Gå til innhold

Hva er verst? For woke eller for antiwoke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Eh jo de mest ekstreme som roper høyest er sånn. 

I USA kanskje. Men har noen noensinne møtt på en i virkeligheten? Nei, jeg tenkte meg det. Det er en greie man lager over Internett. Har derimot møtt masse anti-woke folk live. De er slitsomme, og beskriver disse slitsomme wokerne, som de aldri har møtt.

Anonymkode: 3ee74...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I USA kanskje. Men har noen noensinne møtt på en i virkeligheten? Nei, jeg tenkte meg det. Det er en greie man lager over Internett. Har derimot møtt masse anti-woke folk live. De er slitsomme, og beskriver disse slitsomme wokerne, som de aldri har møtt.

De har some i usa og og folk leser det folk legger ut der og lar seg lett påvirke, så det sprer seg jo

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (11 minutter siden):

Likevel så vet alle at hevn ikke hjelper en dritt. Det fører kun til en vond sirkel av mer polarisering og hat. Vil man ha åpenhet og toleranse blant folk, må man vise nettopp det og ikke bare snu hatet andre veien.

Og nye generasjoner skal ikke gå å kjenne på skyldfølelse for hva tidligere generasjoner har gjort før dem. Arvesynd er jeg svært imot.

Det har minoriteter nettopp gjort gjennom mange tiår etter at de begynte å snakke om likestilling og aksept, uten at det har hjulpet. De har heller ikke vært "krenket" for noe. Men da bare fortsetter undertrykking og fornedrelse,på et tidspunkt blir det nok. Sånn som mange sa i starten av metoo bevegelsen: "Det holder nå." Forventer ikke at du skal skjønne det selvfølgelig.

Så vis at dere er bedre. Dette har faktisk snudd de siste årene. Nå er faktisk den eldre generasjonen mer aksepterende enn de som er ca. midt i livet.

Anonymkode: c8515...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har minoriteter nettopp gjort gjennom mange tiår etter at de begynte å snakke om likestilling og aksept, uten at det har hjulpet. De har heller ikke vært "krenket" for noe. Men da bare fortsetter undertrykking og fornedrelse,på et tidspunkt blir det nok. Sånn som mange sa i starten av metoo bevegelsen: "Det holder nå." Forventer ikke at du skal skjønne det selvfølgelig.

Så vis at dere er bedre. Dette har faktisk snudd de siste årene. Nå er faktisk den eldre generasjonen mer aksepterende enn de som er ca. midt i livet.

Jamen hva hjelper det å hate på hvite som er tolerante og ikke har gjort en dritt mot dem da? Jeg har opplevd på et utested der jeg stod i kø for å kjøpe drikke, da en fyr helt ut av det blå begynte å skjelve meg ut å være ufin fordi jeg var hvit. Jeg stod der bare og passet mine egne saker. Sa ingenting eller noe. 

Endret av Maleficenta
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woke er definitivt verst i mine øyne. Øddelegger samfunnet og vår ungdom.

Anonymkode: 8e898...941

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (6 minutter siden):

De har some i usa og og folk leser det folk legger ut der og lar seg lett påvirke, så det sprer seg jo

Joda, men har du møtt noen wokere i virkeligheten? Jeg har bare møtt anti-woke-folk, de holder lange taler om hvordan woke-folk er. Til og med nye bekjentskaper har gjort det. "Nå er det ikke lov å si noe lenger". "Da jeg var liten sa vi never, men det var ikke vondt ment". Bla bla. Jeg er venn med folk jeg vil karakterizere som woke, jeg er det sikkert selv også - men det legger aldri anti-woke-folk merke til, nettopp fordi folk som anser seg selv som woke sjelden skriker eller gjør noe ut av seg, slik anti-woke skal ha det til, som nesten bare deler linker fra USA, og twitter-meldinger de har sett, eller forvrenger internett-diskuzjoner til det ugjenkjennelige, også for folk som anser seg selv som woke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Jamen hva hjelper det å hate på hvite som er tolerante og ikke har gjort en dritt mot dem da?

Ikke gjort en dritt? Les hva jeg skrev en gang til. Du kan også lese dine egne innlegg en gang til. Det er f.eks kun på pur f og for å være ekkel at du velger å kalle transkvinner for menn. Du behøver ikke å forstå det, men hva er så vanskelig med å være grei å akseptere og behandle folk med respekt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, men har du møtt noen wokere i virkeligheten? Jeg har bare møtt anti-woke-folk, de holder lange taler om hvordan woke-folk er. Til og med nye bekjentskaper har gjort det. "Nå er det ikke lov å si noe lenger". "Da jeg var liten sa vi never, men det var ikke vondt ment". Bla bla. Jeg er venn med folk jeg vil karakterizere som woke, jeg er det sikkert selv også - men det legger aldri anti-woke-folk merke til, nettopp fordi folk som anser seg selv som woke sjelden skriker eller gjør noe ut av seg, slik anti-woke skal ha det til, som nesten bare deler linker fra USA, og twitter-meldinger de har sett, eller forvrenger internett-diskuzjoner til det ugjenkjennelige, også for folk som anser seg selv som woke.

Ja har møtt wokere ja

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremer er aldri bra. Ikke glad i woke, men begge kan definitivt skade både samfunnet og enkeltpersoner.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke gjort en dritt? Les hva jeg skrev en gang til. Du kan også lese dine egne innlegg en gang til. Det er f.eks kun på pur f og for å være ekkel at du velger å kalle transkvinner for menn. Du behøver ikke å forstå det, men hva er så vanskelig med å være grei å akseptere og behandle folk med respekt? 

Les hva JEG skrev først. Jeg snakker om at du forsvarer at mørkhudede har dobbeltmoral når det kommer til hva som er ok oppførsel av svarte og hva som ikke er akseptabel oppførsel av hvite. En del mørkhudede kan kalle hvite for potethore  eller hva enn det skulle være og ingen har lov til å kalle det for rasisme. Det er liksom bare rasisme når det er rettet mot mørkhudede. Det er det jeg reagerer på.

Å herregud nå er du fanatisk woke når du blir fornærmet over at jeg mener en biologisk kvinne er mer kvinne enn en som bare føler seg sånn. Det er ikke hatefullt å mene

Endret av Maleficenta
  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Ja har møtt wokere ja

Jaja, det har ikke jeg. Ikke sånn mange beskriver dem. Opplever også sjeldent at folk faktisk møter noen av . I stedet sitter de i en gruppe og sier at de ikke får si neger, og det sier de høyt nok til at man hører det. Generasjon "sensurert". Skjønner at det ikke er noe gøy å få slike beskyldninger du fikk mot deg, men anser det ikke som særlig utbredt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke woke -og er for likestilling (nettopp derfor burde ikke menn få delta i kvinnesport kun pga de «føler seg» som en kvinne)og ytringsfrihet. Ser på woke som en litt ekstrem ideologi og de som ikke er enig i den ideologien blir ofte kalt rasistiske, transfobiske, høyreekstreme osv. 

Anonymkode: 58602...f19

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva er verst?

Være så woke at man bruker pronomenet hen på alle?

Eller

Å være så antiwoke at man kaller alle utlendinger fra utenfor Europa for n-ordet? (Og da mener jeg ni-, ikke ne-).

Anonymkode: 141f5...373

Definitivt verst å være "woke", eller nyttig idiot som det heter. For det første er det som lager mest bråk om det ikke ute etter å skape en bedre verden, de er først og fremst ute etter å smykke seg selv med antatt moralsk overlegenhet.

For det andre så er er det vi kaller woke ideologisk subversjon og noe KGB satte høygir i "kald krig" som fortsatt pågår, ved å underminere tilliten til hverandre, først og fremst ved at tidligere meningsbærende institusjoner som pleide å ha høy troverdighet som akademia og pressen, ved at disse blir overtatt av hjernedøde mennesker fremfor å gjøre det de skal.

Temaet er faktisk meget interessant og det er meget lett å avkle så lenge man vet om hvordan det foregår. Og vet du hva? Det fikk vi vite fra KGB-avhopper Yuri Bezmenov allerede i 1984!

Da er det ærlig talt bedre å opprettholde den samfunnsordenen vi hadde før som faktisk var verdiskapende for landet og vi sto samlet om fremtiden og målet, med alt det hører med av å kalle en spade for en spade og en neger for lat om han er lat og en pakkis for terrorist om han heter Fahad Qureshi.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (14 minutter siden):

Les hva JEG skrev først. Jeg snakker om at du forsvarer at mørkhudede har dobbeltmoral når det kommer til hva som er ok oppførsel av svarte og hva som ikke er akseptabel oppførsel av hvite. En del mørkhudede kan kalle hvite for potethore  eller hva enn det skulle være og ingen har lov til å kalle det for rasisme. Det er liksom bare rasisme når det er rettet mot mørkhudede. Det er det jeg reagerer på.

Å herregud nå er du fanatisk woke når du blir fornærmet over at jeg mener en biologisk kvinne er mer kvinne enn en som bare føler seg sånn. Det er ikke hatefullt å mene

Blander du brukere nå? Jeg har ikke sagt det du påstår.

Nei, jeg reagerte på at du skriver 'han' på trass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går faktisk an å bli for oppmerksom, vi må tåle å bli krenka. Ellers tør jo ingen lengre å si hva de mener. Det vil begrense ytringsfriheten vår. 

Anonymkode: ac49a...785

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Blander du brukere nå? Jeg har ikke sagt det du påstår.

Nei, jeg reagerte på at du skriver 'han' på trass.

Å Jesus det var jo ikke med viten og vilje. Aldri tastet for kjapt?

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 hours ago, Maleficenta said:

Åja er jeg hankjønn? Har jeg ikke fått med meg. Skjønner ikke hvorfor jeg fornærmet deg men det er nå så. Slik er det vel å være woke

Ikke så viktig hva du mener du er. Jeg forteller deg at du er hankjønn og da er det sannheten . Skjønner?

Anonymkode: 89b18...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (18 timer siden):

Og mange ganger slår det veldig feil. Kan ta et eksempel:

Min familie er kristne, med i meninghet osv. Har ingenting imot det. Selv er jeg ikke kristen, og er da per definisjon "ateist", noe jeg overhodet ikke identifiserer meg som,  fordi den allmenne oppfatning, spesielt blant kristne, er at ateister tar avstand fra religion og hater alt som har med religion å gjøre. Noe jeg overhodet ikke gjør. Men siden jeg da i min families oppfatning er "ateist", må jeg da svare for alle som er ateister. Noe som jeg føler er veldig urettferdig og belastende. Jeg har jo på den andre siden ingenting imot at de er kristne og må få tro på akkurat det de vil. Så hvorfor må alle debatter gå ut på at man må være det ene eller andre. Jeg har hverken lyst til å være kristen eller ateist, jeg vil ikke være noen av delene, kun være meg selv. Men det er ikke mulig i dagens polariserende samfunn....

Godt eksempel. I samme gate kunne man ha tatt:

* Muslimer som føler at de får et ansvar for islamistisk terrorisme

* Menn som føler at de får et ansvar for at noen menn voldtar

Det er problemet med å angripe gruppetilhørighet.

Å angripe _tankegods_ bør derimot være greit. Jeg kan mene at tankegodset woke er pil råttent og jeg kan henvise til Selma Morens erklæring som et eksempel.

Anonymkode: 05b24...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (På 12.1.2024 den 1.33):

Hva er verst?

Være så woke at man bruker pronomenet hen på alle?

Eller

Å være så antiwoke at man kaller alle utlendinger fra utenfor Europa for n-ordet? (Og da mener jeg ni-, ikke ne-).

Anonymkode: 141f5...373

Jeg er meg, lar andre plasser meg i disse båsen der har skapt, ble full krig hjemme når jeg sier jeg ikke er feminist. Jeg tror på likestilling,  slåss for likestilling, likevel definer jeg meg ikke som feminist , kona klikker hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Min mening er at "for woke" er verst, kunne aldri hengt med noen som alltid pushet på med woke shit og ble fornærma av alt. For antiwoke er også cringe, men skulle jeg velge så blir det heller antiwoke.

Anonymkode: ca26c...b65

Man har det litt for godt her i verden når alle må dele og presse på andre sine seksuelle preferanser. Jeg driter i hva du har i buksa og hva du puler, så lenge det er lovlig.

Anonymkode: f6f85...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...