletter annenhver time. 

4 dager senere kom datteren min til. Måtte bruke vakuum og revnet grad 3A. 

Anonymkode: c3554...9c3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Funket ikke. Måtte flere runder med piller til.

Anonymkode: 081f8...0e3

Var du helt umoden? Har begynt på piller nå og de sa at ballongen ikke har hatt noe som helst effekt🥲

• Hjerte 2
Skrevet
Kmff20 skrev (1 time siden):

Var du helt umoden? Har begynt på piller nå og de sa at ballongen ikke har hatt noe som helst effekt🥲

Ikke meg du spør, men jeg ble satt igang med piller samme kveld som ballong (som hadde detti ut etter et par t). Var helt umoden, ballongen ga null effekt (ikke pillene eller dryppet heller på meg da).

Lykke til!!

Anonymkode: 173dd...3f1

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes ballongen var noe av det verste med hele fødselen 😂 Seriøst, var så ekkelt å ha den der og rett før den falt ut var det veldig vondt! Etterpå fikk jeg tabletter som satte igang riene som jo også gjorde vondt, men på en annen (bedre) måte da. Selve fødselen ble veldig fin og jeg følte fremgang med hver rie. 

Anonymkode: 8785d...af2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg synes ballongen var noe av det verste med hele fødselen 😂 Seriøst, var så ekkelt å ha den der og rett før den falt ut var det veldig vondt! Etterpå fikk jeg tabletter som satte igang riene som jo også gjorde vondt, men på en annen (bedre) måte da. Selve fødselen ble veldig fin og jeg følte fremgang med hver rie. 

Anonymkode: 8785d...af2

Det er jo ganske fint å høre😆 syns ballong var helt greit, men skikkelig ekkelt å ha den dinglende😂🤙 

Så langt har det ikke skjedd noe som helst her, ingen effekt av pillene sålangt🙃

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke meg du spør, men jeg ble satt igang med piller samme kveld som ballong (som hadde detti ut etter et par t). Var helt umoden, ballongen ga null effekt (ikke pillene eller dryppet heller på meg da).

Lykke til!!

Har en følelse på at det samme vil gjelde meg…. 
Takk❤️

Skrevet

Fremdeles ingen fødsel i sikte her nei….

Nå er jeg veldig lei for å være ærlig og har egentlig mistet litt motet. Dette var tredje dagen med igangsettelse og jeg har fått Max dose med modningspiller uten at de har hatt noen effekt…. syns det er ganske slitsomt å være på sykehuset og jeg lengter veldig hjem. Samtidig som jeg er så uendelig heldig som har fått ha mannen her og ikke har hatt noe vondt, jeg er bare lei. 

Nå vil de se om det skulle starte opp i løpet av natten og hvis ikke så tar de vannet eller gir drypp imorgen. Merker de snakker mer og mer om keisersnitt hver gang de er innom, sikkert for å vende meg til tanken. Om det skulle bli keisersnitt så går det veldig bra altså, er ganske innstilt på det faktisk.  

Men jeg syns hele situasjonen er ganske kjipt for jeg hadde et stort ønske om at fødselen skulle starte naturlig, og være mest mulig fysiologisk. Men den ble så langt unna en fysiologisk fødsel som mulig. Er veldig negativt innstilt til drypp av en eller annen grunn, uten at jeg egentlig vet hvorfor. Noen som har positive erfaringer fra drypp?

Ikke så lett å måtte stille om hodet hele tiden, men jeg vet at det går over og det blir bra til slutt. 
Et litt klagete innlegg fra meg, en sliten høygravid (og vell så det faktisk😆) som lengter etter å møte babyen min.  

• Hjerte 5
Skrevet

Har fulgt denne tråden og vil bare sende deg en virtuell klem @Kmff20. Har termin snart og er førstegangs så har dessverre ikke noen råd eller erfaring å bidra med her, men skjønner at det må være slitsom. Krysser det jeg har for at det skjer noe snart!

• Hjerte 2
Skrevet
6 hours ago, Kmff20 said:

Nå er jeg veldig lei for å være ærlig og har egentlig mistet litt motet. Dette var tredje dagen med igangsettelse og jeg har fått Max dose med modningspiller uten at de har hatt noen effekt…. syns det er ganske slitsomt å være på sykehuset og jeg lengter veldig hjem. Samtidig som jeg er så uendelig heldig som har fått ha mannen her og ikke har hatt noe vondt, jeg er bare lei. 

Nå vil de se om det skulle starte opp i løpet av natten og hvis ikke så tar de vannet eller gir drypp imorgen. Merker de snakker mer og mer om keisersnitt hver gang de er innom, sikkert for å vende meg til tanken. Om det skulle bli keisersnitt så går det veldig bra altså, er ganske innstilt på det faktisk.  

Men jeg syns hele situasjonen er ganske kjipt for jeg hadde et stort ønske om at fødselen skulle starte naturlig, og være mest mulig fysiologisk. Men den ble så langt unna en fysiologisk fødsel som mulig. Er veldig negativt innstilt til drypp av en eller annen grunn, uten at jeg egentlig vet hvorfor. Noen som har positive erfaringer fra drypp?

Ikke så lett å måtte stille om hodet hele tiden, men jeg vet at det går over og det blir bra til slutt. 
Et litt klagete innlegg fra meg, en sliten høygravid (og vell så det faktisk😆) som lengter etter å møte babyen min.  

Drypp fikk fart på sakene her når ting ikke ville ta seg opp. Men det kan jo være så individuelt. Håper du er snart i mål :) Du er så nærme målstreken nå!!

Anonymkode: 74aa1...8b3

• Hjerte 1
Skrevet
Kmff20 skrev (9 timer siden):

Jeg hadde det akkurat som deg. Ingen effekt av ballong, modningspiller, og til slutt heller ingen effekt av drypp og av at de tok vannet. Det endte i ks etter ett døgn med drypp på slutten. Og selv om jeg var veldig innstilt på vaginal fødsel, så gikk det veldig bra med ks også ❤️ Da var jeg så lei av tre dager på sykehuset uansett og ville bare møte babyen, uansett hvordan.

Gruet meg veldig rett før, men selve ks og tiden etterpå ble mye bedre enn jeg noensinne kunne drømt om. Hadde ingen smerter i ettertid, kun litt ubehag akkurat nederst i magen i kanskje 10 dager. Var i så mye bedre form enn jeg hadde sett for meg. Jeg håper det ender med vaginal fødsel for deg, men hvis ikke, så går det nok fint uansett. Masse lykke til!

• Hjerte 2
Skrevet

Har ikke svart her tidligere, men har fulgt med og hele tiden håpet at ting skulle starte for deg, TS❤️ Jeg endte opp med å bli igangsatt 42+0 uten å ha hatt tegn på at fødsel skulle komme i gang selv.Husker jeg også var så skuffet over at fødselen ikke startet av seg selv, og følte kroppen min sviktet meg på det siste😅 Men det var nok bare gravidhormonene som snakket, for tenker ikke slik nå lengre!

Jeg hadde effekt av ballong, men måtte likevel ha hjelp av at de tok vannet, og fikk drypp til slutt også. Fikk aldri veldig sterke rier, men akkurat nok til at han kom ut til slutt (med hjelp av vakum). Håper drypp gjør susen for deg! Men keisersnitt går nok også fint, det viktigste er jo verdens beste premie som venter etterpå❤️❤️

Anonymkode: b9c09...54c

• Hjerte 2
Skrevet

Dere må være verdens søteste, takk for så fine ord❤️ 

Det har dessverre ikke skjedd noe i løpet av natten og jeg har heller ikke blitt noe mer moden så det virker som det ikke er så aktuelt å ta vannet heller. Spent på hva legen sier☺️ 

• Hjerte 4
Skrevet
35 minutter siden, Kmff20 said:

Dere må være verdens søteste, takk for så fine ord❤️ 

Det har dessverre ikke skjedd noe i løpet av natten og jeg har heller ikke blitt noe mer moden så det virker som det ikke er så aktuelt å ta vannet heller. Spent på hva legen sier☺️ 

For en reise! Herlighet! :klem3: Du må være så sliten og lei, men du er sterk som står i det og til og med oppdaterer oss! Vi heier på deg. Hva håper du på skjer nå? Hva ville vært best for deg? :hjerte:

Anonymkode: 74aa1...8b3

• Hjerte 2
Skrevet

Hei Ts, jeg skulle muligens igangsettes i dag, men ble det ikke. De vil jo helst det skal skje naturlig. Og siden alt så fint ut, så ble jeg sendt hjem. Det er slitsomt og gå høygravid,  og spes første gangs når man kanskje er mer engstelig, for alt er nytt. Jeg er jo ekstra sliten fordi jeg har vært ut og inn i.h.t kontroll av evt svangerskapsforgiftning. Det er slitsomt! Men jeg må vente mer, og bare smøre meg med tålmodighet. Siste tiden er seig, altså! Men ser jo nå, og det sa de også, at selv igangsettelse kan ta tid, og det kan ende i keisersnitt. De gav meg ganske klar beskjed på det, som gjorde at jeg var enig om å gi det mer tid. 

Anonymkode: 9c96b...9ef

• Hjerte 1
Skrevet

Idag har vært en tøff dag. Blitt undersøkt og det har ikke skjedd noe nytt. Fortsatt ikke moden eller åpning, så de vurderer ikke å ta vannet eller drypp lengre. Føler meg ganske motløs og demotivert, har grått store deler av dagen, men ser iallfall en ende da det blir keisersnitt imorgen tidlig om det ikke skulle ta seg opp.

Legen valgte å gi meg en dag til med piller, men kun vaginalt og dobbel dose, for å se om det kan ha noen effekt. Så langt har det ikke hatt noen effekt, så jeg sa at jeg kunne ta en dobbel dose til, men etter denne så vil jeg ikke mer. Så nå er dobbel dose tatt og jeg får slappe av resten av dagen i håp om at det skulle starte litt mer av seg selv. Og hvis ikke blir det keisersnitt, noe som går helt fint det også❤️ 

Gutten min får bursdag enten 18 eller 19 januar, og det er ganske fint å tenke på❤️

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei Ts, jeg skulle muligens igangsettes i dag, men ble det ikke. De vil jo helst det skal skje naturlig. Og siden alt så fint ut, så ble jeg sendt hjem. Det er slitsomt og gå høygravid,  og spes første gangs når man kanskje er mer engstelig, for alt er nytt. Jeg er jo ekstra sliten fordi jeg har vært ut og inn i.h.t kontroll av evt svangerskapsforgiftning. Det er slitsomt! Men jeg må vente mer, og bare smøre meg med tålmodighet. Siste tiden er seig, altså! Men ser jo nå, og det sa de også, at selv igangsettelse kan ta tid, og det kan ende i keisersnitt. De gav meg ganske klar beskjed på det, som gjorde at jeg var enig om å gi det mer tid. 

Så slitsomt, men så fint at alt så fint ut. Håper at det starter naturlig for deg❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fikk den satt inn og dro hjem, litt milde rier noen timer før jeg sovnet. Dagen etterpå falt den ut og jeg hadde 3 cm når jeg kom på sykehus. De begynte å gi meg piller hver 2. time tror jeg og etter noen runder med dette tok riene seg opp. På et tidspunkt skjønte vi at det var på tide å komme oss til fødestuen(var på sykehushotell), og jeg hadde 7 cm når vi kom til fødestuen. Tre timer senere hadde jeg 10 cm og presset. Baby kom i skjev posisjon og ble sittende fast. Fikk epidural satt etterhvert pga veldig intense rier. Og så ble KS besluttet. Ikke drømmefødselen men alt gikk nå fint til slutt med oss begge😊

Anonymkode: aeade...022

Takk for at du deler☺️ jøss, da har du jobbet godt på hotellet! 

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du ble satt i gang i utgangspunktet? Trenger ikke svare hvis du ikke vil ❤️ 

Anonymkode: 28b32...24f

Skrevet

Ble satt igang med ballong da jeg gikk over termin.

Var ti dager over da jeg fikk ballong. Det er så lenge de venter. Fikk heldigvis beskjed om dette på overtidskontroll, så hadde litt tid til å omstille meg.

Ballonginsettelsen husker jeg som helt grei. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne få smerter/mensmurringer etter innsett, og det tiltok på vei hjem. Utover ettermiddag/kveld ble smertene sterke og kom i bølger, noe som jeg oppfattet som rier, men jeg ble beroliget på telefon om at det var vanlig. Smertene ble verre og utover kvelden kjente jeg at ballongen var halvveis ute - jeg prøvde å dra i den selv, men det var vondt. Ringte Riksen som ba meg komme, og jordmor dro ut ballongen. Da målte hun 4 cm åpning, så smertene jeg insisterte på at var rier, var jo faktisk det...

Vannet gikk rundt midnatt og da var ballet igang! Gutten ville fortsatt ikke ut, og ble tatt med tang neste formiddag. 

For meg gikk det ganske radig etter ballonginsett, men som sagt var jeg da godt over termin. 

Anonymkode: 1b5d3...6fb

• Hjerte 1
Skrevet
Kmff20 skrev (14 minutter siden):

Så slitsomt, men så fint at alt så fint ut. Håper at det starter naturlig for deg❤️

Vel, ja klart man er glad for det. Men jeg har vært til ganske mange kontroller nå hvor alt til syvende og sist ser bra ut. Men er jo en grunn for man blir sendt inn og vurdert igangsettes I det hele tatt ( før og rundt termin iallefall). Så var egentlig litt bestemt på at jeg ikke ville hjem igjen! Men, jeg visste nok ikke all info rundt det å igangsettes heller. Det kan komme med ulemper. Så man veier jo hva som til slutt er best. Og jeg endte på hjem igjen, og håpe på naturlig. Hvis ikke bøir det ny vurdering til uka.

Lykke til til deg. Keisersnitt eller ei, du får snart møte gutten din. 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...