Gå til innhold

Menn som tror de kan velge å vrake i damer når de selv er mindre pene..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

I USA. Bor du i USA?

Anonymkode: de08a...933

Sjekk ut kontoen til noen norske menn og kvinner og fortell meg hvor stor forskjellen er. Vi har veldig like tendenser her såvidt jeg har sett. 

Norge er vel muligens forsatt landet i Europa med størst overskudd av menn rent prosentvis. Sånn sett bidrar det kanskje til at problemet er enda større her. 

Anonymkode: 046d8...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn må da få ha krav og preferanser selv, uansett hvor urealistisk de er. Sånn er det med kvinner også, mange overvurderer seg selv og har helt urimelig og urealistisk krav, men det må de få lov til, det går jo bare ut over de selv 

Anonymkode: 7e719...821

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I tillegg er Elin Ørjasæter gift, og vært gift med samme mann hele tiden, mens Haddy er skilt to ganger etter kortvarige ekteskap. Moskva-Marits to ektemenn var yngre enn henne, og i helt annen "liga" utseendemessig. Nå er Haddy en utrolig god forfatter. Men når det gjelder de andre, så har både Elin og Marit utrettet mye mer for samfunnet enn det Tone noen gang kommer til å gjøre. 

Hva er relevansen? Å underbygge at noen menn bryr seg mer om innside enn utseende?

Anonymkode: 6fd95...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sjekk ut kontoen til noen norske menn og kvinner og fortell meg hvor stor forskjellen er. Vi har veldig like tendenser her såvidt jeg har sett. 

Norge er vel muligens forsatt landet i Europa med størst overskudd av menn rent prosentvis. Sånn sett bidrar det kanskje til at problemet er enda større her. 

Når forholdet mellom kvinner og menn på Tinder er 90/10, så det er ikke rart at disse 10 prosent damer går etter 10 prosent menn. Og selvfølgelig velger de det beste. Det er ikke nok damer til alle menn på Tinder. Så disse undersøkelsene viser ingen verdens ting.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Når forholdet mellom kvinner og menn på Tinder er 90/10, så det er ikke rart at disse 10 prosent damer går etter 10 prosent menn. Og selvfølgelig velger de det beste. Det er ikke nok damer til alle menn på Tinder. Så disse undersøkelsene viser ingen verdens ting.

Det er nok ikke så skjevt. Jeg har sett tall på 75 prosent menn og 25 prosent kvinner etter et kjapt søk på Google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alfon skrev (27 minutter siden):

Det er nok ikke så skjevt. Jeg har sett tall på 75 prosent menn og 25 prosent kvinner etter et kjapt søk på Google.

Fortsatt ikke nok kvinner til mer enn 30 prosent av menn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Først avfeier du det han sa fordi det ikke var tall fra Norge. Deretter dikter du opp tall herfra som er mye verre. Hvor vil du egentlig?  (Og har dette noe med trådens tema å gjøre?) 

Slik jeg ser det er du bare med på å forsterke noe som er blitt påpekt tidligere i tråden. En mann som er 3er på skalaen gjør det helt elendig på Tinder. Får nok ikke dater i det hele tatt. Ihvertfall ikke som er over 2 på skalaen. 

Selv en gjennomnittsmann må stort sett velge i bunnskrapet grunnet dynamikken på appen. Noe som bare bekrefter det jeg sagt tidligere. Mannen var nok egentlig over TS sin liga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfon skrev (3 timer siden):

Min erfaring er at dette er motsatt. Kvinner på Tinder som alle går etter topp 10 prosent menn er vel dokumentert så det rekker.

https://usustatesman.com/economics-of-dating-2-the-brutal-reality-of-dating-apps/

Ja, sånn er det i USA, der man bl.a er avhengig av at en mann kan forsørge deg, siden jobb er dyrt/vanskelig å kombinere med småbarn, og man må betale sin egen helseforsikring.

Anonymkode: a60c0...a70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Først avfeier du det han sa fordi det ikke var tall fra Norge. Deretter dikter du opp tall herfra som er mye verre. Hvor vil du egentlig?  (Og har dette noe med trådens tema å gjøre?) 

Slik jeg ser det er du bare med på å forsterke noe som er blitt påpekt tidligere i tråden. En mann som er 3er på skalaen gjør det helt elendig på Tinder. Får nok ikke dater i det hele tatt. Ihvertfall ikke som er over 2 på skalaen. 

Selv en gjennomnittsmann må stort sett velge i bunnskrapet grunnet dynamikken på appen. Noe som bare bekrefter det jeg sagt tidligere. Mannen var nok egentlig over TS sin liga. 

Så lenge du kaller mennesker (damer) bunnskrap, har vi to ingenting å snakke om. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er enig i at du får vurdere hvem som er pen i dine øyne og jeg får vurdere hvem som er pen i mine. :)

Men nå er det jo ganske opplagt at TS opererer med ligaer slik hun uttaler seg. Og da må man vel nesten forholde seg litt til de generelle reglene som gjelder der. Ikke at det er en fasit på det området, men det er jo trekk som går igjen.

Eksempelvis så beskriver TS seg selv som "Ikke superpen", "midt på treet". Når ei dame gjør det så er det typisk at hun er en ganske gjennomsnittlige i beste tilfelle. Men la oss si 5.

I tillegg så er hun noen kg overvektig. Det kan jo bety så mangt. Men typisk over BMI25. Men hva vil det generelt si for utseende? Jo som man f.eks kan se nedenfor (til venstre) så har det veldig mye å si på attraktivitet på kvinner. Å gå fra BMI 32 til 18,5 gir røflig 300% økning i attraktivitet på en kvinnekropp (runder av og sier fra 2 til 6). Mange vil si at WHR og timeglass figur er viktig, men sammenlignet med BMI, er det langt mer subjektivt. Poenget mitt er at visse faktorer er generelt er ganske lite subjektive. Slik som BMI. Derfor er det ganske viktig å ha med i vurderingen.

bmiwhr_front_tovee_2001.jpg?itok=XBm9XiS

(Kilde)

Når det kommer til BMI og den 300% økningen i attraktivitet (som både kan være mer og ned mot 200% avhengig av studie) Så vil den fungere motsatt også. Ei som er 9 som slank/tynn. Vil bli kanskje bli ratet 3 som feit.

Ei som er 6, vil kanskje bli en 2er ved å gra fra optimal til skikkelig feit.

Jeg vet ikke hva "noen kilo overvekt" er for TS, men noe sier meg et sted mellom BMI 25-30. Noe som reduserer attraktiviteten med en god del. I tilegg tipper jeg at hun ikke er noe ung dame, med tilhørende tap i attraktivitet.

TS er nok med andre ord 3, i beste tilfelle om en stor gruppe menn hadde stått for vurderingen. Kanskje også 2 avhengig av hvordan man vurderer aldersforfall.

Nå vet vi også at kvinner har en tendens til å vurdere gjennomsnittsmenn, som er 5, til å være godt under snittet pene. Det vil si at menn som ofte er 5, blir ratet til å være 3.

Så for alt vi vet, så er det ikke usannsynlig at TS rett og slett traff på en mann godt over hennes liga. Hun var rundt 2,5. Han 5. Men dette blir selvsagt bare spekulasjon.

Vi kan også spekulere i at TS hadde bilder som slanket bort kilo, men som ble avslørt når de møttes. Ikke uvanlig. Og en grunn til å avbryte date med å si at TS ikke var "hans type utseendemessig".

Vi kan også komplisere alt dette med å si at personlighet også har med hvor attraktiv man oppfattes. TS fremstår ikke akkurat som et varp på det området heller....

Vel, nå er jo menn generelt feitere enn kvinner, så gitt at statistikken din stemmer vil jo ikke gjennomsnittsmannen være noe annet enn halvfeit (gitt at grensen for det går på en BMI på 25) og følgelig ikke veldig attraktiv. Da må jo menn slanke seg og få BMI på 20. Konseptet "normalvektig" innenfor BMI er kjønnsuavhengig. Jeg er ellers enig i at 32 er i vel mye, ofte, men det viktigste er uansett hva som ligger bak BMIen. Man kan fint ha BMI på 30, uansett kjønn, og ha en sunn (og dermed sexy) kropp i praksis - mens man godt kan ha en usexy kropp med lav BMI fordi man ikke har tatt vare på den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, knooters said:

Vel, nå er jo menn generelt feitere enn kvinner, så gitt at statistikken din stemmer vil jo ikke gjennomsnittsmannen være noe annet enn halvfeit (gitt at grensen for det går på en BMI på 25) og følgelig ikke veldig attraktiv. Da må jo menn slanke seg og få BMI på 20. Konseptet "normalvektig" innenfor BMI er kjønnsuavhengig. Jeg er ellers enig i at 32 er i vel mye, ofte, men det viktigste er uansett hva som ligger bak BMIen. Man kan fint ha BMI på 30, uansett kjønn, og ha en sunn (og dermed sexy) kropp i praksis - mens man godt kan ha en usexy kropp med lav BMI fordi man ikke har tatt vare på den.

Nei en kvinne kan ikke fint ha bmi 30 og ha en sunn kropp. Kanskje det finnes noen få unntak på under en promille, men sånn generelt så vil tilnærmet alle kvinner ha veldig mye usunt overskuddsfett med så høy bmi. Inkludert en hel haug med potensielle helseproblemer i fremtiden. Ved bruk av testosteron tilskudd og steroider kan kvinner i teorien få nok muskelmasse til å ha en så høy bmi med sunn fettprosent. Men det fører igjen til andre problemer. 

Nå handler tråden i høy grad om attraktivitet / liga, ikke helse. Så la oss ikke gå for bredt og holde fokus på attraktivitet. 

Normalvektområde som definert av WHO er kjønnsuavhengig ja. Men vi snakker som nevnt om attraktivitet og der ligger standardene i totalt motsatt ender av normalvekt for de forskjellige kjønnene, om ikke forbi.

Du kan alltids finne ytterpunkter og dra disse frem. Narkoman ustelt kvinne med lav bmi vs penest mulig kvinne med høy bmi. Eksempelet mitt handlet om hva vekt/BMI gjør med kvinners attraktivitet i snitt. Eller hvordan den parameteren alene kan påvirke liga dersom alt annet er så likt som mulig. 

Når det kommer til menn så ligger referandeverdien for attraktivitet nært/oppimot bmi 26. (kilde). Det hadde derfor vært lite hensiktsmessig for gjennomsnittsmannen å slanket seg ned til bmi 20 eller lavere med tanke på attraktivitet. Da hadde den blitt redusert. Gjennomsnittsmannen i Norge ligger allerede veldig nært på den parameteren. (Like over 26 sist jeg sjekket.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei en kvinne kan ikke fint ha bmi 30 og ha en sunn kropp. Kanskje det finnes noen få unntak på under en promille, men sånn generelt så vil tilnærmet alle kvinner ha veldig mye usunt overskuddsfett med så høy bmi. Inkludert en hel haug med potensielle helseproblemer i fremtiden. Ved bruk av testosteron tilskudd og steroider kan kvinner i teorien få nok muskelmasse til å ha en så høy bmi med sunn fettprosent. Men det fører igjen til andre problemer. 

Nå handler tråden i høy grad om attraktivitet / liga, ikke helse. Så la oss ikke gå for bredt og holde fokus på attraktivitet. 

Normalvektområde som definert av WHO er kjønnsuavhengig ja. Men vi snakker som nevnt om attraktivitet og der ligger standardene i totalt motsatt ender av normalvekt for de forskjellige kjønnene, om ikke forbi.

Du kan alltids finne ytterpunkter og dra disse frem. Narkoman ustelt kvinne med lav bmi vs penest mulig kvinne med høy bmi. Eksempelet mitt handlet om hva vekt/BMI gjør med kvinners attraktivitet i snitt. Eller hvordan den parameteren alene kan påvirke liga dersom alt annet er så likt som mulig. 

Når det kommer til menn så ligger referandeverdien for attraktivitet nært/oppimot bmi 26. (kilde). Det hadde derfor vært lite hensiktsmessig for gjennomsnittsmannen å slanket seg ned til bmi 20 eller lavere med tanke på attraktivitet. Da hadde den blitt redusert. Gjennomsnittsmannen i Norge ligger allerede veldig nært på den parameteren. (Like over 26 sist jeg sjekket.) 

Altså, overvektige menn får kvinnelige trekk. De får pupper, fyldige hofter, rundt ansikt og myke linjer. De fleste kvinner er heterofile, og tenner selvfølgelig ikke på overvektige menn. Overvektige menn med anoreksifetisj må slutte å lyve til seg selv. Hvis det dere sier var tilfellet, ville alle overvektige menn være høyt oppe på Tinder-skalaen. Dere er fortsatt single. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Når det kommer til menn så ligger referandeverdien for attraktivitet nært/oppimot bmi 26. (kilde). 

Var denne studien jeg hadde tenkt å linke til:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4892674/

Så nå har du @knooters fått to studier som viser lignende tendenser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, overvektige menn får kvinnelige trekk. De får pupper, fyldige hofter, rundt ansikt og myke linjer.

Du snakker om menn med kraftig overvekt og fedme.

Du skjønner tydelivis ikke hvordan menn som ligger rundt overvekt grensen ser ut (sammenlignet med kvinner som ligger nært undervektgrensen). Se studiene overfor for mer info.

An external file that holds a picture, illustration, etc. Object name is pone.0156722.g006.jpg

Eller se på Hollywood kjekkaser vs sexy hollywood kvinner sin BMI. Samme tendenser som i studiene.

http://www.stat.ucla.edu/~vlew/stat10/archival/SP01/handouts/celeb.html

(Synes personlig en del tall i den kilden er litt dårlige, spesielt på menn). Men poenget er uansett å sammenligne snitt BMI for menn vs kvinner og se de generelle tendensene. Noe som i det virkelige liv er akkurat på linje med studiene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du snakker om menn med kraftig overvekt og fedme.

Du skjønner tydelivis ikke hvordan menn som ligger rundt overvekt grensen ser ut (sammenlignet med kvinner som ligger nært undervektgrensen). Se studiene overfor for mer info.

An external file that holds a picture, illustration, etc. Object name is pone.0156722.g006.jpg

Eller se på Hollywood kjekkaser vs sexy hollywood kvinner sin BMI. Samme tendenser som i studiene.

http://www.stat.ucla.edu/~vlew/stat10/archival/SP01/handouts/celeb.html

(Synes personlig en del tall i den kilden er litt dårlige, spesielt på menn). Men poenget er uansett å sammenligne snitt BMI for menn vs kvinner og se de generelle tendensene. Noe som i det virkelige liv er akkurat på linje med studiene.)

Jeg ser faktisk ingen forskjeller på bildene over. Ingen av dem er overvektige eller lite attraktive. Hvis du mener kvinnekroppene over er lite attraktive, så bør du kanskje holde deg vekk fra kvinner. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen av dem er overvektige eller lite attraktive. Hvis du mener kvinnekroppene over er lite attraktive, så bør du kanskje holde deg vekk fra kvinner. 

På venstre side er det eksempler på optimal kvinne og optimal mann med tanke på bmi/muskelmasse for attraktivitet. Ref den andre studien jeg linket til. 

Altså BMI verdiene jeg snakker om. Som tilsvarer overvekt for menn. Som du påstår gjør at menn får kvinnelige trekk og hengepupper. 

Men det er fint du sier en slik overvektig mann ikke er overvektig.  For det er akkurat slik kvinner i snitt foretrekker menn. Og det er veldig nært snitt bmi til norske menn.

Se studien for mer detaljer. (Lenge siden jeg leste den selv) 

Kvinnekroppene er slik menn flest foretrekker kvinner. Noe ts er langt unna, med tilhørende tap i liga/attraktivitet. 

PS. Du skulle ikke snakke mer med meg vettu. 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/9/2024 at 11:40 PM, AnonymBruker said:

Dere gjør det jo hele tiden.

Ah, shit, når du generaliserer så betyr vel det at du "vant"? *iiik*

Anonymkode: 7d823...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er fint du sier en slik overvektig mann ikke er overvektig og lite attraktiv. For det er akkurat slik kvinner i snitt foretrekker menn. Og det er veldig nært snitt bmi til norske menn.

Glemte å legge til det som var uthevet i sort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Alle kan ha høy BMI og være i rimelig god shape. Selvsagt går det en praktisk grense et sted, men det er ingen forskjell mellom menn og kvinner her så hvorfor du spesifiserer kjønn må gudene vite. Kvinner har ellers høyere fettprosent fra naturens side, men det antar jeg du egentlig vet.

Attraktivitet er høyst individuelt. En gutt som ser på seg som litt nerdete vil gjerne legge på +3 på en jente som har en del av de samme trekkene bare på grunn av assosiasjonene alene. Verdien av det å finne en soulmate skal en ikke undervurdere, utseendet er MYE mer enn tits'n'ass. Og, det er langt viktigere å ha en kropp som ser sunn ut enn å ha en kropp som har slik og sånn BMI. En velholdt kropp med litt mer enn minimum av fett er attraktiv, fordi summen på kassalappen tilsier at det er et sunt menneske. Det er mange som kan løpe halvmaraton på rimelig gode tider selv med BMI på 30, hos menn og kvinner, og da ser man også på kroppen at den fungerer - uavhengig av om man er "ripped" eller ikke. Du har jo også diskusjoner om f.eks. kvinner som trener mye blir mer sexy/feminine. Der svarer mange "ja", mens noen sier "nei". Det er fair game. Men igjen: det er få generelle fasiter i disse tilfellene som ikke har så mange unntak at "reglene" blir en parodi, og det viktige er egentlig ikke hva "kvinner vil ha" (som vi ikke vet) eller hva "menn vil ha" (som vi heller ikke vet), men hva den spesifikke undergruppen man leter i vil ha. De fleste har jo en formening om hvordan "drømmemannen" eller "drømmedama" er, og det er hva de subgruppene ser på som attraktivt som er viktig å identifisere. Du blir ikke sexy for alle kvinner bare fordi du gror langt skjegg og kjører 150+ i knebøy, mens du trør i deg proteinshakes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...