Gå til innhold

Hva er eksempler på "å trekke stigen opp etter seg" du observerer i det norske samfunnet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når 2/3 generasjon innvandrere melder seg inn i FRP og argumenterer for at det er på tide å strupe innvandringen.

Jeg vet de er norske borgere og kan ha hvilket som helst syn de vil. Men jeg får "trekke opp stigen"- vibber likevel.

Anonymkode: 61793...526

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HemmeligSpion skrev (På 9.1.2024 den 23.50):

Gutteklubber i akademia? Kan du utdype denne? Meget spent. Jeg har vært student i til sammen seks år på to universiteter og tre campuser og dette har i hvert fall gått meg hus forbi.

Hvem som kjenner hvem i reviewgrupper for publisering og grants.   Det er i mange fagfelt veeeeldig små grupper hvor man sørger for hverandre.  

Anonymkode: d8f33...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/10/2024 at 12:13 AM, AnonymBruker said:

Dagens tidligpensjonister med god pensjon som vi yngre må betale for samtidig som vi må jobbe mye lenger i et stadig mer presset arbeidsliv, og vi får langt dårligere pensjon.

De som styrer i kommuner og på nasjonalt nivå, som ikke gidder å ta tak i klimautslipp, samt tillater at naturen blir rasert, innvilger dispensasjoner i fleng, og lar dagens barn og etterfølgende generasjoner sitte igjen med rasert natur, langt svakere skog (mtp. skogbranner, angrep fra skadedyr o.l.), manglende tilgjengelighet til strandsonen for den jevne nordmann, rasering av villrein, mangel på uberørt natur, et stadig tøffere klima. Snakk om å dra opp stigen etter seg.

Daværende klimaminister Espen Barth Eide og resten av regjeringen burde skamme seg for å tillate veiutbygging i et naturreservat. Det samme gjelde alle andre som gir slike dispensasjoner Ikke en gang strengeste vernet vi kan gi naturen, er et reelt vern. Stakkars kommende genersjoner.

Anonymkode: 713dd...c03

On 1/13/2024 at 1:47 PM, AnonymBruker said:

Boligpolitikken generelt.

Alle er einige om at det er for jævlig kor vanskeleg det er å kome seg inn på boligmarknaden, men ingen er villege til å gjere noko med dei økonomiske ordingane som har gjort det så lukrativt å eige. 

Anonymkode: 6348a...2fd

Enig med dere begge. 

Anonymkode: f1422...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/9/2024 at 11:50 PM, HemmeligSpion said:

Gutteklubber i akademia? Kan du utdype denne? Meget spent. Jeg har vært student i til sammen seks år på to universiteter og tre campuser og dette har i hvert fall gått meg hus forbi.

Ikke meg du siterer og selv misliker jeg begrepet "gutteklubb" fordi det sjeldent/aldri er kun menn som er del av eliten. Men det er klart det er maktstrukturer i akademia.  I mitt fagfelt er det kjent problem at en del kjente mektige professorer tar æren for andres arbeid.  Det kan være lett å bølle med de som er avhengig av din hjelp for å få en karriere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/13/2024 at 1:56 PM, AnonymBruker said:

Når 2/3 generasjon innvandrere melder seg inn i FRP og argumenterer for at det er på tide å strupe innvandringen.

Jeg vet de er norske borgere og kan ha hvilket som helst syn de vil. Men jeg får "trekke opp stigen"- vibber likevel.

Anonymkode: 61793...526

Det kan du sikkert si. Men de som kom til Norge gjorde det jo for å slippe å bo i sitt hjemland. Om hele hjemlandet deres flytter til Norge så blir jo Norge like miserabelt som landet de flyttet fra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens 70-80 åringer som stemte NKP på 60-70 tallet , som i dag sitter på nedbetalt hus på 35 året etter at inflasjonen spiste opp lånet. Nå har de kåk i Terrevieja og heier på Erna og Sylvi. Tro meg, de finnes. Min far er én av de, og den lille kamerat flokken hans. 

Anonymkode: 106e9...7b7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Dagens 70-80 åringer som stemte NKP på 60-70 tallet , som i dag sitter på nedbetalt hus på 35 året etter at inflasjonen spiste opp lånet. Nå har de kåk i Terrevieja og heier på Erna og Sylvi. Tro meg, de finnes. Min far er én av de, og den lille kamerat flokken hans. 

Anonymkode: 106e9...7b7

Husker jeg så artikkel om en SV-politiker som hadde arvet en dyr hytte. Han hadde vært for eiendomsskatt  og arveavgift  hele tiden frem til han arvet den dyre hytta. Da klagde han over arveavgiften og formuesskatten.  

Dette var før arveavgiften var fjernet

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Husker jeg så artikkel om en SV-politiker som hadde arvet en dyr hytte. Han hadde vært for eiendomsskatt  og arveavgift  hele tiden frem til han arvet den dyre hytta. Da klagde han over arveavgiften og formuesskatten.  

Edit: Eller det var kanskje eiendomsskatten han klaget over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Edit: Tilsvarende var med en kjent kvinnelig AP politiker(Karita Bekkemellem) som kjempet for kvotering og mangfold, men som ble sur da hun selv ble byttet ut med en innvandrer nettopp for å få mer mangfold. Mangfold og  kvotering var selvsagt kun  bra da det var til fordel for Karita Bekkemellem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke meg du siterer og selv misliker jeg begrepet "gutteklubb" fordi det sjeldent/aldri er kun menn som er del av eliten. Men det er klart det er maktstrukturer i akademia.  I mitt fagfelt er det kjent problem at en del kjente mektige professorer tar æren for andres arbeid.  Det kan være lett å bølle med de som er avhengig av din hjelp for å få en karriere. 

Dette hørte jeg faktisk Inga Strümke nevne i Wolfgang Wee Uncut-episode. Det var en eller annen fagperson hun hadde verdsatt, og han hadde satt navnet sitt på et paper han ikke hadde jobbet med. Husker jeg rett var det de som skrev paperet som spurte, men likevel er det jo ikke innafor, og det er jo definitivt å ta æren for andres arbeid.

Men er det ikke det alle supperådene er til for å hindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man selv har nytt godt av bestemødre mens man oppdro barn, men hvis barna skal bli foreldre får de klare selg selv - for besta og besten skal realisere seg selv med ferier og vinkvelder

Anonymkode: 730bc...cdd

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår kjære statsminister som har klatret opp stigen til topps og dratt den opp etter seg, så knust den til pinneved slik at han ikke kan klatre ned igjen og dermed ikke ta ansvar  trass alle feilene han gjør.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer ønsker om spesiell beskyttelse av politiet men unnlater å be om tilsvarende beskyttelse foor resten av befolkningen. 4 av 10 er mindre enn det gjennomsnittsbefolkningen opplever.
https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2023/08/16/pst-vil-ha-okt-beskyttelse-av-lokalpolitikere/

Men også når politiet og andre statlige organisasjoner/etater smigrer seg inn hos politikere og ønsker spesialavtaler for dem mens resten av befolkningen skal akseptere den volden som skjer.
https://www.pst.no/alle-artikler/artikler/vare-rad-til-politikere-som-opplever-hat-og-trusler2/

Det er "å trekke stigen opp etter seg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...