AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #21 Skrevet 15. januar 2024 Godteri er ikke viktig da, hadde han kjøpt mat uten å ta hensyn hadde jeg blitt furt. Men godteri bør alle holde seg unna 🙄 Anonymkode: c5a4c...93c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #22 Skrevet 15. januar 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Han er en sånn person som ikke aner når man ringer lege eller ambulanse. Han blir sint hvis jeg må på legevakta og mener jeg overdriver 🤷🏻♀️ Så jeg føler ikke akkurat at han kommer til å ta hånd om situasjonen dersom jeg plutselig får en alvorlig allergisk reaksjon. Anonymkode: 75111...d93 Kvitt deg med idioten. Tenk om barnet arver allergien? Flytt ut for barnet kommer. Anonymkode: b858f...6d4 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #23 Skrevet 15. januar 2024 11 minutter siden, Ullvott said: Herregud, han fyren der må jo forklares med enkle ord og store bokstaver at eksponeringsterapi er noe man driver med (i kontrollerte former) i forbindelse med fobier, ikke i forbindelse med allergier. Dette er såkalt spot on. Hadde seriøst vurdert å kontakte legen jeg for en legeattest å slenge i trynet på Doktor know it all som du er gift med. Se her kjære mannen min her står det svart på hvitt at du er en idiot. Anonymkode: c1890...d85 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #24 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Godteri er ikke viktig da, hadde han kjøpt mat uten å ta hensyn hadde jeg blitt furt. Men godteri bør alle holde seg unna 🙄 Anonymkode: c5a4c...93c Hvis du leser så ble mannen sur fordi TS valgte å ikke spise godteriet. Anonymkode: be17b...008 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #25 Skrevet 15. januar 2024 Hvis dere får et barn med allergier så må jo dessverre denne faren holdes unna barnet med "eksponeringsterapien" sin. Anonymkode: fdd6d...f97 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #26 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvis du leser så ble mannen sur fordi TS valgte å ikke spise godteriet. Anonymkode: be17b...008 TS innrømmer og at hun sa ifra på en sur måte. Mannen virker helt blåst, men virker dom TS bidro til den dårlige stemningen. Anonymkode: f35af...78a
Gjest Raphael Skrevet 15. januar 2024 #27 Skrevet 15. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis du leser så ble mannen sur fordi TS valgte å ikke spise godteriet. Anonymkode: be17b...008 Og hvis du leser litt videre ser du at den egentlige grunnen til at mannen ble sur var fordi hun slang med leppa.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #28 Skrevet 15. januar 2024 52 minutter siden, AnonymBruker said: TS innrømmer og at hun sa ifra på en sur måte. Mannen virker helt blåst, men virker dom TS bidro til den dårlige stemningen. Anonymkode: f35af...78a Hvordan sier man fra på en blid måte at man ikke vil få i seg ting man er allergisk mot? Anonymkode: fdd6d...f97 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #29 Skrevet 15. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Han kjøpte det til meg, jeg forklarte at han kunne heller spise det selv. Jeg hadde nok en ganske sur og irritert tone da han ikke klarer å huske (bryr seg) om hva jeg er allergisk mot Anonymkode: 75111...d93 Hvorfor er du sammen med han egentlig? Dette handler jo om mye større ting enn godteri med noe nøtter i. Anonymkode: 788d4...2f5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #30 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan sier man fra på en blid måte at man ikke vil få i seg ting man er allergisk mot? Anonymkode: fdd6d...f97 Det er da fullt mulig. Jeg gjør det til kjæresten min, sier takk, jeg kan dessverre ikke spise det. Ferdig. Jeg skjønner godt at det er vanskelig å vite hvilken sjokolade det er hasselnøtter i når man ikke er allergisk selv. Smågodt er uansett lurt å kjøpe selv så får man akkurat det man vil ha. Anonymkode: f35af...78a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #31 Skrevet 16. januar 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Smågodt er uansett lurt å kjøpe selv så får man akkurat det man vil ha. Anonymkode: f35af...78a Best å holde seg fra smågodt i løsvekt hvis man er allergisk og reagerer på spormengder, for folk bruker en og samme "skovl" til å ta forskjellige ting. Jeg mener faktisk det står spesifikt, at det ikke kan garanteres at smågodtet er fri for allergener, de steder man kan få smågodt nær meg. 10 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan sier man fra på en blid måte at man ikke vil få i seg ting man er allergisk mot? Anonymkode: fdd6d...f97 "Nei takk." Anonymkode: b858f...6d4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #32 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har noen allergier og en av dem er mot hasselnøtter. Nougattsjokolade er blant annet laget av hasselnøtter. Da mannen min og jeg traff hverandre var jeg ikke så allergisk, men har blitt verre i forbindelse med svangerskap. I dag kjøpte han en smågodtpose, bare med sjokolade. Jeg tittet oppi og der var det masse sjokolade med nougat, en del jeg ikke aner hva inneholder og noen jeg tror er uten hasselnøtter (før de ble blandet sammen i en stor pose med masse nougatsjokolade). Jeg har ikke så lyst til å spise av denne sjokoladen og nå er mannen min dritsur på meg. Han mener jeg overdriver og må utfordre meg på å spise ting som mest sannsynlig er uten nøtter. Ja, jeg er redd for allerfisk reaksjon. Jeg er ikke hyperallergisk, men de andre allergiene mine blir verre når jeg eksponeres for noe jeg reagerer på. Det oppleves unødvendig å bruke resten av kvelden/natta på å være snørrete, tett i nesa og kanskje klø i munnen. Er det jeg eller mannen som er urimelig? Anonymkode: 75111...d93 Øh...tror du vet svaret på dette. Han har ikke skjønt noen ting, eller så bryr han seg ikke. Tror det første. Bestill deg en legetime, ta han med, få legen til å forklare hvorfor allergikere ikke kan "utfordre seg selv litt"... Reagerer også på et mann som blir SINT fordi du ikke vil spise godteri??! Rareste... Anonymkode: 21014...76e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #33 Skrevet 16. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: "Nei takk." Anonymkode: b858f...6d4 Mannen til TS godtar ikke det svaret, her skal det "utfordres". Anonymkode: fdd6d...f97
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #34 Skrevet 16. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen til TS godtar ikke det svaret, her skal det "utfordres". Anonymkode: fdd6d...f97 Ja, men det er fordi det er noe alvorlig galt med mannen. Ikke med svaret. Anonymkode: b858f...6d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå