Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2024

Javel_da

Anbefalte innlegg

refill skrev (10 timer siden):

Enig. Skulle det først bli problemer er jeg "glad" det ble Maurstad. Tror han er best skikket av gjengen til å holde hodet kaldt. Egentlig glad Hofset ikke hoppet når han var så redd. Man kan jo gå i en real freeze når presset blir for stort. 

Ja, og ikke minst besvime også f. eks... Man har jo sett mengder av videoer der folk har svimt av i tandem, og for øvrig noen som hopper alene også (og generelt besvime av nervøsitet/redsel, ofte for langt mindre skremmende ting også)... Til forskjell fra folk flest som hopper i fallskjerm er det jo også i KL ingen automatikk i at de faktisk ønsker å hoppe, som de fleste som ellers oppsøker det faktisk gjør også, som jeg vil tro øker sjansen for både å svime av, støte på problemer og å fryse. Noen fallskjermer utløses jo automatisk (alle de som er brukt i KL utløses vel når de hopper ut av flyet? Om jeg husker rett), men man må jo være våken/tilstede ved alle former for nødprosedyrer/om problemer skulle oppstå. Det er jo ikke uten grunn at de drilles i det, å hoppe i fallskjerm er jo ikke risikofritt. Altså det forekommer jo overraskende ofte problemer, og det er ganske mye forskjellig som kan skje også. En ting er jo hvis man har 200, 2000 eller 20.000 hopp bak seg, men å få problemer allerede første gang man hopper, særlig for de som hopper alene første gang (har vel inntrykk av at mange gjerne har hoppet tandem/sammen med noen før de evt. begynner å hoppe alene, uten at jeg er i nærheten av å være noen form for ekspert altså - men jeg har lest en del da. For min del var det overraskende når jeg først leste om hvor mange som dør, får problemer, skader seg, hvor mye som kan gå galt og hvor mange som har negative opplevelser med tanke på hvor mange som likevel gjør det/ønsker å gjøre det egentlig).

Må innrømme at tanken på hva de hadde gjort/hvordan de hadde løst det hvis det faktisk hadde gått helt galt under f. eks. et hopp i KL har streifet meg (det er jo faktisk ikke helt utenkelig heller liksom). 

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å hoppe i fallskjerm er ikke for folk flest. Og vi må huske at deltakerne er helt vanlige folk.

Forskjellen er at folk som ønsker å hoppe i fallskjerm er motivert for det og oppsøker opplevelsen selv, mens deltakerne i KL blir presset til det på tross for at de ikke ønsker det, med noen få unntak. Frivilligheten for å hoppe i KL har altfor mange pressfaktorer og altfor lite motivasjon i seg.

Greit at deltakerne får et par dager med opplæring, men risikofritt er det jo ikke. Maurstad ble det første eksemplet på at her må man kunne sine saker, holde hodet kaldt og ikke minst være årvåken i øyeblikket. Det står fort om liv eller død da. Og jeg må ærlig si at å se at Maurstads fallskjerm ikke utløste seg ga meg et skikkelig støkk. Jeg er glad for at dette ikke var Hofset, selv om Hofset sikkert hadde funnet ut av det han også.

Men hadde deltakeren gått i frys eller besvimt, som er to "vanlige" reaksjoner fra mennesker som er overnervøs for å gjøre noe de ikke vil gjøre, så kunne det gått skikkelig galt. 

Nå vet vi jo at Maurstad kom trygt ned. Er tross alt ikke en live-sending, og Maurstad lever i beste velgående. Men tanken går på at denne øvelsen er for risikofyllt med for mange deltakere som føler seg presset til det, at den burde utgå. Dette er ekstremsport på sitt ypperste, og deltakerne må ha motivasjonen og lyst som bunnfundament for å i det hele tatt gjennomføre, tenker jeg. For dette er ikke for vanlige mennesker som blir presset til det.

Håper de får tilgang til benzo først, slik at de klarer å holde kontroll på kroppen tross ekstremfrykt. Men det får de neppe. Det er vel typisk nok om å gjøre å få ting til å bli så inhumant som mulig.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (33 minutter siden):

Å hoppe i fallskjerm er ikke for folk flest. Og vi må huske at deltakerne er helt vanlige folk.

Forskjellen er at folk som ønsker å hoppe i fallskjerm er motivert for det og oppsøker opplevelsen selv, mens deltakerne i KL blir presset til det på tross for at de ikke ønsker det, med noen få unntak. Frivilligheten for å hoppe i KL har altfor mange pressfaktorer og altfor lite motivasjon i seg.

Greit at deltakerne får et par dager med opplæring, men risikofritt er det jo ikke. Maurstad ble det første eksemplet på at her må man kunne sine saker, holde hodet kaldt og ikke minst være årvåken i øyeblikket. Det står fort om liv eller død da. Og jeg må ærlig si at å se at Maurstads fallskjerm ikke utløste seg ga meg et skikkelig støkk. Jeg er glad for at dette ikke var Hofset, selv om Hofset sikkert hadde funnet ut av det han også.

Men hadde deltakeren gått i frys eller besvimt, som er to "vanlige" reaksjoner fra mennesker som er overnervøs for å gjøre noe de ikke vil gjøre, så kunne det gått skikkelig galt. 

Nå vet vi jo at Maurstad kom trygt ned. Er tross alt ikke en live-sending, og Maurstad lever i beste velgående. Men tanken går på at denne øvelsen er for risikofyllt med for mange deltakere som føler seg presset til det, at den burde utgå. Dette er ekstremsport på sitt ypperste, og deltakerne må ha motivasjonen og lyst som bunnfundament for å i det hele tatt gjennomføre, tenker jeg. For dette er ikke for vanlige mennesker som blir presset til det.

Håper de får tilgang til benzo først, slik at de klarer å holde kontroll på kroppen tross ekstremfrykt. Men det får de neppe. Det er vel typisk nok om å gjøre å få ting til å bli så inhumant som mulig.

Jeg er enig i mye av det du sier, men det virker som du har glemt at det er helt frivillig å delta i programmet. Det er heller ikke sånn at de ikke vet om på forhånd at det vil være et fallskjermhopp involvert om man kommer hele veien dit eller at de ikke kan trekke seg. Likevel er jeg tildels enig i at det nok er et visst press forbundet med det, og det ser man jo f. eks. tydelig ved hva det koster Hofset å la være. Samtidig er dette voksne (samtykkekompetente) mennesker, de deltar i programmet frivillig, de kan når som helst trekke seg og velger jo faktisk selv om de hopper eller ikke (Hofset er vel den første som ikke gjør det? Så kommentaren din føltes kanskje litt ekstra malplassert/misvisende nå som det for første gang, faktisk i nyeste episode, var en som faktisk ikke hoppet da). Utover det kan man jo selvfølgelig diskutere/mene alt man vil om i hvilken grad de blir presset for mye/for hardt/om kostnaden ved å la være er for høy og alt slikt, men det føltes vesentlig å poengtere at det strengt talt er frivillig, både deltakelse og gjennomføring altså. 

Om det er lurt med tilgang til benzo kan vel diskuteres. Om å skulle få det til å bli så inhumant som mulig syns jeg også er å ta i altså (det er nok en vesentlig forskjell på hva vi legger i "inhumant"). Kjente for fristelsen til å spørre om du f. eks. la merke til reaksjonen til Mikkel, men...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (4 minutter siden):

Jeg er enig i mye av det du sier, men det virker som du har glemt at det er helt frivillig å delta i programmet. Det er heller ikke sånn at de ikke vet om på forhånd at det vil være et fallskjermhopp involvert om man kommer hele veien dit eller at de ikke kan trekke seg. Likevel er jeg tildels enig i at det nok er et visst press forbundet med det, og det ser man jo f. eks. tydelig ved hva det koster Hofset å la være. Samtidig er dette voksne (samtykkekompetente) mennesker, de deltar i programmet frivillig, de kan når som helst trekke seg og velger jo faktisk selv om de hopper eller ikke (Hofset er vel den første som ikke gjør det? Så kommentaren din føltes kanskje litt ekstra malplassert/misvisende nå som det for første gang, faktisk i nyeste episode, var en som faktisk ikke hoppet da). Utover det kan man jo selvfølgelig diskutere/mene alt man vil om i hvilken grad de blir presset for mye/for hardt/om kostnaden ved å la være er for høy og alt slikt, men det føltes vesentlig å poengtere at det strengt talt er frivillig, både deltakelse og gjennomføring altså. 

Om det er lurt med tilgang til benzo kan vel diskuteres. At det "typisk nok om å gjøre å få ting til å bli så inhumant som mulig" syns jeg også er å ta i altså.

Joda, men samtidig ser man at noen som når så langt som til fallskjermhopp sier at de forventet aldri å komme så langt. 

Man kan ikke undergrave at KL har pressfaktorer i seg på tross for at det er frivillig. 

Synes det er legitimt å stille spørsmål til om ekstremsporten fallskjermhopp burde gjennomføres blant vanlige mennesker som er umotiverte og usedvanlig redde når det er pressfaktorer i det. 

Det at Hofset trakk seg gjør ikke min kommentar malplassert. Faktisk synes jeg innlegget ble riktig, nettopp på måten Hofset reagerte på når han trakk seg. Han la seg selv for hat for å trekke seg. Det undertegner en del av poengene mine i innlegget.

Angående benzo så handlet det om å gire ned fryktresponsen slik at man får større kontroll på seg selv. Det fungerer vel da som en ekstra sikkerhet, og kan hindre freeze-respons eller besvimelse. Nå er jeg ikke tilhenger av benzo akkurat, men du får ikke en større ekstremsituasjon enn fallskjermhopp når man ikke ønsker det. Og som sagt, risikofritt er det absolutt ikke. 

Ja, nei, mulig jeg drar det langt og at mange av dere er uenige med meg, men jeg synes denne fallskjermhoppingen er å dra ting litt for langt gitt betingelsene. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hoppe i fallskjerm er risikabelt. Dag Otto holdt jo på å miste beinet etter en ulykke i 1980. Det tok visst 20 år før han våget å gjøre det igjen, og da hadde han hatt lang tid til å forberede seg, i tillegg til profesjonell hjelp for å komme dit.

Jeg synes ikke at fallskjermhopp hører til i slik reality, annet enn som en alternativ premie.  

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 29.4.2024 den 20.09):

Jeg sa ikke at det ikke hadde skjedd, men det sitter veldig langt inne å avvise noen i beret-seremonien. Det tilhører sjeldenheten at noen ikke får bereten. Er Carina unntaket?

Husker ikke helt, men tror Carina forsynte seg av kassa flere ganger på natta. Det avgjorde hennes skjebne. Hadde Lihaug gjort det samme så hadde han også blitt ekskludert. Ergo, hele uka er egentlig lagt opp til at enten trekker du deg eller så kommer du igjennom med bestått der du får bereten, på tross for at du er dårligst, hvor det skal mye til for å ikke få bereten. Det handler om å innfri minimumskrav.
Det burde være motsatt, altså at det skal mer til for å få bereten.

Lihaug har vært jevnt over middels eller god hele sesongen. Men akkurat siste uka var ikke hans uke. Han var også den eneste som gikk ned i karakter på MF. Og han forventet ikke bereten selv engang. Så, jeg vet ikke. Var mye goodwill i avgjørelsen med å gi Lihaug bereten. Såpass mye at det ble kunstig.

Men greit nok, han er med siste uken. Det kan bli bra. Selv om det ligger an til at Silset vinner hele greia.

Jeg tenker det er helt greit Lihaug fikk bereten. Han har prestert bra jevnt over og er en av de beste der totalt sett. Det er litt tilfeldig at hans dårligste uke kom akkurat nå. I ekte krig ville jeg hatt med han og Silset, fremfor de fire andre.

Blir spennende å se hvordan Maurstad taklet flyr ikke-situasjonen, tipper det gikk helt fint.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (17 minutter siden):

Joda, men samtidig ser man at noen som når så langt som til fallskjermhopp sier at de forventet aldri å komme så langt. 

Man kan ikke undergrave at KL har pressfaktorer i seg på tross for at det er frivillig. 

Synes det er legitimt å stille spørsmål til om ekstremsporten fallskjermhopp burde gjennomføres blant vanlige mennesker som er umotiverte og usedvanlig redde når det er pressfaktorer i det. 

Det at Hofset trakk seg gjør ikke min kommentar malplassert. Faktisk synes jeg innlegget ble riktig, nettopp på måten Hofset reagerte på når han trakk seg. Han la seg selv for hat for å trekke seg. Det undertegner en del av poengene mine i innlegget.

Angående benzo så handlet det om å gire ned fryktresponsen slik at man får større kontroll på seg selv. Det fungerer vel da som en ekstra sikkerhet, og kan hindre freeze-respons eller besvimelse. Nå er jeg ikke tilhenger av benzo akkurat, men du får ikke en større ekstremsituasjon enn fallskjermhopp når man ikke ønsker det. Og som sagt, risikofritt er det absolutt ikke. 

Ja, nei, mulig jeg drar det langt og at mange av dere er uenige med meg, men jeg synes denne fallskjermhoppingen er å dra ting litt for langt gitt betingelsene. 

De har jo like fullt mulighet til å trekke seg/forlate programmet. Eller "slå seg selv ut" i dimmekamp, om så. 

Det er jeg enig i, for som sagt er jeg jo enig i mye av det du skrev, og det skriver jeg jo selv også, og peker til og med på f. eks. hvor mye det kostet Hofset å la være (eller, som et annet eksempel: Hvor redde noen av de har vært, og man kan jo spekulere i om alle ville vært i stand til å trygt gjennomføre alle typer nødprosedyrer og håndtere alle potensielle problemer som eventuelt kunne oppstått. Man vet jo at det finnes fallskjermhoppere som har 10.000 hopp bak seg og dør i en ulykke de egentlig skulle ha vært i stand til å håndtere, men det også understreker vel bare at det ikke er risikofritt å hoppe i fallskjerm i det hele tatt). Det kan man jo diskutere om er for mye/altså det er jo opp til hver enkelt om man mener det er for mye eller ikke.

Ja, det er jeg enig i.

Det virker som du kanskje leser innlegget mitt annerledes enn jeg mente det? Jeg skriver jo som sagt at jeg er enig i mye av det du skriver, men bare ville minne om at det er frivillig å både delta og å hoppe, for det er det jo, men jeg også, som deg, stiller jo spørsmål til om det er for mye press/f. eks. koster for mye å la være. Der er vi jo enige. Likevel "beviser" jo at Hofset ikke hoppet at det er fullt mulig å la være/trekke seg, og det var det jeg ikke følte kommentaren din helt tok med i beregningen. 

Det med Benzo kan jo egentlig være en helt egen diskusjon i seg, og blir nok kanskje vel smalt her, men det er jo fordeler og ulemper med det også. Jeg tenker at om det er nødvendig å dope ned deltakerne for at de skal gjennomføre er det kanskje ikke på sin plass at de blir klarert for å hoppe (noe de jo trossalt også må bli for å i det hele tatt få lov). Å ta benzo, særlig om det da blir for første gang, rett før et fallskjermhopp kan jo like så godt få uheldige konsekvenser som noe annet, altså. Jeg har dog oppfattet det som at alle som har kommet til fallskjermhoppet faktisk har ønsket å gjennomføre, også Hofset, tross at han valgte å trekke seg i siste liten. Det har nok også betydning for mitt syn i saken, ved siden av det jeg har poengtert om at jeg mener de er voksne, samtykkekompetente mennesker som fortjener nok "credit" fra meg til at jeg tror de klarer å avstå dersom de virkelig ikke ønsker det (noe jeg også føler er blitt bekreftet gjennom Hofset sitt valg). For meg handler det også litt om å gi folk en viss grad av respekt, altså å se de som "sterke nok" til å klare å si nei hvis de virkelig ikke vil. Hvis man skal argumentere for at de blir "for" presset fratar/reduserer man også de involverte på en måte jeg ikke syns de egentlig fortjener da. 

Jeg syns det er mange ting som "forsvarer" fallskjermhoppene en del. At det lages sesong på sesong syns jeg er et poeng, for det føler jeg bekrefter at de fleste har en positiv erfaring, de fleste liker å se på og at de fleste får noe ut av det de er med på. Hvis ikke ville de ikke laget 5 sesonger. Utover det: Folk ønsker å delta, også etter å ha sett tidligere programmer, hørt andres erfaringer, sett effekten det har hatt på andre, snakket med tidligere deltakere osv. Folk kommer ut av det med positive erfaringer, gode opplevelser, de føler de vokser som mennesker, har lært mye om seg selv, konfrontert "demoner" og "avdemonisert" mange av disse, de blir sterkere/"bedre" mennesker av å være med, omtaler programmet på positive måter (både i sync, til hverandre, etter deltakelse osv), alle er fullt klar over hva programmet innebærer - det varierer ikke engang særlig mye fra sesong til sesong (så man kan jo argumentere for at de vet ganske akkurat hva de går til - og bestemmer seg for om de skal utifra det), de får gjentatte tilbud om å trekke seg programmet gjennom (vi ser jo også bare en liten del, de får, åpenbart, mye mer både opplæring, feedback, samtaler, erfaringer osv enn hva vi ser - som selvfølgelig er veldig komprimert) osvosvosv. Jeg kunne fortsatt å ramse opp lenge. :P

Men, sant, på den ene siden kan vi diskutere dette med eventuelt for mye press og reaksjonen til Hofset, mens på den andre siden kunne vi også diskutert kicket til Mikkel, de voldsomt positive opplevelsene de alle (? såvidt jeg husker) har hatt ved landing i fallskjermene, de positive beskrivelsene når de oppsummerer programmet, ønsket om å være med hele veien og gjennomføre (noen har jo til og med endret oppfatning underveis, og gått fra å ikke ønske å gjøre det til å ønske det likevel - det sier jo også noe) og en ting jeg også føler er ganske vesentlig:

De blir liksom ikke presset med å hoppe fordi de f. eks. må redde et ekte barn som sitter fanget, men tvert imot skal de gjennomføre ganske teite/tullete og humoristiske oppkonstruerte oppdrag for Dag Otto Lauritzen og en tv-produksjon, fullt vitende om at det bare er konstruert tøys, og hadde de ikke vært motivert for å faktisk hoppe ville vel de oppdragene vært ganske dumme og labre grunner til å faktisk utsette seg for det, om ikke de hadde noe mer motivasjon som lå til grunn/utover det. Om du skjønner. :P Jeg har sett alle sesongene på nytt nå nylig/dvs. jeg så de jeg ikke hadde sett, og likte det såpass godt at jeg like godt så de to jeg hadde sett fra før av på nytt også fordi det var så lenge siden - og noe jeg føler er tydelig er at de vokser jo i løpet av opplegget og for de som gjerne ikke var klare for det i starten så ble de det i løpet av oppholdet. Det føler jeg sier en del om effekten opplegget faktisk har på de også da. Å høre hva de sier i oppsummeringene eller i ettertid føler jeg også styrker denne oppfatningen.

Det er heller ikke uten betydning hvor strengt opplegg det er med tv-produksjoner, hvor mye sikkerhet som går inn i alt som har med slike innspillinger å gjøre, hvor mye ekstra forholdsregler som taes når det er kjendiser involvert, hvor mye mer opplegget rundt er og hvor mye mer som skjer bak kameraene enn vi ser osvosvosv. I tillegg til at dette er jo ikke bare tatt ut av løse luften for et tv-konsept - det er jo også metoder hentet fra det faktiske Forsvaret, inspirert av øvelser og trening derfra, det er psykologi, metoder og strategier som man vet fungerer gjennom årevis og mengder av praktisk og teoretisk erfaring, meget velutprøvd og faktisk brukt i både trening av soldater, men også idrett, coaching, psykologi for øvrig osv, så jeg har nok litt mer tiltro til hele opplegget totalt sett kanskje... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perine skrev (18 minutter siden):

Å hoppe i fallskjerm er risikabelt. Dag Otto holdt jo på å miste beinet etter en ulykke i 1980. Det tok visst 20 år før han våget å gjøre det igjen, og da hadde han hatt lang tid til å forberede seg, i tillegg til profesjonell hjelp for å komme dit.

Jeg synes ikke at fallskjermhopp hører til i slik reality, annet enn som en alternativ premie.  

Ja, nettopp! Det er ikke bare om fallskjermen kommer ut eller ikke det står om, men landingen også.

Her skadet Håvard Tjora seg under fallskjermhopp i Kompani Lauritzen, og han slet i mange uker etterpå: 

https://www.nettavisen.no/livsstil/skadet-i-fallskjermdrama-i-kompani-lauritzen-finalen-slet-i-flere-uker/s/12-95-3424130592

Seansen skal visst være mer alvorlig enn det som kom fram på TV.

Her fikk Lise Karlsnes problemer med fallskjermen underveis, og landet halveis oppi et tre:

https://www.tv2.no/underholdning/her-gar-det-galt-for-kompani-lauritzen-finalisten/11449746/

I tillegg har det vært eksempler på det deltakerne har tvinnet seg rundt i skjermen, lander forkjært eller bare er skrekkslagen av frykt. 

Og googler man fallskjerm-drama så ser man at erfarne risikotyper som Dag Otto selv og Cato Zahl Pedersen også har vært involvert i uheldige hendelser rundt fallskjermhopp.

Det har vært fallskjermhopp i 71g Nord også, og der har de også hatt skader og nestenulykker.

Selv erfarne fallskjermhoppere skader seg innimellom. 

Jeg liker det bare ikke. Det er altfor risikabelt for normale mennesker bare pga TV-show. 
Så underholdende er det heller ikke at det må være et must.

Endret av Ctrl
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting jeg også vil legge til:
En annen ting jeg også fikk med meg nå som jeg så alle sesongene på nytt:
Mange ønsker jo å komme hele veien, nettopp for å  hoppe i fallskjerm.
Mange av de gleder seg til det, syns det er dødskult og er takknemlige for at de får lov/muligheten. 
Av hva jeg husker er det vel bare to stk som har vært skikkelige redde (hun som måtte ta en runde til med flyet, men så hoppet og Hofset, som ikke hoppet). 
Min oppfatning er virkelig ikke at alle er så livredde, blir presset eller ikke har lyst - snarere tvert imot. Som jeg også vil mene er et vesentlig poeng da.
(Og selv de som har vært redde har jo syns det har vært en rå opplevelse, vært glade de gjennomførte og er stolte av seg selv som gjorde det. Har heller ikke hørt noe om at noen har hatt en negativ opplevelse, angret eller noe slikt. Hverken i programmet eller i ettertid...)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grei løsning på hele fallskjerm-diskusjonen hadde jo vært at de som ville hoppe i fallskjerm, kunne det, men at de også hadde en slags «bakkestyrke» for de som ikke ønsker. Jeg er helt enig i at å hoppe i fallskjerm bør være for de som virkelig er motivert og ønsker det. Risikoen blir for stor når man er livredd, kan risikere å besvime eller fryse. Jeg synes gårsdagens episode var fæl å se på. Hofset var livredd og jeg er bare evig takknemlig for at det som skjedde med Maurstad ikke skjedde med ham. Var en nesten-ulykke i 71 også. Var det ikke Safari som landet i et tre?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiesandcream skrev (10 timer siden):

En grei løsning på hele fallskjerm-diskusjonen hadde jo vært at de som ville hoppe i fallskjerm, kunne det, men at de også hadde en slags «bakkestyrke» for de som ikke ønsker. Jeg er helt enig i at å hoppe i fallskjerm bør være for de som virkelig er motivert og ønsker det. Risikoen blir for stor når man er livredd, kan risikere å besvime eller fryse. Jeg synes gårsdagens episode var fæl å se på. Hofset var livredd og jeg er bare evig takknemlig for at det som skjedde med Maurstad ikke skjedde med ham. Var en nesten-ulykke i 71 også. Var det ikke Safari som landet i et tre?

Siste stemmer. Og var vel en annen som ikke akkurat landa heldig mtp ryggen i samme sesongen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Den tvisten var ny. To vinnere i årets Kompani. 

Endret av Mollebolle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig greit at Lihaug må fullføre alene når Hofseth ikke hoppa, mtp det med bereten. Føles litt mer rettferdig. 🙈

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Ninaen said:

Egentlig greit at Lihaug må fullføre alene når Hofseth ikke hoppa, mtp det med bereten. Føles litt mer rettferdig. 🙈

Helt enig 🙈😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (10 minutter siden):

Helt enig 🙈😅

Og sutringa igjen…🙈Inni gruven. Hjelpes. Glad han ikke vant 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig finale, det må være lov å si.

Silseth hadde vunnet dette om alle kjempet alene. 

Finalene har pleid å ha flere momenter tidligere, så dette ble kjedelig for min del.

Syns er nok med kjendis-versjonene nå.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var dette finalen??

Kjedelig.

Har alle tidligere vinnere fått sabel?

Silset og Maurstad skulle vunnet sammen. Jaja.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (På 23.4.2024 den 20.58):

Jeg liker Hofset, soleklart en av mine favoritt deltakere årets sesong! Han har vist mange ulike sider, som jeg ikke var forberedt på. Han dreper meg hver eneste gang han er distre og når fenriken kjefter på han. Første gang jeg så Robin Hofset var på sesong 2 av Forræder og allerede der så var han veldig underholdende, etter min egen mening. I Forræder var han den stille, uskyldige gutten, og her er han den sterke fyren, som også er svak på mange måter. Han klatret, og klatret og ga aldri opp.

Og at han bristet ribbeinet og hadde andre skader, og likevel bestemte seg for å fortsette med opplegget er helt absurd.

Robin innrømte selv at han har blitt bitter pga. avstandsforholdet mellom han og kona, er det kanskje grunnen til at noen ikke liker han like godt som de andre? Han sa at den personen han savnet mest der inne var kona hans, men han kunne dessverre ikke kontakte henne fordi kona var fra Kina, og hver gang deltakerne fikk lov til å bruke mobiler var når det var kveld. Når det er kveld i Norge, så er det midt på natta i Kina 

En ting som ikke blir pratet om er at han har rekorden av flest dimmekamper vunnet. Jeg må virkelig si at jeg er SKIKKELIG imponert av Hofset som er en gamer. Jeg håper han blir en av jegerne i denne sesongen. Da vil deltakelsen hans være definisjonen av "Hard work, pays off" og "Never give up". Det hadde vært det kuleste!

Hva tenker dere?

Det stemmer ikke at de kun fikk bruke mobilen på kveldstid nei, snakket med en av de midt på dagen under innspillingen. Ikke at det var veldig viktig, men det var forskjellige tider på døgnet de ringte hjem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del, etter at Maurstad møtte så mye motgang på flertallige øvelser, var på randen av dimmekamp flere ganger, aldri fikk den anerkjennelsen jeg følte han fortjente på MF, og i tillegg fikk "flyr ikke" på sitt første fallskjermhopp, og alt det på tross av at han helt klart var én av årets beste kandidater etter min befaring, er jeg helt overlykkelig på hans vegne.

For en jernvilje og psyke på den mannen. Helt urokkelig. Hadde vært en prima spesialsoldat. 

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en finale så burde de ha konkurrert alene. Da hadde man virkelig fått sett hvem som var best.

Urettferdig at de skulle konkurrere i makkerpar, da noen alltid er dårligere enn andre. I tillegg ble det ekstra vanskelig for Lihaug som måtte konkurrere alene, mens de andre i par.

Forøvrig synes jeg Maurstad fortjente å vinne, - en flott soldat!

Endret av Hanne67
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...