knooters Skrevet 10. januar #181 Del Skrevet 10. januar 1 hour ago, AnonymBruker said: Altså, overvektige menn får kvinnelige trekk. De får pupper, fyldige hofter, rundt ansikt og myke linjer. De fleste kvinner er heterofile, og tenner selvfølgelig ikke på overvektige menn. Overvektige menn med anoreksifetisj må slutte å lyve til seg selv. Hvis det dere sier var tilfellet, ville alle overvektige menn være høyt oppe på Tinder-skalaen. Dere er fortsatt single. Anonymkode: de08a...933 Det er ikke sant. Overvekt gjør at man ikke ser ut som hverken det ene eller det andre, i så måte. Hvis vi tenker stereotypiske kvinnelige former, så er jo de mest markant når man i alle fall er i nærheten av et raust normalvektområdet, og forsvinner når vi snakker om solid fedme. Og, da likner jo kroppsfasongene ganske mye på hverandre, såvidt jeg har sett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #182 Del Skrevet 11. januar 10 minutter siden, knooters said: Alle kan ha høy BMI og være i rimelig god shape. Selvsagt går det en praktisk grense et sted, men det er ingen forskjell mellom menn og kvinner her så hvorfor du spesifiserer kjønn må gudene vite. Man kan utvilsomt ha høy BMI og være i god shape. Grunner til at jeg spesifiserte kvinner. 1.BMI og risiko for diverse sykdommer. Her er det altså visse forskjeller på menn og kvinner. Hvor kvinner gjerne starter å se flere ulemper tidligere enn menn. Dette i så høy grad at jeg synes det er verdt å differensiere. Sammenlign BMI 22 og 25 f.eks på menn og kvinner så ser man det er (betydelig) lavere helserisikoer hos menn enn hos kvinner. https://www.researchgate.net/publication/260835824_Optimal_body_weight_for_health_and_longevity_Bridging_basic_clinical_and_population_research 2. Du nevnte kvinne med BMI 30. Den eneste måten å få så høy BMI på med sunn fettprosent er å ha enorm mengde muskler. Type Arnold Schwarzenegger rundt sine beste dager (BMI mellom 30-31?). De fleste menn selv med kjempe høy muskelmasse og sunn mengde fett går ikke forbi 27. Og bodybuildere er kjent for å dø tidligere enn folk flest grunnet høy kroppvekt til tross for lav fettprosent. (Noe jeg har sett data på.) Det er altså indikasjoner på at høy vekt kan være usunt selv om fettproset er lav. Nå vet vi ikke grunnen til at slike mennesker dør ekstra tidlig. Mange spekulerer i at de er sunne, men at det er steroider og tilskudd som bidrar til det usunne. Eller så er det rett og slett bare forhøyet BMI usunt uansett da det gir mer jobb for hjerte. Eller så er det høyt inntak av kjøtt med tilhørende problemer med kolesterol og hjerte. Såvidt jeg vet er ikke dette forsket bra nok på. Hovedgrunnen til at jeg nevnte kvinner spesifikt har med at det er langt vanskeligere for kvinner å gå forbi BMI 25 på en "sunn" måte enn det er for menn som mye lettere bygger muskler / "sunn vekt" grunnet forskjellen i testosteron mellom menn og kvinner. Ei godt styrketrent dame med BMI 30 vil generelt ha mye mer usunt fett på kroppen enn en godtstyrketrrent mann med tilsvarende BMI. Sånn generelt så er BMI 20-22 best for helsa om man holder seg til de beste/lengste studiene med beste kriteriene. (Kilde som har set på 230 studier.) Dess lengre opp i BMI dess større risiko for økt dødlighet. Ønsker man følge med på hvordan det er mulig å optimalisere helse (som mann) så kan man følge litt med på Brian Johnson sitt blueprint. Han og spesialistteamet er kanskje de på planeten som har størst fokus på å optimalisere helse/levetid. Inkludert størst budsjett. Fettprosenten hans er på 6,9% bare for å dra frem en av enorme mengder målinger. Har har også mye mer muskler enn gjennomsnittsmannen og har BMI på 22,8. Om de hadde data som tilsa noe annet gav bedre helse for han så hadde de lagt seg på de verdiene. Stort lavere i vekt er det ikke mulig for en slik mann å gå med tanke på sunn fettprosent. Jeg fokuserer vanligvis mot det generelle (selv om jeg har god forståelse for unntak og nyanser). Vi kjører veldig forskjellig stil du og jeg. Jeg synes det er fordelaktig å enes om det generelle og det store bilde, før man eventuelt går inn i unntak og nyanser. Tenker ellers at denne helsepraten blir litt for off-topic for trådens tema. Det til tross for at helse har god sammenheng med de biologiske grunnene til at menn generelt ikke vurderer kvinner med høy BMI som så attraktive. Når det kommer til kvinner og muskelmasse vs attraktivitet, som vi to har vært inne på før. Men som kan sies å være litt relevant for ligaer og attraktivitet. Så viser over et titall med studier at kvinner med BMI rundt BMI 18,5 er å foretrekke. Dette inkludert studier hvor muskelmasse kan modifiseres digitalt. Lav BMI trumfer alt. Noe kvinner selvsagt kan ha med en del muskler, eller til og med relativt mye musker for en kvinne. At det finnes menn som foretrekker større kroppsbygger damer, eller damer med høy BMI motstrider jeg ikke på noe vis. Men det hører altså til unntakene. Og når det kommer til ligaer, som i høy grad handler om hva massene foretrekker, så er det altså mest naturlig å fokusere på det generelle. Man kan forøvring ha både optimal BMI for attraktivitet, og ha trent kjempe mye styrke, og være snasen. KG-damer hadde normalt sagt at damer med lav BMI ikke har rumpe og former.😂🤪 Selvsagt propaganda fra kvinner som ikke lever opp til idealet. 😛 Poster derfor klipp som vitenskaplig bevis på at RUMPE + lav BMI er fullt mulig. Og denne rumpa har altså riktig mengde mykhet. Eller skal vi si fasthet. Som alle oppegående mennesker vet er det viktigste. 😛🤤 Dama er godt inn i 20-årene om noen skulle lure. Og typen veier over det dobbelte. Begge trener mye styrke. Typen har BMI på røflig 27, og BMIen til dama tør jeg ikke snakke for høyt om med fare for å trigge KG-damer. Men hun har lav BMI og er sunn. Dette for å i praksis demonstrere litt forskjeller på kjønnene hvor begge har fokus mot styrke og hvor begge har lav fettprosent (for sitt kjønn) samt er sunne. Ikke akkurat representative mennesker for resten av befolkningen, men jeg kan jo drive med unntak jeg også. 😛 Dette er jo også folk som i grunn er i samme liga med tanke på vekt/BMI og mange andre faktorer til tross for de store forskjellene i BMI. Nettopp fordi begge ligger såpass nært idealet for sitt kjønn. Som generelt er i de totalt motsatte endene av normalvekt. Håper dette med BMI og ligaer/attraktivitet er blitt hakket mer tydelig. Anonymkode: 046d8...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #183 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ikke helt sammenlignbart. Pussing av tenner gjøres for at du ikke skal få hull i tennene og miste tennene. Barbering av armhuler og legger har ingen helsemessig funksjon, kun skjønnhetsmessig. Du mister ikke leggene, får ikke infeksjon eller blir skadet av å ikke barbere legger og armhuler. Anonymkode: de08a...933 Ja. Og dessuten begynner "pussing" med P mens "barbering" begynner med B. Anonymkode: 79e7a...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #184 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei en kvinne kan ikke fint ha bmi 30 og ha en sunn kropp. Kanskje det finnes noen få unntak på under en promille, men sånn generelt så vil tilnærmet alle kvinner ha veldig mye usunt overskuddsfett med så høy bmi. Inkludert en hel haug med potensielle helseproblemer i fremtiden. Ved bruk av testosteron tilskudd og steroider kan kvinner i teorien få nok muskelmasse til å ha en så høy bmi med sunn fettprosent. Men det fører igjen til andre problemer. Nå handler tråden i høy grad om attraktivitet / liga, ikke helse. Så la oss ikke gå for bredt og holde fokus på attraktivitet. Normalvektområde som definert av WHO er kjønnsuavhengig ja. Men vi snakker som nevnt om attraktivitet og der ligger standardene i totalt motsatt ender av normalvekt for de forskjellige kjønnene, om ikke forbi. Du kan alltids finne ytterpunkter og dra disse frem. Narkoman ustelt kvinne med lav bmi vs penest mulig kvinne med høy bmi. Eksempelet mitt handlet om hva vekt/BMI gjør med kvinners attraktivitet i snitt. Eller hvordan den parameteren alene kan påvirke liga dersom alt annet er så likt som mulig. Når det kommer til menn så ligger referandeverdien for attraktivitet nært/oppimot bmi 26. (kilde). Det hadde derfor vært lite hensiktsmessig for gjennomsnittsmannen å slanket seg ned til bmi 20 eller lavere med tanke på attraktivitet. Da hadde den blitt redusert. Gjennomsnittsmannen i Norge ligger allerede veldig nært på den parameteren. (Like over 26 sist jeg sjekket.) Anonymkode: 046d8...c0a Igjen Amerikanske tall. Jeg tror ikke aksepten for mannlig fedme, og ønsket om tynne damer er likt i Norge. Anonymkode: a60c0...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #185 Del Skrevet 11. januar Tja, han har andre preferanser når det gjelder utseende, det må vel være greit? Det trenger heller ikke bety at han ikke synest utseende ditt er ok nok, men at du ikke har "det lille ekstra" som treffer han. Og det har heller ikke nødvendighet med pen eller ikke pen. Anonymkode: b9d1b...635 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #186 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Igjen Amerikanske tall. Jeg tror ikke aksepten for mannlig fedme, og ønsket om tynne damer er likt i Norge. Anonymkode: a60c0...a70 En norsk kilde viser at menn løper risiko for tidlig død allerede fra BMI over 25, mens for kvinner begynner det på BMI over 30. Anonymkode: de08a...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #187 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man kan utvilsomt ha høy BMI og være i god shape. Grunner til at jeg spesifiserte kvinner. 1.BMI og risiko for diverse sykdommer. Her er det altså visse forskjeller på menn og kvinner. Hvor kvinner gjerne starter å se flere ulemper tidligere enn menn. Dette i så høy grad at jeg synes det er verdt å differensiere. Sammenlign BMI 22 og 25 f.eks på menn og kvinner så ser man det er (betydelig) lavere helserisikoer hos menn enn hos kvinner. https://www.researchgate.net/publication/260835824_Optimal_body_weight_for_health_and_longevity_Bridging_basic_clinical_and_population_research 2. Du nevnte kvinne med BMI 30. Den eneste måten å få så høy BMI på med sunn fettprosent er å ha enorm mengde muskler. Type Arnold Schwarzenegger rundt sine beste dager (BMI mellom 30-31?). De fleste menn selv med kjempe høy muskelmasse og sunn mengde fett går ikke forbi 27. Og bodybuildere er kjent for å dø tidligere enn folk flest grunnet høy kroppvekt til tross for lav fettprosent. (Noe jeg har sett data på.) Det er altså indikasjoner på at høy vekt kan være usunt selv om fettproset er lav. Nå vet vi ikke grunnen til at slike mennesker dør ekstra tidlig. Mange spekulerer i at de er sunne, men at det er steroider og tilskudd som bidrar til det usunne. Eller så er det rett og slett bare forhøyet BMI usunt uansett da det gir mer jobb for hjerte. Eller så er det høyt inntak av kjøtt med tilhørende problemer med kolesterol og hjerte. Såvidt jeg vet er ikke dette forsket bra nok på. Hovedgrunnen til at jeg nevnte kvinner spesifikt har med at det er langt vanskeligere for kvinner å gå forbi BMI 25 på en "sunn" måte enn det er for menn som mye lettere bygger muskler / "sunn vekt" grunnet forskjellen i testosteron mellom menn og kvinner. Ei godt styrketrent dame med BMI 30 vil generelt ha mye mer usunt fett på kroppen enn en godtstyrketrrent mann med tilsvarende BMI. Sånn generelt så er BMI 20-22 best for helsa om man holder seg til de beste/lengste studiene med beste kriteriene. (Kilde som har set på 230 studier.) Dess lengre opp i BMI dess større risiko for økt dødlighet. Ønsker man følge med på hvordan det er mulig å optimalisere helse (som mann) så kan man følge litt med på Brian Johnson sitt blueprint. Han og spesialistteamet er kanskje de på planeten som har størst fokus på å optimalisere helse/levetid. Inkludert størst budsjett. Fettprosenten hans er på 6,9% bare for å dra frem en av enorme mengder målinger. Har har også mye mer muskler enn gjennomsnittsmannen og har BMI på 22,8. Om de hadde data som tilsa noe annet gav bedre helse for han så hadde de lagt seg på de verdiene. Stort lavere i vekt er det ikke mulig for en slik mann å gå med tanke på sunn fettprosent. Jeg fokuserer vanligvis mot det generelle (selv om jeg har god forståelse for unntak og nyanser). Vi kjører veldig forskjellig stil du og jeg. Jeg synes det er fordelaktig å enes om det generelle og det store bilde, før man eventuelt går inn i unntak og nyanser. Tenker ellers at denne helsepraten blir litt for off-topic for trådens tema. Det til tross for at helse har god sammenheng med de biologiske grunnene til at menn generelt ikke vurderer kvinner med høy BMI som så attraktive. Når det kommer til kvinner og muskelmasse vs attraktivitet, som vi to har vært inne på før. Men som kan sies å være litt relevant for ligaer og attraktivitet. Så viser over et titall med studier at kvinner med BMI rundt BMI 18,5 er å foretrekke. Dette inkludert studier hvor muskelmasse kan modifiseres digitalt. Lav BMI trumfer alt. Noe kvinner selvsagt kan ha med en del muskler, eller til og med relativt mye musker for en kvinne. At det finnes menn som foretrekker større kroppsbygger damer, eller damer med høy BMI motstrider jeg ikke på noe vis. Men det hører altså til unntakene. Og når det kommer til ligaer, som i høy grad handler om hva massene foretrekker, så er det altså mest naturlig å fokusere på det generelle. Man kan forøvring ha både optimal BMI for attraktivitet, og ha trent kjempe mye styrke, og være snasen. KG-damer hadde normalt sagt at damer med lav BMI ikke har rumpe og former.😂🤪 Selvsagt propaganda fra kvinner som ikke lever opp til idealet. 😛 Poster derfor klipp som vitenskaplig bevis på at RUMPE + lav BMI er fullt mulig. Og denne rumpa har altså riktig mengde mykhet. Eller skal vi si fasthet. Som alle oppegående mennesker vet er det viktigste. 😛🤤 Dama er godt inn i 20-årene om noen skulle lure. Og typen veier over det dobbelte. Begge trener mye styrke. Typen har BMI på røflig 27, og BMIen til dama tør jeg ikke snakke for høyt om med fare for å trigge KG-damer. Men hun har lav BMI og er sunn. Dette for å i praksis demonstrere litt forskjeller på kjønnene hvor begge har fokus mot styrke og hvor begge har lav fettprosent (for sitt kjønn) samt er sunne. Ikke akkurat representative mennesker for resten av befolkningen, men jeg kan jo drive med unntak jeg også. 😛 Dette er jo også folk som i grunn er i samme liga med tanke på vekt/BMI og mange andre faktorer til tross for de store forskjellene i BMI. Nettopp fordi begge ligger såpass nært idealet for sitt kjønn. Som generelt er i de totalt motsatte endene av normalvekt. Håper dette med BMI og ligaer/attraktivitet er blitt hakket mer tydelig. Anonymkode: 046d8...c0a Disse tullekildene fra USA har jo ingen rot i virkeligheten. Her er norske kilder: https://www.volvat.no/aktuelt/magefett-er-svart-farlig-for-overvektige/ https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2023/03/04/195906638/dette-kan-vaere-arsakene-til-at-fedme-er-farligere-for-menn-enn-kvinner?nr=1 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/menns-magefett-er-farligere-enn-kvinners-1.15541846 Overvekt er farligere for menn enn kvinner. De fleste menn begynner å legge på seg på magen, mens hos kvinner sprer de ekstra kiloene seg litt rundt på kroppen. Og magefett er farligere en annen fett. I tillegg er magefett hos menn farligere enn tilsvarende hos kvinner. Du kan få prostatakreft som overvektig: https://www.forskning.no/overvekt-kreft/overvekt-gir-farligere-prostatakreft/774867 En av sykdomstypene som er mest knyttet til overvekt, er hjerte- og karsykdommer. Siden menn er mer utsatt for hjerteinfarkt enn kvinner I ALLE ALDRE, så vil overvekt hos menn bidra til enda høyere risiko: https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/hjerteinfarkt-hyppigst-hos-menn-hele-livet Årsaken til alt dette er blant annet at kvinner NATURLIG har høyere fettprosent enn menn, noe de trenger for å kunne gå gravide, bære frem og amme barn. Menn trenger ikke høy fettprosent eller ekstra kilo for noe tilsvarende. Tynne kvinner, med BMI på 18 eller lavere, kan miste mensen: https://www.dagbladet.no/tema/for-tynn-til-a-bli-gravid/63985681 Så dette helsepjattet ditt har ingen rot i virkeligheten. Mange menn har anoreksifetisj, selv om de vet at kvinner med noe høyere BMI BÅDE er sunnere og mer fruktbare: https://www.psypost.org/2023/04/men-are-more-attracted-to-women-with-lower-bmi-but-agree-those-with-higher-bmi-appear-more-healthy-and-fertile-74673 Dere er klar over at lav BMI ikke er mest heldig når det gjelder helse, men dere har anoreksifetisj. Samtidig vil dere ikke trene og spise sunt, og lager dere en mye om at overvektige menn er de mest attraktive. Den tryggeste BMI-en ligger på 23-24: https://www.forskning.no/overvekt-samfunnsmedisin/hva-er-den-sunneste-vekta/420564 Derfor er det verken særlig heldig med BMI på 17-18 hos kvinner eller på 25-26 hos menn. Sånn. Nå vet du det. Anonymkode: de08a...933 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #188 Del Skrevet 11. januar Hva er tema egentlig? At det er greiere at et kjønn har høy BMI enn det andre kjønnet fordi høy BMI sier mer om helse for et kjønn enn et annet? Jeg ser ikke helt relevansen for trådens tema. Jada Arnold Scwarzenegger hadde sikkert en BMI på 30 uten å ha fedme, og det finnes kanskje ingen kvinner som er i nærheten. Men de færreste voksne er body buildere. Og hvis vi går bort fra BMI og heller definerer attraktivitet basert på midjemål eller fettprosent så har man vel løst det problemet? Uansett så står selvsagt en sykelig overvektig kvinne fritt til å kreve at en evt partner skal ha normal BMI eller se ut som Arnold. Og Arnold står fritt til å nekte. Det er sånn kjønnsmarkedet fungerer. Hvis man er for sær og uattraktiv (og jeg mener totalpakken for attraksjon, ikke bare utseende) så er det vanskelig å finne noen som vil ha deg. Sånn er det. Anonymkode: 6fd95...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #189 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er tema egentlig? At det er greiere at et kjønn har høy BMI enn det andre kjønnet fordi høy BMI sier mer om helse for et kjønn enn et annet? Jeg ser ikke helt relevansen for trådens tema. Jada Arnold Scwarzenegger hadde sikkert en BMI på 30 uten å ha fedme, og det finnes kanskje ingen kvinner som er i nærheten. Men de færreste voksne er body buildere. Og hvis vi går bort fra BMI og heller definerer attraktivitet basert på midjemål eller fettprosent så har man vel løst det problemet? Uansett så står selvsagt en sykelig overvektig kvinne fritt til å kreve at en evt partner skal ha normal BMI eller se ut som Arnold. Og Arnold står fritt til å nekte. Det er sånn kjønnsmarkedet fungerer. Hvis man er for sær og uattraktiv (og jeg mener totalpakken for attraksjon, ikke bare utseende) så er det vanskelig å finne noen som vil ha deg. Sånn er det. Anonymkode: 6fd95...093 Selvfølgelig. Men menn nekter å ta innover seg at overvektige menn som regel ikke har sjanse på slanke, trente damer. De lager seg myter om at kvinner foretrekker feite menn, og at det er mindre farlig for en mann enn for en kvinne å være feit. Anonymkode: de08a...933 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #190 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig. Men menn nekter å ta innover seg at overvektige menn som regel ikke har sjanse på slanke, trente damer. De lager seg myter om at kvinner foretrekker feite menn, og at det er mindre farlig for en mann enn for en kvinne å være feit. Anonymkode: de08a...933 Jeg tror at både menn og kvinner har oppblåste ideer om egen attraktivitet. Hvis vi skal tro KG så er det flere kvinner enn menn som toner ned utseendets betydning for «total-attraksjon», men som legger mer vekt på andre sider ved den potensielle partneren. Stereotypen av dette er superrike menn med mye makt som finner seg en ung og veldreid kjæreste på tross av egen manglende fysisk attraksjon. Mange vil forklare kvinnens valg med «golddigger», men jeg tror også at det kan handle om handlekraftige menn som er vant til å skjære igjennom, som har respekt fra mange andre. Det har til alle tider vært et afrodisiak. Anonymkode: 6fd95...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #191 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror at både menn og kvinner har oppblåste ideer om egen attraktivitet. Hvis vi skal tro KG så er det flere kvinner enn menn som toner ned utseendets betydning for «total-attraksjon», men som legger mer vekt på andre sider ved den potensielle partneren. Stereotypen av dette er superrike menn med mye makt som finner seg en ung og veldreid kjæreste på tross av egen manglende fysisk attraksjon. Mange vil forklare kvinnens valg med «golddigger», men jeg tror også at det kan handle om handlekraftige menn som er vant til å skjære igjennom, som har respekt fra mange andre. Det har til alle tider vært et afrodisiak. Anonymkode: 6fd95...093 Altså, selvfølgelig er det golddigger. Sex er en del av de fleste relasjoner. Uansett hvor handlekraftig en mann er, må kvinnen like hans utseende til en viss grad for å kunne nyte sex med ham. Mange kvinner, særlig i land som USA, blir sammen med menn de ikke liker, bare fordi de har masse penger. Og da lurer jeg på - synes menn det er greit å bo sammen med en dame som ikke elsker dem, men elsker pengene deres? Anonymkode: de08a...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #192 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså, selvfølgelig er det golddigger. Anonymkode: de08a...933 Jeg kjenner ikke dama ved siden av Fredriksen, google bare serverte dem som et par. Vet du at hun var en golddigger eller antar du det bare? Sitat Sex er en del av de fleste relasjoner. Uansett hvor handlekraftig en mann er, må kvinnen like hans utseende til en viss grad for å kunne nyte sex med ham. Jeg leser stadig på KG om kvinner som har vært gift med en mann i 30 år og som elsker og tenner på ham på tross av at han har lagt på seg 30kg, mistet håret og fått gule tenner. Sitat Mange kvinner, særlig i land som USA, blir sammen med menn de ikke liker, bare fordi de har masse penger. Har du en hang-up på USA? Fredriksen tilhører vel en Norsk kultur-sfære (selv om han beveger seg i litt andre kretser enn meg og muligens bor i et skattefritt land nå). Sitat Og da lurer jeg på - synes menn det er greit å bo sammen med en dame som ikke elsker dem, men elsker pengene deres? Man bor sammen med en mann eller dame pga total-pakken, ikke enkelt-faktorer. Er det greit at en dame bor sammen med en mann fordi han er leder over 10.000 personer og fordi fremstående personer søker kontakt med ham i sosiale lag og vil ha en audiens? Er det greit om dama er sammen med meg «fordi» jeg har mastergrad? Jeg vet da pokker. Hvis en man forteller deg at du har innmari vakre øyne og at det er grunnen til at han tok kontakt med deg på en bar for 20 år siden, hvordan føler du deg? Er ikke det temmelig overfladisk? Anonymkode: 6fd95...093 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 11. januar #193 Del Skrevet 11. januar Helt normale menn som ønsker vanlige jenter forblir single og barnløse. Bare tull at disse mennene sikter for høyt og kun vil ha modellene jenter osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #194 Del Skrevet 11. januar DelvisPresley skrev (3 minutter siden): Helt normale menn som ønsker vanlige jenter forblir single og barnløse. Bare tull at disse mennene sikter for høyt og kun vil ha modellene jenter osv. Fellestrekket for mine evig single mannlige venner er ikke at de «krever» en enestående vakker kvinne. Fellestrekket er usikkerhet (etter 20 år med avslag), moderat overvekt, introvert, awkwardness… De fleste har lang utdanning, grei jobb, liberale verdier og ryddig leilighet. Men kvinner føler ikke at de er spennende nok til at kvinnen tar initiativ, og når mannen ikke tør/greier å ta initiativ (eller fremstår stotrete, ubehjelpelig eller «creepy») så skjer det ikke noe ovenfor de mer passive kvinnene heller. Anonymkode: 6fd95...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #195 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Disse tullekildene fra USA har jo ingen rot i virkeligheten. Her er norske kilder: https://www.volvat.no/aktuelt/magefett-er-svart-farlig-for-overvektige/ https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2023/03/04/195906638/dette-kan-vaere-arsakene-til-at-fedme-er-farligere-for-menn-enn-kvinner?nr=1 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/menns-magefett-er-farligere-enn-kvinners-1.15541846 Overvekt er farligere for menn enn kvinner. De fleste menn begynner å legge på seg på magen, mens hos kvinner sprer de ekstra kiloene seg litt rundt på kroppen. Og magefett er farligere en annen fett. I tillegg er magefett hos menn farligere enn tilsvarende hos kvinner. Du kan få prostatakreft som overvektig: https://www.forskning.no/overvekt-kreft/overvekt-gir-farligere-prostatakreft/774867 En av sykdomstypene som er mest knyttet til overvekt, er hjerte- og karsykdommer. Siden menn er mer utsatt for hjerteinfarkt enn kvinner I ALLE ALDRE, så vil overvekt hos menn bidra til enda høyere risiko: https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/hjerteinfarkt-hyppigst-hos-menn-hele-livet Årsaken til alt dette er blant annet at kvinner NATURLIG har høyere fettprosent enn menn, noe de trenger for å kunne gå gravide, bære frem og amme barn. Menn trenger ikke høy fettprosent eller ekstra kilo for noe tilsvarende. Tynne kvinner, med BMI på 18 eller lavere, kan miste mensen: https://www.dagbladet.no/tema/for-tynn-til-a-bli-gravid/63985681 Så dette helsepjattet ditt har ingen rot i virkeligheten. Mange menn har anoreksifetisj, selv om de vet at kvinner med noe høyere BMI BÅDE er sunnere og mer fruktbare: https://www.psypost.org/2023/04/men-are-more-attracted-to-women-with-lower-bmi-but-agree-those-with-higher-bmi-appear-more-healthy-and-fertile-74673 Dere er klar over at lav BMI ikke er mest heldig når det gjelder helse, men dere har anoreksifetisj. Samtidig vil dere ikke trene og spise sunt, og lager dere en mye om at overvektige menn er de mest attraktive. Den tryggeste BMI-en ligger på 23-24: https://www.forskning.no/overvekt-samfunnsmedisin/hva-er-den-sunneste-vekta/420564 Derfor er det verken særlig heldig med BMI på 17-18 hos kvinner eller på 25-26 hos menn. Sånn. Nå vet du det. Anonymkode: de08a...933 Dette er korrekt informasjon. Det virker som noen her vil «tvinge» damer til å velge menn de ikke finner attraktiv ved å si du er tjukk, så ta hva som helst. Det disse personene tar som forutsetning er at damer velger en ikke attraktiv partner fremfor å være alene. Men det er ikke sikkert de gjør. Anonymkode: a60c0...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #196 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg kjenner ikke dama ved siden av Fredriksen, google bare serverte dem som et par. Vet du at hun var en golddigger eller antar du det bare? Jeg leser stadig på KG om kvinner som har vært gift med en mann i 30 år og som elsker og tenner på ham på tross av at han har lagt på seg 30kg, mistet håret og fått gule tenner. Har du en hang-up på USA? Fredriksen tilhører vel en Norsk kultur-sfære (selv om han beveger seg i litt andre kretser enn meg og muligens bor i et skattefritt land nå). Man bor sammen med en mann eller dame pga total-pakken, ikke enkelt-faktorer. Er det greit at en dame bor sammen med en mann fordi han er leder over 10.000 personer og fordi fremstående personer søker kontakt med ham i sosiale lag og vil ha en audiens? Er det greit om dama er sammen med meg «fordi» jeg har mastergrad? Jeg vet da pokker. Hvis en man forteller deg at du har innmari vakre øyne og at det er grunnen til at han tok kontakt med deg på en bar for 20 år siden, hvordan føler du deg? Er ikke det temmelig overfladisk? Anonymkode: 6fd95...093 Her er forskjellen - en mann som du fant attraktiv I STARTEN, vil fortsette å være attraktiv når dere eldes sammen. Det er den samme mannen, med de samme ansiktstrekkene, den samme utstrålingen, og den samme kroppstypen. I tillegg har dere hatt mange opplevelser i løpet av 30 år som har knyttet dere tett sammen. Fredriksen tilhører nok ikke NORSK kultursfære. Han er en av de svært få steinrike mennesker i Norge, som er en del av stort internasjonalt marked. Har for øvrig enda til gode å høre fra en mann at jeg har innmari vakre øyne, og at det er derfor han tok kontakt med meg. Men likevel er dette mer logisk enn "du har tykk lommebok". Anonymkode: de08a...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #197 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er korrekt informasjon. Det virker som noen her vil «tvinge» damer til å velge menn de ikke finner attraktiv ved å si du er tjukk, så ta hva som helst. Det disse personene tar som forutsetning er at damer velger en ikke attraktiv partner fremfor å være alene. Men det er ikke sikkert de gjør. Anonymkode: a60c0...a70 Det er jo det samme som teorien om at alle kvinner foretrekker mye eldre menn. Løgn fra ende til annen. Anonymkode: de08a...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #198 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fellestrekket for mine evig single mannlige venner er ikke at de «krever» en enestående vakker kvinne. Fellestrekket er usikkerhet (etter 20 år med avslag), moderat overvekt, introvert, awkwardness… De fleste har lang utdanning, grei jobb, liberale verdier og ryddig leilighet. Men kvinner føler ikke at de er spennende nok til at kvinnen tar initiativ, og når mannen ikke tør/greier å ta initiativ (eller fremstår stotrete, ubehjelpelig eller «creepy») så skjer det ikke noe ovenfor de mer passive kvinnene heller. Anonymkode: 6fd95...093 Spennende er kanskje feil ord, vet av veldig spennende menn jeg aldri kommer til å prøve meg på, men som jeg håper prøver seg på meg selv om det også er skummelt. Er passiv ei kvinne. Anonymkode: 75a6d...299 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 11. januar #199 Del Skrevet 11. januar 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo det samme som teorien om at alle kvinner foretrekker mye eldre menn. Løgn fra ende til annen. Anonymkode: de08a...933 Den teorien er jo ikke en teori. Fleste av oss har vel den personlige erfaringen selv, og man trenger knapt å se forbi sine egne gardiner og ut i samfunnet at fleste par har en gjennomsnittlig aldersforskjell på 5-6 år der mannen er den eldste av dem. Samme kan du si om mer ekstreme alderforskjeller på over 10 år og mer. Det er fortsatt mannen som er den eldste av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #200 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fellestrekket for mine evig single mannlige venner er ikke at de «krever» en enestående vakker kvinne. Fellestrekket er usikkerhet (etter 20 år med avslag), moderat overvekt, introvert, awkwardness… De fleste har lang utdanning, grei jobb, liberale verdier og ryddig leilighet. Men kvinner føler ikke at de er spennende nok til at kvinnen tar initiativ, og når mannen ikke tør/greier å ta initiativ (eller fremstår stotrete, ubehjelpelig eller «creepy») så skjer det ikke noe ovenfor de mer passive kvinnene heller. Anonymkode: 6fd95...093 Virker som det er vanskelig : flotte menn som er sosialt klønete .. og ensomme flotte damer som aldri finner noen. Skulle vært noen som hjalp å koble de to gruppene på hverandre 🤗 Anonymkode: a60c0...a70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå