Gå til innhold

Hjeeelp, jeg skal ha julebord, hva lager jeg?


Linnie

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha julebord for 8 personer hos mmeg om noen uker... Jeg må lage mat som er billig (Lite budget) og lett og lage til 8 personer! Noen gode ideer her?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pulverheksa

Her hvor jeg "jobber" pleier vi å ha spleiselag. I den forstand at alle tar med litt og så lager vi koldtbord. Sett opp liste over hva du vil de skal lage, så folk kan skrive seg på, og lage det de er gode på.

Har også hatt pinnekjøtt med fullt tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var kanskje lurt!!

Problemet er at alle vil ha forskjellig... jeg tenkte på gryte rett med brød og salat, men det var for kjedelig... men den samme personen ville ha ferdigretter fra Fjordland... en annen vil ha pinnekjøtt og tredjemann vil ikke ha kjøtt... hjelpes altså! (Vegetarianeren har sagt det ikke er så falig for henne altså!)...

Må ha noe enkelt! som metter mange mager!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulverheksa

Hva med tapas.

Let i kokebøker etter div.småretter som ikke krever alt for mye av deg rett før gjestene kommer.

Lag masse tatziki og hvitløksmajones og ha ferske rundstykker til. Ikke kjedelig og veldig koselig og spise.

Da kan du ha noe for både vegetarianeren og kjøttspiserne.

Kan hjelpe deg med et par -tre oppskrifter hvis du kan vente et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julebord pleier å være overdådige på alle vis og ikke så lett å komme unna med for en slunken lommebok. Jeg ville satset på et koldbord med godt og juleaktig pålegg (juleskinke, spekemat, eggerøre, salater, kryddersild, røkelaks o.l) og kanskje spedd på med noen julepølser eller karbonader som et varmt alternativ? Sammen med godt brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkun er et rimelig og godt alernativ synes jeg.

En stor kalkun holder til 8 personer. De fleste liker det også.

Masse godt tilbehør som ris, poteter, salat og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med spekemat, det skal jeg ha!! Kjøper inn potetlefser og flatbrød. Kjøper litt forskjellig spekemat og fårepølser, potetsalat og eggerøre. Kjempepopulært, og VELDIG enkelt!!!!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hei!!

Tusen takk for mange gode ideer!! Men nå ble det bestemt at det skulle være Mexicansk aften! Så det blir taco, fajitas, burriots osv... Er jo ikke så fryktelig mye jobb det heller da.. *håper jeg*!! :ler: men det går vel bra, jeg har fått fri den dagen for å ordne til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du egentlig har bestemt deg - har jeg et forslag likevel ...

"JULESPAGETTI"

Enkelt og ganske billig ....

Lag vanlig kjøttsaus - og kjøp de artige posene med flerfarget "julespagetti" Rød nisse, hvite/gule stjerner og grønne trær ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt "julespaghetti"??? Hvilket merke er det, i tilfelle vi ikke har de samme butikkene her i Stavanger som der du bor......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt det på Smart Club - men mange av de store dagligvarebutikkene som Meny etc. har også hatt det før... Husker ikke merket ... var ikke en av de vanlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...