Gå til innhold

Kvinner bak rattet

Mathias

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje menn ikke parkerer så ofte som kvinner?

Bare tenk en smule tradisjonelt:

Mannen tar den store bilen og kjører på jobb, og parkerer i parkeringshuset. Så tar han den store bilen hjem fra jobb og parkerer hjemme - i garasjoen.

Kvinnen tar den lille bilen, og kjører to unger til barnehage og parkerer der. Så kjører hun nestemann til skolefritidsordningen og parkerer det, før hun kjører til jobben og parkerer der - på gata. Før hun drar hjem kjører hun innom butikken og parkerer der, henter eldste krapyl på skolen og parkerer der, før hun henter de to neste i barnehagen og parkerer der, og kjører hjem og parkerer på gården.

Hvem har da flest mulighet til å komme borti parkeringsskader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe Bettie, hvem er det som holder liv i kjønnsrollene?.. (siden du skriver om mor som gjør alt med barna....)

Anyway: Jeg har lest en undersøkelse som konkluderte med at kvinner har dårligere rom-orienteringsevne enn menn. Menn har bedre fordi de er mer praktiske og tekniske. Kvinner mer bedre sosialt tilpasset (derfor burde KVINNER vært politi mener jeg), men er altså dårligere til å lukeparkere.

Kvinner er forøvrig flinkere til å kjenne sine begrensninger, og er ofte mer forsiktige, derfor koliderer de mindre i høy fart...

Det var MITT bidrag til kjønnsrollene/-forskjellene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev, Lasse - tenk litt tradisjonelt = god gammel arbeidsfordeling i heimen.

Ellers er jeg enig i at menn stort sett har bedre rom-orienteringsevne enn kvinner.

Den sosiale evnen er stort sett kun et uttrykk for læring, og kvinner får mer av den læringen gjennom et liv enn menn.

Lukeparkering er også læring, men det kan hende at kvinner trenger mer trening i det enn menn (hater å lukeparkere, men kan hvis jeg må)

Og unge kvinner tar snart igjen unge menn når det gjelder lettere uforsiktig kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må huske på at all nevneverdig transport og samferdsel her på kloden i stor grad blir kjørt av menn... menn kjører tusen ganger flere kilometere vei enn kvinner sammenlagt....

At kvinner er overrepresenterte når det gjelder bulking ved parkering, kortere strekninger og enkle ting som kjøring i garasjeanlegg skyldes at kvinner rett og slett ikke konsentrerer seg om å kjøre.

De skravler i mobil og bruker speilet for å legge lebestift, dem har hetetokter og umulighet, skjønner ikke forskjell på høyre og venstre, har vanskeligheter med å bedømme avstand...

Det er mange grunner som forteller oss hvorfor kvinner ikke mestrer de mest naturlige ting...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, waco

Kvinner blir stadig distrahert når de kjører.

Ungene hyler i baksetet - en klar distraksjon en stakkars langtransportkjører går glipp av.

For ikke å snakke om det distraksjonsmomentet MENN er en sen nattetime på vei hjem fra julebordet. Da er han i slag, gitt, og blir både kjærlen og morsom, da, eller kranglevoren.

Eller mannen som skal kjøres til stasjonen og hele veien påpeker rundkjøringer, lyskryss, gamle damer og katter, bruk blinklys og andre praktiske råd under kjøringen.

Overrepresentert betyr ikke flertall, waco. Det betyr bare at det er forholdsvis fler kvinner enn menn som får bulker på parkeringsplasser.

Og hva er nå en bulk i døre mot en bil krøllet rundt en lyktestolpe. Der er menn overrepresentert, vet du.

Go det betyr at kvinner er økonomiske og menn sløser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må lengere ut på landet hvis du skal diskutere sløseri... hvem er det som aaaangrer på sine kjøp, åååånei spontan som jeg er, så endte jeg med ENDA ei bluse til... og de trusene da... tror du jeg får byttet dem..... hvem hyler angrefristrett, haaaar kvittering, byyyttehandel.

Fysj av meg, så liten innsikt dere har.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De skravler i mobil og bruker speilet for å legge lebestift, dem har hetetokter og umulighet, skjønner ikke forskjell på høyre og venstre, har vanskeligheter med å bedømme avstand...

Gutta: Spiller så høyt de kan for at nabokommunen skal høre dem, prater også i mobilen, styler bilen framfor sikkerhet, er mere opptatt å se etter damer, og har like stor vanskeligheter med å bedømme avstand + ikke skjønne forskjell på høyre å venstre.

Dere må huske på at all nevneverdig transport og samferdsel her på kloden i stor grad blir kjørt av menn... menn kjører tusen ganger flere kilometere vei enn kvinner sammenlagt....

Det er ikke rart hvis mann skal man plusse på

- rægginga opp og ned hovedgata,

- må bruke lengre tid på oppkjøring,

- snikkjøringen på gårdsveien før de har tillatelse til øvelseskjøring

- kjøring bare for å vise frem den såkalte "stilige" styla bilen ++++

Tanker bare..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mp Menn bruke lengre tid på oppkjøring Merete? hehehe

Og ang det med å rægge opp og ned gatene, husk nå hvem som sitter bak,.... det er du og venninnene dine det... :wink: Det må jo IALLEFALL være gøy?!... :wink:

Forskjell på menn og kvinner er forøvrig at menn vil KUNNE kjøre bilen, og kvinner vil kjøre bil...

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cassandra, ikke innlogget

Min samboer fortalte meg at han kræsjet i en annen bil fordi han snudde seg etter noen damer. :hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ang det med å rægge opp og ned gatene, husk nå hvem som sitter bak,.... det er du og venninnene dine det... :wink: Det må jo IALLEFALL være gøy?!... :wink:

:hoho: Jeg har ALDRI vært noen råne rips som sitter baki! :ler2: :ler2:

-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange grunner som forteller oss hvorfor kvinner ikke mestrer de mest naturlige ting...

Å kjøre bil er ikke en naturlig ting. Om det hadde vært det hadde vi ploppet ut av mors liv fiks ferdige og klare til å sette oss bak rattet. Det er vi derimot ikke, for å kjøre bil må læres. Da er det ikke en naturlig ting å kunne Waco. Såpass burda da eksperten vite, hø?? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den siste der så jo praktisk ut hvis man ikke er særlig redd for skader på egen bil :ler:

Er egentlig ingen vits å krangle når det gjelder hvem som er dårlige sjåfører eller ikke. De finnes i begge leire. Jeg har stort sett betraktet meg selv som god sjåfør, men har da hatt mine fadeser jeg også, noen av dem ganske så alvorlig også faktisk. Av en eller annen grunn er jeg blitt dårligere på å konsentrere meg når jeg har folk i bilen. Fikk meg en liten vekker da jeg braste gjennom lyskrysset på rødt. Gikk heldigvis bra, men er ikke akseptabelt likevel.

Nå har jeg vært med på tilsvarende og verre fadeser med menn bak rattet, så jeg er nok ikke noe verre enn dem.

Som det allerede er blitt hevdet så er bilkjøring noe som må læres. Lukeparkering er kjempeenkelt hvis man bare vet hvordan. Er det plass til bilen i luken, så får jeg den raskt og greit inn. UTEN å være borti de andre bilene. Men jeg har også sett eksempler der en dame rett og slett dulta seg innimellom ved å kjøre frem til hun stoppet i den andre bilen, og så rygge til hun var borti den andre. Det var ingen forvirring å spore, hun kikket seg ikke litt ekstra rundt engang, så jeg fikk inntrykk av at dette rett og slett var hennes måte å lukeparkere på :ler:

Når det gjelder de kvinner som faktisk ER fryktelig dårlig på å kjøre bil, så tror jeg det ofte er fordi de (ofte ved hjelp fra menn) ikke har troen på at de kan kjøre. Usikkehet kan nok skape mang en bulk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...