AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Del Skrevet 14. januar 2024 Jeg har en tendens til å lyve noen ganger, ofte for å få oppmerksomhet. Dette er en egenskap jeg ser går litt igjen i min slekt. Jeg tenker mye på straff fra Gud/universet i etterkant. Så tenker jeg også på tilgivelse, kan løgner tilgis av Gud? Anonymkode: 9d20e...b11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #2 Del Skrevet 15. januar 2024 Hvem er gud? Tror du Gud er en mann oppe i himmelen med skjekk og høygaffel? Gud i mine tanker oss selv. Du er Gud. Jeg er Gud. Kan du tilgi deg selv for at du lyver? Kan du leve å ha noe på din sjelshistorie en stor periode med mye løgn kun for oppmerksomhet? En dag vil karma bite i leggen og du vil oppleve andre lyver til deg kun for å få oppmerksomhet for at du skal få føle andre siden. Anonymkode: 939bc...e02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Del Skrevet 15. januar 2024 Ingenting kan tilgis av Gud, men hvis du tror på Jesus og ber til ham, fungerer Jesus som et filter som fjerner dine synder slik at du fremstår som syndfri fremfor Gud. Dette henger sammen med at Jesus tok på seg alle menneskers synder da han døde på korset på Langfredag. Jesus sier også i Bibelen at "ingen kommer til Faderen uten ved meg". Så, ja, det går nok bra med ditt forhold til Gud selv om du lyver. MEN, du bør allikevel jobbe med deg selv og slutte med lyvingen. Selv om det ikke er noe problem overfor Gud, så kan lyvingen være et stort problem for de menneskene du omgås mens du lever her på jorda, og lage store problemer for deg i ditt forhold dine medmennesker. Anonymkode: 514f3...12c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Del Skrevet 15. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ingenting kan tilgis av Gud, men hvis du tror på Jesus og ber til ham, fungerer Jesus som et filter som fjerner dine synder slik at du fremstår som syndfri fremfor Gud. Dette henger sammen med at Jesus tok på seg alle menneskers synder da han døde på korset på Langfredag. Jesus sier også i Bibelen at "ingen kommer til Faderen uten ved meg". Så, ja, det går nok bra med ditt forhold til Gud selv om du lyver. MEN, du bør allikevel jobbe med deg selv og slutte med lyvingen. Selv om det ikke er noe problem overfor Gud, så kan lyvingen være et stort problem for de menneskene du omgås mens du lever her på jorda, og lage store problemer for deg i ditt forhold dine medmennesker. Anonymkode: 514f3...12c Det er derfor mange kriminelle eller de som har begått voldtekt, drap, terror o.l ofte blir kristne eller religiøse av et slag. Plutselig ser man en fyr begynne gå med kors-smykke og bli relativt religiøs. Det er ikke uten en grunn, men fordi samvittigheten trår inn og en vil "be seg fri", men det hjelper ikke bare å be for så at en tror alt vil bli fryd og gammen. Religoner er illusjon. En dag en en nødt til å ta på seg det en gjorde som en lekse. Anonymkode: 939bc...e02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå