AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #41 Del Skrevet 30. januar 2024 20 minutter siden, AnonymBruker said: Helt enig, derfor har jeg begynt å henge mer på reddit. Poster man et uempatisk, frekt svar der så får man svi. Slike innlegg blir raskt downvoted, så blir innlegget usynlig, eller eventuelt bare sletta av en mod. Ingen som kan gjemme seg bak anonymbruker heller og må derfor stå for svarene sine. Det gjør at folk tenker seg mer om hva de skriver, og det straffer seg faktisk å bruke forumene som sin personlige mentale søppelfylling når man har en dårlig dag. Å være på reddit kontra KG er som natt og dag. Men driverene av KG kommer aldri til å bry seg om å lage endringer til det bedre her. Anonymkode: 302a5...9fb Reddit er jo bare et ekkokammer Anonymkode: 93fbd...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #42 Del Skrevet 30. januar 2024 Nja... jeg synes det var mer rævslikking her før i tiden. Sånn for 15+ år siden. Da var det klikker og gjenger, og du måtte passe på ordene dine for å ikke bli utestengt. Du ble nærmest heksejaktet om du gikk mot strømmen. Nå er det kun en liten gruppe igjen og de får slikke hverandres ræv uten at folk bryr seg. Er nok derfor det er flere AB, folk gir pokker i å bygge seg opp et rykte og et navn her inne, kun for å være med i gjengen. Tror dette gjelder internett generelt. Man står mer alene nå, før var det mer et mål å finne sin gjeng på diverse sosiale medier og forum. Moderatorene kan for dårlig stemning også. De sletter alt som er morsomt som avsporing og brukerdebatt. Det er ikke lov å diskutere og å prate her lengre. Anonymkode: 7844f...64c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #43 Del Skrevet 30. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Reddit er jo bare et ekkokammer Anonymkode: 93fbd...a9f Reddit er verst av alle plasser på nett Anonymkode: 4447f...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #44 Del Skrevet 30. januar 2024 herzeleid skrev (På 7.1.2024 den 11.22): Jeg har inntrykk av at det er blitt en mer utbredt "fiendtlighet" på internett generelt, så også her. Det er synd, og jeg tror som du skriver at en del legger sine egne (vonde) tanker i andres innlegg og dermed får bekreftet sine mindre heldige oppfatninger, uten at det egentlig er reelt. Enig, det er ikke bare kg, det er alle plattformer. Anonymkode: 075fd...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 30. januar 2024 #45 Del Skrevet 30. januar 2024 Ser ut som mange tar ut irritasjon og føleri på uskyldige folk på internett. Vær flinke til å rapportere alle nedsettende kommentarer, avsporinger, løgn osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #46 Del Skrevet 30. januar 2024 13 minutter siden, Andro said: Ser ut som mange tar ut irritasjon og føleri på uskyldige folk på internett. Vær flinke til å rapportere alle nedsettende kommentarer, avsporinger, løgn osv. Problemet er det at moderatorer fjerner bare noe, og ikke alt. Man må ofte rapportere til man blir blå i trynet til noen gidder å ta affære, og de som troller og er jævlige får lov til å fortsette. Anonymkode: 5c2ce...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 30. januar 2024 #47 Del Skrevet 30. januar 2024 Moderatorene er veldig trege, men de rydder til slutt. Innen dette har mobberne ofte oppnådd målet sitt: Forhindre at andre får snakke sammen, ved å støye, hetse og avspore. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #48 Del Skrevet 30. januar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Helt enig, derfor har jeg begynt å henge mer på reddit. Poster man et uempatisk, frekt svar der så får man svi. Slike innlegg blir raskt downvoted, så blir innlegget usynlig, eller eventuelt bare sletta av en mod. Ingen som kan gjemme seg bak anonymbruker heller og må derfor stå for svarene sine. Det gjør at folk tenker seg mer om hva de skriver, og det straffer seg faktisk å bruke forumene som sin personlige mentale søppelfylling når man har en dårlig dag. Å være på reddit kontra KG er som natt og dag. Men driverene av KG kommer aldri til å bry seg om å lage endringer til det bedre her. Anonymkode: 302a5...9fb Jeg har ikke brukererfaring med reddit, men med andre diskusjonsfora der det ikke er noen AB-funksjon, og jeg har hovedsaklig positiv erfaring med det. Så jeg er enig i det du skriver, også den siste setningen. Anonymkode: 227cb...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #49 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 23.09): Jeg har vært på kvinneguiden i mange år. Syns det blir mindre og mindre empati. Flere legger alltid verst tenkelig tanker og meninger bak det som blir skrevet. Sidespor og diskusjoner om ordlegging og ting som ikke egentlig trådstarter ønsker svar på. Flere som merker dette eller er det jeg som begynner å bli utdatert/mer følsom? Anonymkode: 39b9b...1e4 Det gjelder hele samfunnet generelt sett.. Man skal alltid tenke worst case, er man anonym kan man spy ut ting man aldri ville turt og si face to face eller med fullt navn.. Alle blir krenket av den minste ting. Enten er foreldre for streng, eller så er de for ettergivende. Menn er alltid verstinger, fedre er iallefall ille etc.. Er en skummel utvikling syns jeg.. Ikke bare på nett - men generelt sett. Anonymkode: e9def...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå