Kmff20 Skrevet 15. januar 2024 #1 Skrevet 15. januar 2024 Jeg blir satt igang med ballong, noen som har lyst å dele sin opplevelse av igangsettelse? Trenger ikke de verste skrekkhistoriene altså, men vil gjerne høre hvordan det gikk for seg, hvor lang tid det tok og din opplevelse🫶
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #2 Skrevet 15. januar 2024 Blitt satt i gang to ganger med ballong. Selve innsettet var litt ubehagelig, men for meg ikke direkte smertefullt. Hjalp å lukke øynene og slappe av. Ikke noe jeg har gruet meg til noen av gangene. Rett etterpå fikk jeg noen ganske vonde sammentrekninger, samt en del blod og slim (slimproppen), men ikke lange og regelmessige, som ekte rier. En gang falt ballongen ut av seg selv, den andre gangen ble den røsket ut av jordmor. Ingen av gangene fortsatte fødselen av seg selv, så jeg måtte få tablettkur først og deretter tok de vannet. Første igangsettelse tok fem dager og endte i keisersnitt, andre gang tok fire dager og endte i vaginal fødsel. Men det som er avgjørende for hvor lang tid det tar er nok først og fremst hvor moden og klar kroppen din er for fødsel når du settes i gang. Jeg ble satt igang i uke 37 og 38 og var umoden, så sikkert derfor det har tatt tid for meg. Anonymkode: 21fc0...471
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Skrevet 15. januar 2024 Ballong satt inn. Litt ubehagelig. Falt ut etter av seg selv etter noen timer. Skjedde ingenting av ballongen. Anonymkode: 74aa1...8b3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Skrevet 15. januar 2024 Jeg ble igangsatt dagen etter termin så hadde vel 2cm åpning. Innsetting var ubehagelig ja men det gikk så ekstremt fort at det er virkelig ingenting å grue seg til. Fødselen overgår uansett den Innsettingen🤣 Det var litt vonde menssmerter når de fylte ballongen, og etterpå kom det "rier" av og på i mange timer. Tror slimproppen gikk også for kom masse slimete greier ut. Jeg var på sykehuset hele tiden sånn til info. Ballongen ble dratt ut dagen etter og hadde ingen effekt egentlig. Fikk en modningspille og cirka 6 timer etter startet stormrier. Skal ikke gjengi hele forløpet her men jeg hadde ekstreme smerter og null pause mellom riene så fikk epidural etter et par timer som tok bort alle smerter. Barnet ble til slutt forløst med hks , da over 48 timer etter ballong ble satt inn. Nådde 10 cm. Anonymkode: f3537...e27
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #5 Skrevet 15. januar 2024 Ble satt igang med ballong 2 uker før termin. fikk den inn på formiddagen. Kl22 på kvelden falt den ut, da var jeg så moden at de kunne ta vannet. Kl6 på morgenen ble baby født🥰 Anonymkode: a5a72...963
Kmff20 Skrevet 15. januar 2024 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2024 Ååå så spennende å lese deres opplevelser! Ballongen er satt inn, det var ikke vondt og gikk veldig greit! Men det tok 15 min fra beskjed om igangsettelse til ballongen var inne, så ble en følelsesmessig reaksjon fra meg da jeg ikke rakk å stille om hodet til hva som skulle skje. Så langt er det kraftig mensen-smerter og uregelmessige rier, men slapper godt av og har fått ruslet litt rundt utenfor sykehuset. Spent på hvor lang tid det tar! Det har kommet litt blod fra ballongen, noe jordmor sa var veldig positivt for da skjer det ting. 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #8 Skrevet 15. januar 2024 Yngste min er igangsatt med ballong, 3 uker før termin (37+1, så akkurat innafor). Det var ikke vondt å få satt inn ballongen, men fikk såkalte «ballongrier» av den. Regelmessige og vonde, måtte gå og puste meg gjennom dem. Levde i troa om at det skulle være en rask affære 😅 Ballongen fikk jeg torsdag formiddag, tok den ut 22 timer senere (for det passet med videre regime på piller). Fikk piller gjennom hele torsdag og fredag uten at det skjedde noe. Fredag kveld, hadde akkurat lagt meg for kvelden, begynte det å murre, 23.30. Ved midnatt ringte jeg på nattevakta og sa fra at nå var det faktisk på gang, da var det 2 cm åpning. Kl 02.00 ble det målt 4 cm åpning, og vannet gikk. Fram til vannet gikk var det helt greit, etter var det helt jævlig. Det er de sykeste smertene jeg har vært borti. Pause mellom riene og alt sånn, men toppen av riene var helt syke. Inn på fødestua, de rakk å sette epidural men ikke skru den på, 03.20 var ungen ute! Men! Selv om det var helt sinnsykt vondt, så var det kjapt over! Jeg var i kjempeform etterpå, og i dagene etter. Første fødsel tok 40 timer, selv om det aldri ble like vondt og intenst som med yngste så foretrekker jeg helt klart fødselen til yngste! Lykke til TS! Håper du får en like grei fødsel som min 😃 Anonymkode: 2d2f9...95d 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #9 Skrevet 15. januar 2024 Gjorde ikke vondt å sette inn ballongen, merket ikke så mye til det. Det begynte med rier etter en liten stund, men lange mellomrom og ikke regelmessig. Ballongen ramlet ut etter 3 timer, så ble vannet tatt. 3 timer etter det begynte jeg på drypp, og 2 timer senere var baby ute. Anonymkode: 21317...fbe
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #10 Skrevet 15. januar 2024 For meg gjorde ballongen ingenting. Den datt ut etter et par t hjemme og jeg fikk komme på sykehuset for videre igangsettelse med modningstabeletter og etterhvert riedryp. Etter 3 døgn ble det ks. Anonymkode: 173dd...3f1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #11 Skrevet 15. januar 2024 Masse lykke til ts❤️ Så utrolig spennende og snart er du i mål🥰 Anonymkode: f3537...e27
Kmff20 Skrevet 15. januar 2024 Forfatter #12 Skrevet 15. januar 2024 Så ulike opplevelser, gøy! Og takk for alle lykke-ønskninger❤️🥰 så langt koser vi oss skikkelig 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #13 Skrevet 15. januar 2024 Kmff20 skrev (49 minutter siden): Så ulike opplevelser, gøy! Og takk for alle lykke-ønskninger❤️🥰 så langt koser vi oss skikkelig Jeg skal også til med dette i slutten av uken. ( hvis det ikke skulle skjedd nor før ). Så fortelle gjerne åssen det går. 😊 Anonymkode: 9c96b...9ef 1
Kmff20 Skrevet 15. januar 2024 Forfatter #14 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg skal også til med dette i slutten av uken. ( hvis det ikke skulle skjedd nor før ). Så fortelle gjerne åssen det går. 😊 Anonymkode: 9c96b...9ef Så spennende! Håper du får en god opplevelse:) skal oppdatere! Nå har jeg fått en sovedose og en ctg, så gøy å følge med på riene. Håper på en god natt og at imorgen er dagen🤪💪
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #15 Skrevet 15. januar 2024 Fikk inn ballong, hadde da 1cm. Riene begynte etter 1t, etter 2t falt ballongen ut av seg selv, da hadde eg 4cm og var i aktiv fødsel. Ballongen ble satt inn kl 11 på formiddagen, kl 21 var hun ute. Lykke til! Anonymkode: 26492...2c9
Melus Skrevet 15. januar 2024 #16 Skrevet 15. januar 2024 Satt inn ballong klokken 9, den falt ut klokken 12, fikk rier av meg selv, rundt klokken 18 stoppet det litt opp, fikk drypp og babyen ble født noen timer senere. Det gikk helt strålende!
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #18 Skrevet 16. januar 2024 Kmff20 skrev (19 timer siden): Jeg blir satt igang med ballong, noen som har lyst å dele sin opplevelse av igangsettelse? Trenger ikke de verste skrekkhistoriene altså, men vil gjerne høre hvordan det gikk for seg, hvor lang tid det tok og din opplevelse🫶 Jeg fikk det og skulle egentlig hjem med ballongen i. Med en gang den ble satt inn føltes det som rier så jeg måtte bli værende på føden. Tror den ble satt inn kl 15-16 tiden. Kl 23 falt den ut av seg selv, men det skjedde ikke noe mer. Det var ikke overdrevent vondt, men det kjentes. Anonymkode: 8d6ae...17b
Kmff20 Skrevet 16. januar 2024 Forfatter #19 Skrevet 16. januar 2024 Våknet idag tidlig uten rier og minimalt med murringer, ser ut som at de vil fjerne ballongen og heller gå over på piller… vært en tålmodighetsprøve denne dagen her, men heldigvis så er jeg i god form og har mannen her❤️ vi er gode til å kose oss og nyter litt denne boblen vi er i, alt er jo tross alt ganske spennende. 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #20 Skrevet 16. januar 2024 Kmff20 skrev (19 timer siden): Jeg blir satt igang med ballong, noen som har lyst å dele sin opplevelse av igangsettelse? Trenger ikke de verste skrekkhistoriene altså, men vil gjerne høre hvordan det gikk for seg, hvor lang tid det tok og din opplevelse🫶 Funket ikke. Måtte flere runder med piller til. Anonymkode: 081f8...0e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå