Gå til innhold

Hvor ubehagelig synes dere damer det er å gå ute om kvelden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror nemlig jeg er mer skvetten enn de fleste. Synes det er ubehagelig å gå ute etter 20.00-21.00 på vinteren. Hvis noen går fort bak meg får jeg lettere panikk. 

Hvor ubehagelig synes dere andre damer det er å gå ute alene om kvelden? Unngår dere det eller visse situasjoner? 

Anonymkode: 45419...883

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er helt forferdelig, unngår å gå alene på østkanten

Anonymkode: 66046...c51

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går aldri alene i mørket. Nei, jeg er ikke mørkredd

Anonymkode: f237b...ec2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke redd i det hele tatt. Går mest i skogen i mørket, ikke midt i sentrum😆

Anonymkode: 8a653...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke redd, nei. Jeg bor på utkanten av en liten by. Kan skvette til om jeg hører en plutselig lyd, men da er jeg redd for at det er elg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært fryktsom av meg, men har hjerne.
I naturen kan jeg gå alene døgnet rundt uten å ta noen hensyn, eller føle at jeg må følge med.
I enkelte byer er jeg litt på alerten, og har noe å forsvare meg med, men det er ingen steder jeg unngår.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri synes det har vært ubehagelig.. Bor i en liiiten by i Nordland. Er jeg andre steder pleier jeg å tenke at jeg garantert er sterkere enn den som overfaller meg uansett 🤣

Anonymkode: 6e654...961

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke noe over det. Jeg går alltid alene. Hvis noen kommer løpende fort bak meg, kan jeg skvette. Men det kommer av at jeg har litt traumer med nettopp det.

Anonymkode: 57d25...375

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går ikke overalt på kvelden og natten, men der er få steder jeg er redd for å gå før 23. Etter 23 og frem til 05 tar jeg forholdsregler om hvor jeg går om jeg er ute pp nattestid og har lav list på å kontakte Politiet om jeg føler meg truet. 

Syns egentlig det er utrolig provoserende at man skal føle på redsel på nattestid, pga sitt kjønn. Det burde ikke være sånn.

Anonymkode: fb0df...c88

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I byen f.eks går jeg aldri alene på kvelden. Her vi bor kan jeg gå ute hele døgnet uten å føle meg utrygg. 

Anonymkode: 8f08b...39d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det trygt. Går tur men hunder uansett tid på døgnet. Med musikk i øre.

Jeg tror kvinner bør være mer skeptiske til valg av partner enn å gå utendørs på kveldstid.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Andro skrev (5 minutter siden):

Har aldri vært fryktsom av meg, men har hjerne.
I naturen kan jeg gå alene døgnet rundt uten å ta noen hensyn, eller føle at jeg må følge med.
I enkelte byer er jeg litt på alerten, og har noe å forsvare meg med, men det er ingen steder jeg unngår.

Forstår tankegangen, men hva om man møter på noen man ikke ønsker i skogen alene. Da har man jo ikke sjanse😅 Jeg har nok litt for livlig fantasi 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er litt ubehagelig engang. Bor i en storby og har vært bartender der jeg gjekk hjem midt på natten store deler av uka. Sover ute så ofte jeg kan fra mai til september og sover godt i hengekøya midt oppå fjellet (det jeg derimot har en fryktelig urasjonell frykt for er edderkopper😅). Men ellers lite redsel for å bevege meg ute etter mørkets frembrudd med tanke på at jeg er kvinne 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (1 minutt siden):

Synes ikke det er litt ubehagelig engang. Bor i en storby og har vært bartender der jeg gjekk hjem midt på natten store deler av uka. Sover ute så ofte jeg kan fra mai til september og sover godt i hengekøya midt oppå fjellet (det jeg derimot har en fryktelig urasjonell frykt for er edderkopper😅). Men ellers lite redsel for å bevege meg ute etter mørkets frembrudd med tanke på at jeg er kvinne 

Åh, du er heldig♥️ Skulle ønsker jeg slapp å være så engstelig i mørket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...