AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #21 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åh, du er heldig♥️ Skulle ønsker jeg slapp å være så engstelig i mørket. Anonymkode: 45419...883 Hva er du redd for egentlig? Det er jo stort sett bare menn som kan være farlig, ikke mørket. Anonymkode: fb0df...c88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #22 Del Skrevet 14. januar 2024 Ja jeg synes det er litt ubehagelig i mørket. Men spørs jo hvor jeg går. Er ikke redd på mer folksomme gater og også veien til der jeg bor fordi det er så mange balkonger og vinduer og godt opplyst, så der er jeg ikke engstelig før det er ordentlig sent. Men generelt alltid litt skvetten i mørket. Dess mer øde dess skumlere synes jeg det er. Anonymkode: 25379...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #23 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er du redd for egentlig? Det er jo stort sett bare menn som kan være farlig, ikke mørket. Anonymkode: fb0df...c88 Jeg er ikke redd for mørket, men redd for å bli overfalt, kidnappa, osv. Mye av frykten er nok irrasjonell Anonymkode: 45419...883 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 14. januar 2024 #24 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Åh, du er heldig♥️ Skulle ønsker jeg slapp å være så engstelig i mørket. Anonymkode: 45419...883 ❤️ Tja jeg tenker vi har alle noe vi er (litt) redd for tror jeg. Din frykt er nok sikkert mer logisk enn min f.eks. For jeg er ikke så høy i hatten når jeg møter en edderkopp på badet f.eks, enda jeg vet at den selvfølgelig ikke er farlig. Men den største frykten er frykten, som kan høres banalt ut når en er redd men all statistikken viser at det meste av overfall, voldekt osv skjer i nære relasjoner. Også har en selvfølgelig noen som begår "buske-voldekt", men det er så utrolig lite sjangse for det sånn alt i alt. Som kvinne tenker jeg at det er vår verden og. Min og din sin. Og de aller aller fleste menn er ikke farlig, en skal selvfølgelig ikke være naiv men det tenker jeg er viktig aspekt oppi det hele. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #25 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er ikke redd for mørket, men redd for å bli overfalt, kidnappa, osv. Mye av frykten er nok irrasjonell Anonymkode: 45419...883 De selger billige overfallsalarmer på Biltema, Clas, Elkjøp m.m. Små alarmer man kan ha på nøkkelringen, armbånd ol. som lager et helvetes bråk når de utløses. Kunne det vært noe som kan trygge deg? De rimeligste koster under 100kr. Hvis du søker overfallsalarm på google-bilder vil du få opp en rekke alternativer. Anonymkode: fb0df...c88 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #26 Del Skrevet 14. januar 2024 Det er null stress, gått hjem fra byen alene flere ganger Anonymkode: 0cb06...037 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #27 Del Skrevet 14. januar 2024 skreppamedleppa skrev (9 minutter siden): ❤️ Tja jeg tenker vi har alle noe vi er (litt) redd for tror jeg. Din frykt er nok sikkert mer logisk enn min f.eks. For jeg er ikke så høy i hatten når jeg møter en edderkopp på badet f.eks, enda jeg vet at den selvfølgelig ikke er farlig. Men den største frykten er frykten, som kan høres banalt ut når en er redd men all statistikken viser at det meste av overfall, voldekt osv skjer i nære relasjoner. Også har en selvfølgelig noen som begår "buske-voldekt", men det er så utrolig lite sjangse for det sånn alt i alt. Som kvinne tenker jeg at det er vår verden og. Min og din sin. Og de aller aller fleste menn er ikke farlig, en skal selvfølgelig ikke være naiv men det tenker jeg er viktig aspekt oppi det hele. Takk for reflektert innlegg. Jeg vet godt at de fleste overfall skjer i nære relasjoner, men jeg er redd likevel, hehe😅 Men helt enig med deg i at det er oss kvinners verden også, og det er så trist at mange av oss går rundt og er så redde. Hilsen ei som ikke er redd for edderkopper i det hele tatt, og som gjerne kan fange dem med bare hendene😛😂 Anonymkode: 45419...883 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #28 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De selger billige overfallsalarmer på Biltema, Clas, Elkjøp m.m. Små alarmer man kan ha på nøkkelringen, armbånd ol. som lager et helvetes bråk når de utløses. Kunne det vært noe som kan trygge deg? De rimeligste koster under 100kr. Hvis du søker overfallsalarm på google-bilder vil du få opp en rekke alternativer. Anonymkode: fb0df...c88 Takk for tips! Jeg skal sjekke det opp:) Anonymkode: 45419...883 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 14. januar 2024 #29 Del Skrevet 14. januar 2024 Går aldri alene i mørket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 14. januar 2024 #30 Del Skrevet 14. januar 2024 Skjedde ikke en dritt da jeg endel ganger gikk hjem på natten i Oslo. Kunne gå gjennom parker og andre steder <_< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #31 Del Skrevet 14. januar 2024 Mest redd for å gå ute med dama… mye mas! Anonymkode: 4013c...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #32 Del Skrevet 14. januar 2024 Veldig men det er fordi eg vart brutalt dradd inn i ein bil når eg var nokså full på vei heim frå byn i Haugesund i 2005. Eg var 19 år og direkte sloss med han! Derfor vart eg til slutt kasta ut av bilen. Trudde muligens eg kom til å bli drept. Eg var sikkelig oppbanka men slapp heldigvis å bli utsatt for voldtekt i tillegg... Har kun tatt taxi etter det. Anonymkode: 8cc68...c04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #33 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg tror nemlig jeg er mer skvetten enn de fleste. Synes det er ubehagelig å gå ute etter 20.00-21.00 på vinteren. Hvis noen går fort bak meg får jeg lettere panikk. Hvor ubehagelig synes dere andre damer det er å gå ute alene om kvelden? Unngår dere det eller visse situasjoner? Anonymkode: 45419...883 Mørket er ikkeno farligere enn lyset! Anonymkode: 77dd0...3bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 14. januar 2024 #34 Del Skrevet 14. januar 2024 Jeg er aldri redd for å gå ut om kvelden eller natta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 14. januar 2024 #35 Del Skrevet 14. januar 2024 Er aldri redd for å gå ute om kvelden. Mulig jeg er naiv, men jeg tenker rett og slett ikke på at det kan være farlig. Heller ikke da jeg var ung student i Oslo tidlig på 90-tallet var redd for å gå ute aleine etter at det hadde blitt mørkt. Det eneste jeg frykter er at jeg kan falle og skade meg, eller bli akutt syk og må ha hjelp. Jeg har en medfødt funksjonshemming som øke sannsynligheten for at dette kan skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #36 Del Skrevet 14. januar 2024 Bor i Oslo, drar alltid hjem fra byen med nattbuss eller t-bane, ettersom hva jeg rekker, og går hjem. Jeg er jo litt obs på omgivelsene, man kan ikke være helt naiv, men er aldri redd. Har sjelden hatt skumle opplevelser. Jeg er ikke redd mørket, selv om sentrum med folk er bedre enn helt alene i skogen. En og annen full/ruset person som vil ha kontakt har det vært i løpet av 30 år, men har enten blitt «reddet» av noen i nærheten (oftest menn som kommer bort og sjekker at alt er bra), eller de har gått videre etter en stund (jeg jatter bare med uten å åpne for kontakt). Jeg har jenter og er langt mer bekymret for (sove)voldtekt på fest enn at de skal gå alene hjem, men jeg møter dem gjerne på stasjonen om det blir sent. Anonymkode: c533c...d78 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 14. januar 2024 #37 Del Skrevet 14. januar 2024 Jeg tør aldri å gå ute alene om kvelden. Er mørkeredd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #38 Del Skrevet 15. januar 2024 Går ikke ut etter solnedgang. Anonymkode: 4f8c7...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #39 Del Skrevet 15. januar 2024 Liker det ikke. Eneste grunnen til at jeg ikke drar på byen er tanke på veien hjem. Går alltid i joggesko, alltid i bukse, trener styrke så jeg har noe å bidra med om det skulle skje noe. Anonymkode: f444a...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #40 Del Skrevet 15. januar 2024 Veldig! Tørr ikke gå til søppelkassen en gang. Men er redd innendørs også, har mentale problemer og vet ikke hvordan det går an å få denne trygghetsføelsen mange har. For en drøm å være fri til å bare nyte livet å kaste søpla når det er mørkt ute til å med. Føler med deg ts, det er fryktelig slitsomt å være redd. Anonymkode: 84bf9...253 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå