AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #81 Del Skrevet 13. januar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Under menstruasjon hvor blod kommer i kontakt med bindet, og svette på grunn av tett varmt klima der nede i trusa så bruker jeg en dæsj intimsåpe jo. For det lukter uansett hvor gullende ren du mener du er. Går det litt tid før man får skiftet bind blir skritt og lyske og rumpehull svett. Størknet blod. Lysken ikke minst blir svett og ekkel hos meg, der også vaskes det med intimsepe. Hadde ikke følt meg vel ved å bare vaske med vann da nei Anonymkode: b63d6...a9c Ja jeg skjønner at du gjør det. Jeg forklarte deg veldig greit hvordan man kan unngå at det blir sånn. Man gjør det som passer for seg, jeg bare sier at bruken av såpemidler i stor grad er unødvendig - når man legger forholdene til rette. Anonymkode: 5b770...c96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #82 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ser ikke poenget med dette. Såpe har eksistert lenge. Du sier du ikke vil tilsette kroppen noe unaturlig, og det er et godt argument, - men det finnes naturlige såper også, du kan jo prøve å lage noen ? Det finnes forskjellige oljer som er bra for håret, olje som er bra for huden, mye god lukt man kan blande i såpen også som også er naturlig. Regner med du ikke spiser prosessert mat heller.. Anonymkode: baf5c...28e Det er klart jeg spiser prossesert mat. Jeg spiser ikke ultraprosesserte produkter. Anonymkode: 6a67c...7cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #83 Del Skrevet 14. januar 2024 Tror ikke du kommer til å oppnå bli luktfri om du bare vasker deg med vann. Mennesker er fra naturens side ikke luktfri, men lukter slik alle andre dyr lukter. Sivilisasjonen førte til at vi ble luktfri ved hjelp av såpe og deodorant. Anonymkode: 39648...13b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #84 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er klart jeg spiser prossesert mat. Jeg spiser ikke ultraprosesserte produkter. Anonymkode: 6a67c...7cf Okay, men anbefaler deg å lage egen såpe eller kjøpe sånn økologisk .. Anonymkode: baf5c...28e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #85 Del Skrevet 15. januar 2024 Men TS, du skriver at du spiser relativt "ren" mat, men her er det mange "syndere" som kan forårsake ubalansert hudflora og følgelig kroppslukt. Det samme gjelder drikke. Melkeprodukter gir ofte kroppslukt, det samme med kornprodukter og i særskilthet animalsk protein (kjøtt og fisk). Matvarer som inneholder (mye) sukker, som f.eks. frukt, kan også resultere i kroppslukt. Likeledes ymse krydder og urter (Digresjon: Longdrinken Gin Tonic var tidligere gjerne en foretrukket drikke i tropiske strøk hvor malaria var utbredt. Tonicen inneholder kinin som er et gammelt botemiddel mot malaria, gin'en inneholder ymse urter og krydder som - når den svettes ut - Anopheles-mygga (mygg som sprer malaria) skygger unna) I tillegg finnes det ingen panacea - hvert menneske og dets odør er unik. Det som fungerer for deg, vil ikke nødvendigvis også fungere for en annen person. Så følgelig blir dette prosjektet fint lite enn halvhjertet så lenge du ikke også tar et ordentlig oppgjør med såvel kostholds- som drikkevanene dine. Anonymkode: 30065...bfc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #86 Del Skrevet 15. januar 2024 Jeg har sluttet med deo. Bruker bare såpe og sjampoo nå, da jeg liker å bli skikkelig ren. Lukter ikke lenger fordi jeg kun spiser helt ren vegansk mat, hovedsakelig frukt og grønnsaker. Anonymkode: 6be7b...40d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #87 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Matvarer som inneholder (mye) sukker, som f.eks. frukt, kan også resultere i kroppslukt. 'Frukt kan resultere i kroppslukt? Har du personlig erfaring med det? Min erfaring er at dess mer frukt jeg har spist dess mindre har jeg luktet. Anonymkode: 6be7b...40d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #88 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 12.1.2024 den 18.48): Man kan faktisk være hygienisk selv om man unnlater såpe. Nå ville vel ikke heller TS slutte å rengjøre kroppen, men slutte med såpe og andre kjemikalier. Det er forskjell på å dusje kroppen hver dag og bruke klut, og det å ikke gjøre det. Og fremfor å gå fra syntetiske såper fra butikken, så kan man bruke naturlige såper. Det er ikke skadelig for kroppen, og man blir ren av det også. https://alveland.no/collections/vare-saper Anonymkode: 5b770...c96 Takk for tips! Skal teste ut disse såpene når jeg går tom, ingredienslista ser veldig bra ut. Anonymkode: 220c0...6ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #89 Del Skrevet 15. januar 2024 Jeg prøvde å ikke vaske håret med shampoo i 1,5 år og mitt hår ble aldri mindre fett. Det var antakelig pga av at jeg har tynt hår så hudebunnsoljer vil alltid synes raskt. Men det finnes masse produkter der ute, shampoo og balsambarer, ansikt og kroppsvask som ikke er tilsatt allslags unødvendige tilsetningsstoffer. Du må nesten sette deg inn selv i hvilke kjemikalier du ikke vil utsette deg for, og dermed ta et informert valg på bakgrunn av dette. Anonymkode: 70a88...e32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #90 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg prøvde å ikke vaske håret med shampoo i 1,5 år og mitt hår ble aldri mindre fett. Det var antakelig pga av at jeg har tynt hår så hudebunnsoljer vil alltid synes raskt. Men det finnes masse produkter der ute, shampoo og balsambarer, ansikt og kroppsvask som ikke er tilsatt allslags unødvendige tilsetningsstoffer. Du må nesten sette deg inn selv i hvilke kjemikalier du ikke vil utsette deg for, og dermed ta et informert valg på bakgrunn av dette. Anonymkode: 70a88...e32 Og det finnes massevis med snille deodoranter på markedet også. Klar, krystalldeodorant, kremdeodoranter etc etc. Anonymkode: 70a88...e32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #91 Del Skrevet 15. januar 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: 'Frukt kan resultere i kroppslukt? Har du personlig erfaring med det? Min erfaring er at dess mer frukt jeg har spist dess mindre har jeg luktet. Anonymkode: 6be7b...40d Ja, jeg har personlig erfaring. Fruktsukker(fruktose) omdannes til glukose (det samme som vanlig farin), da dette er den primære energikilden til kroppen. Selvsagt er dette også et spørsmål om mengder og ergo sukker-konsentrasjon i blodet. Og som tidligere nevnt, så vil dette igjen variere fra person til person. Med frukt og bær får man selvsagt en rekke andre fordeler sammenlignet med søtsaker (sjokolade, vingummi, osv.) som på sin side kan påvirke kjemien i kroppen og dermed kroppslukt. Og det er selvsagt sunnere å spise frukt enn snop. Selv om tørket frukt ofte har et høyere sukkerinnhold enn søtsaker, så inneholder frukt til gjengjeld vitaminer, mineraler og sporstoffer som er gunstige for kroppen. Dessuten er det en mengde-forskjell mellom å fortære 100 gram tørkede fiken (ca. 10 stykker) sammenlignet med 100 gram melkesjokolade). Egenerfaring (som er og blir anekdotisk) tilsier at hvis jeg kutter ut alt av melke- og kornprodukter så vil dette påvirke kroppsodøren min positivt. Dertil kommer høyst to måltider i uka med animalisk protein (kjøtt og fisk). Ellers bare plantebasert. Men den største forskjellen i kroppslukt merker jeg når jeg kun drikker vann og usøtet urtete. Anonymkode: 30065...bfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #92 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.1.2024 den 16.02): Jeg har ikke vasket håret med såpe på 20 år og det går helt fint. Skyller håret daglig i rent vann og opplever ikke noen annen lukt enn... hår? Under armene og mellom tærne bruker jeg såpe, men resten av kroppen skylles bare i dusjen. Anonymkode: e7c02...29f Hva med i rompa? Jeg vasker meg ikke med såpe på så mange plasser på kroppen, men i rompa og under armene synes jeg det er viktig. Jeg bruker ikke deo for øyeblikket og merker jo at jeg lukter. De som sier at ull ikke lukter selv om mennesket inni ulla stinker tar veldig feil. Når jeg etter en dag hvor jeg har gått mine 10.000 skritt på tur løfter armene så lukter det absolutt svette av ulla. Jeg er sykmeldt for øyeblikket og kan derfor være litt hippie. Ødelegger sikkert for progresjonen ettersom jeg bruker deo når jeg skal møte folk. Anonymkode: d29ef...327 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå