-Missi- Skrevet 19. januar 2024 #61 Del Skrevet 19. januar 2024 Absolutt og gjort som en annen nevner late som jeg snakker i tlf eller faktisk ringe søster eller mor om det er ekstra ille. Har alltid nøkler klar. Bor litt utenfor Oslo og ikke trygt her eller der. Rusa folk, stadig knivstikking etc. Ikke noe lyst til å bli voldtatt eller slått ned heller. Har blitt både voldtatt, slått ned og fulgt etter flere ganger. Har også hatt flere stalkere over tid. Han siste, en eldre pakistans nabo roet seg først nå nylig etter jeg har fått ny kjæreste og han har vært her pluss hunden hans et par ganger han har dukket opp. Pluss kjæresten min kontaktet politiet etter at han hadde fulgt etter meg på lokale bibloteket. Er mye gærninger og som kvinne særlig i Oslo området må vi rett og slett passe oss. Desverre er det slik. Prøver minst mulig å gå alene 👍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #62 Del Skrevet 19. januar 2024 Jeg har aldri kjent at det er ubehagelig i min by. Er en stor by, men ikke nivå som Bergen og Oslo. Jeg har aldri kjent på et ubehag i Hellas og Portugal heller. Har vandret nattelangs i 40 år. Det betyr bare at jeg ikke har opplevd noe skremmende så fortsetter med å vandre rundt. Den dagen det skjer vil nok gjøre meg mye mer forsiktig. Anonymkode: 7b972...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 19. januar 2024 #63 Del Skrevet 19. januar 2024 Ikke bekymret i det hele tatt, men litt mer forsiktig på reise og i ukjente byer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #64 Del Skrevet 19. januar 2024 Er egentlig ikke redd har jobbet mye om natten, men en ukjent mann la seg på hjul bak meg en gang kl 03. Ca 4 mil. Etter det er jeg litt skvetten. (Jeg kjørte ukurante veier så jeg vet han prøvde å få kloa i meg) Tror ikke jeg hadde overlevd han. Anonymkode: edcf2...8bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #65 Del Skrevet 19. januar 2024 Ikke i det hele tatt. Bor på bygda da, så som regel er jeg helt alene hele strekningen fra bussen og hjem på natta. Ofte er det ikke en bil engang som kjører forbi. Anonymkode: 8b69d...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #66 Del Skrevet 19. januar 2024 Elsker å gå tur om kveldene, eller aller helst når de fleste har lagt seg, etter kl.23. Beste jeg vet er å gå hjem fra nattvakt, bor en liten gåtur unna jobb og det er de beste gåturene jeg tar😍 Med andre ord: Synes ikke det er ubehagelig i det hele tatt. Anonymkode: 7c120...19f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #67 Del Skrevet 19. januar 2024 Er ofte i Oslo, har ingen problemer ed å gå i sentrum alene natterstid, men man må veldig nær for å se at jeg er kvinne. Ser ut som en 16 årig gutt på aavstand. Uansett så var en jeg en høy beltegrad i kampsport så redd er jeg uansett ikke. Anonymkode: 02fdb...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 19. januar 2024 #68 Del Skrevet 19. januar 2024 Går ikke ut alene. Det er ekkelt, for mye kriminalitet. Går kun der det er gatelys om jeg må ut, og snakker alltid med noen i mobilen. Holder den til øret, tør ikke bruke airpods å se "ensom ut". I oslo tør jeg ikke gå alene å dagen engang. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #69 Del Skrevet 19. januar 2024 Gikk ute på svarte Grorud, veit du. Og følte meg tryggere enn på landet hvor det er ulv og grevling 😄 Anonymkode: 44c4d...f4f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #70 Del Skrevet 20. januar 2024 Da jeg bodde i Oslo gikk jeg tur sånn at jeg var hjemme igjen senest 2030 (treningstur). Var sjelden ute på byen osv, så hadde få ærend utenfor døra utenom gåturer. Nå bor jeg i et lite tettsted og liker IKKE å gå tur i mørket eller "sent" på kvelden når det er lyst (ettdr klokken 1900). Anonymkode: 79dd7...8f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #71 Del Skrevet 20. januar 2024 Teardrop skrev (8 minutter siden): Går ikke ut alene. Det er ekkelt, for mye kriminalitet. Går kun der det er gatelys om jeg må ut, og snakker alltid med noen i mobilen. Holder den til øret, tør ikke bruke airpods å se "ensom ut". I oslo tør jeg ikke gå alene å dagen engang. Seriøst? Du tørr ikke gå alene i Oslo på dagtid? Gjelder dette også på Ullern? Fra trikken til CC Vest? Karens lyst alle? Løkka? Kjelsås? Ullevål? Anonymkode: 79dd7...8f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #72 Del Skrevet 20. januar 2024 Unngår det. Ellers har jeg nøkkelen klar i grepet til å stikke dem rett i øyeplet, pepperspray og alarm! He he 😈 Anonymkode: 27e36...9fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 20. januar 2024 #73 Del Skrevet 20. januar 2024 synes ikke det er noe ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 20. januar 2024 #74 Del Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Seriøst? Du tørr ikke gå alene i Oslo på dagtid? Gjelder dette også på Ullern? Fra trikken til CC Vest? Karens lyst alle? Løkka? Kjelsås? Ullevål? Anonymkode: 79dd7...8f0 Sånn er det når man ikke er oppvokst i oslo. oslo er for meg et mareritt! Trikk alene? er du gal! hahaha 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #75 Del Skrevet 20. januar 2024 Bodde i Oslo i 4 år, flyttet hjem til en mindre bygd og da opplevde jeg et voldtektsforsøk. Føler meg tryggere i storbyer. Men går alene om kvelden uansett. Anonymkode: c2950...2a3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #76 Del Skrevet 20. januar 2024 Går bra om man er feit og retarded som meg. Flåsete skrevet kanskje. Anonymkode: eb66d...abb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 20. januar 2024 #77 Del Skrevet 20. januar 2024 Jeg er ikke redd for mørket eller å bo alene, men jeg går aldri hjem alene i helgene. Jeg er redd for fulle menn eller uskyldige menn som skal samme vei som meg. Jeg tekster alltid noen når jeg er trygt hjemme. Jeg har også som de fleste andre opplevd creepy taxi-sjåfører, og creepy menn som skal følge meg hjem, selv om jeg ber dem la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #78 Del Skrevet 20. januar 2024 Jeg er ikke generelt redd i mørke, men i visse gater er det ekkelt. Tomme underganger i sentrum, parkeringsplasser med bare et par biler...steder jeg ikke har oversikt, den slags. Men går hjem i mørke fra jobb ofte, og er bare noen minutter her og der jeg føler meg utrygg. Jeg vet jo også at det er svært lite sannsynlig, slike tilfeldige overgrep er svært sjeldne. Ikke har jeg forsmådde ekser, stalkere og den slags heller. Pluss at jeg ser ut som en sur gammel bulldog når jeg går hjem fra jobb 😂 Men jeg lever jo med å planlegge ruten jeg går, sier ifra til venner om jeg gjør noe annerledes, vurderer områder ute i mørke ut fra løping, lys fra vinduer, mulige naboer osv fordi menn....vel man vet jo aldri med de. Anonymkode: e5bd4...97b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amy Skrevet 21. januar 2024 #79 Del Skrevet 21. januar 2024 Jeg tør aldri å gå ute om kvelden alene. Jeg er mørkeredd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #80 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 14.1.2024 den 22.57): Jeg tror nemlig jeg er mer skvetten enn de fleste. Synes det er ubehagelig å gå ute etter 20.00-21.00 på vinteren. Hvis noen går fort bak meg får jeg lettere panikk. Hvor ubehagelig synes dere andre damer det er å gå ute alene om kvelden? Unngår dere det eller visse situasjoner? Anonymkode: 45419...883 I sentrum/blandt masse folk går det bra uansett når tid på døgnet. Alene på en øde vei med lite biltrafikk er det verre, kan bli skvetten om det går en mann bak meg. Men da utfordrer jeg alltid meg selv til å stoppe opp, snu meg rundt og se på mannen til han passerer.. Det ser nok lettere sprøtt ut for han som går forbi meg, men det har vært påstått at hvis noen har planer om å overfalle deg, så kan det å se dem rett i ansiktet idet de nærmer seg avskrekke dem fra å angripe deg. Lar de alltid passere så går jeg videre bak dem. - Kvinne i førtiårene. Anonymkode: 274f0...250 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå