Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenker ut januar. Synes du det er et problem?

Anonymkode: 340d2...3a5

Ikke noe mer problematisk enn de som tar vekk julen i romjula. Begge deler er utenfor de tradisjonelle datoene. Synes bare det er rart det er mye klaging på de som ønsker en ny start på året uten fjorårets jul i hus samtidig som de selv har julen til langt på etterskudd. Men hey: you do you.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åja, du kan ikke bli kvitt jula fort nok! 

Høres ikke ut som den gir deg noe glede. 

Men jeg trives med jul, og har ikke noe hastverk med å hive den ut. 

En må ikke ha julen ut januar heldigvis for å være glad i julen når det er jul tross alt😉 Men å ha jul når det ikke er jul kan jeg fint spare meg for ja.

Anonymkode: 093c8...7fd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke noe mer problematisk enn de som tar vekk julen i romjula. Begge deler er utenfor de tradisjonelle datoene. Synes bare det er rart det er mye klaging på de som ønsker en ny start på året uten fjorårets jul i hus samtidig som de selv har julen til langt på etterskudd. Men hey: you do you.

En må ikke ha julen ut januar heldigvis for å være glad i julen når det er jul tross alt😉 Men å ha jul når det ikke er jul kan jeg fint spare meg for ja.

Så bra at du har det fint i jula! 

Jeg tar den lenger, og liker det!

Skrevet

Så bra at du har det fint i jula! 

Jeg tar den lenger, og liker det!

Ok. Igjen you do you men det er heldigvis ikke normalen 

Skrevet

Ikke helt slutt, har lys ute enda, de får henge ut januar, kanskje februar. Er mørke og lange kvelder en stund enda fremover. 

• Liker 1
Skrevet

Ok. Igjen you do you men det er heldigvis ikke normalen 

Hvorfor henger du deg opp i hva andre gjør? Er det viktig å holde seg innenfor normalen?

Skrevet

Hvorfor henger du deg opp i hva andre gjør? Er det viktig å holde seg innenfor normalen?

Ikke viktig i det hele tatt men bare registrerer at mange ser ut til å bry seg veldig mye om de som tar vekk julen i romjula eller 1. januar som f.eks du som måtte kommentare at jeg ikke likte julen enda jeg aldri har skrevet det. Mwn jeg synes det er godt å ikle ha jul når det ikke er jul. Og da synes jeg det er rart dere tviholder på julen lenge på overtid også skrive at ingen bør bry seg med det. Litt rart bare. 

Skrevet

Noen som har funnet frem påskekyllingene enda? 🐤

Anonymkode: 4d74a...d28

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke viktig i det hele tatt men bare registrerer at mange ser ut til å bry seg veldig mye om de som tar vekk julen i romjula eller 1. januar som f.eks du som måtte kommentare at jeg ikke likte julen enda jeg aldri har skrevet det. Mwn jeg synes det er godt å ikle ha jul når det ikke er jul. Og da synes jeg det er rart dere tviholder på julen lenge på overtid også skrive at ingen bør bry seg med det. Litt rart bare. 

Det et jo bare det at folk har forskjellige meninger om hvor lenge jula varer. For meg begynner  jula på julaften. Før det er det advent.

Anonymkode: 7d4a0...cb7

• Liker 1
Skrevet

Noen som har funnet frem påskekyllingene enda? 🐤

Anonymkode: 4d74a...d28

De pipper frem nå i begynnelsen av februar. Er jo så koselig med påske. Vi har hatt lammelår flere ganger allerede, lammestek blir det hver søndag nå fremover. 

Rydder alt bort dagen etter påskeaften, det er jo den store påskefinalen! 

Anonymkode: 21302...80a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det et jo bare det at folk har forskjellige meninger om hvor lenge jula varer. For meg begynner  jula på julaften. Før det er det advent.

Anonymkode: 7d4a0...cb7

For meg og men det bryr meg langt bak om de som fjernet julen i romjula eller som meg 1. januar likevel faktisk. 

Viss noen står fritt frem til å ha julepynt ut hele januar så står vel folk også fritt til å ta den ned i romjula. Den ene er ikke noe mer sært enn det andre.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg kommenterte det bare fordi du sa at det heldigvis var et år til galskapen igjen. Så jeg hoppet til konklusjonen at du ikke likte jul. Men det er bare bra jeg tok feil. 

Før hadde jeg jul en uke. Nå blir den bare lenger og lenger. I år synes jeg vinteren har vært ekstra tung, så det spiller inn. 

Synes ikke det er rart om folk har kort jul heller, eller om noen står over. Hvorfor synes folk det er feil? Alle har sine grunner til hvorfor de gjør som de gjør. Trenger ikke å handle om noe spesielt.  Og om noen vil ha nisser året rundt, så plager ikke det meg heller. 

All forståelse for at noen (de fleste?) vil ha nytt år, ny start, og at nisser da ikke passer inn før desember. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg kommenterte det bare fordi du sa at det heldigvis var et år til galskapen igjen. Så jeg hoppet til konklusjonen at du ikke likte jul. Men det er bare bra jeg tok feil. 

Før hadde jeg jul en uke. Nå blir den bare lenger og lenger. I år synes jeg vinteren har vært ekstra tung, så det spiller inn. 

Synes ikke det er rart om folk har kort jul heller, eller om noen står over. Hvorfor synes folk det er feil? Alle har sine grunner til hvorfor de gjør som de gjør. Trenger ikke å handle om noe spesielt.  Og om noen vil ha nisser året rundt, så plager ikke det meg heller. 

All forståelse for at noen (de fleste?) vil ha nytt år, ny start, og at nisser da ikke passer inn før desember. 

Jeg skrev  "heldigvis" og "galskapen" fordi julen og desember er veldig mye og veldig anerledes enn den vanlige hverdagen for de aller flest av oss og ja heldigvis er den det. Vi spiser anerledes, bruker penger på en annen måte, i julen har mange fri og bruker tiden vår på en helt annen måte. Hjemmet vårt blir pyntet på en annen måte en til hverdagen osv.

Julen er en høytid og den er fin den, som andre høytider og festdager i året er men for min del er den best i julen. Og jeg kan også se litt galskap med slik julen har utviklet seg til å være i samfunnet men det er nå en annen ting.

Jeg synes det er godt å ha hverdagen tilbake. Veldig kjekt med jul men godt vi ikke har den 12 måneder i året er min mening uten at jeg verken hater julen eller er noe julemotstander eller "ønsker å bli kvitt julen fort nok" eller at den ikke gir meg noe glede for det er feil. Det går an å både være glad i julen og å være glad den er over uten noen dramatiske følelser.

Men jeg kan også ha forståelse for at mange ikke synes julen er så fin, det er nok mange som sliter spesielt da og kanskje er veldig glad for at julen er over. Jeg tenker at det ikke er noe å harselere over for de det skulle gjelde. 

Ellers er jeg enig med deg. Jeg tror også at for å få respekt eller aksept for valgene sine må en også gi den respekten og aksepten tilbake. Noen gjør slik, noen sånn og i vårt eget hjem er vi alle våre egne konger og dronninger 😊

Men når det går over flere sider at de som fjerner julen tidlig/tidligere enn andre er noen dumme fjærkre som burde rulles i tjære omtrent så blir det også mangel på respekt andre veien igjen. Vi gjør som vi gjør av forskjellige grunner, alle må jo ikke tenke likt eller gjøre det samme tenker jeg. Noen er veldig tradisjonsbundet til datoer mens andre gjør de de ønsker ut ifra egne valg og vilje. Helt greit begge deler eller like sært alt sammen alt ettersom.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg skrev  "heldigvis" og "galskapen" fordi julen og desember er veldig mye og veldig anerledes enn den vanlige hverdagen for de aller flest av oss og ja heldigvis er den det. Vi spiser anerledes, bruker penger på en annen måte, i julen har mange fri og bruker tiden vår på en helt annen måte. Hjemmet vårt blir pyntet på en annen måte en til hverdagen osv.

Julen er en høytid og den er fin den, som andre høytider og festdager i året er men for min del er den best i julen. Og jeg kan også se litt galskap med slik julen har utviklet seg til å være i samfunnet men det er nå en annen ting.

Jeg synes det er godt å ha hverdagen tilbake. Veldig kjekt med jul men godt vi ikke har den 12 måneder i året er min mening uten at jeg verken hater julen eller er noe julemotstander eller "ønsker å bli kvitt julen fort nok" eller at den ikke gir meg noe glede for det er feil. Det går an å både være glad i julen og å være glad den er over uten noen dramatiske følelser.

Men jeg kan også ha forståelse for at mange ikke synes julen er så fin, det er nok mange som sliter spesielt da og kanskje er veldig glad for at julen er over. Jeg tenker at det ikke er noe å harselere over for de det skulle gjelde. 

Ellers er jeg enig med deg. Jeg tror også at for å få respekt eller aksept for valgene sine må en også gi den respekten og aksepten tilbake. Noen gjør slik, noen sånn og i vårt eget hjem er vi alle våre egne konger og dronninger 😊

Men når det går over flere sider at de som fjerner julen tidlig/tidligere enn andre er noen dumme fjærkre som burde rulles i tjære omtrent så blir det også mangel på respekt andre veien igjen. Vi gjør som vi gjør av forskjellige grunner, alle må jo ikke tenke likt eller gjøre det samme tenker jeg. Noen er veldig tradisjonsbundet til datoer mens andre gjør de de ønsker ut ifra egne valg og vilje. Helt greit begge deler eller like sært alt sammen alt ettersom.

👍😊

Skrevet

Vi pakket vekk på søndag, 14.januar. pleier å rydde 2.helgen i januar.  Synes der er koselig med jul.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bestemte meg idag for å kalle adventstjernene mine for vinter stjerner. De skal få henge til det er lysere på ettermiddagen. 

Anonymkode: 2531a...f29

Håper naboene mine har samme tanke. De har en flott stjerne i vinterhagen sin, og jeg blir glad hver gang jeg ser den i mørket.

Anonymkode: e0dfd...08d

• Hjerte 1
Skrevet

Kaster alltid ut alt 2.januar. Da er jula over for min del. Gir ingen mening eller glede å sitte med adventstake, julepynt og julestjerne når januar er kommet. Når jula er kastet ut puster jeg lettere. Har vinduslys i alle vinduer resten av året. De som synes det blir for «mørkt og svart» i vinduene burde skaffe seg vinduslamper, så slipper de å dra med seg den gamle jula inn i det nye året.

Anonymkode: 8e0cf...1f3

• Liker 2
Skrevet

Folk får da bare kaste ut jula når de vil, men jeg kaller det likevel rart. Og når de påstår at jula er slutt midt i romjula så gidder ikke jeg å være så supportiv til det. 

Skrevet

Så var tiden inne ; jula ble tatt vekk i går. Trist og fargeløst nå :( 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så var tiden inne ; jula ble tatt vekk i går. Trist og fargeløst nå :( 

Så skaff deg finere hverdagspynt 😊 mye pynt og lys som ikke er julepreg over men likevel farger og lyser opp. Ser i forskjellige butikker nå at det er farger og vårtoner som er i skuddet. Så deilig

Anonymkode: e68af...249

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 23.34):

De pipper frem nå i begynnelsen av februar. Er jo så koselig med påske. Vi har hatt lammelår flere ganger allerede, lammestek blir det hver søndag nå fremover. 

Rydder alt bort dagen etter påskeaften, det er jo den store påskefinalen! 

Anonymkode: 21302...80a

😂😂😂 

Anonymkode: 3d644...e2f

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...