Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 Populært innlegg #1 Del Skrevet 15. januar 2024 I dag leste jeg i nyhetene om en fyllekjører som hadde kjørt inn i det busstoppet min mann tok bussen ifra, og at en dame hadde fått noen skrammer. Jeg tenkte da at jeg måtte tekste han at han hadde flaks som tok bussen to timer tidligere-men så tenkte jeg i sekundet etterpå at han er borte😔 En stund etterpå ser jeg ut vinduet og himmelen lyser opp i rosa skyer. Tenkte med en gang å rope inn til han at han måtte se ut vinduet på den vakre himmelen-men så kom jeg på i samme sekund at han er borte😔 I sted stod jeg og stekte kyllingfilét og tenkte at det hadde vært godt med hvitløksolje, og tenkte at det kan jeg be han lage siden han er så god til det-men i samme sekund kom jeg på at han er borte😔 Mange dager er det sånn i ett bankende kjør, og det er 13 uker siden han døde. Jeg og han kommuniserte mye i løpet av en dag, og nå er det helt stille både hjemme og i mobilen min 😔💔 Er det vanlig å ha det sånn? Anonymkode: 30d3d...c3e 1 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 15. januar 2024 #2 Del Skrevet 15. januar 2024 Kondolerer så mye! 13 uker er ikke lenge. Så det er ikke merkelig at du fortsatt har ham i livet ditt rent mentalt. Jeg tenker rett som det er at «det skulle jeg ha fortalt til Mamma» og hun har vært død i 5 år. Jeg vet om flere som sier at de snakker med sin avdøde ektefelle, så du er ikke alene. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apeklatt Skrevet 15. januar 2024 #3 Del Skrevet 15. januar 2024 Kan (heldigvis) ikke relatere, men sender deg en klem♥️ Tror det er veldig vanlig at man "hører" de komme hjem osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Del Skrevet 15. januar 2024 Kondolerer 🌹Mitt inntrykk er at det er vanlig. Og selv om det avtar kan man glemme det innimellom flere år etterpå. I alle fall noen av oss. De lever liksom videre i tankene. I noen religioner dør man to ganger; den ene når kroppen dør, den andre når du er tenkt på for siste gang. Anonymkode: 9903d...1ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #5 Del Skrevet 22. januar 2024 Ja, det er nok veldig vanlig. Et menneske man har vært sammen med veldig lenge glemmer man ikke sånn over natta. Hjernen greier ikke omstille seg så fort . Jeg har det slik med mine foreldre som døde for et par år siden, plutselig kommer det en tanke om " det må jeg fortelle mamma/pappa" før jeg husker at det går jo ikke. Anonymkode: aef64...30c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #6 Del Skrevet 22. januar 2024 Så vondt å lese, dette er nok vanlig. Jeg har det slik med min mor også 1 år etter. Å den filmen må jeg sende mamma, eller dette må jeg fortelle mamma. Og jeg bodde ikke med henne lenger så det er enda flere sånne i hverdagslivet uten mannen din. ❤️ Sender deg en klem Anonymkode: b7b93...d05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #7 Del Skrevet 22. januar 2024 Dette var vondt, ts❤️ er helt jævlig det du går gjennom, du har alle mine tanker❤️ Anonymkode: a2970...444 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #8 Del Skrevet 22. januar 2024 Jeg er «bare» nyskilt og har det likt. «Det må jeg huske å si til mannen!» Ehh, nei… Det er fordi hjernen er vant til at det er slik det har vært, men den venner seg vel til det nye livet etterhvert. Helt normalt vil jeg tro. Anonymkode: 086ce...e4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #9 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette var vondt, ts❤️ er helt jævlig det du går gjennom, du har alle mine tanker❤️ Anonymkode: a2970...444 Ja jeg sitter og ser på offentlige papirer der det står at han er død, men fatter ikke at han er det, og innbiller meg i noen sekunder av gangen at han er bortreist eller på jobb. Jeg har sittet på dødsleiet, sett han dø, hatt bisettelse og senket urnen hans ned i graven+lagt på krans på graven, men forstår ikke at han er borte for alltid! Ts Anonymkode: 30d3d...c3e 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #10 Del Skrevet 22. januar 2024 Jeg har det slik med en nær venninne nå. Flere uker siden hun døde. Hadde det i flere år etter at et familiemedlem som jeg stod veldig nært døde. Men "forglemmelsen" kommer etterhvert sjeldnere. Mitt inntrykk er at dette skjer med de som har stått en virkelig nær. Så selv når det er vondt å bli minnet om det, så velger jeg å se på det som et slags uttrykk for kjærligheten som har vært mellom meg og den som er død. Anonymkode: 379e6...7e4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 22. januar 2024 #11 Del Skrevet 22. januar 2024 Så trist 😥❤️ Det tar litt tid før man forstår at dem er helt borte:( broren min valgte å forlate oss fylt bare 27 år. Hele tiden så har jeg bare tenkt at han er på en liten ferie, og at han dukker opp igjen. Ofte så drømmer jeg om at han lever, og våkner tenker skal fortelle han at jeg er så glad i han:( men forstår med engang at han ikke er blant oss lenger 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 22. januar 2024 #12 Del Skrevet 22. januar 2024 Helt vanlig. Kan desverre være sånn i mange år 💓 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #13 Del Skrevet 22. januar 2024 Dette var vondt å lese. Håper don familie og vennerctar godt vare på deg ❤ Anonymkode: b6188...5c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 22. januar 2024 #14 Del Skrevet 22. januar 2024 Det kan ta lang lang tid før det synker inn at et menneske faktisk er borte. Jeg kan fortsatt stå med telefonen i hånda og ha slått inn nummeret til svigermor fordi det er noe jeg tenker at jeg må si, eller fordi det er noe jeg vil spørre om, selv om det har gått over et år siden jeg satt ved sykehussengen da hun døde. Jeg så henne trekke sitt siste åndedrag, men hjernen kjører sitt eget løp. At du, som har mister din mann, din livsledsager, 13 uker etter dødsfallet har øyeblikk hvor du glemmer at han ikke er her lengre er helt normalt ❤️ Du har min dypeste medfølelse. 🖤 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 22. januar 2024 #15 Del Skrevet 22. januar 2024 Ja, det er vanlig. Det er en av de tyngste tingene med det - alle de fine interaksjonene man hadde 😔 Har mistet flere familiemedlemmer, og etter hvert bare innsett at jeg må bare late som jeg snakker med dem, viser dem osv. i hodet mitt. Det kan ta en del år før man blir vant med at de ikke er der lengre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #16 Del Skrevet 29. januar 2024 Jeg tror det er vanlig når man har levd tett sammen med noen. Anonymkode: f4ec8...46c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 2. mai 2024 #17 Del Skrevet 2. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 17.22): I dag leste jeg i nyhetene om en fyllekjører som hadde kjørt inn i det busstoppet min mann tok bussen ifra, og at en dame hadde fått noen skrammer. Jeg tenkte da at jeg måtte tekste han at han hadde flaks som tok bussen to timer tidligere-men så tenkte jeg i sekundet etterpå at han er borte😔 En stund etterpå ser jeg ut vinduet og himmelen lyser opp i rosa skyer. Tenkte med en gang å rope inn til han at han måtte se ut vinduet på den vakre himmelen-men så kom jeg på i samme sekund at han er borte😔 I sted stod jeg og stekte kyllingfilét og tenkte at det hadde vært godt med hvitløksolje, og tenkte at det kan jeg be han lage siden han er så god til det-men i samme sekund kom jeg på at han er borte😔 Mange dager er det sånn i ett bankende kjør, og det er 13 uker siden han døde. Jeg og han kommuniserte mye i løpet av en dag, og nå er det helt stille både hjemme og i mobilen min 😔💔 Er det vanlig å ha det sånn? Anonymkode: 30d3d...c3e Mange varme tanker til deg 💕🪷 Hva som er vanlig er ikke godt å si, men utifra det du skriver så forstår jeg jo at det er snakk om ubetinget kjærlighet slik jeg tolker det 💕🪷. Dette fenomenet du beskriver her kalles for dualisme. Det vil si at hjernen og hjertet ikke klarer å samarbeide enda....Det er en del av sorgprosessen kan du si. Enkelt forklart så ser jeg at du savner han enormt mye.... Og det er ikke rart..... Han må ha betydd enormt mye for deg slik jeg tolker teksten din 💕🪷 "The heart wants, what the heart wants" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #18 Del Skrevet 2. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 17.22): I dag leste jeg i nyhetene om en fyllekjører som hadde kjørt inn i det busstoppet min mann tok bussen ifra, og at en dame hadde fått noen skrammer. Jeg tenkte da at jeg måtte tekste han at han hadde flaks som tok bussen to timer tidligere-men så tenkte jeg i sekundet etterpå at han er borte😔 En stund etterpå ser jeg ut vinduet og himmelen lyser opp i rosa skyer. Tenkte med en gang å rope inn til han at han måtte se ut vinduet på den vakre himmelen-men så kom jeg på i samme sekund at han er borte😔 I sted stod jeg og stekte kyllingfilét og tenkte at det hadde vært godt med hvitløksolje, og tenkte at det kan jeg be han lage siden han er så god til det-men i samme sekund kom jeg på at han er borte😔 Mange dager er det sånn i ett bankende kjør, og det er 13 uker siden han døde. Jeg og han kommuniserte mye i løpet av en dag, og nå er det helt stille både hjemme og i mobilen min 😔💔 Er det vanlig å ha det sånn? Anonymkode: 30d3d...c3e Det er helt vanlig. Føler så med deg! Jeg mistet mannen min for 2 år siden, og får enda sånne tanker og impulser😭 Anonymkode: c0230...d8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 2. mai 2024 #19 Del Skrevet 2. mai 2024 Kondolerer ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2024 #20 Del Skrevet 2. mai 2024 Slik vil det være i lang tid. Det er tre år siden mamma døde, og det slår meg innimellom at "nå er det lenge siden vi har snakket sammen", før jeg husker. Eller "dette kommer hun til å synes er veldig fint" om vi har gjort noe i hagen. Selv katten jeg mistet for fire år siden er det slik med. Plukker ned favorittvåtfôret fra hylla i dyrebutikken, før jeg husker at den jeg har nå foretrekker noe annet. Eller "hvem har fjernet krakken hans?" når jeg går forbi rommet der han til det siste ville klatre opp i høyden selv om hoftene ikke samarbeidet lenger. (føles litt feil å dra inn en katt i en tråd som handler om mye verre tap, men ønsket bare å illustrere hvor vanlig slike følelser er) Men det har selvfølgelig avtatt mye. Plutselig tok jeg meg selv i at jeg naturlig sa "pappa", i stedet for "mamma og pappa". Anonymkode: 8a9e8...54e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå