AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Sitter med utrolig dårlig samvittighet akkurat nå. Glemte helt av en bursdag gutten min var invitert i, i går. Det ble sendt ut melding på felles klassegruppe tidlig i uken, hvor jeg da ikke svarte med en gang for å sjekke planer osv. Også gikk uken, helgen. Også kom jeg på det NÅ! Utrolig ekkel følelse, både ovenfor gutten min som kommer på skolen i morgen og hører de andre har vært i bursdag, og ikke minst ovenfor bursdagsbarnet og foreldrene for at jeg ikke gav noen form for beskjed. Første gang dette har skjedd. Skal jeg sende melding og beklage? Skal jeg si fra til gutten min at jeg rett og slett glemte av bursdagen, så han ikke tror han ikke ble invitert? Skal sies at jeg har vært syk, ekstra stresset i det siste, som ikke hjelper på hverdagskabalen og huske alt. Anonymkode: 5b8dc...c61
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Si ifra til gutten din og send en melding t mor. vær ærlig- det lønner seg alltid! Anonymkode: 4410c...990 35 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 Jeg ville sendt melding til foreldrene og beklaget at jeg ikke svarte, men tatt en hvit løgn om at vi hadde planer. Ville først og fremst forberedt barnet mitt, så det ikke blir tatt helt på senga. Har dere drevet med noe i helga du kan bruke som en hvit løgn der og? Typ det passet ikke siden vi skulle besøke bestemor? Anonymkode: 977d9...cd9 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si ifra til gutten din og send en melding t mor. vær ærlig- det lønner seg alltid! Anonymkode: 4410c...990 Enig i denne, bare si det som det er. Jeg hadde satt pris på det, i stedet for å lure på om du bare ikke gadd svare. De fleste foreldre har jo glemt noe, det skjer den beste 😊 Anonymkode: 830aa...a82 18 3
Polly Ester Skrevet 14. januar 2024 #5 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sitter med utrolig dårlig samvittighet akkurat nå. Glemte helt av en bursdag gutten min var invitert i, i går. Det ble sendt ut melding på felles klassegruppe tidlig i uken, hvor jeg da ikke svarte med en gang for å sjekke planer osv. Også gikk uken, helgen. Også kom jeg på det NÅ! Utrolig ekkel følelse, både ovenfor gutten min som kommer på skolen i morgen og hører de andre har vært i bursdag, og ikke minst ovenfor bursdagsbarnet og foreldrene for at jeg ikke gav noen form for beskjed. Første gang dette har skjedd. Skal jeg sende melding og beklage? Skal jeg si fra til gutten min at jeg rett og slett glemte av bursdagen, så han ikke tror han ikke ble invitert? Skal sies at jeg har vært syk, ekstra stresset i det siste, som ikke hjelper på hverdagskabalen og huske alt. Anonymkode: 5b8dc...c61 Ja, det syns jeg du burde. 2
Sofakona Skrevet 14. januar 2024 #6 Skrevet 14. januar 2024 Det er fort gjort å glemme ting...bare si at du glemte det og snakk med barnet ditt at slik er det innimellom at foreldre glemmer ting. 2 1
Burk Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Skal jeg si fra til gutten min at jeg rett og slett glemte av bursdagen, så han ikke tror han ikke ble invitert? Eeeeh ja, alternativet er at han får det smelt i trynet på skolen og det er ikke kult pluss du sender en sms til bursdagsbarnet sin mor og forklarer at du glemte det.
Lost little girl Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 Skjønner at dette føles kjipt. Men husk at alle kan glemme. Og så ville jeg ha sendt en melding og forklart. Jeg ville ha sagt sannheten og ikke rotet meg opp i løgner. De vil sikkert forstå og sette pris på en melding. 3
Amistad Skrevet 14. januar 2024 #9 Skrevet 14. januar 2024 Ikke slå deg midt i trynet med dette ts. vi kan ikke huske alt alltid. Nå skjedde det noe dumt men du kan plastre det fint. send en mld til mor med forklaring og at du er lei deg. ta en skikkelig prat med barnet ditt. Så avtaler du med mor og barn at du inviterer til helgekos og lek hjemme med bursdagsbarnet og noen til. Så lager du litt god mat snop is og ablegøyer og så får barnet ditt gi bursdagsgave samtidig. det ordner seg stort sett. Og lager du en liten prikk over inn så blir det enda bedre.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #10 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg ville sendt melding til foreldrene og beklaget at jeg ikke svarte, men tatt en hvit løgn om at vi hadde planer. Ville først og fremst forberedt barnet mitt, så det ikke blir tatt helt på senga. Har dere drevet med noe i helga du kan bruke som en hvit løgn der og? Typ det passet ikke siden vi skulle besøke bestemor? Anonymkode: 977d9...cd9 Men hva når gutten får spørsmål på skolen om hva han gjorde på i stede for? Skal gutten følge opp løgnen om at dere gjorde noe annet? Eller skal bursdagsbarnet gå hjem og lure på hvorfor dere løy om at dere hadde planer? Enklere å bare være ærlig. Glemt er glemt, og veldig lei for det! Anonymkode: d33c1...624 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #11 Skrevet 14. januar 2024 Ikke krisemaksimer. Si fra til gutten din og send en melding til foreldrene. Vi opplevde det samme med en av guttene i klassen til eldste, foreldrene hadde glemt det. Fikk melding av faren neste dag hvor han beklaget, det var virkelig null stress. Anonymkode: 75f87...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #12 Skrevet 14. januar 2024 Dette kan skje den beste! Vi glemte både å svare og gå i en bursdag en gang. Hadde en liten baby og var midt i flytting og alt stod på hodet. Fikk først purring på invitasjonen, og vi svarte at barnet skulle komme. Så ringte de da bursdagen hadde begynt og spurte om barnet kom… Vi kastet oss rundt og leverte i en fei, men fy søren for en grusom følelse det var! Beklaget selvfølgelig veldig. Det var første og siste gang det skjedde. 😅 Synes absolutt det er lurt å sende en melding og forklare at du har vært syk og stresset og helt glemte det. ❤️ Anonymkode: aaff0...e0f
Rosa Dartle Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 Vi glemte også å følge opp en avtale en gang, og har opplevd det samme fra andre. Noen ganger koker det litt. Vær ærlig. Det har vært Texas hjemme med sykdom og diverse, og du glemte dessverre å gi beskjed angående bursdagen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #14 Skrevet 14. januar 2024 Kontaktet de deg ikke? Vi opplevde det samme siste året i bhg. Ei som ikke dukket opp. Moren beklaget seg og kom innom dagen etter med dattera og gav min datter gave. Fikk godteripose av oss. Ikke noe problem det. Fort gjort og glemme 😊 Anonymkode: 2c2e8...47d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #15 Skrevet 14. januar 2024 Som plaster på såret hadde jeg kansje bedt med barnet på kino med mitt barn, og spandert det som en gave, også hadde jeg tatt kontakt med foreldrene og barne mitt og sakt det som det var.. vi alle kan glemme 🍕🧡 men jeg hadde uansett gitt bursdagsbarnet en ekstra oppmerksomhet 🧡 Anonymkode: 5ae67...ae7
Rotemor Skrevet 14. januar 2024 #16 Skrevet 14. januar 2024 Sånt kan skje! Vær ærlig om det!!! Du er ikke alene❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #17 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kontaktet de deg ikke? Vi opplevde det samme siste året i bhg. Ei som ikke dukket opp. Moren beklaget seg og kom innom dagen etter med dattera og gav min datter gave. Fikk godteripose av oss. Ikke noe problem det. Fort gjort og glemme 😊 Anonymkode: 2c2e8...47d Hvorfor skal man etterlyse de som er invitert. Uhøflig å ikke svare eller møte opp, men det er da ikke møteplikt i en barnebursdag og helt innenfor at noen har glemt det ut. Må ikke ta alt så seriøst. Har til og med opplevd et par ganger at foreldre har glemt å hente 😄 Anonymkode: 234a4...f91 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #18 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ville sendt melding til foreldrene og beklaget at jeg ikke svarte, men tatt en hvit løgn om at vi hadde planer. Ville først og fremst forberedt barnet mitt, så det ikke blir tatt helt på senga. Har dere drevet med noe i helga du kan bruke som en hvit løgn der og? Typ det passet ikke siden vi skulle besøke bestemor? Anonymkode: 977d9...cd9 Ville heller vært ærlig og sagt at jeg glemte det. Mye bedre det enn å liksom si «beklager for at jeg ikke gadd å si i fra om at vi hadde planer». Det samme gjelder til barnet. Hvorfor i alle dager skal man dra en løgn om dette? Det er en ærlig sak å glemme noe. Det kan skje oss alle. Anonymkode: 9955f...e5f 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #19 Skrevet 15. januar 2024 Enig med de over her. Du kan fint bare si at du såg melding, var opptatt akkurat da og glemte å svare. Vært hektisk og beklage at du glemte bursdagen. Dette skjer med den beste. Anonymkode: 82795...f4e 1
Arkana Skrevet 15. januar 2024 #20 Skrevet 15. januar 2024 Jeg ville sendt melding ja, men sånne ting skjer alle og det skjønner de. En gang da jeg ryddet i barna skolesekker ved sommerferiestart oppdaget jeg en invitasjon som lå der nederst og som barnet mitt ikke hadde levert. Da ønsket jeg at disse foreldrene, slik vi gjør, hadde sendt påminnelse om å svare for da hadde vi jo skjønt at det var en invitasjon vi ikke hadde sett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå