Gå til innhold

Kan kroppen prøve å slippe egg bare dager etter første forsøk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ble usikker på riktig overskrift,men det jeg lurer på er om kroppen kan prøve seg på eggløsning, som feiler, og så prøve igjen bare dager etterpå? 

Håper ikke det er et teit spørsmål 

Anonymkode: 7969a...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger ikke å feile i eggløsning for å slippe flere egg. Det skapes både toeggede tvillinger og flereggede flerlinger naturlig ganske så jevnlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg tror kanskje jeg ordla- eller forklarte litt feil... Jeg har kort syklus, ca 25/26 dager. Skulle hatt mensen i dag, men den har ikke kommet og testene er negative. Men syklusen var litt rar, hvor jeg først fikk elslim rundt forventet tid, så stoppet det et par dager, for så å begynne igjen. Andre gangen med slim følte jeg mer typiske el-symptomer enn første gangen.

I og med mensen ikke er her, og testene er negative, kan det være at eggløsningen bare begynte senere, at andre runde med slim var kroppen som prøvde på nytt? Ga det mening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. Jeg tror kanskje jeg ordla- eller forklarte litt feil... Jeg har kort syklus, ca 25/26 dager. Skulle hatt mensen i dag, men den har ikke kommet og testene er negative. Men syklusen var litt rar, hvor jeg først fikk elslim rundt forventet tid, så stoppet det et par dager, for så å begynne igjen. Andre gangen med slim følte jeg mer typiske el-symptomer enn første gangen.

I og med mensen ikke er her, og testene er negative, kan det være at eggløsningen bare begynte senere, at andre runde med slim var kroppen som prøvde på nytt? Ga det mening? 

Er det ikke bare at du har antatt eggløsning har skjedd en dag og den skjedde senere, enn at kroppen har prøvd å slippe et egg, og flere egg er sluppet? :) 

Anonymkode: f6307...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det ikke bare at du har antatt eggløsning har skjedd en dag og den skjedde senere, enn at kroppen har prøvd å slippe et egg, og flere egg er sluppet? :) 

Joda, det kan hende... Men det har kjentes ut som eggløsning to ganger på kort stund, bare kraftigere symptomer andre gangen. Syns bare jeg har lest flere som har opplevd at egget ikke ble sluppet første gang, så de fikk ny omgang med eggløsning. Blir kanskje samme greia 😂 Mener uansett ikke at det har kommet flere egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Joda, det kan hende... Men det har kjentes ut som eggløsning to ganger på kort stund, bare kraftigere symptomer andre gangen. Syns bare jeg har lest flere som har opplevd at egget ikke ble sluppet første gang, så de fikk ny omgang med eggløsning. Blir kanskje samme greia 😂 Mener uansett ikke at det har kommet flere egg.

Men testet du? Med eggløsningstest? Eller antar du basert på eggløsningsslim? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har 26 dager syklus burde du fått eggløsning dag 13-17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Men testet du? Med eggløsningstest? Eller antar du basert på eggløsningsslim? 

Jeg har kun gått ut fra symptomer. Jeg har pleid å ha stabil syklus, men denne var altså annerledes. Man føler vel litt ekstra på alt også, når man plutselig er prøver, men jeg vet egentlig ikke hvilke dager jeg har el. Lutealfase kan vel variere litt fra person til person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har kun gått ut fra symptomer. Jeg har pleid å ha stabil syklus, men denne var altså annerledes. Man føler vel litt ekstra på alt også, når man plutselig er prøver, men jeg vet egentlig ikke hvilke dager jeg har el. Lutealfase kan vel variere litt fra person til person

Da ville jeg antatt at eggløsning er senere enn du trodde. Jeg hadde elslim lenge før eggløsning en runde og masse murringer etter eggløsningen fant sted. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Da ville jeg antatt at eggløsning er senere enn du trodde. Jeg hadde elslim lenge før eggløsning en runde og masse murringer etter eggløsningen fant sted. 

Takk for svar, det høres jo veldig logisk ut! Det er bare uvant å ikke få mensen på forventet dag, men da kan jeg håpe litt til da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...