Gå til innhold

Kvinneguiden endrer seg til det verre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært på kvinneguiden i mange år. Syns det blir mindre og mindre empati. Flere legger alltid verst tenkelig tanker og meninger bak det som blir skrevet. Sidespor og diskusjoner om ordlegging og ting som ikke egentlig trådstarter ønsker svar på. 

Flere som merker dette eller er det jeg som begynner å bli utdatert/mer følsom? 

Anonymkode: 39b9b...1e4

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror bare folk er mer ærlig og snakker mer direkte fra levra nå enn før. Før sa folk gjerne det som gjorde at dem ble akseptert, selv om de ikke mente det.

Anonymkode: d06b7...306

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det er noe de fleste opplever, om man engasjerer seg i noe og blir her lenge nok. Man kommer inn, ung og naiv, og vil gjøre verden til et bedre sted, og så blir alle slags snubletråder og hindringer lagt i veien.

Alle har noe som trigger dem. Jeg trigges av "ordlegging" - hva er det for et slags ord, jeg tror ikke det er et ord - mener du å legge ord i munnen på noen, eller er det krangling om rettskriving? - og at trådstarter ikke kan få hjelp med det hen faktisk trenger hjelp med, som ikke lar seg løse fordi man prøver å løse feil problem.

Anonymkode: 0913e...356

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tror bare folk er mer ærlig og snakker mer direkte fra levra nå enn før. Før sa folk gjerne det som gjorde at dem ble akseptert, selv om de ikke mente det.

Og bra er det! 

Anonymkode: d9651...564

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har vært på kvinneguiden i mange år. Syns det blir mindre og mindre empati. Flere legger alltid verst tenkelig tanker og meninger bak det som blir skrevet. Sidespor og diskusjoner om ordlegging og ting som ikke egentlig trådstarter ønsker svar på. 

Jeg har inntrykk av at det er blitt en mer utbredt "fiendtlighet" på internett generelt, så også her. Det er synd, og jeg tror som du skriver at en del legger sine egne (vonde) tanker i andres innlegg og dermed får bekreftet sine mindre heldige oppfatninger, uten at det egentlig er reelt. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er jo ikke sant. For å være populær, må man si det folk vil høre, og folk vi si og høre det samme, uansett hva de påstår, uansett hva de innerst inne mener.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jessop
12 hours ago, AnonymBruker said:

Syns av og til at det å "snakke rett fra levra" kan virke mer som usikkerhet, enn noe annet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samfunnet generelt, der det har blitt mer ens egen oppfatning av andre og seg selv, en sånn bedømmelse/rangering av andre som er kvalmende.

De kaller andre det og det, mens de forråtner sjelen sin og blir enda mer separert fra andre mennesker.

Trist syn, men det starter hos oss selv.

Så neste gang du ser en som dømmer andre sterkt, vit at deres sjel lider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verre? Det har vært en søppelplass så lenge det har eksistert.

Anonymkode: 7533d...0ac

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det har vært sånn hele tiden. Jeg anser meg som en oppegående person som skriver saklige innlegg hele veien, men får stadig vekk sånne onelinere som "poenget gikk visst rett over hodet ditt" eller "du er visst ikke den skarpeste kniven i skuffen", "du er vel ikke moden nok, du må være veldig ung" (er over 50) og denslags. Jeg lurer alltid på om disse folkene snakker sånn i det virkelige liv også, eller om de bare får ut gruffet på kg. 

Anonymkode: af008...534

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg syns det er helt bak mål! Folk er negative og frekke all over the line. 

bonna skrev (2 timer siden):

Men er vel sånn det er i landet genrelt. Mindre empati med årene

I mine øyne avspeiler slett ikke KG samfunnet rundt meg. KJenner ingen som er så ubehøvlet og frekke som folk her inne er . 

Anonymkode: edb49...231

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært på forum i 23 år.. Fra doktoronline, til din baby og her på KG. 

Synes det har vært likt.. Tidligere var det nok for min del verre fordi jeg skrev med brukernavn. Husker en gammel mann fant ut hvem jeg var. Ikke gøy som 19-åring..

Å skrive som Anonym er best for meg. Slipper stalkere. At folk slenger med leppa plager meg lite. Det er tross alt bare et forum 

Anonymkode: 726ba...3f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har besøkt KG i snart 20 år (i alle fall over 15), men det blir sjeldnere og sjeldnere med årene. Har egentlig tenkt i over ti år at KG har begynt å tape seg. Tror sosiale medier har drept forumkulturen en del, både ved at færre er aktive lenger, og at folk har blitt vant til å ta ut det verste anonymt.

Folk svarte stort sett ordentlig de første årene, andelen svar som er ekle bare for å være ekle(og ikke bidrar med noe, i kontrast til innlegg som kunne være småspydige, men saklige) har bare økt, virker det som.

Anonymkode: 319ba...bc5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jessop skrev (12 timer siden):

Syns av og til at det å "snakke rett fra levra" kan virke mer som usikkerhet, enn noe annet 

«Det er kort fra levra til ræva» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 1/6/2024 at 11:48 PM, AnonymBruker said:

Og bra er det! 

Anonymkode: d9651...564

Det er mangel på folkeskikk...

Anonymkode: e7f1b...add

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/6/2024 at 11:23 PM, AnonymBruker said:

Jeg tror det er noe de fleste opplever, om man engasjerer seg i noe og blir her lenge nok. Man kommer inn, ung og naiv, og vil gjøre verden til et bedre sted, og så blir alle slags snubletråder og hindringer lagt i veien.

Alle har noe som trigger dem. Jeg trigges av "ordlegging" - hva er det for et slags ord, jeg tror ikke det er et ord - mener du å legge ord i munnen på noen, eller er det krangling om rettskriving? - og at trådstarter ikke kan få hjelp med det hen faktisk trenger hjelp med, som ikke lar seg løse fordi man prøver å løse feil problem.

Hehe, jeg trigges av kritikk for feil ordbruk, når de selv tar feil. Ordlegging er et ord. Her vitner om manglende språkforståelse. 

Anonymkode: e9bfe...68c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hehe, jeg trigges av kritikk for feil ordbruk, når de selv tar feil. Ordlegging er et ord. Her vitner om manglende språkforståelse. 

Anonymkode: e9bfe...68c

Si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...