Gå til innhold

Menn som tror de kan velge å vrake i damer når de selv er mindre pene..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bare dokumenter det at menn foretrekker slanke kvinner og til hvilken grad. Selvsagt veldig generalisert, men det er en alternativ måte å belyse dette på. Jeg prøver å demonstrere hvor viktig vekt/BMI er. Noe mange kvinner ikke ser helt ut til å skjønne, eller ønske å skjønne. Noe som igjen gjør at man ikke forstår sin egen liga. Som igjen gjør at mange kvinner ender opp med å bli brukt for sex av menn som ikke ønsker forhold. Fordi kvinnene sikter for høyt.

Vi har fettaktivister på ene siden som hauser opp at tjukke kvinner er så flotte og pene og skal rate seg selv så høyt. "Overvekt gjør deg ikke mindre pen. Det finnes alltid en mann som liker deg slik du er." På den andre siden har vi realiteten. Menn sine faktiske preferanser og at det er for mange overvektige kvinner her i landet sammenlignet med menn som ønsker ei som er overvektig som partner.

I tillegg så gir jeg potensiel forklaring til TS om at kanskje hun ikke er så høy liga som hun tror. Menn har også krav..

Og ja, jeg sier også at menn i større og større grad velger å være single. Noen vil nok kalle seg "ufrivillig singel", men om de senket kravene lavt nok når det kom til vekt (og alder), så hadde nok veldig mange hatt muligheten til å fått seg dame. Men mange ønsker ikke å senke kravene så lavt som nødvendig. Til nivået mange overvektige kvinner (som ikke er unge lengre) er på. Dette får konsekvenser. Slik som du nevner. Aleneboere går opp. Barnefødsler går ned.. osv..

Anonymkode: 046d8...c0a

Ok, da har jeg forstått Ja, at menn foretrekker unge slanke damer, og noen damer tror de er finere enn de er, og damer foretrekker menn med høy sosioøkonomisk status, utseendet betyr mindre, og noen menn overvurderer sin egen attraktivitet. 

Drømmescenariet ditt :
kvinner kan slanke seg, men ikke bli yngre, menn kan ta utdannelse og være flinke på jobben =antall single går ned.

Anonymkode: a60c0...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare dokumenter det at menn foretrekker slanke kvinner og til hvilken grad. Selvsagt veldig generalisert, men det er en alternativ måte å belyse dette på. Jeg prøver å demonstrere hvor viktig vekt/BMI er. Noe mange kvinner ikke ser helt ut til å skjønne, eller ønske å skjønne. Noe som igjen gjør at man ikke forstår sin egen liga. Som igjen gjør at mange kvinner ender opp med å bli brukt for sex av menn som ikke ønsker forhold. Fordi kvinnene sikter for høyt.

Vi har fettaktivister på ene siden som hauser opp at tjukke kvinner er så flotte og pene og skal rate seg selv så høyt. "Overvekt gjør deg ikke mindre pen. Det finnes alltid en mann som liker deg slik du er." På den andre siden har vi realiteten. Menn sine faktiske preferanser og at det er for mange overvektige kvinner her i landet sammenlignet med menn som ønsker ei som er overvektig som partner.

I tillegg så gir jeg potensiel forklaring til TS om at kanskje hun ikke er så høy liga som hun tror. Menn har også krav..

Og ja, jeg sier også at menn i større og større grad velger å være single. Noen vil nok kalle seg "ufrivillig singel", men om de senket kravene lavt nok når det kom til vekt (og alder), så hadde nok veldig mange hatt muligheten til å fått seg dame. Men mange ønsker ikke å senke kravene så lavt som nødvendig. Til nivået mange overvektige kvinner (som ikke er unge lengre) er på. Dette får konsekvenser. Slik som du nevner. Aleneboere går opp. Barnefødsler går ned.. osv..

Den overvektige farmora mi hadde rik smart mann. 

Har hørt at problemet ligger i at vi har mye underholdning og glemmer å leve livene våre å sosialisere oss. De som sosialiserer går livet videre for, de som er mye på pc er mye hjemme, gamer hva enn, Netflix, bok om du vil, de møter ikke så mange. Hjemme komfort og litt angst for å prøve seg er en større trussel enn tynnhet, men det kan også ha noe med at vi går opp i vekt å gjøre. Men mange trener da, vet ikke hvor mange. Du vet en artikkel fra i fjord vet ikke hvordan det er nå, eller for hele befolkningen, foruten legene, men alle møter ikke akkurat opp så ingen vet helt sikkert, de kan bare annta. 

Og jobb, alt som tar av tid. Og dyrere tjenester ute, mindre lokaler, dårligere tilbud, spørs hvor du bor. Men verden er vår østers om vi virkelig vil, det kan være kronglete, men det kan gå på et tidspunkt. 

Anonymkode: 75a6d...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, knooters said:

Jeg aner ikke hva disse grafene dine er ment å vise, men støttes de av data f.eks. fra Tinder rundt hvem menn sveiper på? Vi er forhåpentligvis enige om at man ikke ønsker (seksuell) kontakt med noen man vurderer som under gjennomsnittlig attraktiv, i alle fall (slik at om man får en sveip, så er man minst en sekser på en skala fra en til ti, dersom man skulle kvantifisert en slik vurdering). Ellers ville man gått etter noen andre. Å sveipe på Tinder etter folk som er mindre enn gjennomsnittet attraktive (i egne øyne), er noe man åpenbart ikke gjør, siden man da like gjerne kan gå på nærmeste bar og finne noen der. Det er heller ikke gitt at man gjør samme vurdering i en situasjon hvor man har reell mulighet til å få en date, kontra i settinger hvor det i praksis bare er en teoretisk aktivitet.

Nei vi er ikke enige i at menn ikke ønsker seksuell kontakt med damer som blir vurdert under gjennomsnittlig attraktiv. Har allerede linket til en tråd som er med på å demonstrere det siden du har vansker for å forstå noe så vanlig. 

Tinder er ganske ødelagt for menn flest. Derfor sveipes det deretter. Eneste måten for menn flest å få litt utvalg av matcher på, er å svipe som en idiot.

Istedenfor at jeg går i detaljer, så kan jeg vise til en video som forklarer litt hvorfor. (Resultater og oppsummering 7:20-8:00, men kan være greit å se hele videoen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2024 den 12.56):

"Før kunne vi velge å vrake mellom jentene, nå må vi velge mellom vraka" 

Anonymkode: 582e4...e6b

Endelig noen fornuftige ord i denne tøvete diskusjonen. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei vi er ikke enige i at menn ikke ønsker seksuell kontakt med damer som blir vurdert under gjennomsnittlig attraktiv. Har allerede linket til en tråd som er med på å demonstrere det siden du har vansker for å forstå noe så vanlig. 

Tinder er ganske ødelagt for menn flest. Derfor sveipes det deretter. Eneste måten for menn flest å få litt utvalg av matcher på, er å svipe som en idiot.

Istedenfor at jeg går i detaljer, så kan jeg vise til en video som forklarer litt hvorfor. (Resultater og oppsummering 7:20-8:00, men kan være greit å se hele videoen)

Om det er slik at de ikke vil like den de får match med, selv om det kan skje. Anbefaler jeg folk å bruke tinder ordentlig, les profiler, kun match med de som fenger og har samme formål som det de selv ønsker, men forvent lite til ingenting. 

Så lever de livet, er sosial og prøver å møte noen ansikt til ansikt i tilegg. Om apper ikke fungerer, kun bruk det som en kanskje i lomma du tar serriøst, men ikke svipe på alle. På den måten ser også kvinner hvem som genuint er interisert om de får match og alt støy kan kanskje forsvinne. 

Anonymkode: 75a6d...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (1 time siden):

Endelig noen fornuftige ord i denne tøvete diskusjonen. 👍

På kvinneguiden. 

Anonymkode: 2cd2b...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Syns det er helt fair om menn melder seg ut av datingmarkedet fordi de ikke finner en god match, uavhengig av om grunnen er at de ikke liker kroppene til de single kvinnene eller noe annet. Det er en helt ærlig sak. Men, det skurrer jo veldig når man leser tråder over alt ellers hvor den samme gjengen som du muligens tilhører jamrer ivei om såkalt "kravstore" kvinner som "har urealistiske forventninger" til menn. Man møter seg i døra hvis de to argumentene havner på samme side i debatter om temaet. Det er dog ikke kvinners jobb å være slanke nok til at single menn vil ha dem. Ansvaret for at single menn ikke er single, hvilker på de single mennene 100%. Hvis du mener at det er et problem at aleneboere går opp og barnefødsler går ned og at dette skyldes at menn ikke vil date kvinner, får du be dine med-menn om å skjerpe seg.

Akkurat det samme gjelder forøvrig kvinner som har meldt seg ut - det er fullt forståelig at de ikke vil ha tafatte menn med avlegse holdninger til rollefordelling i hjemmet og samfunnet, som hverken kan eller vil holde en noen lunde oppegående samtale om et samfunnsaktuelt tema.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men da må de slutte å klage at de ikke får pult eller kreve at alle damer slanker seg mens de selv fortsetter å fise i sofaen med potetgull og øl. 

Anonymkode: de08a...933

Å klage er generelt lite matnyttig, og spesielt så i partnermarkedet.

Å etterspørre noe annet i en partner enn man har selv er dog ikke så sært. Hvis en overvektig mann søker en mager dame for å få barn så kan det tenkes at barnas gener har godt av det.

Anonymkode: 6fd95...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Den videoen har jeg faktisk sett før :)

Tinder er minst like ødelagt for kvinner. Det er jo derfor de ikke gidder å være der. Blant annet. Tror du kvinnene virkelig vil ha en million likes fra menn de ikke matcher med? Det skaper bare rot. Det påpeker du selv også. Og, det virker jo som at du mener at menn skap sveipe som idioter (noe de da også gjør!) bare for å kanskje få en match de ikke vil ha. Det er jo der idiotien på Tinder virkelig ligger - folk som sveiper på dem man i utgangspunktet ikke betrakter som en god match. Hadde menn sveipet på færre profiler (og kuttet ut sexprat tidlig i samtalene) ville det nok vært langt flere kvinner der. Kvinner har sannsynligvis langt bedre alternativer til å finne seg en god kjæreste enn å måtte lide seg gjennom 14 sett PMer med pervs og hundrevis med nonsense-likes. Styrken til en app som Tinder er jo at man har muligheter til å filtrere bort uinteressante matcher, ikke at man får tilgang til hundretusener av kandidater før filtreringsprosessen - de rekker man ikke innom, uansett.

Som mann er man forøvrig avhengig av å "få den opp", og det krever jo at man har lyst på damen for at det skal gå seg til. I alle fall på et eller annet plan må det være noe ved denne personen som tenner mannen, kontra at hun virker frastøtende. At det kreves mindre matching for en ONS er nok vanlig for begge kjønn, men det er forskjell mellom å være nøytral til litt positiv til noens attraktivitet og å tenke at personen er stygg. I det sistnevnte tilfellet vil man ikke ligge med henne.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (9 minutter siden):

Ansvaret for at single menn ikke er single, hvilker på de single mennene 100%. Hvis du mener at det er et problem at aleneboere går opp og barnefødsler går ned og at dette skyldes at menn ikke vil date kvinner, får du be dine med-menn om å skjerpe seg.

Akkurat det samme gjelder forøvrig kvinner som har meldt seg ut - det er fullt forståelig at de ikke vil ha tafatte menn med avlegse holdninger til rollefordelling i hjemmet og samfunnet, som hverken kan eller vil holde en noen lunde oppegående samtale om et samfunnsaktuelt tema.

Så grunnen til at single menn er single er menn. Og grunnen til at single kvinner er single er… menn.

Hadde det ikke vært bedre å tenke på kvinner som voksne individer som selv har ansvar for egen lykke eller ulykke? Eller er du så fanget i ditt eget «redde jomfruen i tårnet»-narrativ at du umyndiggjør dem helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så grunnen til at single menn er single er menn. Og grunnen til at single kvinner er single er… menn.

Hadde det ikke vært bedre å tenke på kvinner som voksne individer som selv har ansvar for egen lykke eller ulykke? Eller er du så fanget i ditt eget «redde jomfruen i tårnet»-narrativ at du umyndiggjør dem helt?

Eventuelt at du prøver å dra andre ned på ditt nivå… for det er slik det ser ut som. Et upraktisk nivå, spør du meg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eventuelt at du prøver å dra andre ned på ditt nivå… for det er slik det ser ut som. Et upraktisk nivå, spør du meg.. 

Jeg forstår ikke hva du prøver å si. Kan du uttrykke det på en annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Å klage er generelt lite matnyttig, og spesielt så i partnermarkedet.

Å etterspørre noe annet i en partner enn man har selv er dog ikke så sært. Hvis en overvektig mann søker en mager dame for å få barn så kan det tenkes at barnas gener har godt av det.

Det har ingenting med gener å gjøre. Men en overvektig mann har som regel lite til felles med en slank og trent kvinnes livsstil. De er altfor forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ingenting med gener å gjøre. 

Det har nok det. 

«50 til 90 prosent av årsakene til overvekt er genetiske.»

https://www.forskning.no/overvekt-dna-universitetet-i-oslo/genene-dine-gjor-deg-overvektig/636109

Sånn sett gir det god mening for et menneske (mann eller kvinne) å finne en partner som er mager hvis man planlegger å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har nok det. 

https://www.forskning.no/overvekt-dna-universitetet-i-oslo/genene-dine-gjor-deg-overvektig/636109

Sånn sett gir det god mening for et menneske (mann eller kvinne) å finne en partner som er mager hvis man planlegger å få barn.

Caramba! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var det jeg skrev, jeg skylder ikke på mennene for at kvinner er single. Les det jeg skriver. 

Å være singel, er også et valg. Poenget er at når man ser i materien rundt single, så er det "menn som velges bort" man skriver om. Det tyder jo veldig på hvem det er som velges vekk både til sex og forhold. Nå aner jeg ikke om google gir samme treff hos alle, men hos meg er det enten generelle singelstatistikker eller artikler om single og/eller barnløse menn som er valgt bort som dukker opp om jeg søker etter statistikk på single:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ufrivillig+single+statistikk#ip=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har ingenting med gener å gjøre. Men en overvektig mann har som regel lite til felles med en slank og trent kvinnes livsstil. De er altfor forskjellige. 

Nettopp. Jeg pleier å si at man selv må levere det man ønsker fra andre, og de som ønsker en snerten dame (eller en sprek mann) må nesten finne seg i å ta seg noen løpeturer.

Forøvrig er hovedgrunnen til at jeg vil ha noen som er i rimelig god form (med eller uten ekstra kilo) at jeg gjerne vil dra dem med på en løpetur på 10-15km, hvor de helst ikke bør spy av utmattelse i hagen etterpå. Det handler bare om muligheten til å gjøre hyggelige ting i hverdagen, fremfor at den ene parten sitter hjemme og blir en sofagris mens den andre holder seg aktiv.

Endret av knooters
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg bare dokumenter det at menn foretrekker slanke kvinner og til hvilken grad. Selvsagt veldig generalisert, men det er en alternativ måte å belyse dette på. Jeg prøver å demonstrere hvor viktig vekt/BMI er. Noe mange kvinner ikke ser helt ut til å skjønne, eller ønske å skjønne. Noe som igjen gjør at man ikke forstår sin egen liga. Som igjen gjør at mange kvinner ender opp med å bli brukt for sex av menn som ikke ønsker forhold. Fordi kvinnene sikter for høyt...

Det er jo en påstand, at dette med å bli brukt for sex skjer med "mange" kvinner. 

Anonymkode: 4a00f...9b2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.1.2024 den 0.03):

Det har nok det. 

Merkelig at det ikke var noen overvektige nesten rett etter krigen

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2024 den 19.32):

Når menn vurderer kvinner med BMI 22 som overvektige, er det du sier feil.

Da bør du endre teksten din til "Når enkelte menn vurderer ..........." For slik du skriver det drar du alle menn over en kam. Jeg er ikke en av de.

Folk er veldig generaliserende her på forumet. 

Anonymkode: 78cc8...aa6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...