AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Egentlig syntes jeg babyshower er teit. Man bruker masse penger på ballonger og pynt som bare kastes etterpå, og det er kun en unnskyldning for å bruke penger/ få gaver. Man gir jo ofte gave når barnet blir født, og til dåp. Samtidig føler jeg meg jo litt trist fordi ingen arrangerte det for meg. Jeg kjenner flere som er gravide/ har født i disse tider. Og alle har fått arrangert babyshower. De legger ut bilder på sosiale medier, hvor alle vennene har dukket opp for å stelle i stand. Det er sikkert hyggelig, og ekstra hyggelig når "alle" ønsker å møte opp for å feire deg. Og det er jo det jeg er mest misunnelig på, ikke nødvendigvis gavene og kakene. Men det at man blir vist oppmerksomhet. Også er det sårt å bare sitte i bakgrunnen og lytte når de andre i barselgruppa snakker om sine babyshower. Og når de spør hvordan min var, så må jeg svare at jeg ikke fikk noen. Grunnen til at jeg syns det er ekstra sårt, er nok fordi jeg føler meg litt ensom også. Vi har flyttet til en by uten nettverk pga jobb, og venner og familie bor langt unna. Ikke har jeg så mange venner heller. Men de bor ikke så langt unna at det hadde vært umulig å arrangere noe. Jeg forventet aldri at de skulle arrangere noe. Og jeg trenger ikke kommentarer om at "men du syns jo det er teit, så hvorfor klage når ingen arrangerer for deg?". Det er ikke det det handler om. Men det er kanskje et tegn på noe, at jeg ikke har så stort nettverk som jeg kanskje kunne ønske. Og at det blir så tydelig når alle får vite at ingen arrangerte babyshower for meg. Det er litt flaut. Jeg kan heller ikke sitte der og si at "jeg er imot babyshower", det blir å skape dårlig stemning. Så jeg bare jatter med og "hehe neida det er ikke så viktig for meg, vi er gode venner likevel, hadde dere noen morsomme leker da?" Har ingen spørsmål egentlig tror jeg.. Men er babyshower så vanlig som jeg tror? Flere som føler litt på det å ha få venner og st slikt dermed føles litt sårt da? Anonymkode: 4e0fd...e48 2 15
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 Jeg fikk heller ingen babyshower til datteren min. Syns det var sårt veldig lenge så jeg skjønner deg veldig godt. Jeg innså etter jeg ble gravid hvor Viggo venneløs jeg faktisk er. Har ytterst få, så er kanskje ikke så rart. Anonymkode: 1234b...45b 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 Huff. Er babyshower en norsk tradisjon? Nei!! Er det kjedelig og ikke ha noe nettverk ? Ja. Anonymkode: de18d...0dd 5
Gjest Kanino Skrevet 7. januar 2024 #4 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Huff. Er babyshower en norsk tradisjon? Nei!! Er det kjedelig og ikke ha noe nettverk ? Ja. Anonymkode: de18d...0dd Noen forventer at alle skal ta del i alle de amerikanske tradisjonene.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 Jeg hater alle disse menneskeskapte idiotiske feiringene. Særlig idiotien vi plukker opp fra USA. Det legger unødvendig press på folk å måtte arrangere og en følelse av utilstrekkelighet for den som ikke får en feiring. Og det starter allerede i tidlige barneår nå med den helvetes Halloween dritten. Snart kommer vel gender reveal og daddyshower hit og, det blir gøy🤡 Anonymkode: fdd3d...642 13
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #6 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hater alle disse menneskeskapte idiotiske feiringene. Særlig idiotien vi plukker opp fra USA. Det legger unødvendig press på folk å måtte arrangere og en følelse av utilstrekkelighet for den som ikke får en feiring. Og det starter allerede i tidlige barneår nå med den helvetes Halloween dritten. Snart kommer vel gender reveal og daddyshower hit og, det blir gøy🤡 Anonymkode: fdd3d...642 Jeg hater at folk skal klage så på koselige ting man plukker opp fra andre land fordi det ikke er norsk nok for de Anonymkode: a4101...e31 11
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #7 Skrevet 7. januar 2024 Føler på den… ikke direkte det at jeg ikke har fått noe babyshower for mitt barn, men at vis jeg ville ha blitt gravid så kommer jeg ikke til å få noe… har ingen venninner, så ingen babyshower, utdrikningslag osv… Anonymkode: e65d2...a06 1
Gjest Kanino Skrevet 7. januar 2024 #8 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hater at folk skal klage så på koselige ting man plukker opp fra andre land fordi det ikke er norsk nok for de Anonymkode: a4101...e31 Er nok ikke det som er poenget. Poenget slik jeg tolket kommentaren er at det forventes at alle skal stille opp uansett hva man mener om disse tradisjonene. Det blir en selvfølge at alle i norge skal feire disse amerikanske tradisjonene
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #9 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hater at folk skal klage så på koselige ting man plukker opp fra andre land fordi det ikke er norsk nok for de Anonymkode: a4101...e31 Det handler ikke om at det ikke er norsk. Prøv å lese en gang til hva som er problemet. Anonymkode: fdd3d...642 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #10 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det handler ikke om at det ikke er norsk. Prøv å lese en gang til hva som er problemet. Anonymkode: fdd3d...642 Det handler om det. Hadde baby shower vært en norsk tradisjon så hadde ikke så mange hatt noe problem med det Anonymkode: a4101...e31 1
Gjest Kanino Skrevet 7. januar 2024 #11 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føler på den… ikke direkte det at jeg ikke har fått noe babyshower for mitt barn, men at vis jeg ville ha blitt gravid så kommer jeg ikke til å få noe… har ingen venninner, så ingen babyshower, utdrikningslag osv… Anonymkode: e65d2...a06 Da får du arrangere for deg selv
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #12 Skrevet 7. januar 2024 Kanino skrev (2 minutter siden): Er nok ikke det som er poenget. Poenget slik jeg tolket kommentaren er at det forventes at alle skal stille opp uansett hva man mener om disse tradisjonene. Det blir en selvfølge at alle i norge skal feire disse amerikanske tradisjonene Takk! Godt det finnes folk med godt utviklet leseforståelse på KG også. Jeg ble litt bekymret over at noe så enkelt ble vanskelig å forstå for visse🤣 Anonymkode: fdd3d...642 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #13 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hater at folk skal klage så på koselige ting man plukker opp fra andre land fordi det ikke er norsk nok for de Anonymkode: a4101...e31 Men det er materialistisk, miljøfiendtlig, ekskluderende og i Norge er kvinnene på jobb og går ikke hjemme hele dagen uten å gjøre en dritt, altså man har ikke tid. Gender reveal er kanskje det mest latterlige jeg noen gang har hørt om, baby shower følger hakk i hel. Halloween er gøy da, men det krever at foreldrene involveres mtp at ingen blir utenfor. Glad jeg er gammel nok til at disse nye tingene ikke gjalt for meg og mine barn! Anonymkode: 1e004...90d 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #14 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det handler om det. Hadde baby shower vært en norsk tradisjon så hadde ikke så mange hatt noe problem med det Anonymkode: a4101...e31 Så flott at DU vet hva det handler om for MEG! Håper du har en samfunnsnyttig jobb for den unike evnen der er en sjelden perle!! Anonymkode: fdd3d...642 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #15 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så flott at DU vet hva det handler om for MEG! Håper du har en samfunnsnyttig jobb for den unike evnen der er en sjelden perle!! Anonymkode: fdd3d...642 Jeg har aldri nevnt deg spesifikt. Kanskje du skal lese litt nøyere selv. Jeg snakker på generelt grunnlag, men tok utgangspunkt i din kommentar fordi den var relevant Og ro nå ned så du slipper høyt blodtrykk Anonymkode: a4101...e31 2
Gjest Kanino Skrevet 7. januar 2024 #16 Skrevet 7. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det handler om det. Hadde baby shower vært en norsk tradisjon så hadde ikke så mange hatt noe problem med det Anonymkode: a4101...e31 Babyshower er ikke en del av vår kultur eller tradisjon. Det er noe som er hentet fra USA. Man kan ikke forvente at alle disse tradisjonene og andre sine kulturer som blir «importert» til norge skal passe for alle. Endret 7. januar 2024 av Kanino
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #17 Skrevet 7. januar 2024 Babyshowe setter tempen på vennskap. Arrangerte for venninne etter ønske fra barnefar. Jeg uten barn har aldri tenkt over det. Men det betydde mye for den gravide som ikke hadde 1000 venner. Hun fikk 1% "tull", og ellers ting hun kunne kose seg med og baby kunne trenge. Miljøaspektet er at vi vennene holdt det hos henne, og vi var flere som bodde 2 og 3 timer unna. Anonymkode: 6d06e...a95 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #18 Skrevet 7. januar 2024 Kanino skrev (1 minutt siden): Babyshower er ikke en del av vår kultur eller tradisjon. Det er noe som er hentet fra USA. Man kan ikke forvente at alle disse tradisjonene og andre sine kulturer som blir «importert» til norge skal passe for alle. Nei, det er greit det. Men for mange andre er det en koselig greie. Så de som ikke liker det kan vel i grunn bare holde kjeft og la andre kose seg med det? Anonymkode: a4101...e31
mereo Skrevet 7. januar 2024 #19 Skrevet 7. januar 2024 Kanskje du får ett nettverk etter fødselen? Da er det jo gjerne barselgruppe. Det et jo ikke den manglende babyshoweren som er problemet, det er vel følelsen av å ha ett nettverk. 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #20 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri nevnt deg spesifikt. Kanskje du skal lese litt nøyere selv. Jeg snakker på generelt grunnlag, men tok utgangspunkt i din kommentar fordi den var relevant Og ro nå ned så du slipper høyt blodtrykk Anonymkode: a4101...e31 Ikke meg spesifikt? Når du velger å sitere min kommentar og ilegge den ikke-eksisterende meninger om at jeg «klager fordi det ikke er norsk» så blir det spesifikt jo. Du kan jo velge å skrive meningen din uten å illegge andre den. Blodtrykket går det helt fint med så du trenger ikke ilegge meg helseproblemer i tillegg😉 Anonymkode: fdd3d...642 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå