Gå til innhold

Menn som tror de kan velge å vrake i damer når de selv er mindre pene..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Javist! ❤️Veltrent og sterk er ikke viktig på kvinnekroppen i det hele tatt spør du meg. Men det er mange pene veltrente kropper også. Kvinnekroppen, som kommer i mange varianter er flott den. Mange kroppsfasonger som er pene. Må ikke være timeglass heller. Naturen har kommet opp med mye pent.

De siste årtusener har jo de fleste kvinner vært normalvektige, slanke og tynne. Flotte kropper. 😍 Kropper som har fungert bra til jobben du beskriver. Er bare det at siste 50-80+ år har det gått gradvis mer skjevt for gjennomsnittsdama. Jeg foretrekker kvinnekropp som ser digg og sunn ut. Ikke kropp som lider av uhelse. (Overvekt, og trekk som peker i den retningen.)

Nå er det også slik at kvinnekroppen er laget for barn. Og det er trekk knyttet til fertilitet som tiltrekker menn. Kvinnekroppen har dermed også en utløpsdato i langt høyere grad enn menn sin. Dette er altså realiteter om kvinnekroppens attraktivitet vi som art må forholde oss til.

Jeg peker på @knooters. Husker litt bilde av skamtrent dame med sixpack tendenser. Veldig flat. Minimalt med feminine trekk. Ikke min kopp te. 

Jeg kan være litt mer her jeg.😍  

Sikkert bare homofile menn som tiltrekkes denne typer damer. Tynn dame uten former.  🙄

Og jeg er puppemann. 😂 

Nyter kvinnekropp i mange fasonger jeg. ❤️ 

Anonymkode: 046d8...c0a

Ikke noe mer feminint enn noe jeg har trukket frem før (som sikkert var Therese Johaug?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har flere tatoveringer, gother-sminke og mørke klær. Sitter ofte for meg selv når jeg er ute, er rolig og ikke flørtete. Hva er mine interesser, yrke og personlighet? Skyt løs!

Anonymkode: de08a...933

Er en sucker for damer med tatoveringer...

Jeg vil gjette på følgende basert på stereotypiene:

• Liker litt hardere musikk a la Tons
  • Ikke utpreget friluftsmenneske
  • Ikke spesielt treningsglad
  • Politisk mot venstre
  • Glad i dyr
  • Kreativ (men kanskje ikke nødvendigvis kreativt yrke)

0 av 6? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Javist! ❤️Veltrent og sterk er ikke viktig på kvinnekroppen i det hele tatt spør du meg. Men det er mange pene veltrente kropper også. Kvinnekroppen, som kommer i mange varianter er flott den. Mange kroppsfasonger som er pene. Må ikke være timeglass heller. Naturen har kommet opp med mye pent.

De siste årtusener har jo de fleste kvinner vært normalvektige, slanke og tynne. Flotte kropper. 😍 Kropper som har fungert bra til jobben du beskriver. Er bare det at siste 50-80+ år har det gått gradvis mer skjevt for gjennomsnittsdama. Jeg foretrekker kvinnekropp som ser digg og sunn ut. Ikke kropp som lider av uhelse. (Overvekt, og trekk som peker i den retningen.)

Nå er det også slik at kvinnekroppen er laget for barn. Og det er trekk knyttet til fertilitet som tiltrekker menn. Kvinnekroppen har dermed også en utløpsdato i langt høyere grad enn menn sin. Dette er altså realiteter om kvinnekroppens attraktivitet vi som art må forholde oss til.

Jeg peker på @knooters. Husker litt bilde av skamtrent dame med sixpack tendenser. Veldig flat. Minimalt med feminine trekk. Ikke min kopp te. 

Jeg kan være litt mer her jeg.😍  

Sikkert bare homofile menn som tiltrekkes denne typer damer. Tynn dame uten former.  🙄

Og jeg er puppemann. 😂 

Nyter kvinnekropp i mange fasonger jeg. ❤️ 

Denne dama har EKSTREM timeglassfigur. De fleste som trener mye, har rektangelformet kropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er vel minst like vanlig blant damer å overvurdere sin egen attraktivitet, og å ha urealistiske krav deretter, men det er visst noe man skal hylle, men om en mann har krav og preferanser som er urealistiske, så er det helt krise. De fleste ønsker vel å sikte høyt, og det må de da få lov til, kvinne eller mann 

Anonymkode: 7e719...821

Forskningen er uenig med deg. Menn tror at de er slankere enn de er, og samtidig tror de at damene er tjukkere enn de er. Menn søker ofte jobber de ikke er kvalifisert til, mens damer dropper tilsvarende osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekkfyr skrev (På 7.1.2024 den 1.10):

Det merkelige i de opplevelsene flere av dere nevner her, er nå det totale fraværet av folkeskikk! Greit nok å innse at man kanskje ikke kjenner noen kjemi eller ikke er tilstrekkelig tiltrukket av noen, men man burde jaggu være såpass at man ordlegger seg på en skikkelig måte 😣

Når det er sagt - så er nå min erfaring at hele denne «liga-tankegangen» kan med fordel tas med ei klype salt..

Jeg er enig. Det er litt spesielt å si til noen, helt uoppfordret, at de ikke er din type utseendemessig. Hvorfor poengtere utseendet? Påføre folk enda mer komplekser enn de hadde fra før?

Anonymkode: 200af...50d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (16 minutter siden):

Det er rimelig selvforklarende at man er sunnere om man holder en viss distanse, fordi det eksplisitt sier noe om hva kroppen er i stand til å takle av belastning over tid. For å si det sånn: mener du man trenger en studie for å slå fast at den som blir andpusten av å gå hjem fra butikken med handleposen har dårligere helse enn den som klarer gåturen (og mer til) uten å bli andpusten? Vi har ikke studier som sier at man blir mett av å spise poteter (eller en annen, spesifikk matvare - sånn i tilfelle akkurat poteter skulle være dekket), men vi vet det likevel. Og, selvsagt avhenger det av hva man definerer som "sunnhet" i utgangspunktet, men det gjelder jo også denne fedmedebatten.

"Ca halvparten av menn vurderer damer med BMI over 22,5 til å være overvektige."

Den andre halvparten teller da like mye her, og det å snakke om overvekt i en eller annen forstand er ikke ekvivalent med å snakke om lavere attraktivitet. Det er to helt ulike begreper. Overvekt handler om vekt relativt til et normalområde som man kan definere relativt fritt. Ref. BMI-skalaen, som i seg selv er helt amatørmessig laget (visstnok er den eneste grunnen til at høyden skal kvadreres at man laget skalaen i en tid da det var for vanskelig med desimaltall og man ikke ønsket å bruke tallet 3 der).

Forøvrig er det litt komisk at du trekker frem disse seks portrettene, for den som faktisk ser mest overvektig ut er jo hun som har BMI på 25,1 - og altså ikke er hverken øverst eller nest øverst om du rangerer dem etter BMI. Det som skiller hun helt til høyre fra de øvrige er ellers bare at hun har smalere hofter.

Jeg registrerer ellers følgende generaliseringer og logiske finurligheter: Menn sveiper på "alt og alle" på Tinder. Menn sies å være mer opptatt av utseendet til kvinner, enn kvinner er opptatt av utseendet til menn. Menn syns også at normalvektige kvinner og ellers gjennomsnittsvektige kvinner er overvektige. Dette henger ikke på greip, hvis vekten hadde vært et problem ville man sveipet dem vekk på Tinder og andre sjekkeapper. Det skjer jo i praksis ikke. Følgelig må vi slutte at menn enten ikke er så opptatt av utseendet til kvinnene, eller at menn ikke syns kvinner er spesielt tykke selv om de har BMI lik gjennomsnittet for kvinner +- 2-3.

Jeg registrerer ellers at vitenskapen er uenig med deg i at kvinner med BMI på 25 har mer usunt kroppsfett enn menn med samme BMI. Det er de samme grensene for overvekt for menn og kvinner, og dette er satt slik fordi det er det som er korrekt ut fra det man ønsker bruke BMI til - det er ikke gjort av hensyn til det praktiske, det ville vært to skalaer her hvis det var nødvendig. Uavhengig av det at BMI er en skrekkelig dårlig rettesnor for individer. Menn har mer naturlige muskler, mens kvinner har mer naturlig fett, og summen av disse to faktorene går omtrent opp i opp når man ser på fenomenet "overvekt". Som kilden din påpeker, handler det også om at (noen) menn har et urealistisk syn på egen (over)vekt, og lener seg på stereotyper om hva som er mannlig og kvinnelig. Så får det være opp til kvinnene om de faktisk gidder slanke seg for disse mennene som måtte ha slike holdninger, men det ikke noe man trenger gjøre for å være hverken attraktiv eller sunn generelt.

Men det er jo nettopp dette. Menn tror at damene er tjukkere enn de er. Når de vurderer damer midt på normalvektskala til å være overvektige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjompenisse skrev (9 minutter siden):

Er en sucker for damer med tatoveringer...

Jeg vil gjette på følgende basert på stereotypiene:

• Liker litt hardere musikk a la Tons
  • Ikke utpreget friluftsmenneske
  • Ikke spesielt treningsglad
  • Politisk mot venstre
  • Glad i dyr
  • Kreativ (men kanskje ikke nødvendigvis kreativt yrke)

0 av 6? 😉

3 av 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forskningen er uenig med deg. Menn tror at de er slankere enn de er, og samtidig tror de at damene er tjukkere enn de er. Menn søker ofte jobber de ikke er kvalifisert til, mens damer dropper tilsvarende osv. 

Forskning viser at menn evaluerer kvinner til en forventet normalfordeling hvor gjennomsnittet av kvinner er gjennomsnittlig attraktiv

Samme forskning viser at kvinner har en helt urealistisk vurdering av menn hvor de aller, aller fleste menn vurderes som langt under gjennomsnittlig attraktiv.

Dette samsvarer godt med bildet vi observerer; menn er fleksible, mens kvinner i større grad opererer med absolutte krav, «røde flagg» og blir heiet på av andre kvinner når de avslår en mann.

Anonymkode: 6fd95...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er jo nettopp dette. Menn tror at damene er tjukkere enn de er. Når de vurderer damer midt på normalvektskala til å være overvektige. 

Det er nok litt ulike undergrupper av menn som vekter ting ulikt. Å dele verden inn i "menn og kvinner" blir såpass grovkornet at det er vanskelig å generalisere her uten at man sier noe som er skivebom for de fleste menn der ute. Det er uheldig hvis noen menn skal få sette et rykte på resten om at de ikke har noen lunde realistiske ideer om hva en sunn kvinnekropp faktisk er.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (1 minutt siden):

Det er nok litt ulike undergrupper av menn som vekter ting ulikt. Å dele verden inn i "menn og kvinner" blir såpass grovkornet at det er vanskelig å generalisere her uten at man sier noe som er skivebom for de fleste menn der ute. Det er uheldig hvis noen menn skal få sette et rykte på resten om at de ikke har noen lunde realistiske ideer om hva en sunn kvinnekropp faktisk er.

Det er ikke jeg som deler, det er forskere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (1 minutt siden):

Tror ikke et sekund på at alle menn er som noen er her inne, så det er sakt. Setter stor pris på deg @knooters

Anonymkode: 75a6d...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Forskning viser at menn evaluerer kvinner til en forventet normalfordeling hvor gjennomsnittet av kvinner er gjennomsnittlig attraktiv

Samme forskning viser at kvinner har en helt urealistisk vurdering av menn hvor de aller, aller fleste menn vurderes som langt under gjennomsnittlig attraktiv.

Dette samsvarer godt med bildet vi observerer; menn er fleksible, mens kvinner i større grad opererer med absolutte krav, «røde flagg» og blir heiet på av andre kvinner når de avslår en mann.

Det handler vel heller om at menn ofte (åpenbart langt fra alltid) ikke klarer representere seg selv på en best mulig måte - der kvinner ofte har svart belte i å bruke klær og sminke til å fremstille seg fra sin beste side. Det gjenspeiles jo også i tiradene kvinner har hatt mot menns tinderprofiler, hvor man latterliggjør "midtlivsmannen" som legger ut "uflidd bilde i froskeperspektiv og alvorlig mine", der kvinnene til tider bruker nærmest profesjonelle fotografier.

Hvis du tar en typisk "femmer" (gitt at vi godtar skalaen) slik disse dataene du peker på er for en mann, er ikke det noen vi vil tenke på som en superkjekkas - bare en helt normal fyr.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tror ikke et sekund på at alle menn er som noen er her inne, så det er sakt. Setter stor pris på deg @knooters

Internett er et sted hvor det er mye rart som samler seg.

Det rare er hvordan argumentene her faller sammen så snart diskusjonen endrer seg. Du finner jo utsagn av sorten "menn kan ha større bodycount fordi det er så mye vanskeligere for menn å få seg et ligg, der kvinner bare kan be om det og få napp". Det ville jo ikke vært tilfelle om menn faktisk så på dem som overvektige. I alle fall om vi tillegger begrepet "overvekt" som noe som reduserer attraktivitet. Isåfall ville man jo ikke ønsket noen intim relasjon med dem. Et vesentlig poeng er jo at man finner noen seksuelt attraktiv hvis man skal gjøre noe som involverer sex, og det gjør man ikke hvis vekten gjør noen målbart mindre attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

knooters skrev (3 minutter siden):

Det handler vel heller om at menn ofte (åpenbart langt fra alltid) ikke klarer representere seg selv på en best mulig måte - der kvinner ofte har svart belte i å bruke klær og sminke til å fremstille seg fra sin beste side. Det gjenspeiles jo også i tiradene kvinner har hatt mot menns tinderprofiler, hvor man latterliggjør "midtlivsmannen" som legger ut "uflidd bilde i froskeperspektiv og alvorlig mine", der kvinnene til tider bruker nærmest profesjonelle fotografier.

Hvis du tar en typisk "femmer" (gitt at vi godtar skalaen) slik disse dataene du peker på er for en mann, er ikke det noen vi vil tenke på som en superkjekkas - bare en helt normal fyr.

Hvis man skal rangere en tilfeldig gruppe mennesker etter attraktivitet og 80% blir betegnet som «under gjennomsnittet» så er ikke det et tegn på at gjennomsnittet kler seg styggere enn gjennomsnittet, men at den som rater dem har et farget inntrykk av hvor gjennomsnittet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, knooters said:

Ikke noe mer feminint enn noe jeg har trukket frem før (som sikkert var Therese Johaug?)

Godt mulig det var hun. (Følger ikke med på noen av disse damene. 😂)

Får se om jeg gidder å gå tilbake til det andre innlegget ditt. Tvilsomt. Tror ikke vi kommer særlig lengre enn mye frem og tilbake uten at noen endrer mening på mye av det.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne dama har EKSTREM timeglassfigur. De fleste som trener mye, har rektangelformet kropp. 

Digg dame da. Ikke sant? 🤤

5 minutter siden, AnonymBruker said:

If they look fat. They will be judged as fat. 

It is what it is... 🤷‍♂️

Akkurat slik som at menn som er lett overvektige etter BMI gjerne blir vurdert som normalvektige av både menn og kvinner. 

It is what it is...🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Digg dame da. Ikke sant? 

Fint stylet, pent hår og sikkert pene unge ansiktstrekk. Midjen så pussig ut for meg, og er ikke noe jeg higer etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, knooters said:

Det rare er hvordan argumentene her faller sammen så snart diskusjonen endrer seg. Du finner jo utsagn av sorten "menn kan ha større bodycount fordi det er så mye vanskeligere for menn å få seg et ligg, der kvinner bare kan be om det og få napp". Det ville jo ikke vært tilfelle om menn faktisk så på dem som overvektige. I alle fall om vi tillegger begrepet "overvekt" som noe som reduserer attraktivitet. Isåfall ville man jo ikke ønsket noen intim relasjon med dem. Et vesentlig poeng er jo at man finner noen seksuelt attraktiv hvis man skal gjøre noe som involverer sex, og det gjør man ikke hvis vekten gjør noen målbart mindre attraktiv.

Om man drar frem av logiske feilslutninger så faller jo alt sammen. Derfor du får så mye til til å rase i ditt hode.

Menn har mye lav standard for sex.

Det er et kjent fenomen at kvinner som er overvektige blir mer brukt for sex. Mer tøm og røm. Kvinner som er slanke får oftere ring på fingeren. (Sitter ikke på kilden, men har vært postet på KG før.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er enig. Det er litt spesielt å si til noen, helt uoppfordret, at de ikke er din type utseendemessig. Hvorfor poengtere utseendet? Påføre folk enda mer komplekser enn de hadde fra før?

Anonymkode: 200af...50d

Enig. Det er jo dette som skiller folk med normal folkeskikk / sosiale antenner fra de som fremstår litt… ja la oss si snodige… 😉 Å ha preferanser er ok. Å ikke føle seg tiltrukket av noen er ok. Å si direkte til noen du er for feit / stygg / dum / feil yrke / lav osv er ikke ok, uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: acd67...3e6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Men det blir like dumt at en stygg mann velger seg ei pen dame å ha barn med? Barna kan jo være som snytt ut av nesa på far, og særlig for jenter vil dette være ufordelaktig.

Skulle jeg hatt en datter så hadde jeg ikke valgt en som er under normal pen...

Anonymkode: a8824...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (12 timer siden):

Ja, det er mye rart på nett 😂

Vet ikke hva som skjer i hodet på hver enkelt av menn som ligger med ei de anser overvektig. Men søsteren min overhørte noen idioter som lå med veninnen hennes omtale henne som hun stygge feite, ikke lenge etter ligget. De møtte utrolig mange sånne menn på jentetur i Syden, så glad søsteren min er ei som så tvers gjennom dem å holdt seg unna, så slapp hun å høre sånnt om seg. Hun er en pen kvinne, så ikke sikkert, men det er veninnen hennes også. Kan være de guttene bare tøffet seg for hverandre og har lav standar for hva tøff er. 

Men har jo sett veldig mange par oppigjennom hvor faktisk overvektige kvinner også, ikke bare dem med bmi på 22, blir oppfattet som det, å de har kjærlighet. 

Kunne ønske menn og kvinner lot de de ikke finner attraktiv være ifre, fordi de er så ufattelig ydmykende mot andre i deres mest sårbare, nyter kroppen mens de håner dem. Noe av det kvalmende jeg vet noen gjør, sånne folk som ikke har omtanke for andre er trash. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...