AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #41 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en følelse av at mange stresser for mye med tester og timing. Slapp av, kutt prevensjon og kos dere. La graviditeten bli en positiv overraskelse. Anonymkode: 34600...1cd Det er en myte at stress påvirker fertiliteten og at det skjer fortere om man glemmer hele greia. Det skjer fortere om man er smart og tester eggløsning og timer samleie Anonymkode: 2f679...85c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #42 Del Skrevet 5. januar 2024 Ved kjemisk abort har du jo klart å bli gravid, det har bare ikke vert i stand til å utvikle seg videre. Som er en av risikoene ved å prøve i høy alder dessverre. Det positive er jo at du er i stand til å bli gravid, så det er bare å fortsette og prøve, og så håpe et av eggene vil bli baby For normalt friske prøvere under 30 år er det forøvrig normalt å måtte prøve i 1-1,5 år før en får hjelp av det offentlige, så 1 år som prøvere er ikke så lenge heller. Dersom en ser på statistikken forskningen viser så blir litt over halvparten av kvinner mellom 40 og 41 år gravide i løpet av et år som prøvere, samtidig som 4 av 10 svangerskap ender med spontanabort ved 42 års alder. Så det kan ta tid men er ikke umulig Om han ikke ønsker å oppsøke hjelp får du bare prøve å puste med magen og slappe av rundt det, og håpe det klaffer snart 🥰 Anonymkode: 83510...90c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #43 Del Skrevet 5. januar 2024 Jeg er 43 år og har prøvd i 9 mndr… Har to fra før og ble gravid på første forsøk med begge( yngste er 9 år). blodprøvene jeg tok(amh, fsh) er som en 25 åring fikk jeg høre av min gynekolog. Amh på 21 og fsh på 7. Men begynner å miste håpet nå kjenner jeg. Er vel som noen har nevnt her at eggkvaliteten ikke er så god lengre desverre i vår alder. ønsker deg lykke til og håper det klaffer for oss begge til slutt❤️ Anonymkode: 6323a...020 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #44 Del Skrevet 5. januar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Ja, dessverre. Men hvordan vite om jeg er blant de heldige eller uheldige? Alle blodprøver og ultralydundersøkelser har vært normale, og gynekolog var optimistisk. Har de som aldri lykkes, dårlige verdier på prøvene, eller er det ingen forklaring egentlig? Anonymkode: e949f...1f3 Det eneste du kan gjøre er å fortsette å prøve så finner du ut av det Anonymkode: 7c905...c45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #45 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er kjemiske/tidlig SA et tegn på at vi er en match, men at egget var for dårlig? Eller tyder kjemiske på at selv de beste eggene mine er for dårlige? Anonymkode: e949f...1f3 Hvis man opplever spontanabort pga foster ikke er levedyktig er det i 50% av tilfellene pga kromosomfeil på sæd og 50% pga dårlig egg. Begge deler ofte pga alder men forekommer uansett. Det er ikke alltid spontanabort skyldes feil på sæd eller egg, man kan også miste pga lavt progesteron eller andre ting i kvinnens livmor. Å prøve over 1 år er ikke vanlig , de aller fleste blir gravide iløpet av et år. Tar det lengre tid er der oftest en årsak og er derfor vanskeligere. Anonymkode: 01a6b...06a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #46 Del Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg vet 🙈 Men poenget er at hun bør få en kikkehull operasjon for å sjekke egglederene. Så lenge mensen er regelmessig, så burde det være mulig å bli gravid til tross høy alder med mindre hun har det samme tilfelle som meg. Jeg er en del år eldre enn ts, men har masse egg igjen og jeg har fortsatt regelmessig mens. Men vet det er en risiko å få barn i så høy alder. Anonymkode: e5f16...010 Selv om man har regelmessig mens og er 40+ er det mange som ikke lenger kan bli gravide. Noen blir spontant gravide langt opp i 40-årene, men jo eldre man blir, jo lavere er sannsynligheten. Mange på 42 vil ikke bli gravide spontant. Noen vil trenge eggdonasjon. Det er VELDIG mye mer enn tette eggledere som kan være årsaken til at man ikke blir gravid. Og hvis man blir gravid, er sannsynligheten høyere for SA. TS har hatt et par kjemiske graviditeter, og det tyder på at hun ikke har tette eggledere. TS, jeg ville vurdert IVF ASAP. Eventuelt eggdonasjon, hvis dere vil redusere sannsynligheten for skuffelser og/eller legen anbefaler det til deg. Etter 15 mnd med forsøk på egenhånd når du er 42 er du egentlig langt på overtid for å søke hjelp. Anonymkode: 0ce4b...a50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #47 Del Skrevet 5. januar 2024 Vi brukte noe over 1,5 år på nr 1. Nr 2 gikk kjappere. Var 30 med nr 1. Anonymkode: 3bea0...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #48 Del Skrevet 5. januar 2024 Eggkvaliteten er lavere, men det betyr ikke at alt håp er ute. Men man bør også se realiteten i hvitøyet: sjangsene deres er veldig lave, og det blir ikke bedre. Her bør dere vurdere hvor mye dere ønsker et barn og søke hjelp NÅ. Mannen din bør revurdere sitt syn på IVF. Typisk mann å være vrang og ignorere en kvinnes fertilitet eller barneønske. Jeg og min samboer har fertilitetsproblemer og her blir det eggdonasjon hvis vi ikke klarer å få de barna vi ønsker oss før 40. Anonymkode: c9ddf...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #49 Del Skrevet 6. januar 2024 Det at du har hatt kjemiske er gode indikasjoner på at du å mannen er en match, du har åpne eggledere, du kan bli gravid, men alderen din påvirker sjansene dine. Det betyr med stor sannsynlighet at eggkvaliteten er lav. Uten hjelp er det nok lurt å forberede seg på at dette ikke går. Du er dessverre i en alder hvor du trenger hjelp om du vil ha barn. Du kan ha flaks å treffe gullegget, men den sjansen er lav. Det er normalt i din alder at man er frisk, men ikke får barn. Eggene eldes som oss. Anonymkode: 2818d...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #50 Del Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har en følelse av at mange stresser for mye med tester og timing. Slapp av, kutt prevensjon og kos dere. La graviditeten bli en positiv overraskelse. Anonymkode: 34600...1cd Og jeg tenker at vi lever i 2024.. Mytene om å slappe av så blir man gravid burde vært lagt dø for mange mange år siden.. Og enda mer burde det være lagt dødt å kommentere slike tåpelige, ubrukelige, feilinformerende ting på et prøver forum.. Nei man blir ikke gravid bare man kutter prevensjon - gått 5 år uten prevensjon jeg.. Nei man blir ikke gravid av å slappe av, ta et glass vin, dra på ferie etc... Daglig hverdagsstress hindrer ikke graviditet... Anonymkode: 75849...3d7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #51 Del Skrevet 6. januar 2024 Jeg er 26, sluttet på prevensjon i nov 22. Brukte Flo appen, la inn når jeg hadde mensen, samleie og hva jeg så av eggløsningsslim. Brukte aldri noe eggløsningstester. Etter hvert som månedene gikk, så jeg i Flo appen at vi ikke hadde truffet på eggløsningen. Altså, vi hadde ikke hatt samleie når jeg burde hatt EL. Ble litt mer oppmerksom på dette i juni/juli måned 2023, og ble gravid, men endte i SA. Fortsatte å bruke Flo appen etter dette. Ble gravid igjen i desember. Anonymkode: f3ea2...f96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå