Gå til innhold

Menn som tror de kan velge å vrake i damer når de selv er mindre pene..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Jeg er sammen med min mann fordi jeg ble forelsket i ham. Ikke fordi han var den beste jeg kunne få. Jeg følger ikke noen modeller på Insta eller glaner på andre menn, fordi jeg ikke forstår poenget med det.

Anonymkode: de08a...933

Vel, da må vi anta det samme gjelder menn som er glade i SIN kjæreste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flott at vi har kvinner som kan belære oss menn om hva vi tenker og føler og ønsker. 

Lurer på hvor godt mottatt det blir om vi menn skal begynne å belære kvinner om det å være kvinne. 

Anonymkode: 7d823...0d1

Dere gjør det jo hele tiden.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke noe synd på dem om de velger å "ta til takke med" fordi de er for late og ubrukelige til å forbedre seg selv.

Anonymkode: 46ff8...d3a

Poenget er at svært få mennesker ønsker å være en som partner har tatt til takke med fordi han eller hun ikke kunne få noe bedre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 19.50):

Motsier du ikke deg selv litt her… 😅 De hårete leggene hennes er jo slik hun egentlig er 😉

Anonymkode: acd67...3e6

Jada, og det er ikke "naturlig" å pusse tennene heller.

Du trodde det var dette vi snakket om? 😂

Anonymkode: 79e7a...7e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 19.56):

Jeg skjønner hva du mener - men likevel; hvorfor er det «feil» å gjøre seg penere ved unødvendig sminking, men «riktig» å gjøre seg penere ved unødvendig hårfjerning? 😅

Anonymkode: acd67...3e6

Det er forskjell på å stelle seg og å male seg om for å se annerledes ut enn man faktisk gjør.

Det er ikke vanskelig å forstå forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jada, og det er ikke "naturlig" å pusse tennene heller.

Du trodde det var dette vi snakket om? 😂

Ikke helt sammenlignbart. Pussing av tenner gjøres for at du ikke skal få hull i tennene og miste tennene. Barbering av armhuler og legger har ingen helsemessig funksjon, kun skjønnhetsmessig. Du mister ikke leggene, får ikke infeksjon eller blir skadet av å ikke barbere legger og armhuler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er forskjell på å stelle seg og å male seg om for å se annerledes ut enn man faktisk gjør.

Det er ikke vanskelig å forstå forskjellen.

Nei, det er ingen forskjell. Begge deler gjøres for å se penere ut. Mange kvinner barberer seg ikke, men de steller seg da for det - dusjer, grer håret, har på rene og pene klær, bruker deodorant osv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Den personen som ønsker å blir kjent med deg og evt starte en relasjon med deg bestemmer at du er «pen nok».

Hvis du spør menn om å rangere attraktiviteten til 10 fremmede jenter som de får bilde av så er de ganske enige. Så også om du ber kvinner om å rangere 10 fremmede menn på samme måte.

Noen synes at Tone Damli Aaberge er penest, andre at Haddy N’jie er vakrest. De fleste synes at begge er vakrere enn Moskva-Marit eller Elin Ørjasæter. Tilsvarende med menn, kvinner flest synes at Ryan Reynolds eller Chris Hemsworth er kjekkere enn meg.

Anonymkode: 6fd95...093

Du forstår meg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atragon skrev (13 minutter siden):

Du forstår meg ikke

I tillegg er Elin Ørjasæter gift, og vært gift med samme mann hele tiden, mens Haddy er skilt to ganger etter kortvarige ekteskap. Moskva-Marits to ektemenn var yngre enn henne, og i helt annen "liga" utseendemessig. Nå er Haddy en utrolig god forfatter. Men når det gjelder de andre, så har både Elin og Marit utrettet mye mer for samfunnet enn det Tone noen gang kommer til å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

I tillegg er Elin Ørjasæter gift, og vært gift med samme mann hele tiden, mens Haddy er skilt to ganger etter kortvarige ekteskap. Moskva-Marits to ektemenn var yngre enn henne, og i helt annen "liga" utseendemessig. Nå er Haddy en utrolig god forfatter. Men når det gjelder de andre, så har både Elin og Marit utrettet mye mer for samfunnet enn det Tone noen gang kommer til å gjøre. 

Beauty is in the eye of the beholder

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg tok samme fly som Elin Ørjasæter en gang, og både i loungen og i ventehallen hang mektige pene menn rundt henne, og prøvde å få litt oppmerksomhet. Hun hadde en utstråling og tilstedeværelse, og evne til å se/like andre mennesker, som var veldig tiltrekkende. Hun var/er omsvermet av pene og rike og suksessfulle menn.

Anonymkode: a60c0...a70

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tok samme fly som Elin Ørjasæter en gang, og både i loungen og i ventehallen hang mektige pene menn rundt henne, og prøvde å få litt oppmerksomhet. Hun hadde en utstråling og tilstedeværelse, og evne til å se/like andre mennesker, som var veldig tiltrekkende. Hun var/er omsvermet av pene og rike og suksessfulle menn.

Anonymkode: a60c0...a70

Nettopp. Hun er smart, skarp, humoristisk og sikker på seg selv. Utseendet falmer, personligheten og intellektet består.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ikke nødvendigvis være sånn at han tror han kan velge og vrake, men at han vil heller være singel enn å være med noen han ikke er tiltrukket til. Dette er veldig vanlig blant damer og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Betasuppe said:

Beauty is in the eye of the beholder

Jeg er enig i at du får vurdere hvem som er pen i dine øyne og jeg får vurdere hvem som er pen i mine. :)

Men nå er det jo ganske opplagt at TS opererer med ligaer slik hun uttaler seg. Og da må man vel nesten forholde seg litt til de generelle reglene som gjelder der. Ikke at det er en fasit på det området, men det er jo trekk som går igjen.

Eksempelvis så beskriver TS seg selv som "Ikke superpen", "midt på treet". Når ei dame gjør det så er det typisk at hun er en ganske gjennomsnittlige i beste tilfelle. Men la oss si 5.

I tillegg så er hun noen kg overvektig. Det kan jo bety så mangt. Men typisk over BMI25. Men hva vil det generelt si for utseende? Jo som man f.eks kan se nedenfor (til venstre) så har det veldig mye å si på attraktivitet på kvinner. Å gå fra BMI 32 til 18,5 gir røflig 300% økning i attraktivitet på en kvinnekropp (runder av og sier fra 2 til 6). Mange vil si at WHR og timeglass figur er viktig, men sammenlignet med BMI, er det langt mer subjektivt. Poenget mitt er at visse faktorer er generelt er ganske lite subjektive. Slik som BMI. Derfor er det ganske viktig å ha med i vurderingen.

bmiwhr_front_tovee_2001.jpg?itok=XBm9XiS

(Kilde)

Når det kommer til BMI og den 300% økningen i attraktivitet (som både kan være mer og ned mot 200% avhengig av studie) Så vil den fungere motsatt også. Ei som er 9 som slank/tynn. Vil bli kanskje bli ratet 3 som feit.

Ei som er 6, vil kanskje bli en 2er ved å gra fra optimal til skikkelig feit.

Jeg vet ikke hva "noen kilo overvekt" er for TS, men noe sier meg et sted mellom BMI 25-30. Noe som reduserer attraktiviteten med en god del. I tilegg tipper jeg at hun ikke er noe ung dame, med tilhørende tap i attraktivitet.

TS er nok med andre ord 3, i beste tilfelle om en stor gruppe menn hadde stått for vurderingen. Kanskje også 2 avhengig av hvordan man vurderer aldersforfall.

Nå vet vi også at kvinner har en tendens til å vurdere gjennomsnittsmenn, som er 5, til å være godt under snittet pene. Det vil si at menn som ofte er 5, blir ratet til å være 3.

Så for alt vi vet, så er det ikke usannsynlig at TS rett og slett traff på en mann godt over hennes liga. Hun var rundt 2,5. Han 5. Men dette blir selvsagt bare spekulasjon.

Vi kan også spekulere i at TS hadde bilder som slanket bort kilo, men som ble avslørt når de møttes. Ikke uvanlig. Og en grunn til å avbryte date med å si at TS ikke var "hans type utseendemessig".

Vi kan også komplisere alt dette med å si at personlighet også har med hvor attraktiv man oppfattes. TS fremstår ikke akkurat som et varp på det området heller....

Anonymkode: 046d8...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/6/2024 at 3:04 PM, AnonymBruker said:

Opplevde nemlig for noen uker siden å matche med en fyr på mitt nivå utseendemessig på tinder. Jeg er ikke en superpen dame. Har noen kilo ekstra og er vel midt på treet når det gjelder utseendet sjenerelt. Vi skulle treffes på en bar. Vi hadde det hyggelig å snakket og ble kjent. Plutselig utbryter han at jeg ikke er det han ser etter og at jeg ikke er helt hans type utseendemessig. Tenkte at jaja, vi har alle lov å ha våre preferanser. Men jeg skjekket bare tilfeldig i sidesynet da han trykket seg en tur inn på instagram og der så jeg at han fulgte bare sånne typiske babes som er 10/10 på skalaen.. Han selv er en sterk 3er, ikkje vondt ment mot han, men det er dessverre sannheten.

Har opplevd dette flere ganger iløpet av livet. Menn som ikke er superpene tror de kan velge og vrake i damer, og blir skuffet når de pene damene ikke vil ha dem og klager på at ingen liker dem eller vil date dem, så kommer det damer som er på de mennenes skala og nei oss vil de ikke ha, men det er oss mindre pene damer som er i de mennenes liga🤷🏻‍♀️

Dere menn som er slik må bare lære dere å se realiteten i øynene og skjønne at dere må senke kravene et par hakk! Går ikke ann å tro man skal få Megan Fox når man selv er langt mindre pen..  Vil gjerne høre fra kvinner som har opplevd det samme! Er så provoserende at enkelte menn oppfører seg slik!

Anonymkode: f1702...368

Jeg må bare beklage på vegne av mitt eget kjønn. Det er dessverre enkelte individer som har helt feil forestilling i forhold til utseendet på kvinner.

De skyter seg selv i foten. Gå videre og se etter de gode eksemplarene i stedet. Jeg vet det er frustrerende, men de finnes.

Anonymkode: 37677...f25

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor forteller du meg alt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 1/6/2024 at 8:13 PM, AnonymBruker said:

Hvis de bare kan være sammen i mørket er det jo litt trist. Men jeg er ikke enig med deg. De fleste damer har lavere selvtillit og er mer realistiske enn menn. Menn har ofte veldig urealistiske krav og urimelig høy selvtillit. Finnes forskning som støtter dette også hvis du gidder å google det. 

Anonymkode: 18ee2...566

Min erfaring er at dette er motsatt. Kvinner på Tinder som alle går etter topp 10 prosent menn er vel dokumentert så det rekker.

https://usustatesman.com/economics-of-dating-2-the-brutal-reality-of-dating-apps/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I USA. Bor du i USA?

Skiller Amerikanske gener seg vesentlig fra Norske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skiller Amerikanske gener seg vesentlig fra Norske?

Amerikanske kvinner deltar mindre i arbeidslivet, er mer opptatt av status, er mer religiøse og overfladiske enn norske kvinner, generelt. Derfor er det forskjeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...