Gå til innhold

Kvinneguiden endrer seg til det verre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hva er det med alle de "over 50" frykt trådene

Anonymkode: d9651...564

40*

Anonymkode: d9651...564

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall en ting som er sikkert, og det er at alle må starte med seg selv. Vær høflig, saklig og grei selv, og si fra til folk som ikke er det.

Noen skrev at man er hyggelig for å bli populær. Kanskje enkelte er slik, men jeg mener at det er mange bra mennesker rundt oss, også her på forumet. Hver eneste gang jeg er innom leser jeg innlegg som er gjennomtenkte og gode, og de veier opp for det regelrette våset som enkelte brukere får seg til å skrive.

Når mange mennesker møtes på et stort forum vil det være en utopi å tro at alle vil være saklige og greie, men vi har et moderatorteam som vi kan rapportere til når vi kommer over hets og mobbing, og i tillegg kan vi brukere ta TS i forsvar når vi kommer over tråder der mobben jakter i flokk. Noen er dessverre så svake at de henger seg på når enkelte brukere får for seg at de skal "ta" en trådstarter. Alle har et ansvar for at KG skal være et levende og godt sted å komme innom.

Anonymkode: beffb...175

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 23.09):

Jeg har vært på kvinneguiden i mange år. Syns det blir mindre og mindre empati. Flere legger alltid verst tenkelig tanker og meninger bak det som blir skrevet. Sidespor og diskusjoner om ordlegging og ting som ikke egentlig trådstarter ønsker svar på. 

Flere som merker dette eller er det jeg som begynner å bli utdatert/mer følsom? 

Anonymkode: 39b9b...1e4

Jeg er helt enig. Noen er skikkelig slemme og stygge med hverandre. Mange innlegg har en skarp, nedlatende tone som mest likner på å gi TS og meddebattanter en skikkelig rett høyre midt i trynet.

Jeg skulle ønske at de som deltar i debatten er mer saklige og ryddige i stedet for å slå hverandre i hodet med stygge kommentarer som ofte går på helt andre ting enn det debatten starter med, og bare er egnet til å gjøre folk søvnløse.

En ting har jeg i hvert fall lært: Man skal være skikkelig hardhudet og ha sterk psyke for å tåle all den dritten som man må regne med å få servert om man stiller et enkelt og ærlig spørsmål her på KG.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kvinneguiden i mange år. Syns det blir mindre og mindre empati. Flere legger alltid verst tenkelig tanker og meninger bak det som blir skrevet. Sidespor og diskusjoner om ordlegging og ting som ikke egentlig trådstarter ønsker svar på. 

Du er åpenbart en sensitivitetsleser, at du tar på vei for det som skrives her bekrefter også det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinneguiden har blitt større med flere brukere på disse årene. Med flere brukere blir det også mer upersonlig enn for 10-15 år siden. Det var nok kanskje mer humor og en plass for mer nyanser der en kom tettere på brukerene. En arrangerte kg treff over det langstrakte land fra sør til nord, noe slikt kan en ikke gjøre i dag og bare tanken føles helt fjern. På Kvinneguiden har det alltid eksistert motpoler og polarisering men i takt med et samfunn der det blir mer sort/hvitt tankegang har en mistet mye av den respekten en hadde før. En orker ikke engasjere seg like mye selv heller når klimaet er blitt slik at det er om å gjøre å håne hverandre mest mulig så en lar det bare skli og den eneste konsekvensen er at en blir mer tykkhudet selv. 

Anonymkode: 261c4...f31

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kvinneguiden har blitt større med flere brukere på disse årene. Med flere brukere blir det også mer upersonlig enn for 10-15 år siden. Det var nok kanskje mer humor og en plass for mer nyanser der en kom tettere på brukerene. En arrangerte kg treff over det langstrakte land fra sør til nord, noe slikt kan en ikke gjøre i dag og bare tanken føles helt fjern. På Kvinneguiden har det alltid eksistert motpoler og polarisering men i takt med et samfunn der det blir mer sort/hvitt tankegang har en mistet mye av den respekten en hadde før. En orker ikke engasjere seg like mye selv heller når klimaet er blitt slik at det er om å gjøre å håne hverandre mest mulig så en lar det bare skli og den eneste konsekvensen er at en blir mer tykkhudet selv. 

Må bare skyte inn at jeg husker også en del drama her inne igjennom tidene av og mellom forskjellige brukere nettopp fordi en gjorde ting personlig. Så knirkefritt har jeg nok aldri opplevd Kvinneguiden. Forskjellige utfordringer til forskjellige tider er vel mer rett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til tar det av. Kg gjenspeiler nok det typiske med den digitale tidsalderen, men stort sett synes jeg da det er fornuftige svar i de fleste trådene. De trådene som skiller seg ut er de om influensere, der er det mye stygt, og det virker som de som deltar der år etter år bare venter på at det skal gå skikkelig dårlig med dem. Der er det lite empati, gjemt bak mye annet så de håper å fremstår som reflekterte og samfunnskritiske.  

Anonymkode: 1af70...20f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er, og har alltid vaert et tulleforum, selv om det naa og da dukker opp noen kloke profiler

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 1/7/2024 at 11:46 AM, AnonymBruker said:

Verre? Det har vært en søppelplass så lenge det har eksistert.

Anonymkode: 7533d...0ac

Enig. Men jeg syns det har blitt verre faktisk, jeg blir sjokkert og flau over mennesker her. Jeg blir også mye oppgitt over elendig moderering i dette forumet.

Et tidvis giftig sted å være, og jeg innser mer og mer at jeg mistrives her. 

Anonymkode: 5c2ce...19d

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Folk er sintere. De går rundt å samler på frykt, skuffelse, angst, sorg, irritasjon, misunnelse, sjalusi, utilfredshet og skam. Da må de også ha et anonymt sted å tømme seg for all dritten iblant. Om det har noe effekt? Kanskje kortvarig iallfall. 

Anonymkode: 80574...50d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 14.02):

Av og til tar det av. Kg gjenspeiler nok det typiske med den digitale tidsalderen, men stort sett synes jeg da det er fornuftige svar i de fleste trådene. De trådene som skiller seg ut er de om influensere, der er det mye stygt, og det virker som de som deltar der år etter år bare venter på at det skal gå skikkelig dårlig med dem. Der er det lite empati, gjemt bak mye annet så de håper å fremstår som reflekterte og samfunnskritiske.  

Anonymkode: 1af70...20f

Det er ikke så rart… en pengemaskin som aldri burde eksistert med så mye negativ og destruktiv påvirkning på barn, unge og voksne. Tror mange fler enn de som kommenterer på de sidene ønsker påvirker-rollen død og begravet. Håper det skjer snart. Og sier meg enig med meg selv og dem. 

Anonymkode: 80574...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror noen underforum, og tråder, tiltrekker seg flere stygge kommentarer enn andre. Og mer trolling. Som i religionsforumet, og tråder om kriger. Jeg har lært å holde meg unna, for det er så mye svart-hvitt tenkning. Og når folk blir provoserte, kan det de skriver være basert mer på følelser enn kunnskap og fornuft.

Jeg har ikke vært medlem så mange år, så jeg ser ikke forskjell. Jeg synes moderatorene gjør en bra jobb. Men de kan ikke sjekke alt, så vi bør kanskje bli flinkere til å rapportere mulige regelbrudd.

Endret av MyMichelle
Stavefeil.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MyMichelle said:

Jeg tror noen underforum, og tråder, tiltrekker seg flere stygge kommentarer enn andre. Og mer trolling. Som i religionsforumet, og tråder om kriger. Jeg har lært å holde meg unna, for det er så mye svart-hvitt tenkning. Og når folk blir provoserte, kan det de skriver være basert mer på følelser enn kunnskap og fornuft.

Jeg har ikke vært medlem så mange år, så jeg ser ikke forskjell. Jeg synes moderatorene gjør en bra jobb. Men de kan ikke sjekke alt, så vi bør kanskje bli flinkere til å rapportere mulige regelbrudd.

Kropp og helseforumet er de verste. Uføre og syke blir hånet og hetset over en lav sko, og moderatorene gjør en slett jobb til tross for rapportering.

Anonymkode: 5c2ce...19d

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså kvinneguiden har alltid hatt slike tendenser, men nå er det nesten bare bunnslammet av mennesker som florerer her. Jeg kommer innom med jevne mellomrom, men finner alltid ut etter et par uker at dette er et forum jeg ikke vil bruke tiden min på. Heldigvis føler jeg ikke det gjenspeiler menneskene jeg møter ute i "det virkelige livet".

Anonymkode: c6672...e36

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man kan jo lure på hvorfor så mye av dette "bunnslammet" har samlet seg på akkurat Kvinneguiden. 

i stedet blant annet Diskusjon.no eller andre forum...     

Anonymkode: 8165d...c9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett. Uhyggelig å spørre om ting med tanke på det man får som svar. Alltid "vet" de alt og som har foregått før, under og etter det det blir lagt ut om. Fordi folk innpå her har problemer selv i livet og da skal dem gå etter dem de ser som "svake" og de som har problemer innpå her. Da kan de føle seg "bedre" selv. Blitt en arena hvor de kan trakassere og mobbe.

Anonymkode: a7044...f12

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, derfor har jeg begynt å henge mer på reddit. Poster man et uempatisk, frekt svar der så får man svi. Slike innlegg blir raskt downvoted, så blir innlegget usynlig, eller eventuelt bare sletta av en mod. Ingen som kan gjemme seg bak anonymbruker heller og må derfor stå for svarene sine. Det gjør at folk tenker seg mer om hva de skriver, og det straffer seg faktisk å bruke forumene som sin personlige mentale søppelfylling når man har en dårlig dag.

Å være på reddit kontra KG er som natt og dag. 

Men driverene av KG kommer aldri til å bry seg om å lage endringer til det bedre her. 

Anonymkode: 302a5...9fb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 23.15):

Tror bare folk er mer ærlig og snakker mer direkte fra levra nå enn før. Før sa folk gjerne det som gjorde at dem ble akseptert, selv om de ikke mente det.

Anonymkode: d06b7...306

Jeg er ikke så sikker på om det handler om å prate "rett fra levra". Jeg får oftere en følelse av at man fyrer løs med utgangspunkt i egen drit. Ser man en liten parallell til noe selvopplevd er det mange som benytter anledningen til å gi TS en overhaling på bakgrunn av de erfaringene man har selv, og projiserer dette på TS, i stedet for å ta seg tid til å sette seg særlig inn i hva TS faktisk skriver. Mange ønsker å lette sitt eget hjerte og få utløp for eget agg og irritasjon, fremfor å svare TS på det man faktisk ønsker tilbakemelding på. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...