Gå til innhold

Menn som tror de kan velge å vrake i damer når de selv er mindre pene..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (20 minutter siden):

Merkelig at det ikke var noen overvektige nesten rett etter krigen

Altså, sulter du deg halvt i hjel, så er du selvfølgelig ikke overvektig.

Anonymkode: de08a...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Altså, sulter du deg halvt i hjel, så er du selvfølgelig ikke overvektig.

Med andre ord, spiser man mindre og kombinerer det med fysisk aktivitet så går man ned i vekt.

Trodde det var løsningen på vektnedgang jeg?

Eller kom det genetiske helt plutselig inn rundt år 2000?

Anonymkode: 78cc8...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Med andre ord, spiser man mindre og kombinerer det med fysisk aktivitet så går man ned i vekt.

Trodde det var løsningen på vektnedgang jeg?

Eller kom det genetiske helt plutselig inn rundt år 2000?

Orker du å leve på svært lite og næringsfattig mat hele livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Da bør du endre teksten din til "Når enkelte menn vurderer ..........." For slik du skriver det drar du alle menn over en kam. Jeg er ikke en av de.

Folk er veldig generaliserende her på forumet. 

Ironisk nok en generalisering i seg selv.

Men ja, det er et problem at man går i overgeneraliseringsfella og later som at bare man har målt noe og funnet en statistisk signifikant forskjell, så er den mulig å tre over på individer. Når ikke variasjonen kommenteres sammen med gjennomsnittet (som er det man legger til grunn for alle disse ideene om hvor forskjellige f.eks. kjønnene er), er mesteparten av sannheten borte. Det er regelen heller enn unntaket at utsagn som "menn er det og det" oppfattes som feil av i det minste en stor minoritet, men ofte en majoritet. Ta f.eks. sex-drive noen menn har lav sex-drive og andre menn har høy. Men svært få har akkurat den sex-driven som tilsvarer gjennomsnittet, slik at de fleste vil protestere og si "dette reflekterer ikke meg". Og, det har de jo helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (4 timer siden):

Merkelig at det ikke var noen overvektige nesten rett etter krigen

Ja, og bare tenk på at "genene våre" har forandret seg så mye på bare 30-40 år! 😂

figur-7a-overvekt-2022-ny.png

Anonymkode: 79e7a...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro at en del menn er sure på overvekt fordi det begrenser utvalget av aktuelle kvinner? " buhu, antall slanke kvinner er begrenset, krise krise krise, det blir vanskeligere for meg ... jeg må klage og gjøre dette til et stort problem, jeg liker nemlig at ting er lett!!! cry cry", jeg liker også at ting er lett, så jeg sitter i sofaen og spiser potetgull. juhuuu. :D 

Anonymkode: 2cd2b...008

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, og bare tenk på at "genene våre" har forandret seg så mye på bare 30-40 år! 😂

figur-7a-overvekt-2022-ny.png

Anonymkode: 79e7a...7e2

Ja ikke sant! De jævla genene er helt på bærtur. Noe som er tydelig ut fra grafen. 🤪

Rart hvordan dyr i naturen ikke er overvektige. Men når de blir introdusert for vår mat (og livsstil) lett blir det. Da er selvsagt den naturlige forklaringen genene. 🙄

Dette er forøvrig en teori som Novo Nordisk og ønsker å pushe for å selge slankemedisin. Det er genene sin skyld at man er feit. Derfor kan man ikke styre vekten selv med mat og livsstil. Eneste måten å unngå helseproblemene som hører til overvekt er med slankemedisin.

Selvsagt ønsker de å pushe den agendaen. Om folk endret kostholdet så hadde ikke de fleste trengt medisinen. Eller kanskje blitt livsvarige brukere 

Ikke misforstå. Det er bra med alternative løsninger som reduserer overvekt/uhelse. Men om man tar mus som ikke sliter med overvekt. Introduserer kosthold som skaper overvekt. Så burde ikke løsningen være. Fortsett å spis denne maten som gjør deg overvektig og ta medisin som begrenser hvor mye du spiser. Det er genene sin feil at du lille mus ikke kan gjøre noe med dette. Løsningen burde vært å satt musene tilbake på det naturlige kostholdet. 

Jeg har forøvrig full forståelse for at en del mennesker er overvektige. Men det hadde gitt langt mer mening å skylde utviklingen i grafen 100% på hva og hvor mye mennesker putter i munnen fremfor gener. 

Anonymkode: 046d8...c0a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja ikke sant! De jævla genene er helt på bærtur. Noe som er tydelig ut fra grafen. 🤪

Rart hvordan dyr i naturen ikke er overvektige. Men når de blir introdusert for vår mat (og livsstil) lett blir det. Da er selvsagt den naturlige forklaringen genene. 🙄

Dette er forøvrig en teori som Novo Nordisk og ønsker å pushe for å selge slankemedisin. Det er genene sin skyld at man er feit. Derfor kan man ikke styre vekten selv med mat og livsstil. Eneste måten å unngå helseproblemene som hører til overvekt er med slankemedisin.

Selvsagt ønsker de å pushe den agendaen. Om folk endret kostholdet så hadde ikke de fleste trengt medisinen. Eller kanskje blitt livsvarige brukere 

Ikke misforstå. Det er bra med alternative løsninger som reduserer overvekt/uhelse. Men om man tar mus som ikke sliter med overvekt. Introduserer kosthold som skaper overvekt. Så burde ikke løsningen være. Fortsett å spis denne maten som gjør deg overvektig og ta medisin som begrenser hvor mye du spiser. Det er genene sin feil at du lille mus ikke kan gjøre noe med dette. Løsningen burde vært å satt musene tilbake på det naturlige kostholdet. 

Jeg har forøvrig full forståelse for at en del mennesker er overvektige. Men det hadde gitt langt mer mening å skylde utviklingen i grafen 100% på hva og hvor mye mennesker putter i munnen fremfor gener. 

Mange dyr er naturlig overvektige, og de spiser kun mat fra naturen. For øvrig, hvordan forklarer du at av mine fem barn så er ett barn overvektig, mens alle andre er slanke? De driver alle med idrett, spiser samme mat osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 20.08):

Jeg har ett inntrykk av det motsatte, at gjennomsnittlige damer tror de er 10 av 10, så sitter de der å venter i evigheter på the one, mens mannfolka derimot jobber med det materiale som blir presentert for dem, i mørke er alle damer fine.

Anonymkode: da92a...55d

Jeg er langt fra noen tier, men sitter likevel på gjerdet og venter (mens jeg avviser både 3-ere og 8-ere). Hvorfor? Jo fordi jeg venter på han med god humor, som er empatisk, ærlig, selvstendig og oppegående. Utseendet er mindre viktig, men kjemien må være der, ihvertfall etter noen uker. Finner jeg ikke han så er jeg forberedt på å være alene. Og det må jo være helt greit? I mitt hode er det så mye bedre å være alene enn å "holde ut" med noen jeg ikke trives med, bare fordi..?

Anonymkode: 3f334...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke kvittering da, når du følger med...

Anonymkode: 85211...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Ts. Du kan være glad du fant ut av ig "babesene" med én gang. Så slipper du å være i et forhold hvor han lengter etter de damene, men er sammen med deg... han hadde brukt de bildene for å holde på med seg selv også. Du fortjener bedre. 

Anonymkode: 6c2cd...e5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Mange dyr er naturlig overvektige, og de spiser kun mat fra naturen. For øvrig, hvordan forklarer du at av mine fem barn så er ett barn overvektig, mens alle andre er slanke? De driver alle med idrett, spiser samme mat osv.

Som sagt eller vært inne på. Jeg har full forståelse for at noen mennesker lettere blir overvektige enn andre. At en normal og frisk befolkning består av en viss mengde både overvektige og undervektige sier jeg ikke noe på. (3-5% undervektige ifølge WHO.)

At du og ett barn kanskje er et naturlig unntak kan godt hende. Jeg har ikke grunnlag for å uttale meg. Jeg bare sier at vektøkningen vi har sett de siste tiårene bør forklares primært med mat fremfor gener. Genene våre er de samme som som når befolkningen var primært slank. Mat og livsstil er ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fikk meg til å tenke på filmen Shallow hal 😄 

Jeg har sittet sammen med kompiser av eks eller overhørt menn kommenterer  hvordan en dame ser ut. Mens disse mennene ikke tenker over hvordan de ser ut selv, 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...