cafflatte Skrevet 12. januar 2024 #61 Del Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, jeg gjør faktisk ikke det. Jeg har bare en forståelse for hvorfor vi lukter, og begynte å gjøre noe med det for mange år siden. Jeg vasker forøvrig håret 1 gang i uka, men med mer naturlige produkter. Anonymkode: 5b770...c96 Hvordan vet du at du ikke lukter? Har du spurt de du omgås med? Det er jo de som merket dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #62 Del Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.1.2024 den 17.53): Ville fortsatt med deo, men kanskje bruke noe som er mer miljøvennlig og vennlig for huden. Jeg kjenner folk som ikke bruker deo, og gudbedre som det lukter OG smitter over på andre mennesker når man skal gi klem. Anonymkode: 4942d...2d6 Sjekk ut Soapwalla. Man svetter i motsetning til når man bruker antiperspirant, men man lukter ikke. Anonymkode: a01dd...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #63 Del Skrevet 13. januar 2024 11 hours ago, cafflatte said: Hvordan vet du at du ikke lukter? Har du spurt de du omgås med? Det er jo de som merket dette. Det kan jo være at jeg har familie jeg bor med og mennesker jeg omgås med Anonymkode: 5b770...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #64 Del Skrevet 13. januar 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Min erfaring er at man ikke blir ren med bare vann. Vi brukte kun vann når vi badet og vasket barna våre når de var babyer, på et punkt, i småbarnsalderen en gang, måtte vi begynne med såpe og sjampo for at de skulle bli rene. Det samme gjelder det eldste barnet vårt, kom til et punkt hvor hun måtte begynne med deodorant for å slippe unna svettelukt. Anonymkode: 16be7...523 Jeg merket at jeg kan fortsatt lukte svette ved bruk av såpe (hvis ikke deo). Det er der kluten kommer inn, etter jeg begynte med den så var den mer viktig enn såpa. Ved skikkelig møkk, kan olje brukes. https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/is-soap-bad-for-skin#How-to-ditch-your-soap-for-good Anonymkode: 5b770...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #65 Del Skrevet 13. januar 2024 Jeg har hodebunnssopp, så kan love dere at folk kan være glad de fleste av oss bruker såpe og sjampo. Hvis dere vet hvordan skittent hår med sopptrigging kan lukte, så skjønner dere. Jeg svetter også veldig lett, spesielt rundt brystet og ryggen. Blir et slags hvitt ekkelt belegg på ryggen min om jeg ikke bruker såpe. Og brystet mitt lukter smegma hvis jeg ikke vasker meg ofte nok og med såpe. Jeg må vaske tissen også, for jeg er så varm mellom beina av og til at det liksom nesten damper kjønnslukt av meg, og da gjelder det å være rein 😂 Ja, sorrr for at dette er nasty, men bruk såpe folkens! Og husk, du er den siste som kjenner lukta av deg. Når du lukter deg selv, har andre måtte lukte deg lenge før. Anonymkode: 50a29...d49 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #66 Del Skrevet 13. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har hodebunnssopp, så kan love dere at folk kan være glad de fleste av oss bruker såpe og sjampo. Hvis dere vet hvordan skittent hår med sopptrigging kan lukte, så skjønner dere. Jeg svetter også veldig lett, spesielt rundt brystet og ryggen. Blir et slags hvitt ekkelt belegg på ryggen min om jeg ikke bruker såpe. Og brystet mitt lukter smegma hvis jeg ikke vasker meg ofte nok og med såpe. Jeg må vaske tissen også, for jeg er så varm mellom beina av og til at det liksom nesten damper kjønnslukt av meg, og da gjelder det å være rein 😂 Ja, sorrr for at dette er nasty, men bruk såpe folkens! Og husk, du er den siste som kjenner lukta av deg. Når du lukter deg selv, har andre måtte lukte deg lenge før. Anonymkode: 50a29...d49 Hodebunnssopp trigges av kosthold. Kosthold påvirker også generell kroppslukt i veldig stor grad. Anonymkode: 5b770...c96 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #67 Del Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hodebunnssopp trigges av kosthold. Kosthold påvirker også generell kroppslukt i veldig stor grad. Anonymkode: 5b770...c96 Det trigges av flere ting, varme, svette, oljer (argan osv). Hadde det vært så lett som kosthold, hadde det ikke vært er stort problem i verden, med forskjellige sopptyper og alt mulig. Anonymkode: 50a29...d49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #68 Del Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er ikke bevist at solkrem beskytter mot hudkreft. Det kan faktisk være en falsk trygghet og folk tror man kan være ute i solen lenger. Økning i hudkreften kom samtidig med solkremen. Anonymkode: 9bf48...dce Ønsker man å grille seg i en kjemisk cocktail, så er det bare å bruke solkrem. Kun änglamark solkrem kommer i hus her. Anonymkode: 5c418...ab1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #69 Del Skrevet 13. januar 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: Det trigges av flere ting, varme, svette, oljer (argan osv). Hadde det vært så lett som kosthold, hadde det ikke vært er stort problem i verden, med forskjellige sopptyper og alt mulig. Anonymkode: 50a29...d49 Jeg mener ikke akutt trigging, slik svette gjør. Å eliminere alt som forårsaker candida/sopp, er ikke nødvendigvis så lett nei. Men gjør man det, så forsvinner soppen. Men det tar jo åpenbart tid, er ikke gjort på 2 uker. Anonymkode: 5b770...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #70 Del Skrevet 13. januar 2024 Jeg dropper ofte deo på hjemmebane siden de aller fleste får meg til å klø. Dersom jeg bruker løse bomullsplagg blir det minimalt med lukt under armene. Stramme ullplagg er faktisk noe av det verste med hensyn til svettelukt for min del, til tross for det er naturlig. Ser du har dette eksperimentet siden du ikke ønsker å utsette deg for kjemikalier. Men det finnes vel forskjellige naturlige såper eller produkter? Kanskje en mellomting når du skal ferdes ute blant folk? Anonymkode: e4ed8...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 13. januar 2024 #71 Del Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.1.2024 den 16.02): Jeg har ikke vasket håret med såpe på 20 år og det går helt fint. Skyller håret daglig i rent vann og opplever ikke noen annen lukt enn... hår? Under armene og mellom tærne bruker jeg såpe, men resten av kroppen skylles bare i dusjen. Anonymkode: e7c02...29f Det der hadde jeg aldri orket. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #72 Del Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Poenget er at TS ønsker ikke bruke kjemikalier, og vil derfor ikke bruke såpe. Det har ikke noe med allergi å gjøre, men å ikke ønske giftstoffer som taes opp via huden. Sterilan kan være så allergivennlig det bare vill, men det er full av kjemikalier. Så at du tåler den såpen har liten relevans for tråden. Anonymkode: 5b770...c96 Rent vann har også kjemikalier. Anonymkode: fc600...b2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #73 Del Skrevet 13. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Rent vann har også kjemikalier. Anonymkode: fc600...b2d Man kan bruke dusjfilter vet du. Anonymkode: 5b770...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #74 Del Skrevet 13. januar 2024 Dere som sier at man bare kan vaske seg i vann og at hår da blir rent og lukter kun hår. Og hud lukter hud slik det skal. Nei, det stemmer ikke. Har noen slike fanatikere både i slekta og på jobb. Og NEI det lukter ikke godt av disse, alle disse årene de har holdt på med dette. Går de forbi meg så lukter det harskt. Sto bak min kollega på jobb og en eim av hodebunn strømmet mot meg. Og de er så fornøyde vet du og maser om at vi andre også må begynne med dette fantastiske. Skjønner dere ikke at duften av dere er plagsomt for oss rundt? Og det at skrittet ikke trenger å vaskes med intimsepe. Blir kvalm. Når jeg er i min røde uke så fosser blodet mellom bena på meg. Totalt avhengig av tykt bindd, SELVFØLGELIG vasker jeg meg med intimsåpe for å få det ordentlig rent. Å skylle kun med vann under menstruasjon er rett og slett vemmelig Anonymkode: b63d6...a9c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #75 Del Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere som sier at man bare kan vaske seg i vann og at hår da blir rent og lukter kun hår. Og hud lukter hud slik det skal. Nei, det stemmer ikke. Har noen slike fanatikere både i slekta og på jobb. Og NEI det lukter ikke godt av disse, alle disse årene de har holdt på med dette. Går de forbi meg så lukter det harskt. Sto bak min kollega på jobb og en eim av hodebunn strømmet mot meg. Og de er så fornøyde vet du og maser om at vi andre også må begynne med dette fantastiske. Skjønner dere ikke at duften av dere er plagsomt for oss rundt? Og det at skrittet ikke trenger å vaskes med intimsepe. Blir kvalm. Når jeg er i min røde uke så fosser blodet mellom bena på meg. Totalt avhengig av tykt bindd, SELVFØLGELIG vasker jeg meg med intimsåpe for å få det ordentlig rent. Å skylle kun med vann under menstruasjon er rett og slett vemmelig Anonymkode: b63d6...a9c Jeg tror (ved) detikke er så svart-hvitt. Jeg forteller ikke alle at jeg vasker håret i kun vann. Det er flere som har kommentert at håret har blitt tykkere, lengre og finere og har startet med variasjoner av samme løsning. Tror ikke at noen som hadde følt ubehag av lukta hadde hoppet på samme løsning. Jeg har også slekt og venner som jeg vet sier i fra om noen lukter vondt. Noen ganger sliter jeg med ånden pga sykdom, og det kommenteres - med hensyn, fordi de vet om årsaken. Jeg har også direkte bedt frisøren min om å si fra dersom det lukter, fordi jeg lenge var usikker. Hum er veldig tydelig på (og overrasket over) at det ikke gjør det. Forstår godt det du sier om mensen, jeg kan selv ikke se for meg å slutte å bruke såpe totalt. Men jeg har valgt å være bevisst på hvilken såpe jeg bruker og når jeg føler jeg trenger det. Ikke alle har mens heller. Anonymkode: 499dd...689 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #76 Del Skrevet 13. januar 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Dere som sier at man bare kan vaske seg i vann og at hår da blir rent og lukter kun hår. Og hud lukter hud slik det skal. Nei, det stemmer ikke. Har noen slike fanatikere både i slekta og på jobb. Og NEI det lukter ikke godt av disse, alle disse årene de har holdt på med dette. Går de forbi meg så lukter det harskt. Sto bak min kollega på jobb og en eim av hodebunn strømmet mot meg. Og de er så fornøyde vet du og maser om at vi andre også må begynne med dette fantastiske. Skjønner dere ikke at duften av dere er plagsomt for oss rundt? Og det at skrittet ikke trenger å vaskes med intimsepe. Blir kvalm. Når jeg er i min røde uke så fosser blodet mellom bena på meg. Totalt avhengig av tykt bindd, SELVFØLGELIG vasker jeg meg med intimsåpe for å få det ordentlig rent. Å skylle kun med vann under menstruasjon er rett og slett vemmelig Anonymkode: b63d6...a9c Det stemmer når man gjør ting riktig. Det er f.eks vanlig at håret stinker de første månedene - før det gir seg. Men man er nødt til å børste håret godt (naturbørste) før å dra ut oljene fra hodebunnen. Skal du la være å bruke såpe, så må klut brukes. Jeg regner med at de du kjenner kanskje ikke er opptatt av kosthold opp i dette. Hva vi putter i oss er avgjørende for kroppslukten også. For min del fikk understellet et nytt og bedre liv uten intimsåpe, det er faktisk ikke naturlig å bruke annet enn vann der nede. Men på den annen side er det heller ikke naturlig å spise ultraprosessert mat, sukker, godteri, osv, noe som direkte påvirker den hormonelle balansen - og kroppslukt. https://www.sexogsamfunn.no/kropp/hygiene/#:~:text=På slimhinnehuden holder det at,uttørking enn annen vanlig hud. https://www.sexogsamfunn.no/kropp/hygiene/ Anonymkode: 5b770...c96 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #77 Del Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg ble så kvalm at jeg faen ikke har ord Anonymkode: ea818...dbb Trist! Anonymkode: ff716...91c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #78 Del Skrevet 13. januar 2024 Ser ikke poenget med dette. Såpe har eksistert lenge. Du sier du ikke vil tilsette kroppen noe unaturlig, og det er et godt argument, - men det finnes naturlige såper også, du kan jo prøve å lage noen ? Det finnes forskjellige oljer som er bra for håret, olje som er bra for huden, mye god lukt man kan blande i såpen også som også er naturlig. Regner med du ikke spiser prosessert mat heller.. Anonymkode: baf5c...28e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #79 Del Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det stemmer når man gjør ting riktig. Det er f.eks vanlig at håret stinker de første månedene - før det gir seg. Men man er nødt til å børste håret godt (naturbørste) før å dra ut oljene fra hodebunnen. Skal du la være å bruke såpe, så må klut brukes. Jeg regner med at de du kjenner kanskje ikke er opptatt av kosthold opp i dette. Hva vi putter i oss er avgjørende for kroppslukten også. For min del fikk understellet et nytt og bedre liv uten intimsåpe, det er faktisk ikke naturlig å bruke annet enn vann der nede. Men på den annen side er det heller ikke naturlig å spise ultraprosessert mat, sukker, godteri, osv, noe som direkte påvirker den hormonelle balansen - og kroppslukt. https://www.sexogsamfunn.no/kropp/hygiene/#:~:text=På slimhinnehuden holder det at,uttørking enn annen vanlig hud. https://www.sexogsamfunn.no/kropp/hygiene/ Anonymkode: 5b770...c96 Under menstruasjon hvor blod kommer i kontakt med bindet, og svette på grunn av tett varmt klima der nede i trusa så bruker jeg en dæsj intimsåpe jo. For det lukter uansett hvor gullende ren du mener du er. Går det litt tid før man får skiftet bind blir skritt og lyske og rumpehull svett. Størknet blod. Lysken ikke minst blir svett og ekkel hos meg, der også vaskes det med intimsepe. Hadde ikke følt meg vel ved å bare vaske med vann da nei Anonymkode: b63d6...a9c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #80 Del Skrevet 13. januar 2024 ^ vasker ellers i mnd kun med vann der nede. Men bruker såpe ellers på kroppen og shampoo i håret Anonymkode: b63d6...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå