Gå til innhold

Krever betaling for måking vi ikke har bedt om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en fin avtale med min svoger om at vi ringer han om vi ønsker måking. Han kommer da med traktor og vi er veldig fornøyd med det. I romjula våknet vi til at ei drev med firhjuling i gården vår. Mannen min gikk ut for å prate med henne. Nesten ikke pratet med denne dama før, vi ble naboer for rundt et år siden. Hun skulle ha penger for å ha måket på eget initiativ. Mannen min takket men opplyste om at vi allerede får brøytehjelp innad i familien. Det sa hun var greit. Så skulle vi på julebesøk med overnatting. Snøen laver. Får telefon av svogeren min som sitter i traktoren sin for å brøyte hos oss men en firehjuling drev da på. Hun ble hissig da han ga beskjed om at han hadde dette oppdraget og måket fast hos oss. Hadde sagt til han at finneren er vinneren. Igjen måtte vi betale denne kvinnen. Og svogeren min mister oppdrag. Hva i all verden gjør vi? Kan jo ikke akkurat springe ut å dytte henne og firhjulingen ut av gårdsplassen

Anonymkode: 0aead...7cc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest jegerrinne
Skrevet

Anmeld ho. Enkelt å greit. Ho tar seg til rette på deres tomt. Hadde heler ikke betalt for noe en person gjør ute av det blå. Uten avtale

Skrevet

Prat med henne da?

"hei, takk for at du måker hos oss. Men vi trenger ikke at du gjør det uten at vi spørr, og vi har heller ikke råd til å betale deg når du gjør det uten å spørre".

Anonymkode: 08411...7b5

• Liker 25
  • Nyttig 4
Skrevet
jegerrinne skrev (1 minutt siden):

Anmeld ho. Enkelt å greit. Ho tar seg til rette på deres tomt. Hadde heler ikke betalt for noe en person gjør ute av det blå. Uten avtale

Anmeld? Var no litt vel å overdrive. Er jo bare å drite i å betale, så slutter hun sikkert etter en stund.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har en fin avtale med min svoger om at vi ringer han om vi ønsker måking. Han kommer da med traktor og vi er veldig fornøyd med det. I romjula våknet vi til at ei drev med firhjuling i gården vår. Mannen min gikk ut for å prate med henne. Nesten ikke pratet med denne dama før, vi ble naboer for rundt et år siden. Hun skulle ha penger for å ha måket på eget initiativ. Mannen min takket men opplyste om at vi allerede får brøytehjelp innad i familien. Det sa hun var greit. Så skulle vi på julebesøk med overnatting. Snøen laver. Får telefon av svogeren min som sitter i traktoren sin for å brøyte hos oss men en firehjuling drev da på. Hun ble hissig da han ga beskjed om at han hadde dette oppdraget og måket fast hos oss. Hadde sagt til han at finneren er vinneren. Igjen måtte vi betale denne kvinnen. Og svogeren min mister oppdrag. Hva i all verden gjør vi? Kan jo ikke akkurat springe ut å dytte henne og firhjulingen ut av gårdsplassen

Nei? Dere måtte jo ikke det i det hele tatt?

• Liker 22
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke betal, enkelt og greit! Jeg hadde ikke kommet til å betalt henne første gangen heller. I alle fall ikke etter å ha gitt beskjed om at tjenesten var uønsket!

Anonymkode: 9a5fa...511

• Liker 19
  • Nyttig 10
Skrevet

Dere skulle jo aldri betalt henne! Gi henne klar beskjed om at hun ikke får betalt dersom dette skulle skje igjen,

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet

Bare å la være å betale henne selvsagt.

Dere har jo allerede en som brøyter. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Enig med resten, ikke betal denne dama noe! Dere kan si fra til henne at dere ikke ønsker måking og at hvis hun likevel måker så får hun ikke betalt for det. Og så betaler dere ikke hvis hun likevel gjør det. 

Anonymkode: 368d0...6ef

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Først skriver du at dere ikke betalte, men plutselig betalte dere likevel?

Selvsagt skal dere ikke betale for noe dere ikke har bedt om.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg hadde nektet å betale. Hadde sagt at jeg selvfølgelig ikke betaler for en tjeneste jeg ikke har bestilt. Hvis hun skal kreve penger må hun vise til en kontrakt.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor betaler dere henne da? Dere har jo ikke bestilt noe..

Anonymkode: f13d0...415

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor har dere betalt henne? Forstår jo at hun kommer tilbake..

Anonymkode: 9a5fa...511

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor dumme er dere som faktisk betaler denne dama da? Selvfølgelig kommer hun igjen da...

• Liker 7
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...