Gå til innhold

Hvor ubehagelig synes dere damer det er å gå ute om kvelden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i utgangspunktet ikke redd selv. Kanskje for lite redd. Men har en samboer som er overbeskyttende, så jeg får nesten ikke gå ute om kvelden. Vil hente meg overalt og forsøker å overtale meg til å bli hjemme..

Anonymkode: 3f433...57c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vintersolverv

Det kommer an på hvor det er. Jeg føler jeg kan gå hvor som helst og når som helst på landet, men kommer jeg til Bergen og Oslo eller andre større byer så kan jeg bli nervøs på kvelden. Jeg pleide å gå hjem fra sentrum til Torshov da jeg bodde i Oslo på 90-tallet, men vet ikke om jeg hadde gjort det nå. I Bergen syns jeg det var ekkelt å gå tur på kvelden opp mot Fløyen om jeg kom til øde steder. Men her som jeg bor nå, litt øde på landet, har jeg ingen problemer med å gå i skogen etter det er mørkt. Jeg har truger så jeg får bevegd meg rundt i snøkavet her, og jeg er virkelig ikke redd. Det er jo ingen her :laugh: 

Endret av vintersolverv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd, går hjem fra jobb hver kveld. Tenker at om jeg ikke plager noen så plager ikke noen meg. 

Anonymkode: 0e254...4e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis ikke, men på helt ukjente steder kan det være ubehagelig.  Aldri vært redd.

Anonymkode: 60674...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som bekymrer meg mest ved å gå ute er 

1) elsparkesyklister
2) syklister
3) bilister

og på vinteren - hålka

minimalt redd for å bli overfalt, sjansen er veldig liten

Anonymkode: 70248...a85

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke direkte redd men er våken og oppmerksom når jeg går rundt alene på kveldstid, dette uansett hvor jeg er i verden. Jeg bor på Furuset, bodde på Vålerenga tidligere og har aldri følt meg utrygg noen av stedene.

Den ene gangen jeg opplevde noe skummelt var det midt på lyse dagen i sentrum, jeg overlevde da også. Jeg tror nok det har gjort meg litt tryggere på meg selv.

Anonymkode: e4ae0...bde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i det hele tatt, siden jeg bor langt ute på landsbygda og det jeg møter på om natta er biler (ser de på lang avstand, så kan hoppe ut i grøfta), rev (ufarlige) og elg (ser dem på lang nok avstand til å unngå dem). 

Anonymkode: 98b9b...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke på at det skal være noen som helst fare i det hele tatt.

Anonymkode: 794d8...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok vært redd i Oslo. Ikke så mange andre steder tror jeg. 

Her jeg bor kan jeg ikke huske at det har vært noen form for blind vold, og jeg tro ingen er sinte på meg og vil ta meg. 

Anonymkode: 250e5...b25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo og tenker veldig sjelden over dette. Jeg tar nattbuss og bane og går resten av veien hjem, og har aldri vært utsatt for noe verken i jeans og joggesko eller skjørt og hæler. 
Jeg velger å tro at folk flest ikke vil hverandre vondt, og det har fungert i 45 år. 
Samboeren min derimot, vil helst ikke at jeg går gjennom forlatte t-banestasjoner midt på natta, men jeg går ikke lang omvei på vei hjem for å please han. 

Jeg er heller ikke mørkredd på bygda der jeg kommer fra. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i en liten småby. Så er ikke tedd det. 
Oslo derimot. Nei. Det hadde jeg ikke turt. 

Anonymkode: 33505...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for mørket, men jeg er redd for menn. Og menn blir skumlere i mørket. 

Jeg bor på Majorstuen, og har aldri vært redd for å gå hjem på kvelden/natten. Men jeg går der det er opplyst, og mye mennesker. 

Hadde seriøst elsket om så bare noen dager uten menn i verden, et liv uten bekymringer :hjerte: 

Anonymkode: e61e7...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor slik til at det er få mennesker ute om kvelden, men etter å ha møtt på ulv som var veldig interessert i hunden min liker jeg dårlig å gå ute når alle andre har tatt kvelden og sitter inne.

Anonymkode: 7097e...eeb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke redd, men som andre sier mer våken og oppmerksom på det rundt meg er jeg.

Har ikke opplevd noe ubehagelig med folk annet enn å skvette ett par ganger. Med hund har møtt på elg i skogen noen ganger, og grevling ett par ganger på Løkka som kom litt for nærme i mørket før jeg oppdaget de 😅

Jeg har som oftest med meg hunden så lenge jeg ikke er på jobb eller på byen, og da går jeg overalt. Uten så unngår jeg snarveier som er folketomme og uten lys. 

Har også alarm på mob som sender varsel til utvalgte på kontaktlisten min om hvor jeg er, om jeg trykker 5 raske trykk på av tasten. Da kommer det detaljert posisjon og at jeg trenger hjelp. Det er en trygghet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke redd, men jeg er på alerten når jeg går ute på kveld/natt. Hører ikke på musikk, ser bak meg med jevne mellomrom, passer på at kroppsspråket mitt er tydelig- rak rygg, hevet hode, bestemt rask men ikke løpende gange. Har jeg vonde, høyhælte sko bytter jeg før jeg går hjem. Har nøkler klare så jeg ikke må rote i veska før jeg låser meg inn. Ved menn som har gått rett bak meg har jeg noen ganger hatt nøkkel mellom fingrene som «våpen», eller «telefonsamtale» med fiktiv kjæreste «har du ikke lagt deg, kjære? Er hjemme om to minutter» Jeg synes ikke det er ubehagelig å gå ute, men jeg velger å minimere risiko så mye jeg kan. Bor på Oslo øst, og må ofte gå ute etter kveldsvakt. 

Anonymkode: cab9e...d3e

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i en større by, og har absolutt null problemer med å gå ute sent alene, overhodet ikke redd i det hele tatt 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri redd. Har svart belte 1. dan  i Tae Kwon Do og brunt belte i judo. Om noen tør å prøve seg banker jeg dritten ut av de. 🙂

Anonymkode: fd489...e02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...