Gå til innhold

Menn som tror de kan velge å vrake i damer når de selv er mindre pene..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 12.36):

Men hvorfor søker de utover når de har funnet en perfekt partner som passer sammen med dem?

Anonymkode: de08a...933

Det gjør de fleste heller ikke, når de er i forhold til en de er tiltrukket av og som det fungerer bra med. Det er faktisk ikke slik at man bare er tiltrukket av de objektivt mest attraktive kvinnene/mennene. 

Anonymkode: 1c8e7...778

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

umAxa skrev (12 minutter siden):

Den teorien er jo ikke en teori. Fleste av oss har vel den personlige erfaringen selv, og man trenger knapt å se forbi sine egne gardiner og ut i samfunnet at fleste par har en gjennomsnittlig aldersforskjell på 5-6 år der mannen er den eldste av dem.

Samme kan du si om mer ekstreme alderforskjeller på over 10 år og mer. Det er fortsatt mannen som er den eldste av dem.

Nei, de FLESTE par er jevnaldrende (+/- 3 år). Mener du virkelig at det ikke finnes forhold der kvinnen er eldst? Så rart SSB viser at kvinnen er eldre enn mannen i hvert 5. ekteskap. Statistikken viser videre at par med aldersforskjell mer enn et par år, har større sjanse for å mislykkes i forholdet enn jevnaldrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som får litt frysninger av disse bildene / grafene der man detaljstuderer og vurderer og rangerer ansiktsform og trekk og div - både hos menn og kvinner? Syns det minner om såkalt «raseforskning» fra 30-tallet, eller bilder fra den tiden og omkring da, der de hevdet kriminelle hadde lavere pannebrask etc… 

Anonymkode: acd67...3e6

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Virker som det er vanskelig : flotte menn som er sosialt klønete .. og ensomme flotte  damer som aldri finner noen. Skulle vært noen som hjalp å koble de to gruppene på hverandre 🤗 

Anonymkode: a60c0...a70

Mennene kan prøve å endre personlighet og framtoning for å appellere til flere damer.

Damene kan ta mer initiativ og lete andre steder enn alle de andre damene (eller der de har blitt brent før)

Eller så kan de lære seg å akseptere et liv som singel.

Det å finne en partner er uansett et individuelt ansvar. Det er ikke samfunnet eller Arbeiderpartiets ansvar at Jonas (41) er ensom, eller at Turid (38) bare finner skrotmenn.

Anonymkode: 6fd95...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 20.08):

Jeg har ett inntrykk av det motsatte, at gjennomsnittlige damer tror de er 10 av 10, så sitter de der å venter i evigheter på the one, mens mannfolka derimot jobber med det materiale som blir presentert for dem, i mørke er alle damer fine.

Anonymkode: da92a...55d

Statistikken er veldig uenig med deg. Menn går etter utseendet.

Anonymkode: cdcce...2c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, de FLESTE par er jevnaldrende (+/- 3 år). Mener du virkelig at det ikke finnes forhold der kvinnen er eldst? Så rart SSB viser at kvinnen er eldre enn mannen i hvert 5. ekteskap. Statistikken viser videre at par med aldersforskjell mer enn et par år, har større sjanse for å mislykkes i forholdet enn jevnaldrende.

Antall Norske ekteskap hvor mannen er mer enn 10 år eldre enn kvinnen er mange mange ganger større enn det motsatte. Dette har jeg fortalt deg flere ganger 933 men det passer tydeligvis ikke med kjønnskampen du fører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Statistikken er veldig uenig med deg. Menn går etter utseendet.

Anonymkode: cdcce...2c8

Menn prioriterer utseende høyt, men de er samtidig mindre selektive enn kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Antall Norske ekteskap hvor mannen er mer enn 10 år eldre enn kvinnen er mange mange ganger større enn det motsatte. Dette har jeg fortalt deg flere ganger 933 men det passer tydeligvis ikke med kjønnskampen du fører?

Men ekteskap er ikke de enste forholdene, tror det er flere hvor mannen er mye eldre, men om det er jevngamle forhold er det sikkert både og i menn og kvinner eldst. Har vært eldre enn alle kjærestene mine, å ingen har sakt noe på det. Jevn gammel eldre, som i et år. 

Anonymkode: 75a6d...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Menn prioriterer utseende høyt, men de er samtidig mindre selektive enn kvinner.

Litt stereotypt:

Når en singel mann går inn i et rom (eller Tinder) så sorterer han mentalt de som er til stede ut fra utseende, vurderer hvem av dem han har en sjanse på, starter der og jobber seg nedover til han finner noen som vil ha ham. Helst uten at de får vite om at de er 7.-valg.

Når en kvinne går inn i et rom (eller Tinder) så later det til at hun sjekker om det er noen som tilfredsstiller hennes kriterier til tenner, hårfeste, utdanning, selvtillit, kontaktnett, ordnet økonomi og ryddig selveid leilighet. Hvis ingen når opp så avskriver hun dem alle.

Jeg kjenner en mann godt fra innsiden og en del kvinner godt fra utsiden. Dvs min forståelse av handlinger og tankesett kan diskuteres. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men ekteskap er ikke de enste forholdene, tror det er flere hvor mannen er mye eldre, men om det er jevngamle forhold er det sikkert både og i menn og kvinner eldst. Har vært eldre enn alle kjærestene mine, å ingen har sakt noe på det. Jevn gammel eldre, som i et år. 

Samboerskap har lignende statistikk som ekteskap.

Du har rett i at de fleste ekteskap er noenlunde jevngamle. Men selv fra 2-3 års aldersforskjell er det en markant større andel av menn som er eldre enn kona enn motsatt.

Selvsagt skal ingen si noe på det. Du og jeg og alle andre skal kunne inngå partnerskap med de voksne menneskene vi (og de) måtte ønske uten å bli dømt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samboerskap har lignende statistikk som ekteskap.

Du har rett i at de fleste ekteskap er noenlunde jevngamle. Men selv fra 2-3 års aldersforskjell er det en markant større andel av menn som er eldre enn kona enn motsatt.

Selvsagt skal ingen si noe på det. Du og jeg og alle andre skal kunne inngå partnerskap med de voksne menneskene vi (og de) måtte ønske uten å bli dømt for det.

Kjenner mange der kvinnen er eldst, det er nesten like normalt som at mannen er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mennene kan prøve å endre personlighet og framtoning for å appellere til flere damer.

Damene kan ta mer initiativ og lete andre steder enn alle de andre damene (eller der de har blitt brent før)

Det å finne en partner er uansett et individuelt ansvar. Det er ikke samfunnet eller Arbeiderpartiets ansvar at Jonas (41) er ensom, eller at Turid (38) bare finner skrotmenn.

Sant det 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner mange der kvinnen er eldst, det er nesten like normalt som at mannen er det. 

Det er så likt mentalt i jevnaldrende at det har ingen effekt hvem som er eldst. Glembar aldersforskjell. Derfor tror jeg det er ganske likt hvem som er eldst, når forskjellen er 1-2 år spesielt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Joda, man har selvsagt ansvar selv, men det er nå ganske vanskelig å endre personlighet, siden det til dels er genetisk betinget og i stor grad bygget opp av det man gjør i tidlig barndom og resten av oppveksten. Det er ikke sånn at en godt voksen person bare kan endre personlighet så ordner det meste seg, fordi disse grunnsteinene allerede er lagt langt tidligere i livet. Fremtoning kan man saktens gjøre noe med, men dersom man er en supernervøs og superkeitete person av ren personlighet, så er det veldig vanskelig å gjøre noe med det i voksen alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stereotypt:

Når en singel mann går inn i et rom (eller Tinder) så sorterer han mentalt de som er til stede ut fra utseende, vurderer hvem av dem han har en sjanse på, starter der og jobber seg nedover til han finner noen som vil ha ham. Helst uten at de får vite om at de er 7.-valg.

Når en kvinne går inn i et rom (eller Tinder) så later det til at hun sjekker om det er noen som tilfredsstiller hennes kriterier til tenner, hårfeste, utdanning, selvtillit, kontaktnett, ordnet økonomi og ryddig selveid leilighet. Hvis ingen når opp så avskriver hun dem alle.

Jeg kjenner en mann godt fra innsiden og en del kvinner godt fra utsiden. Dvs min forståelse av handlinger og tankesett kan diskuteres. 

Jeg tror det er riktig, sett fra en kvinnes innside, den korte tiden jeg var på Tinder.. at jeg fant ingen, så da droppet jeg det. Til mitt forsvar må jeg si at de normale jeg snakket med, ble det ingenting av. De jeg avviste var gift, gikk rett på sexprat, eller var tydelige på at de bare ville ha sex. Det var ikke sånn at jeg droppet å snakke med noen hyggelige fordi fordi de hadde BMI over 25 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, man har selvsagt ansvar selv, men det er nå ganske vanskelig å endre personlighet, siden det til dels er genetisk betinget og i stor grad bygget opp av det man gjør i tidlig barndom og resten av oppveksten. Det er ikke sånn at en godt voksen person bare kan endre personlighet så ordner det meste seg, fordi disse grunnsteinene allerede er lagt langt tidligere i livet. Fremtoning kan man saktens gjøre noe med, men dersom man er en supernervøs og superkeitete person av ren personlighet, så er det veldig vanskelig å gjøre noe med det i voksen alder. 

Hvordan tenker du at det skal løses da ? Er det stadig økende antallet ensomme et uløselig problem ? Er kanskje det… trist 🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan tenker du at det skal løses da ? Er det stadig økende antallet ensomme et uløselig problem ? Er kanskje det… trist 🙁

Det er ikke uløselig, man kan få hjelp til angst/nervøsitet osv. Men man kan likevel ikke endre personlighet, så man må faktisk date ut fra de forutsetningene man har, og så jobbe med det man kan. Var egentlig bare en kommentar til den som mente at man kan endre personlighet. Det innebærer at man kanskje innser at man, hvis man skal følge eksempelet videre, at en supernervøs/keitete person kanskje ikke passer så godt sammen med de som er superutadvente og veldig selvsikre og motsatt. Kanskje bør man gå for en mann/kvinne som fremstår litt roligere, og som kanskje er litt mer innadvendt og kanskje litt keitete som en selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei hvorfor skulle jeg mene noe så urimelig?

At SSB viser at 1/5 ekteskap der kvinnen er eldst, betyr jo at 4/5 ekteskap så er mannen eldst.  Så det skriver fortsatt under på at mannen er som regel den eldste. Jeg antar at vi operer i et land uten tvangsekteskap så da har kvinnene hatt fri vilje til å velge sin partner også: Som da er en litt eldre enn seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uløselig, man kan få hjelp til angst/nervøsitet osv. Men man kan likevel ikke endre personlighet, så man må faktisk date ut fra de forutsetningene man har, og så jobbe med det man kan. Var egentlig bare en kommentar til den som mente at man kan endre personlighet. Det innebærer at man kanskje innser at man, hvis man skal følge eksempelet videre, at en supernervøs/keitete person kanskje ikke passer så godt sammen med de som er superutadvente og veldig selvsikre og motsatt. Kanskje bør man gå for en mann/kvinne som fremstår litt roligere, og som kanskje er litt mer innadvendt og kanskje litt keitete som en selv. 

Ja, det tror jeg og, at de passer bedre sammen, men vet ikke helt hvordan de skal møtes🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av trådens tema, men har dere sett avisartiklene om hun overvektige blondinen på Sørlandet et sted, som klager over menn på sjekkeapper o.l?

Hun ser ut som en bittelitt yngre og mer kortklipt utgave av Erna Solberg. På sin profil beskriver hun seg som "formfull"....Mens realiteten er "svært overvektig/ feit, men likevel forfengelig/ jålete" I min verden er damer som Salma Hayek og Mia Gundersen formfulle, mens denne dama og f.eks Else Kåss Furuseth og tilsvarende er bare feite og uformelige.

Denne sørlendingen er i tillegg uføretrygdet. Og likevel klager hun at hun ikke får napp hos seriøse 8g bra nok menn. Hvor mange damer føler tiltrekning til uføretrygdede og svært overvektige menn i 50-årene? Spør for en venn...

Endret av Resignert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...