Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2024

Javel_da

Anbefalte innlegg

Lest reportasjer om Klouman omtrent hele uka. Tenkte i mitt stille sinn at «håper hun ikke ryker ut denne uka», men det gjorde hun jo…er fullstendig latterlig. Skal man la være å lese nyheter (eller scrolle Facebook, for den del..) en hel uke for ikke å få med seg hvem som ryker ut av KL? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det holder med èn bob-runde pr. sesong. Så artig er det ikke at vi må se det to ganger.

Flaggøvelsen synes jeg er en interessant øvelse med mange forskjellige momenter, men i år synes jeg at øvelsen hadde fått for lite skjermtid, og at man hastet gjennom øvelsen. Rart. Og det ble mange ordinære flaggplukk og leting underveis.

Fint å se at Rotan gjorde det så godt.

Og helt greit at Klouman tapte og dro hjem.

Er vel et par uker igjen nå. Skal bli greit å få det avsluttet. Så inspirerende var det ikke å se på i år. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste sesong må de komme med noe nytt, ellers gidder hvertfall ikke jeg å se på. Tror de mister flere seere også..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (2 timer siden):

Korporal Maurstad sin inspeksjon 😁  priceless!

The Maurstads - skulle vært en egen tv serie

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (52 minutter siden):

Enig!

De er fantastiske i "sofa".

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irja skrev (4 timer siden):

Den hadde jeg sett! Elsker den gjengen😂

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (På 14.4.2024 den 21.15):

Neste sesong må de komme med noe nytt, ellers gidder hvertfall ikke jeg å se på. Tror de mister flere seere også..

Ja enig. Merker at jeg sitter på telefonen mer enn jeg ser på denne sesongen. Og mens jeg tidligere gledet meg til ny episode, ser jeg nå episodene ofte 1-2 uker på etterskudd. Syns det er en fin gjeng deltakere som er med, så det er ikke det. Litt usikker på hva som gjør det kjedelig eller hva som kunne blitt gjort annerledes, men merker hvertfall at det begynner å bli småkjedelig å følge med.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett noen episoder fra Bømoen på Voss...koselig gjeng som danser seg igjennom oppvisning for innbyggerne..flinke og , ja koselige.. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Rotan... ❤️ Det blir trist å se nå. Tror ikke jeg vil være like engasjert egentlig.

Jeg liker ikke Hofset. 

Det er også kjedelig når det er en tydelig ener som Silset. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig - Rotan ❤️ Håper Nordnes holder ut mot slutten siden er eneste jenta igjen. 
Også lo jeg godt av korporal Maurstad 🤣

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå at ikke noen hadde problemer med å rappellere på undersiden av broa. De var bare smånervøse, men kastet seg i det. Greit nok at Rotan fikk panikk når hun satt seg fast på tur opp, men da hadde hun allerede kommet seg under broa. Jeg fikk helt hetta av å se på.

Maurstad har virkelig stått fram som korporal. Han ble et helt nytt menneske over natta. Mer ansvar tar han også, blant annet å rappellere ned der det er brattest. 

Silset er i en egen liga, men han fniser jo av alt. Artig å se på, men rart at han ikke blir korrigert på dette på MF. For det jo negativt å stå å flire korporal Maurstad i trynet ved avmelding når Maurstad faktisk prøver å gjøre det etter boka, selv om det sikkert føles artig ut for Silset gitt at det er Maurstad som gjør det. Disrespekt mot hierkarki er det iht militært regime. Skulle ønske Silset faktisk ble utfordret på dette. Det er stort sett det eneste å utfordre han på, så hvorfor ikke?

Lihaug gikk ned en karakter på MF. Det taklet han ikke godt. Aner ikke om befalet har rett eller ikke, for det er lite kaserneliv i årets sesong. Men fint å se at befalet korrigerer noen, for det har vært skyhøye karakterer og bare velstand i år.

Trasig at Rotan tapte. Hun var en av de få følsomme menneskene igjen der inne. Nå står vi bare igjen med Nordnes. Resten er jo roboter i forhold.

Bra episode i går, og det ser ut til at neste uke blir bra det også. Det er vel slutten, så. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjedelig sesong. 

Et eller annet med Hofset, som gjør at jeg ikke liker fyren. Samme med Lihaug. Men, de kjemper på, det skal de ha for.

Maurstad, Nordnes, Djupvik eller Silset håper jeg kjemper om seieren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en følelse denne sesongen at jentene skulle være redde for alt, det virket som de smittet hverandre med redsel eller det ble en slags ukuktur. Og så bli fortalt hvor tøff man er etter å ha gjennomført. Det var for mye tårer, skriking og dramatikk for min del... det var liksom ikke måte på hvor vanskelig alt skulle være hele tiden. Og så mye tårer etterpå med utrop som "jeg klarte det"! Var det eeegentlig tvil? 

Kanskje jeg er konspiratorisk her nå, men jeg vet ikke om det henger sammen med at man får anerkjennelse for å gjennomføre tross frykt og at man får bedre MF ved utvikling.

Men men.

Ellers synes jeg det er dumt at vi ikke lenger får se hvorfor Silset får så mye bedre MF enn de andre. Han er ikke redd for ting, men jeg synes det er vanskelig å se hvorfor han er så strålende i forhold til de andre. Mulig jeg ikke følger godt nok med, sesongen ruller og går litt i bakgrunnen. Men tidligere i sesongen så jeg det godt, han er en skikkelig fin mann ser det ut som!

Endret av Blåttvann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (19 timer siden):

J

Lihaug gikk ned en karakter på MF. Det taklet han ikke godt. Aner ikke om befalet har rett eller ikke, for det er lite kaserneliv i årets sesong. Men fint å se at befalet korrigerer noen, for det har vært skyhøye karakterer og bare velstand i år.

Jeg tror ikke det handler om å ha rett eller ikke, jeg tror poenget til befalet var at "det er nok å gjøre hvis du bare vil".

(Det brukte foreldrene mine å si til meg hvis jeg klaget over at jeg kjedet meg)

Jeg oppfattet at befalet sa at man skal ikke klage på kjedsomhet når det finnes et titalls oppgaver som kan gjøres, selv om de ikke gjøres, og hvis han kjedet seg, men ikke hadde egne ting å gjøre, kunne han hjulpet lagkameratene med å legge sammen deres klær, gjøre noen av deres oppgaver, pusse sko osv, i stedet for å klage.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
FruLine skrev (10 minutter siden):

Nordnes sliter jo veldig med forholdet til seg selv...

Det kan høres ut som om hun har et snev av "bedrager-syndromet" og det er vel egentlig ikke så uvanlig å kjenne på, men det er kanskje mer uvanlig å klare og sette ord på det ❤️

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Hofset, soleklart en av mine favoritt deltakere årets sesong! Han har vist mange ulike sider, som jeg ikke var forberedt på. Han dreper meg hver eneste gang han er distre og når fenriken kjefter på han. Første gang jeg så Robin Hofset var på sesong 2 av Forræder og allerede der så var han veldig underholdende, etter min egen mening. I Forræder var han den stille, uskyldige gutten, og her er han den sterke fyren, som også er svak på mange måter. Han klatret, og klatret og ga aldri opp.

Og at han bristet ribbeinet og hadde andre skader, og likevel bestemte seg for å fortsette med opplegget er helt absurd.

Robin innrømte selv at han har blitt bitter pga. avstandsforholdet mellom han og kona, er det kanskje grunnen til at noen ikke liker han like godt som de andre? Han sa at den personen han savnet mest der inne var kona hans, men han kunne dessverre ikke kontakte henne fordi kona var fra Kina, og hver gang deltakerne fikk lov til å bruke mobiler var når det var kveld. Når det er kveld i Norge, så er det midt på natta i Kina 

En ting som ikke blir pratet om er at han har rekorden av flest dimmekamper vunnet. Jeg må virkelig si at jeg er SKIKKELIG imponert av Hofset som er en gamer. Jeg håper han blir en av jegerne i denne sesongen. Da vil deltakelsen hans være definisjonen av "Hard work, pays off" og "Never give up". Det hadde vært det kuleste!

Hva tenker dere?

Endret av Osten
Glemte å nevne en ting.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (20 timer siden):

Jeg liker Hofset, soleklart en av mine favoritt deltakere årets sesong! Han har vist mange ulike sider, som jeg ikke var forberedt på. Han dreper meg hver eneste gang han er distre og når fenriken kjefter på han. Første gang jeg så Robin Hofset var på sesong 2 av Forræder og allerede der så var han veldig underholdende, etter min egen mening. I Forræder var han den stille, uskyldige gutten, og her er han den sterke fyren, som også er svak på mange måter. Han klatret, og klatret og ga aldri opp.

Og at han bristet ribbeinet og hadde andre skader, og likevel bestemte seg for å fortsette med opplegget er helt absurd.

Robin innrømte selv at han har blitt bitter pga. avstandsforholdet mellom han og kona, er det kanskje grunnen til at noen ikke liker han like godt som de andre? Han sa at den personen han savnet mest der inne var kona hans, men han kunne dessverre ikke kontakte henne fordi kona var fra Kina, og hver gang deltakerne fikk lov til å bruke mobiler var når det var kveld. Når det er kveld i Norge, så er det midt på natta i Kina 

En ting som ikke blir pratet om er at han har rekorden av flest dimmekamper vunnet. Jeg må virkelig si at jeg er SKIKKELIG imponert av Hofset som er en gamer. Jeg håper han blir en av jegerne i denne sesongen. Da vil deltakelsen hans være definisjonen av "Hard work, pays off" og "Never give up". Det hadde vært det kuleste!

Hva tenker dere?

Jeg likte ham ikke så godt i begynnelsen, men så har han jobbet seg oppover hos meg altså. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...