Gå til innhold

Sex før eggløsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Hadde sex på lørdags kveld, fikk positiv eggløsningstest i går kveld. Tenkte egentlig å ha sex igjen i dag men mannen min er blitt syk og orker derfor ikke… Er det noen her som har blitt gravid av å BARE hatt sex 2 dager før eggløsning eller mer?? Er løpet kjørt nå? :( 

Anonymkode: bf539...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sex to dager før eggløsning er jo helt perfekt! Sædceller kan leve i opptil en uke, mens egget bare lever en dag ubefruktet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (3 minutter siden):

Sex to dager før eggløsning er jo helt perfekt! Sædceller kan leve i opptil en uke, mens egget bare lever en dag ubefruktet.

Men det er vel uansett liten sannsynlighet for graviditet om vi bare har hatt sex 1 gang iløpet av de fertile dagene? :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men det er vel uansett liten sannsynlighet for graviditet om vi bare har hatt sex 1 gang iløpet av de fertile dagene? :(  

Nei, det er det ikke. Man bør vente noen dager mellom hver gang, for at sædcellene skal modnes og bli mest mulig fertile. Og størst mulig ladning. For hyppig sex reduserer faktisk mulighetene. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (8 timer siden):

Nei, det er det ikke. Man bør vente noen dager mellom hver gang, for at sædcellene skal modnes og bli mest mulig fertile. Og størst mulig ladning. For hyppig sex reduserer faktisk mulighetene. 

Ååhh det visste jeg ikke! Tusen takk for svar ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det endelig klaffet for oss i august hadde vi sex noen dager før eggløsning❤️ 

Lykke til!

Anonymkode: 8d18a...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo eventuelt komme i en kopp, og så fikser du resten om han er syk og ikke gira på sex. Vi gjorde dette en del ganger hvis han ikke var i form.

Anonymkode: c06ac...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer hadde sex på kvelden, og eggløsning skjedde den natta (testet ettermiddag og morgenen som kunne vise at det skjedde i løpet av natta, i tillegg til at jeg kjente det på kroppen) og vi ble gravide. Med andremann hadde vi sex flere dager før eggløsning (tror jeg da, testet ikke men ut i fra symptomene og terminen så stemmer det) og det ble baby av det også, tror det var hele 4 dager før eggløsning.

Anonymkode: c319d...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/8/2024 at 10:15 PM, AnonymBruker said:

Hei! Hadde sex på lørdags kveld, fikk positiv eggløsningstest i går kveld. Tenkte egentlig å ha sex igjen i dag men mannen min er blitt syk og orker derfor ikke… Er det noen her som har blitt gravid av å BARE hatt sex 2 dager før eggløsning eller mer?? Er løpet kjørt nå? :( 

I fjor ble jeg gravid fra sæddonoren min i en alder av 47, nøyaktig 2 dager før eggløsning. Det er viktig at du ikke går glipp av det. Hvis du har sex før eggløsning, kan du fortsatt bli gravid selv noen dager til. Avhenger også av sædcellen til mannen. Fyren var 30 og han hadde veldig god sæd, frisk mann, ikke-røyker og ikke-drikker, det utgjør en stor forskjell i befruktning. Ja, legen satte meg på eggløsningsstimulerende medisin, men jeg fikk tvillinger, derfor en vinn-vinn-situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...