herzeleid Skrevet 6. januar #21 Del Skrevet 6. januar Det kan jo tenkes at han har andre egenskaper som kvinner finner attraktive og dermed gjør at han når opp hos kvinner de fleste vil anse som vakrere enn ham selv. Han ville i så fall langt fra vært den første. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #22 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis de bare kan være sammen i mørket er det jo litt trist. Men jeg er ikke enig med deg. De fleste damer har lavere selvtillit og er mer realistiske enn menn. Menn har ofte veldig urealistiske krav og urimelig høy selvtillit. Finnes forskning som støtter dette også hvis du gidder å google det. Anonymkode: 18ee2...566 Det kommer litt ann på mennene det, det fins de av oss som er brautende og innbilsk, men majoriteten av menn jeg treffer er nå ikke det, vi syns slike menn er minst like irriterende og idiotisk som dere, men så er det kanskje slike menn dere damer stadig roter dere bort i, de beste mennene jeg kjenner er ikke en stjerne på den lokale baren for å si det sånn. Anonymkode: da92a...55d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #23 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer litt ann på mennene det, det fins de av oss som er brautende og innbilsk, men majoriteten av menn jeg treffer er nå ikke det, vi syns slike menn er minst like irriterende og idiotisk som dere, men så er det kanskje slike menn dere damer stadig roter dere bort i, de beste mennene jeg kjenner er ikke en stjerne på den lokale baren for å si det sånn. Anonymkode: da92a...55d Møter de beste mennene dine opp i baren? Om nei, hvor kan noen møte dem? Anonymkode: 75a6d...299 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #24 Del Skrevet 6. januar Nå høres du fryktelig ut som en incel.. mannen for da lov til å ha noen krav. Det å være tiltrukket noen er vel minimum.. Anonymkode: 3085a...b90 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #25 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå høres du fryktelig ut som en incel.. mannen for da lov til å ha noen krav. Det å være tiltrukket noen er vel minimum.. Anonymkode: 3085a...b90 Det kan, men det bør ikke være for høye krav når menn uansett har bedre å velge mellom enn kvinner når det kommer til utseende. Kvinner må jo ofte bare vende seg til å bli tiltrukket av andre ting enn utseende hos menn. Menn kan date oppover i utseende langt oftere enn kvinner når det gjelder forhold (ikke ligging). Det finnes flere kvinner enn menn som er heldige med utseendet sitt. Bare se deg rundt. Anonymkode: fd3b3...473 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #26 Del Skrevet 6. januar Hvis menn (/gutter) nekter å innse at "høye krav" bør handle om mer/annet enn bare utseende, kan de jo ikke samtidig ha forventninger til gode forhold/samliv med en kvinne. Man kan komme bedre ut av det om man stiller høye krav til det å passe sammen og gå godt overens som personer, fordi det er mye mer avgjørende hvis det handler om å leve godt sammen over tid. Man løser ikke floker i et parforhold bedre eller får til bedre dialog, tillit osv ved hvor godt man liker partnerens utseende. Det er en altfor tynn tråd å henge et parforhold opp etter. Å tro noe annet er veldig naivt. Klart utseende betyr også noe, men her inne virker mange så overfladiske at de fremstår som direkte ukloke og dumme, og det er lett å mistenke at de aldri har vært i noe seriøst forhold over tid, slik de hatdnakket hevder at det er nødvendig for dem å prioritere. Selv brukte jeg nesten 10 år på tre forhold som havarerte i tur og orden fordi tiden hver gang viste at vi faktisk matchet for dårlig på det personlighetsmessige, på det å ha nok felles i form av verdier, felles ønsker for fremtiden m.m. Og dessuten, selv om jeg som mann helt forstår dette med fysisk tiltrekning, er ikke engang det noe som garanterer at det seksuelle fungerer. Om man hver for seg har for ulik seksualitet blir det lett ugreie, selv om og uansett hvordan man tiltrekkes av hverandres utseende. Den første fysiske tiltrekningen gir gjerne forholdet en pangstart, men garanterer ikke noe om hvordan ting vil utvikle seg videre. Det vil handle mer om det mellommenneskelige, vennskap, personkjemi osv. Har selv erfart dette, selvfølgelig, på godt og vondt. Pga alt dette er det smartere å ha litt kompromissvilje, realistisk gangsyn og heller tenke helhetsinntrykk enn primært bare utseende på potensiell partner. Det er ikke å "senke krav", men å forstå noen harde realiteter og at en virkelig god partner er og må være mer enn sitt ytre. Men skjønner dette blir vanskelig for mange, når det legges så mye prestisje og stolthet i å være kravstor på utseende og kropp. Man skal helst forstå at man lett setter mye annet på spill om man tviholder for hardt på sine forestillinger om hvordan drømmekvinnen - den egentlig beste matchen - skal SE UT. Faktisk kan det vise seg at hun ser helt annerledes ut enn man forestilte seg. Men det skjønner man først mye senere. Anonymkode: 85795...90b 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #27 Del Skrevet 6. januar Enig, men sånne menn er jo ikke menn. Dem vil heller aldri få det bra sammen med ei sånn dame. Det er klart man skal være betatt og ha lyst på dama si men er mye mer enn utseende det, man kan være vinnende og bli så mye flottere. menn som bare ser etter slike damer er kansje ikke helt klare for å slå seg til ro eller vet hva dem vil, det er mye sånnt, begge veier. Jeg har nettdata før jeg å, er vel en 6-7 kansje, noen kg ekstra, har født 2 barn å begynner å bli voksen, jeg ville hatt en mann som så meg for meg å ikke bare utseende. men fint derimot han var ærlig så tidlig, tøft gjort å si det å enn å late som å avvise deg etter daten💕da var det ikke rett, å du er 100% flott som du er uansett hvem du er💕å den du skal være med kommer en dag når den dagen kommer💕💕💕💕💕 Anonymkode: b2e7a...a7e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjekkfyr Skrevet 7. januar #28 Del Skrevet 7. januar Det merkelige i de opplevelsene flere av dere nevner her, er nå det totale fraværet av folkeskikk! Greit nok å innse at man kanskje ikke kjenner noen kjemi eller ikke er tilstrekkelig tiltrukket av noen, men man burde jaggu være såpass at man ordlegger seg på en skikkelig måte 😣 Når det er sagt - så er nå min erfaring at hele denne «liga-tankegangen» kan med fordel tas med ei klype salt.. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #29 Del Skrevet 7. januar Ha ha. Ja, jeg opplevde det en gang. Mannen var sjarmerende på fest, men møtte han etter det og han var komisk usjarmerende, merkelig upraktisk, gnien og mindre smart. Det var egentlig ganske fascinerende! Anonymkode: 57453...b5a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #30 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men jeg skjekket bare tilfeldig i sidesynet da han trykket seg en tur inn på instagram og der så jeg at han fulgte bare sånne typiske babes som er 10/10 på skalaen.. Han selv er en sterk 3er, ikkje vondt ment mot han, men det er dessverre sannheten. Dette skjedde ikke. Troll avslørt. Anonymkode: bbff5...500 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. januar #31 Del Skrevet 7. januar (endret) kjekkfyr skrev (4 timer siden): Det merkelige i de opplevelsene flere av dere nevner her, er nå det totale fraværet av folkeskikk! Greit nok å innse at man kanskje ikke kjenner noen kjemi eller ikke er tilstrekkelig tiltrukket av noen, men man burde jaggu være såpass at man ordlegger seg på en skikkelig måte 😣 Når det er sagt - så er nå min erfaring at hele denne «liga-tankegangen» kan med fordel tas med ei klype salt.. Jeg er enig med deg! God folkeskikk – eller normal folkeskikk burde være et minimum for å date i det hele tatt. Ingen er så spesielle og deilige at de ikke kan ta en kaffe eller en øl med en de ikke føler kjemi med, og takke for en hyggelig kveld, men ikke fortsette relasjonen om det ikke var match. Voksne mennesker kan ikke oppføre seg som usikre mobbere på barneskolen uansett liga, nivå og standard utseendemessig. Ingen burde gå på date om man ikke evner å oppføre seg sivilisert. Endret 7. januar av Helene1982 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjekkfyr Skrevet 7. januar #32 Del Skrevet 7. januar 3 minutter siden, Helene1982 said: Jeg er enig med deg! God folkeskikk – eller normal forlkeskikk burde være et minimum for å date i det hele tatt. Ingen er så spesielle og deilige at de ikke kan ta en kaffe eller en øl med en de ikke føler kjemi med, og takke for en hyggelig kveld, men ikke fortsette relasjonen om det ikke var match. Voksne mennesker kan ikke oppføre seg som usikre mobbere på barneskolen uansett liga, nivå og standard utseendemessig. Ingen burde gå på date om man ikke evner å oppføre seg sivilisert. Nettopp! Du fikk frem det jeg prøvde å si, på en mye tydeligere og bedre 😅☺️👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. januar #33 Del Skrevet 7. januar kjekkfyr skrev (6 minutter siden): Nettopp! Du fikk frem det jeg prøvde å si, på en mye tydeligere og bedre 😅☺️👍 Nei, du sa det veldig fint. Helt perfekt faktisk. Jeg blir bare så oppgitt når det handler om å senke og heve krav, når dette er en mann som heller ikke burde date en kvinne som har et mindre attraktivt utseende, da alles laveste nivå/krav bør være en som behandler andre mennesker og spesielt sin partner bra. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #34 Del Skrevet 7. januar Jeg er ikke singel, så mulig det har noe å si, men jeg skjønner egentlig ikke problemstillingen. Ingen av dere er egentlig tiltrukket av hverandre, så vidt jeg forstår. Hva er problemet? At han er ærlig om det? Mener du at han bør tenke at "nei, jeg er bare en 3er på skalen, så jeg får heller bli kjæreste med denne 4eren siden jeg ikke kan forvente å få en 10er, som jeg egentlig ønsker meg"? Det der skalagreiene er så latterlig! Skjønner ikke at dere gidder å tro på eller leve etter de "reglene". Helt fjernt fra min verden. Eller altså, jeg husker det fra tenårene, jeg og venninnen min rangerte folk etter utseende, ga de poeng og diskuterte alle vi kjente/visste om på skolen og i bekjentskapskretsen. Vi sluttet med denne rangeringen etterhvert, men det ser ut som det er mange her inne som lever seg voldsomt inn i denne litt uskyldige og barnslige "leken"... Det var forresten ikke alltid de kjekkeste guttene fikk de peneste jentene... Anonymkode: 2f491...0f2 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atragon Skrevet 7. januar #35 Del Skrevet 7. januar Hvem bestemmer hva som er objektivt pent, og pen nokk? Hvem bestemmer hvilken score man er på? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 7. januar #36 Del Skrevet 7. januar (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men jeg skjekket bare tilfeldig i sidesynet da han trykket seg en tur inn på instagram og der så jeg at han fulgte bare sånne typiske babes som er 10/10 på skalaen.. Han selv er en sterk 3er, ikkje vondt ment mot han, men det er dessverre sannheten. Har opplevd dette flere ganger iløpet av livet. Menn som ikke er superpene tror de kan velge og vrake i damer, og blir skuffet når de pene damene ikke vil ha dem og klager på at ingen liker dem eller vil date dem, så kommer det damer som er på de mennenes skala og nei oss vil de ikke ha, men det er oss mindre pene damer som er i de mennenes liga🤷🏻♀️ Dere menn som er slik må bare lære dere å se realiteten i øynene og skjønne at dere må senke kravene et par hakk! Går ikke ann å tro man skal få Megan Fox når man selv er langt mindre pen.. Vil gjerne høre fra kvinner som har opplevd det samme! Er så provoserende at enkelte menn oppfører seg slik! Anonymkode: f1702...368 Sorry, men om jeg hadde datet deg og oppfattet at du så på meg som en sterk treer så hadde jeg også trukket meg unna. Du har mest sannsynlig manglet gnist og glød og interesse , og da blir det litt tafatt. Gjør som den typen og let heller høyere opp på skalaen, så høyt at du blir ivrig og begynner å stråle. Endret 7. januar av I Grosny 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 7. januar #37 Del Skrevet 7. januar (endret) Atragon skrev (27 minutter siden): Hvem bestemmer hva som er objektivt pent, og pen nokk? Hvem bestemmer hvilken score man er på? Jeg synes 1-10 skala blir for nyansert. Enten så er man gira, eller så er man det ikke. Det er mye som spiller inn. Jeg tror disse treerne i denne historien kunne ha scoret høyt opp på godsia visavis andre personer når situasjonen var en annen og kommunikasjonen var spenstig. Uansett om man er ener eller tier så mener jeg det er dumt å gå videre med en som ikke fyrer opp en viss entusiasme. Og hvem bestemmer skjønnhetsscore? Det er jo de to personene som møtes, og inntrykket blir kraftig farget av omgivelser, timing og hvordan man selv føler seg der og da. Endret 7. januar av I Grosny 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #38 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Opplevde nemlig for noen uker siden å matche med en fyr på mitt nivå utseendemessig på tinder. Jeg er ikke en superpen dame. Har noen kilo ekstra og er vel midt på treet når det gjelder utseendet sjenerelt. Vi skulle treffes på en bar. Vi hadde det hyggelig å snakket og ble kjent. Plutselig utbryter han at jeg ikke er det han ser etter og at jeg ikke er helt hans type utseendemessig. Tenkte at jaja, vi har alle lov å ha våre preferanser. Men jeg skjekket bare tilfeldig i sidesynet da han trykket seg en tur inn på instagram og der så jeg at han fulgte bare sånne typiske babes som er 10/10 på skalaen.. Han selv er en sterk 3er, ikkje vondt ment mot han, men det er dessverre sannheten. Har opplevd dette flere ganger iløpet av livet. Menn som ikke er superpene tror de kan velge og vrake i damer, og blir skuffet når de pene damene ikke vil ha dem og klager på at ingen liker dem eller vil date dem, så kommer det damer som er på de mennenes skala og nei oss vil de ikke ha, men det er oss mindre pene damer som er i de mennenes liga🤷🏻♀️ Dere menn som er slik må bare lære dere å se realiteten i øynene og skjønne at dere må senke kravene et par hakk! Går ikke ann å tro man skal få Megan Fox når man selv er langt mindre pen.. Vil gjerne høre fra kvinner som har opplevd det samme! Er så provoserende at enkelte menn oppfører seg slik! Anonymkode: f1702...368 Sånn er det vel med dem alle sammen,alstå kvinner og menn.Overfladisk samfunn,mye grunnet SoMe. Anonymkode: 4e7e3...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. januar #39 Del Skrevet 7. januar Min oppfordring til spesielt kvinner, men også menn er å be om fullt navn før man går på date. Ikke dra på date med noen du ikke vet hvem er. Før du går på date, burde du google dem. Sjekk om det de har fortalt deg stemmer i forhold til lokasjon, alder yrke osv. Har de private profiler på SoMe, sjekk vennene deres og tanter og onkler (de har alltid åpen profil, og kommenterer på alle poster). Det er ingen garanti, men om man ikke vil oppgi identiteten sin til en person man skal på date med, har man som regel noe å skjule. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atragon Skrevet 7. januar #40 Del Skrevet 7. januar I Grosny skrev (2 timer siden): Og hvem bestemmer skjønnhetsscore? Det er jo de to personene som møtes, og inntrykket blir kraftig farget av omgivelser, timing og hvordan man selv føler seg der og da. Jeg mente globalt og objektivt. Ingen kan gi en slik score. Attraksjon er ganske subjektivt 🤦♂️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå