AnonymBruker Skrevet 7. januar #1 Del Skrevet 7. januar Jeg har mistet 60-70 km rekkevidde i denne spreng kulden. Anonymkode: a6e74...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #2 Del Skrevet 7. januar Helt normalt med elbil. Kan bli så mye som halvparten med rekkevidde mot sommertemperatur. Anonymkode: 6001b...4cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #3 Del Skrevet 7. januar Så man kan miste over 200 km? 😲 Det er jo blitt så fullt på ladestasjonene her i byen i vinter. Det er helt utrolig. Måtte lade, men fullt, fullt, fullt. Skudde av varmen, og klarte meg helt hjem 🥶 Er dette virkelig fremtiden? Anonymkode: a6e74...ecb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #4 Del Skrevet 7. januar Absolutt ingenting. Anonymkode: cb23a...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #5 Del Skrevet 7. januar 25 minutter siden, AnonymBruker said: Så man kan miste over 200 km? 😲 Det er jo blitt så fullt på ladestasjonene her i byen i vinter. Det er helt utrolig. Måtte lade, men fullt, fullt, fullt. Skudde av varmen, og klarte meg helt hjem 🥶 Er dette virkelig fremtiden? Anonymkode: a6e74...ecb oh yess! Med mindre toyota har virkelig motbevist dagens fysikk og klarer seg med en vann-basert engine. 😅 Anonymkode: c735f...4d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #6 Del Skrevet 7. januar 7 minutter siden, AnonymBruker said: oh yess! Med mindre toyota har virkelig motbevist dagens fysikk og klarer seg med en vann-basert engine. 😅 Anonymkode: c735f...4d4 En vannbasert motor vil også slite med kuldegrader Anonymkode: 9bd0b...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 7. januar #7 Del Skrevet 7. januar Ca 100 km i sprengkulda. Heldigvis mye å gå på. Ellers på vinteren er det rundt 50 km. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #8 Del Skrevet 7. januar Faller fra 300 til 200 på den ene, 90 til 60 på den andre, og den ladbare hybriden skjønner ingenting og tror fortsatt 100% er 57 km. Anonymkode: 82799...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #9 Del Skrevet 7. januar Per nå er rekkevidden 0. Får ikke start. I morgen er det meldt nullføre. Kanskje jeg da får start på jævelskapen Anonymkode: bcc40...23a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 7. januar #10 Del Skrevet 7. januar Ca halvvert på i3'en fra optimalt sommervær til småkjøring med nedfryst bil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 7. januar #11 Del Skrevet 7. januar Mistet halvparten, lade litt oftere enn før😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #12 Del Skrevet 7. januar Fra 430 til 310 på den ene, fra 250 til 160 på den endre nå når det er ca -22. Har også opplevd at den andre hadde 110 km på fullt batteri (altså under halv av sommerrekkevidde), men da var det enda kaldere enn nå (ca -30) Anonymkode: fd533...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 7. januar #13 Del Skrevet 7. januar drive L they said it would be fun they said 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 7. januar #14 Del Skrevet 7. januar Amistad skrev (4 minutter siden): drive L they said it would be fun they said 😁 Skal sies at dieselen høres enda mindre glad ut for kulden enn elbilen. I hvertfall så lenge den er kald. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #15 Del Skrevet 8. januar Har ikke mistet en eneste kilometer. Tvert imot så gjør den kalde luften at motoren har bedre forbrenning men hvis det er mye snø eller slaps på veien så påvirker det negativt igjen, da går det opp i opp men er det bra føre så er forbruket mindre. Anonymkode: 3d62c...4c7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #16 Del Skrevet 8. januar Har ikke noe akkurat tall, men den «mister» jo en del i denne kulden. Rent praktisk har det ikke hatt noen betydning for min del. Lengste kjøreturen jeg har hatt siden i sommer, er på akkurat 10 mil og 10 mil tilbake. 20 mil er uansett godt innenfor kapasiteten uten at jeg må stoppe å lade, også i 20 minusgrader. Den lader i garasjen min stort sett 1 natt i løpet av en uke. Evt lader jeg den gratis på jobb. Setter på forklimatisering til 23 grader. Da jobber den noen minutter med å lage en god og varm bil før jeg skal kjøre avgårde på jobb. Så er det bare å trykke lett på gasspedalen og kjøre av gårde. Har ikke hatt en eneste promp på vinteren etter jeg kjøpte EL-bil faktisk. Gud så mye deiligere en alle bensin og dieselbilene jeg har hatt. Anonymkode: 8df43...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #17 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har ikke mistet en eneste kilometer. Tvert imot så gjør den kalde luften at motoren har bedre forbrenning men hvis det er mye snø eller slaps på veien så påvirker det negativt igjen, da går det opp i opp men er det bra føre så er forbruket mindre. Anonymkode: 3d62c...4c7 Det er det mest tullete vaset jeg har hørt. Hva slags forbrenningsmotor har lavere forbruk om vinteren? Anonymkode: 82799...014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 8. januar #18 Del Skrevet 8. januar Jeg har mistet cirka 130 km, men det er på en dieselbil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #19 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Så man kan miste over 200 km? 😲 Det er jo blitt så fullt på ladestasjonene her i byen i vinter. Det er helt utrolig. Måtte lade, men fullt, fullt, fullt. Skudde av varmen, og klarte meg helt hjem 🥶 Er dette virkelig fremtiden? Anonymkode: a6e74...ecb "Det blir full stans for alle busser sør i Oslo nå i ettermiddag. Elbussene sliter i kulda og Ruter må ta i bruk de gamle dieselbussene igjen." https://www.nrk.no/stor-oslo/ma-sette-inn-dieselbusser-i-oslo-1.16707005 Ser ut som noen har tatt seg litt vann over hodet gitt. Lurer på hvordan det går i sprengkulde når alle taxier må være elektriske. Anonymkode: a6f9e...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #20 Del Skrevet 8. januar 7 hours ago, AnonymBruker said: Har ikke noe akkurat tall, men den «mister» jo en del i denne kulden. Rent praktisk har det ikke hatt noen betydning for min del. Lengste kjøreturen jeg har hatt siden i sommer, er på akkurat 10 mil og 10 mil tilbake. 20 mil er uansett godt innenfor kapasiteten uten at jeg må stoppe å lade, også i 20 minusgrader. Den lader i garasjen min stort sett 1 natt i løpet av en uke. Evt lader jeg den gratis på jobb. Setter på forklimatisering til 23 grader. Da jobber den noen minutter med å lage en god og varm bil før jeg skal kjøre avgårde på jobb. Så er det bare å trykke lett på gasspedalen og kjøre av gårde. Har ikke hatt en eneste promp på vinteren etter jeg kjøpte EL-bil faktisk. Gud så mye deiligere en alle bensin og dieselbilene jeg har hatt. Anonymkode: 8df43...99b Det er jo en annen situasjon, jeg kjører opp mot 40.000 km i året. Mange dager kjører jeg flere hundre km, og andre dager kjører jeg ingen. Det er ikke alltid jeg vet om det på forhånd, så ikke alltid like lett å planlegge. Så har vi også tenåringer i hus, som ikke har egen bil, og trenger transport. Min mann er mer som deg, kjører ikke så mye. Til og fra jobb, og lite utenom. Anonymkode: a6e74...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå