Gå til innhold

Glemte barnebursdag…!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sånt skjer. Har opplevd et par ganger at barn ikke har dukket opp i mitt barna bursdag og hvor det viste seg at foreldrene hadde glemt feiringen. No big deal! Men si det til barnet sånn at han ikke tror han ikke ble invitert. Så kommer det hundrevis av bursdager framover de neste årene.

Anonymkode: dad67...32e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette opplevde faktisk nevøen min i helga, evt mor. Ene som ble invitert hadde ikke svart på invitasjonen, og heller ikke dukka opp. Ingen krise, men de ville nok iallefall satt pris på en sms med beklagelse for at dette ble glemt av. Alle kan glemme, men det er jo også greit å innrømme det, sånn at man ikke tror at man bare er frekke. 

Anonymkode: 26c60...15a

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor skal man etterlyse de som er invitert. Uhøflig å ikke svare eller møte opp, men det er da ikke møteplikt i en barnebursdag og helt innenfor at noen har glemt det ut. Må ikke ta alt så seriøst. Har til og med opplevd et par ganger at foreldre har glemt å hente 😄

Anonymkode: 234a4...f91

Jeg har ikke ment man må etterlyse. De hadde sagt ja til å komme. Tenkte det var en forglemmelse og at de kanskje fikk en reminder om jeg kontaktet de så barnet ville komme. Mitt barn brydde seg ikke stort, men tenker det barnet som skulle i bursdag fort blir lei seg om det ikke får være med. 

De bodde nærme så hadde ikke tatt de mange minuttene å komme. Det var ikke vondt ment å kontakte de, var for ment til alles beste. 

Anonymkode: 2c2e8...47d

Skrevet

Vær ærlig, og beklag. Også til barnet. Det er menneskelig å glemme noe av og til. Ok for barnet også å se at selv voksne ikke er feilfri.

Anonymkode: a3f24...582

Skrevet

Det kan skje alle. Si det som det er. 

Anonymkode: e2df5...b2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2024 den 21.28):

Sitter med utrolig dårlig samvittighet akkurat nå. Glemte helt av en bursdag gutten min var invitert i, i går. Det ble sendt ut melding på felles klassegruppe tidlig i uken, hvor jeg da ikke svarte med en gang for å sjekke planer osv. Også gikk uken, helgen. Også kom jeg på det NÅ! Utrolig ekkel følelse, både ovenfor gutten min som kommer på skolen i morgen og hører de andre har vært i bursdag, og ikke minst ovenfor bursdagsbarnet og foreldrene for at jeg ikke gav noen form for beskjed. Første gang dette har skjedd. 

Skal jeg sende melding og beklage? 
Skal jeg si fra til gutten min at jeg rett og slett glemte av bursdagen, så han ikke tror han ikke ble invitert? 
Skal sies at jeg har vært syk, ekstra stresset i det siste, som ikke hjelper på hverdagskabalen og huske alt. 

Anonymkode: 5b8dc...c61

Både ja, og ja.
Send melding og forklar og beklag så mye.
Forklar barnet at du dessverre glemte av en bursdagsinvitasjon og at det virkelig ikke var meningen.
Alltid godt for ungene å kunne skylde på mamma/pappa 😛 

Men slikt skjer, alle glemmer ting innimellom. Kjempefint å lære barna at man da sier unnskyld, og om noe kan rettes opp i så gjør man det. Jeg benytter alle mine tabber til å vise at an kan rette opp etter seg selv og si unnskyld.

Anonymkode: e3361...48a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 0.34):

Hvorfor skal man etterlyse de som er invitert. 

Anonymkode: 234a4...f91

Fordi noen kan ha glemt å levere eller mistet invitasjonen. De som har svart trenger man ikke etterlyse, men om noen ikke har svart på invitasjonen er det fint med en melding. Jeg vet jeg hadde satt pris på det den gangen datteren vår glemte en invitasjon i sekken og andre foreldre har satt pris på at jeg har spurt om de har fått invitasjonen og om barnet kommer. Det er selvsagt ingen krise å utebli fra en bursdag, men om en kjapp melding kan gjøre at flere deltar så er det vinn-vinn for alle. Det koster ingenting å sende en melding. :) 

Skrevet

I klassen til mitt barn har lignende skjedd med minst tre foreldrepar(som jeg vet om). Da har bursdagsbarnet fått gave på skolen etterpå. I bursdagen til barnet mitt nå sist var det to foreldrepar som hadde gått i surr med datoene("Å herregud, det var I DAG ungen skal i barnebursdag!"). Barna kom i vanlige klær og uten gave. Vi syns det var fint at de kom i det hele tatt. Foreldrene til bursdagsbarnet i en annen bursdag tok det også fint, de lo gjenkjennende og mente at det er fort gjort, ingen krise.

(Og for min egen del syns jeg det er litt godt når andre foreldre glemmer seg. 😇🤭 Jeg har adhd uoppmerksom type og glemmer ting hele tiden, selv med medisiner. Jeg føler meg dermed mindre alene når jeg ser andre glemme/surre med ting. 😆)

Anonymkode: 7b8ce...49f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...