Gå til innhold

eggløsning etter SA?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! nå er det 3 uker siden embryoet falt ut. Var 6 uker på vei, men enda ingen eggløsning. Flere som har opplevd forsinket eggløsning etter en SA?

Anonymkode: 453c8...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt vanlig at det blir forskyvninger i syklus etter SA. Kan ta alt i fra 2 til 6 uker før EL kommer og alt mellom 4-8 uker før mensen da kommer. Men selv om det er "normalen", vil det for noen ta enda lengre tid.  Man anbefales ofte å ta kontakt dersom mensen ikke er kommet tilbake etter 8 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke kalle det forsinket eggløsning etter SA. Kroppen trenger tid og komme tilbake til normalen selv om du var kort tid på vei. Det kan faktisk ta noen måneder og for noen kommer den kjapt. Ingen grunn til bekymring etter 3 uker. 

Anonymkode: 4adf9...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg tok det 4mnd😊

Anonymkode: be0d5...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

For meg tok det 4mnd😊

Kan du fortelle mer om dette? Hvor lang tid tok det med mensen? 

12 uker siden min MA, men skjer ingenting her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg😊

De 2 mnd før jeg fikk eggløsning, såå virket det som at jeg skulle få eggløsning, men jeg tror ikke egget klarte å slippe helt. 
Når jeg fikk eggløsning etter 4mnd såå var eggløsningstesten super sterk og tempen var veldig høy. 

Kroppen har vært i gjennom en stor endring, at det tar litt tid er ikke så rart hvis du tenker deg om😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan jeg😊

De 2 mnd før jeg fikk eggløsning, såå virket det som at jeg skulle få eggløsning, men jeg tror ikke egget klarte å slippe helt. 
Når jeg fikk eggløsning etter 4mnd såå var eggløsningstesten super sterk og tempen var veldig høy. 

Kroppen har vært i gjennom en stor endring, at det tar litt tid er ikke så rart hvis du tenker deg om😊

Sant det. Hvilken uke mistet du? 

Aldri hørt om noen som har ventet så lenge 😬 jeg hadde positiv test i ti uker. Mistet i uke 9. Har så lyst til å "være med i gamet igjen" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (2 timer siden):

Sant det. Hvilken uke mistet du? 

Aldri hørt om noen som har ventet så lenge 😬 jeg hadde positiv test i ti uker. Mistet i uke 9. Har så lyst til å "være med i gamet igjen" 

Jeg mistet i uke 7😊

Men hadde ikke positiv test i mer enn 2-3 dager i etterkant. Jeg hadde ingen utskrapning, alt kom i løpet av 2 dager. 

De sier at alt frem til 6mnd er normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanino
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei! nå er det 3 uker siden embryoet falt ut. Var 6 uker på vei, men enda ingen eggløsning. Flere som har opplevd forsinket eggløsning etter en SA?

Anonymkode: 453c8...cf5

Bare falt det plutselig ut ? 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanino skrev (18 minutter siden):

Bare falt det plutselig ut ? 🧐

Helt unødvendig med slike kommentarer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanino
Helene90 skrev (1 minutt siden):

Helt unødvendig med slike kommentarer... 

Ja jeg er enig i den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...