AnonymBruker Skrevet 8. januar #1 Del Skrevet 8. januar Dere som har eggløsning naturlig, men likevel bruker/har brukt letrozol: Kan de ha noen bivirkninger som kan være ødeleggende for å bli gravid? Om man f.eks. bruker dobbel dose letrozol i en syklus, kan man risikere at kroppen ikke klarer å få til eggløsning av seg selv i neste syklus uten letrozol? Og, kan letrozol virkelig bedre sjansene for graviditet når man allerede får eggløsning av seg selv? Jeg har litt tidlig eggløsning, rundt dag 11, og er over 40 år, kan letrozol bedre sjansene mine da? Blir egget modnet bedre med letrozol? Anonymkode: 22c78...a4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #2 Del Skrevet 8. januar Dette er vel spørsmål du bør stille til helsepersonell? Anonymkode: 5b824...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #3 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er vel spørsmål du bør stille til helsepersonell? Anonymkode: 5b824...20e Jeg har fått letrozol av helsepersonell. Du tror vel ikke at man kan gå å få det på egen hånd? Spør etter erfaringer, så skjønner ikke hvorfor du svarer som du gjør. Anonymkode: 22c78...a4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #4 Del Skrevet 8. januar Jeg fikk bare beskjed om "bruk det hvis du vil, men husk det er større sjans for tvillinger". Turte aldri ta det... fikk resept da jeg ikke fikk eggløsning etter mange år på p-piller (det tok nesten ett år før første eggløsning/mens!). Men så kom eggløsning heldigvis omsider. Har fortsatt ikke blitt gravid da. Anonymkode: c1b9d...a0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #5 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk bare beskjed om "bruk det hvis du vil, men husk det er større sjans for tvillinger". Turte aldri ta det... fikk resept da jeg ikke fikk eggløsning etter mange år på p-piller (det tok nesten ett år før første eggløsning/mens!). Men så kom eggløsning heldigvis omsider. Har fortsatt ikke blitt gravid da. Anonymkode: c1b9d...a0e Ok, hvor lenge har du prøvd? Jeg brukte dobbel dose syklusen som var nå, uten resultat. Er redd for om jeg ikke får eggløsning av meg selv nå, om jeg ikke bruker leteozol denne syklusen også. Fikk og samme beskjed som deg: Bruk det om du vil. Er fordi jeg har prøvd i litt over ett år, og er over 40. Anonymkode: 22c78...a4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 8. januar #6 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere som har eggløsning naturlig, men likevel bruker/har brukt letrozol: Kan de ha noen bivirkninger som kan være ødeleggende for å bli gravid? Om man f.eks. bruker dobbel dose letrozol i en syklus, kan man risikere at kroppen ikke klarer å få til eggløsning av seg selv i neste syklus uten letrozol? Og, kan letrozol virkelig bedre sjansene for graviditet når man allerede får eggløsning av seg selv? Jeg har litt tidlig eggløsning, rundt dag 11, og er over 40 år, kan letrozol bedre sjansene mine da? Blir egget modnet bedre med letrozol? Anonymkode: 22c78...a4a Bruk av Letrozol kan gi økt sjangs for tvillinger. Bruk av Letrozol øker også sjansen for cyster på eggstokkene. Letrozol reduserer mengden østrogen i kroppen ( brukes blant annet av en del bryst kreftpasienter pga dette ) Letrozol stimulerer dannelsen av egg, så det bedrer ikke egg kvaliteten sånn sett nei. Men stimulerer kroppen til å danne og utvikler flere egg. De sier at 6 av 10 kvinner får eggløsning ved bruk av Letrozol dersom de ikke får det naturlig, og at 1 av 10 blir gravide. Ang bivirkninger ville jeg søkt opp medikamentet i Felleskatalogen for fullstendig oversikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #7 Del Skrevet 8. januar Jeg fikk Letrozol selv om jeg hadde eggløsningen. Den største bivirkningen av det var tvillinger😆 Anonymkode: 26c8a...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #8 Del Skrevet 8. januar 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk Letrozol selv om jeg hadde eggløsningen. Den største bivirkningen av det var tvillinger😆 Anonymkode: 26c8a...da6 Meg igjen - brukte bare enkel dose. Hvorfor skulle du ta dobbel dose hvis du har eggløsninger? Anonymkode: 26c8a...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Del Skrevet 10. januar Letrozol hjelper jo også med hormonene. Jeg fikk beskjed at pga pcos så ville letrozol hjelpe med å regulere hormonene selv om jeg også hadde naturlig eggløsning selv. Letrozol er ikke så farlig med tanke på tvillinger som clomid er. Clomid er visst ikke lovlig i Norge lengre pga høy risiko for tvillinger, og letrozol tok over siden den nesten ikke øker sjansen. Har også generelt mindre bivirkninger. Brukte letrozol i 4 mnder før jeg ble gravid. Anonymkode: 44cfe...49e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #10 Del Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Letrozol hjelper jo også med hormonene. Jeg fikk beskjed at pga pcos så ville letrozol hjelpe med å regulere hormonene selv om jeg også hadde naturlig eggløsning selv. Letrozol er ikke så farlig med tanke på tvillinger som clomid er. Clomid er visst ikke lovlig i Norge lengre pga høy risiko for tvillinger, og letrozol tok over siden den nesten ikke øker sjansen. Har også generelt mindre bivirkninger. Brukte letrozol i 4 mnder før jeg ble gravid. Anonymkode: 44cfe...49e Kan dne ikke klusse til hormonene også? Og gjøre kroppen avhengig av letrozol, slik at man ikke lenger klarer å få til eggløsning uten letrozol? Anonymkode: 22c78...a4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #11 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 9.21): Dere som har eggløsning naturlig, men likevel bruker/har brukt letrozol: Kan de ha noen bivirkninger som kan være ødeleggende for å bli gravid? Om man f.eks. bruker dobbel dose letrozol i en syklus, kan man risikere at kroppen ikke klarer å få til eggløsning av seg selv i neste syklus uten letrozol? Og, kan letrozol virkelig bedre sjansene for graviditet når man allerede får eggløsning av seg selv? Jeg har litt tidlig eggløsning, rundt dag 11, og er over 40 år, kan letrozol bedre sjansene mine da? Blir egget modnet bedre med letrozol? Anonymkode: 22c78...a4a Jeg fikk det for første gang i forrige syklus. Hadde positiv eggløsning som slo ut på dag 11 jeg å.. ble 40 i dag. Men eggløsnings slimet var for tynt sa gynekolog. Ett eller annet som skal ligge på 8. Men var på 5.. husker ikke hva det var? Men skal bruke letrozol denne syklys også. Gyn sa jeg isåfall kunne regne med mange runder med IVF.. men at kosthold vil ha mye og si. Han frarådet Pepsi Max og kunstig søtstoff. Anonymkode: 162d3...00e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå