AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #221 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Litt stereotypt: Når en singel mann går inn i et rom (eller Tinder) så sorterer han mentalt de som er til stede ut fra utseende, vurderer hvem av dem han har en sjanse på, starter der og jobber seg nedover til han finner noen som vil ha ham. Helst uten at de får vite om at de er 7.-valg. Når en kvinne går inn i et rom (eller Tinder) så later det til at hun sjekker om det er noen som tilfredsstiller hennes kriterier til tenner, hårfeste, utdanning, selvtillit, kontaktnett, ordnet økonomi og ryddig selveid leilighet. Hvis ingen når opp så avskriver hun dem alle. Jeg kjenner en mann godt fra innsiden og en del kvinner godt fra utsiden. Dvs min forståelse av handlinger og tankesett kan diskuteres. Anonymkode: 6fd95...093 Ut fra det du skriver, er kvinner mindre desperate og mer realistiske. Menn som går på byen for å prøve seg på de peneste og slankeste jentene, for så å gå ned i nivå til de finner noen som gidder, er desperate. Slik fremgangsmåte gir ikke gode forhold. Anonymkode: de08a...933 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #222 Del Skrevet 11. januar 2024 umAxa skrev (8 minutter siden): Nei hvorfor skulle jeg mene noe så urimelig? At SSB viser at 1/5 ekteskap der kvinnen er eldst, betyr jo at 4/5 ekteskap så er mannen eldst. Så det skriver fortsatt under på at mannen er som regel den eldste. Jeg antar at vi operer i et land uten tvangsekteskap så da har kvinnene hatt fri vilje til å velge sin partner også: Som da er en litt eldre enn seg selv. Nei. Det betyr at 4/5 er der mannen er eldst ELLER LIKE GAMMEL. I tillegg vil "eldst" også gjelde dem som er 1 og 2 år eldre. Anonymkode: de08a...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #223 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det tror jeg og, at de passer bedre sammen, men vet ikke helt hvordan de skal møtes🤷♀️ Anonymkode: a60c0...a70 Man må jo bare prøve å møtes der man kan, og sosial øvelse kan hjelpe for noen. Man merker vel også forskjell på date, hvis den ene er veldig frempå/utadvendt og fremstår selvsikker, mens den andre ikke gjør det. Så får man bygge bevissthet på hvem man passer sammen med og hva man ønsker seg etter hvert. Anonymkode: 1c8e7...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #224 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 18.01): Broren min på nærmere 40 holder på slik, har aldri vært i et kjæresteforhold. Legger seg konstant etter de peneste og slankeste jentene i 20-årene, mens han selv er helt midt på treet. Klager over at det ikke finnes gode koneemner, men går bastant etter modelljenter som bare vil flørte og ha det gøy. Én gang var han betatt av ei kollega, men hun var visst "noen kilo for stor" for ham, så da ville han ikke bygge noen relasjon med henne🙄 Anonymkode: 4b016...c19 Du får tipse han om thai og Fillippiner damer de er jo små og slanke... Anonymkode: a8824...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #225 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 20.08): Jeg har ett inntrykk av det motsatte, at gjennomsnittlige damer tror de er 10 av 10, så sitter de der å venter i evigheter på the one, mens mannfolka derimot jobber med det materiale som blir presentert for dem, i mørke er alle damer fine. Anonymkode: da92a...55d Og likevel ser man på KG, et kvinneforum med flest kvinnelige brukere, at det er flest mannlige brukere som klager på at de ikke får verken sex eller forhold fordi damene er så storforlangende og kresne. Man skulle jo tro at dersom damene typisk sitter full av selvtillit og venter på den vakre prinsen sin, så ville det ha vært mer sutring og klaging her inne. Men nei, det er mannlige brukere som oftest skriver klagetrådene. Muligens de samme få snurte mennene hver gang, men uansett vanskelig å ikke få med seg. Jeg er gjennomsnittlig og vil anse de fleste vennene mine som gjennomsnittlige også, men ingen av oss går rundt og tror vi er 10-ere og søker etter mannlige 10-ere. Tvert imot opplever jeg både selv og blant vennene at dårlig selvtillit og usikkerhet ligger bak problemet med å finne en partner. I tillegg til at vi er voksne og de som er single er så vant med å leve alene at de blir mer og mer kresne på hvilke kvaliteter de vil ha i en mann før de forplikter seg til å leve sammen med han. Hvis man er vant med å styre dagene selv, holde orden i huset og kunne bestemme alt selv, så må man føle seg helt sikker før man slipper en annen person inn i livet sitt. De er kanskje kresne, men det handler ikke om utseende. Det finnes både overdrevent selvsikre og veldig usikre blant både kvinner og menn. Som noen andre sier, så må man bare la dem være kresen. Det er dem selv det går utover uansett, så før eller senere kan man jo håpe at de lærer. Hvis ikke får de bare ta konsekvensene av egen valg og være alene. Anonymkode: 5e714...7a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #226 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ut fra det du skriver, er kvinner mindre desperate og mer realistiske. Menn som går på byen for å prøve seg på de peneste og slankeste jentene, for så å gå ned i nivå til de finner noen som gidder, er desperate. Slik fremgangsmåte gir ikke gode forhold. Anonymkode: de08a...933 Det handler også om mer enn utseende når man har blitt litt mer moden. Dersom man skulle finne noen som er veldig attraktiv og som det viser seg også skulle være kjemi og kompatibilitet med, så sier selvsagt ikke menn nei til det. Men kvinner gjør akkurat det samme, der personlighet og kompatibilitet veier mest, men der man ikke sier nei til noen som oppfyller det og har et veldig bra utseende. Veldig få vil ønske å være i et forhold med en som ikke passer med eller med dårlig personlighet selv om vedkommende er ekstremt attraktiv. Anonymkode: 1c8e7...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 11. januar 2024 #227 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fellestrekket for mine evig single mannlige venner er ikke at de «krever» en enestående vakker kvinne. Fellestrekket er usikkerhet (etter 20 år med avslag), moderat overvekt, introvert, awkwardness… De fleste har lang utdanning, grei jobb, liberale verdier og ryddig leilighet. Men kvinner føler ikke at de er spennende nok til at kvinnen tar initiativ, og når mannen ikke tør/greier å ta initiativ (eller fremstår stotrete, ubehjelpelig eller «creepy») så skjer det ikke noe ovenfor de mer passive kvinnene heller. Anonymkode: 6fd95...093 Spot on. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #228 Del Skrevet 11. januar 2024 7 minutter siden, Resignert said: Litt på siden av trådens tema, men har dere sett avisartiklene om hun overvektige blondinen på Sørlandet et sted, som klager over menn på sjekkeapper o.l? Hun ser ut som en bittelitt yngre og mer kortklipt utgave av Erna Solberg. På sin profil beskriver hun seg som "formfull"....Mens realiteten er "svært overvektig/ feit, men likevel forfengelig/ jålete" I min verden er damer som Salma Hayek og Mia Gundersen formfulle, mens Else Kåss Furuseth og tilsvarende er bare feite og uformelige. Denne sørlendingen er i tillegg uføretrygdet. Og likevel klager hun at hun ikke får napp hos seriøse 8g bra nok menn. Hvor mange damer føler tiltrekning til uføretrygdede og svært overvektige menn i 50-årene? Spør for en venn... Jeg synes temaet du tar opp er høyst relevant for det handler om at kvinner med overvekt ikke skjønner hvordan graden overvekt reduserer ligaen de er i. Kvinner som har redusert ratingen sin med kanskje 2/3 innbiller seg at det bare er litt nedgang for den typiske mann. Mens egentlig har de gått fra 6 til 2. Samtidig innbiller de seg at de gjerne er 7+ Man kan ikke sminke en gris til å bli pen. Fortsatt en gris. Bare med sminke. Anonymkode: 046d8...c0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 11. januar 2024 #229 Del Skrevet 11. januar 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Det betyr at 4/5 er der mannen er eldst ELLER LIKE GAMMEL. I tillegg vil "eldst" også gjelde dem som er 1 og 2 år eldre. Anonymkode: de08a...933 Og selv om du presiserer, så er det fortsatt flertall av kvinner som velger en partner eldre enn dem enten om det er 1 år, 2 år, 3 år, fem år eller ti år eller seks syv måneder. Eller mener du virkelig at flertallet kvinner velger en partner som er yngre enn seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #230 Del Skrevet 11. januar 2024 Mindre attraktive damer klager ikke på samme måte som menn. Derfor blir det mest fokus på menn som ikke får seg dame.... Anonymkode: a8824...ccc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #231 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Kjenner mange der kvinnen er eldst, det er nesten like normalt som at mannen er det. Anonymkode: 75a6d...299 Statistikk er generelt mer robust enn vennekretsen din, og ssb har statistikk på alle ekteskap. Dessuten har de uttalt at samboerskap har ganske lik statistikk. Anonymkode: 6fd95...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #232 Del Skrevet 11. januar 2024 Det morsomme er at stygge senker kravene og begynner å date andre stygge, så får de mest trolig barn og viderefører problemet. Uansett hvordan man ser ut så bør man få legge lista der man vil. Biologisk ønsker man jo best mulig mor eller far til barna sine. Anonymkode: bf320...473 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #233 Del Skrevet 11. januar 2024 Resignert skrev (25 minutter siden): Denne sørlendingen er i tillegg uføretrygdet. Og likevel klager hun at hun ikke får napp hos seriøse 8g bra nok menn. Hvor mange damer føler tiltrekning til uføretrygdede og svært overvektige menn i 50-årene? Spør for en venn... sikkert ikke mange 😅 men det hun reagerer på er vel at folk vil være utro.. og der er jeg enig med henne. Før var det sånn at hvis man som mann ville ha sex i tillegg til ekteskapet, måtte man enten skaffe seg en elskerinne som fikk gaver/middager/reiser, eller kjøpe prostituerte . Nå Virker det som gifte menn 50+ tror at Tinder er et sted man kan bare hente seg sex… og den oppfatningen tror jeg ikke de har fra virkeligheten . Det er like vanskelig å skaffe seg uforpliktende sex som det alltid har vært ( min personlige mening)😅 Anonymkode: a60c0...a70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #234 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det morsomme er at stygge senker kravene og begynner å date andre stygge, så får de mest trolig barn og viderefører problemet. Uansett hvordan man ser ut så bør man få legge lista der man vil. Biologisk ønsker man jo best mulig mor eller far til barna sine. Anonymkode: bf320...473 Hva er problemet med å være stygg? Det er jo ingen sammenheng mellom mindre pent utseende og dårlig helse. Eller mindre pent utseende og evne til å ta vare på barn. Biologisk sett ønsker man en fruktbar partner med god helse, så da er det kun overvekt og undervekt som diskvalifiserer. Å ha et mindre pent ansikt har ingenting med fruktbarhet og helse å gjøre. Men ja, man legger lista der man vil, så lenge man tar konsekvensene av valgene sine uten å sutre og legge skylda på andre. Anonymkode: 5e714...7a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #235 Del Skrevet 11. januar 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Igjen Amerikanske tall. Jeg tror ikke aksepten for mannlig fedme, og ønsket om tynne damer er likt i Norge. Anonymkode: a60c0...a70 LOL. Det du sier, drar inn fedme, henger ikke på grep med det verken jeg eller kilden sier. Det er akkurat det samme i Norge. Dette er globale tendenser. Det er små variasjoner mellom kulturer og etnisiteter som er rimelig ubetydelige. Det eksisterer sære underutviklede kulturer i verden som avviker, men ikke i den vestlige verden. Jeg kunne kommet med en rekke kilder, men jeg skjønner at du ikke leser de uansett. Anonymkode: 046d8...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #236 Del Skrevet 11. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det andre som får litt frysninger av disse bildene / grafene der man detaljstuderer og vurderer og rangerer ansiktsform og trekk og div - både hos menn og kvinner? Syns det minner om såkalt «raseforskning» fra 30-tallet, eller bilder fra den tiden og omkring da, der de hevdet kriminelle hadde lavere pannebrask etc… Anonymkode: acd67...3e6 Absolutt, overfladiske folks "attraktivitetsteorier", helt enestående kvalmt og idiotisk. Spesielt å koke alt ned til et spørsmål om BMI, hvor trangsynt er det liksom mulig å bli? Som om alle er vakre og virker rent magnetiske på det motsatte kjønn bare kroppen er sånn og sånn. Hallo!!! På dette forumet er det visst tabu å snakke om utstråling, sjarm, vesen, type, personkjemi, forelskelse, følelser og noen form for dypere connection med en annen person. Liga, nivå og nedover/oppover og absurditeter som "objektivt attraktiv", derimot. Stakkars folk! Anonymkode: 85795...90b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #237 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): LOL. Det du sier, drar inn fedme, henger ikke på grep med det verken jeg eller kilden sier. Det er akkurat det samme i Norge. Dette er globale tendenser. Det er små variasjoner mellom kulturer og etnisiteter som er rimelig ubetydelige. Det eksisterer sære underutviklede kulturer i verden som avviker, men ikke i den vestlige verden. Jeg kunne kommet med en rekke kilder, men jeg skjønner at du ikke leser de uansett. Anonymkode: 046d8...c0a Jeg leste dem, det var derfor jeg responderte ja😄 Anonymkode: a60c0...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #238 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det morsomme er at stygge senker kravene og begynner å date andre stygge, så får de mest trolig barn og viderefører problemet. Uansett hvordan man ser ut så bør man få legge lista der man vil. Biologisk ønsker man jo best mulig mor eller far til barna sine. Anonymkode: bf320...473 Hehe, godt poeng 😂 Anonymkode: a60c0...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #239 Del Skrevet 11. januar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Disse tullekildene fra USA har jo ingen rot i virkeligheten. Her er norske kilder: https://www.volvat.no/aktuelt/magefett-er-svart-farlig-for-overvektige/ https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2023/03/04/195906638/dette-kan-vaere-arsakene-til-at-fedme-er-farligere-for-menn-enn-kvinner?nr=1 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/menns-magefett-er-farligere-enn-kvinners-1.15541846 Overvekt er farligere for menn enn kvinner. De fleste menn begynner å legge på seg på magen, mens hos kvinner sprer de ekstra kiloene seg litt rundt på kroppen. Og magefett er farligere en annen fett. I tillegg er magefett hos menn farligere enn tilsvarende hos kvinner. Du kan få prostatakreft som overvektig: https://www.forskning.no/overvekt-kreft/overvekt-gir-farligere-prostatakreft/774867 En av sykdomstypene som er mest knyttet til overvekt, er hjerte- og karsykdommer. Siden menn er mer utsatt for hjerteinfarkt enn kvinner I ALLE ALDRE, så vil overvekt hos menn bidra til enda høyere risiko: https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/hjerteinfarkt-hyppigst-hos-menn-hele-livet Årsaken til alt dette er blant annet at kvinner NATURLIG har høyere fettprosent enn menn, noe de trenger for å kunne gå gravide, bære frem og amme barn. Menn trenger ikke høy fettprosent eller ekstra kilo for noe tilsvarende. Tynne kvinner, med BMI på 18 eller lavere, kan miste mensen: https://www.dagbladet.no/tema/for-tynn-til-a-bli-gravid/63985681 Så dette helsepjattet ditt har ingen rot i virkeligheten. Mange menn har anoreksifetisj, selv om de vet at kvinner med noe høyere BMI BÅDE er sunnere og mer fruktbare: https://www.psypost.org/2023/04/men-are-more-attracted-to-women-with-lower-bmi-but-agree-those-with-higher-bmi-appear-more-healthy-and-fertile-74673 Dere er klar over at lav BMI ikke er mest heldig når det gjelder helse, men dere har anoreksifetisj. Samtidig vil dere ikke trene og spise sunt, og lager dere en mye om at overvektige menn er de mest attraktive. Den tryggeste BMI-en ligger på 23-24: https://www.forskning.no/overvekt-samfunnsmedisin/hva-er-den-sunneste-vekta/420564 Derfor er det verken særlig heldig med BMI på 17-18 hos kvinner eller på 25-26 hos menn. Sånn. Nå vet du det. Anonymkode: de08a...933 De tre første kildene. Ja. Magefett er mer usunt for menn. Nei. Det endrer ikke noe av det jeg sa, eller det kildene mine sier om attraktivitet eller dødelighet. Resten av kildene er også irrelevant av lignende grunner. Siste kilde... Morsomt. Du nevner at mine kilder fra USA er dårlige. Men du har tydeligvis ikke sett på de. 230 Studier globalt. Undersøkelser og data som nordmenn har vært innvolvert i på flere måter. Direkte fra NTNU. Siste kilden din refererer til samme studie som meg bare at den ikke drar frem resultatene fra studiene som er av like høy kvalitet. Noe som gir et resultat på BMI 20-22. Dette har du blitt korrigert på mange ganger av mange forskjellige folk. Likevel velger du gang på gang å dra frem den dårligste omtalen av studien som eksiterer i Norge. Hvorfor? Lite tips. Om du ikke skal fremstå som det totalt motsatte av smart. Bruk relevante kilder for det du argumenter mot. Og slutt å bruke den ene dårlige omtalen. Link heller direkte til studien og si hva den sier. Alternativt en bedre omtale som sier hva studien faktisk sier. Ellers har konklusjonen du drar på slutten ingenting med det jeg snakker om angående attraktivitet. Som altså er trådens tema. Minner ellers nok en gang på at du ikke skulle snakke mer med meg (slik du sa litt tidligere i tråden). Men i kjent stil kan man ikke stole på noe av det du sier. Anonymkode: 046d8...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #240 Del Skrevet 11. januar 2024 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg leste dem, det var derfor jeg responderte ja😄 Anonymkode: a60c0...a70 Så hvorfor sa du det du gjorde om fedme? Anonymkode: 046d8...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå